Бібліотека

ОБРАЗИ НОВИХ ЖІНОК-ІНТЕЛЕКТУАЛОК У НОВЕЛІ ОЛЬГИ КОБИЛЯНСЬКОЇ «VALSE MELANCHOLIQUE».

Опис документу:
До роковин Ольги Кобилянської пропоную колегам презентацію за нововведеним до програми твором письменниці. Адже саме цей твір має найвищий ступінь автобіографічності, саме тут Кобилянській вдалося виразити свої найглибші почуття і переживання.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Ольга Юліанівна Кобилянська 1863 - 1942 Усі мої думки тобі, народе вільний, і пісня серця, музика душі тобі! Ольга Кобилянська
Слайд № 1

Ольга Юліанівна Кобилянська 1863 - 1942 Усі мої думки тобі, народе вільний, і пісня серця, музика душі тобі! Ольга Кобилянська

Робітниця свого народу За горде серце її називали гірської орлицею, за яскраву метафоричність творів – пишною трояндою в саду української літератур...
Слайд № 2

Робітниця свого народу За горде серце її називали гірської орлицею, за яскраву метафоричність творів – пишною трояндою в саду української літератури. Сама ж письменниця називала себе скромно й просто – «робітницею свого народу», бо понад 55 років життя присвятила творчості.

Творчий спадок: Гортенза, або Нарис з життя одної дівчини (1880) — оповідання німецькою мовою Воля чи доля? (1883) — оповідання німецькою мовою Кар...
Слайд № 3

Творчий спадок: Гортенза, або Нарис з життя одної дівчини (1880) — оповідання німецькою мовою Воля чи доля? (1883) — оповідання німецькою мовою Картинки з життя Буковини 1885 — оповідання Вона вийшла заміж (1886—1887) — оповідання Людина (1886) — повість Impromtu phantasie (1894) Valse melancolique (1894) Рожі (1896) — мініатюра Він і вона (1895) — оповідання Земля (1895–1901) — повість Аристократка (1896) Некультурна (1897) — новела Що я любив (1896) — мініатюра, оповідання Покора (1898)

Творчий спадок: Під голим небом (1900) — нарис Смутно колишуться сосни (1901) — мініатюра Мої лілеї (1901) — мініатюра Самітно мені на Русі (1902) ...
Слайд № 4

Творчий спадок: Під голим небом (1900) — нарис Смутно колишуться сосни (1901) — мініатюра Мої лілеї (1901) — мініатюра Самітно мені на Русі (1902) — мініатюра До світа (1903) Через кладку (1905) — оповідання В долах (1907) — мініатюра В неділю рано зілля копала… (1908) Весняний акорд (1910) — мініатюра Лист засудженого вояка до своєї жінки (1917) Назустріч долі (1917) Сниться (1917) Вовчиха (1923) — оповідання Зійшов з розуму (1923) Але Господь мовчить… (1927) Пресвятая Богородиця, помилуй нас! (1928) Не смійтесь (1933)

ЖІНКА, ЯКА МАЛА СМІЛИВІСТЬ ВИПЕРЕДИТИ ЧАС Була людиною з європейським мисленням, її хвилювало питання емансипації — вважала його віянням часу, коли...
Слайд № 5

ЖІНКА, ЯКА МАЛА СМІЛИВІСТЬ ВИПЕРЕДИТИ ЧАС Була людиною з європейським мисленням, її хвилювало питання емансипації — вважала його віянням часу, коли не лише проблеми особистого життя змушували жінку підняти голову і подивитися на світ по-іншому.

Феміністичний рух базувався на тому, що в суспільстві несправедливо брали верх чоловіки, а їхні домінування в суспільному та громадському житті пов...
Слайд № 6

Феміністичний рух базувався на тому, що в суспільстві несправедливо брали верх чоловіки, а їхні домінування в суспільному та громадському житті пов’язане з патріархальними пережитками. Жінки-феміністки борються за рівну участь з чоловіками у громадському та приватному житті . Емансипація –( від лат. терміна “звільнення сина від батьківської влади”) звільнення від залежності, скасування якихось обмежень. Поняття “емансипації жінок” в різний історичний час мало різне значення . У ХІХ-ХХ ст. воно означало боротьбу жінок за рівні з чоловіками права Як тепер називається політика, спрямована на зрівнювання прав та свобод жінок і чоловіків?

Жінки – емансипанки з оточення Ольги Кобилянської О.Кобилянська з Марією та Ольгою Устиянович Софія Окуневська Ольга Кобилянська та Леся Українка
Слайд № 7

Жінки – емансипанки з оточення Ольги Кобилянської О.Кобилянська з Марією та Ольгою Устиянович Софія Окуневська Ольга Кобилянська та Леся Українка

ЇЇ твори – енциклопедія жіночої душі Кобилянська одна з перших в українській літературі звернулася до відображення жінок-інтелігенток, які прагнуть...
Слайд № 8

ЇЇ твори – енциклопедія жіночої душі Кобилянська одна з перших в українській літературі звернулася до відображення жінок-інтелігенток, які прагнуть вирватися з міщанського середовища. Життєвим матеріалом для творів Ольги Кобилянської ставало переважно те, що наповнювало її душу. З усього доробку письменниці найвищий ступінь автобіографічності мають музичні новели «Impromtu phantasie» і «Valse mélancolique». Укласти в них своє життя означало для Кобилянської виразити свої найглибші, найпотаємніші емоції, що найлегше зробити в музиці, де, за твердженням І. Франка, «свідоме граничить з несвідомим»

«Я шаліла внутрішньо від музики»  «…музику люблю пристрасно, і вона має на мене дуже сильний, майже потрясаючий вплив». «Се одна річ в житті, от то...
Слайд № 9

«Я шаліла внутрішньо від музики»  «…музику люблю пристрасно, і вона має на мене дуже сильний, майже потрясаючий вплив». «Се одна річ в житті, от тота музика, за котрою буду жалувати, доки життя мого, – що мене не давали вчити родичі. Але знаєте – я все якась така незначна була, що на мене уваги не звертали. Тогди в мене душа з жалю до себе самої звернулася, і я писати почала. Думайте, я і рисувала колись. Сама – так ніхто не вчив, і я тепер дивуюсь – як я рисувала! Але з мене, мабуть, помимо всього, музик мав вийти, а вийшов літерат. Просто сміх бере!..».

Улюблений композитор
Слайд № 10

Улюблений композитор

Тема. ОБРАЗИ НОВИХ ЖІНОК-ІНТЕЛЕКТУАЛОК У НОВЕЛІ ОЛЬГИ КОБИЛЯНСЬКОЇ «VALSE MELANCHOLIQUE». ГЛИБОКЕ ВІДТВОРЕННЯ ВНУТРІШНЬОГО СВІТУ ГЕРОЇНЬ ЧЕРЕЗ МЕЛО...
Слайд № 11

Тема. ОБРАЗИ НОВИХ ЖІНОК-ІНТЕЛЕКТУАЛОК У НОВЕЛІ ОЛЬГИ КОБИЛЯНСЬКОЇ «VALSE MELANCHOLIQUE». ГЛИБОКЕ ВІДТВОРЕННЯ ВНУТРІШНЬОГО СВІТУ ГЕРОЇНЬ ЧЕРЕЗ МЕЛОДІЮ ВАЛЬСУ

Уперше новелу надруковано 1898 року в «Літературно - науковому віснику».
Слайд № 12

Уперше новелу надруковано 1898 року в «Літературно - науковому віснику».

У центрі новели — творчо обдаровані особистості Марта, Ганна та Софія. Вони вибудовують свій маленький замкнений світ, відокремлений від решти, і з...
Слайд № 13

У центрі новели — творчо обдаровані особистості Марта, Ганна та Софія. Вони вибудовують свій маленький замкнений світ, відокремлений від решти, і знаходять душевну рівновагу в мистецтві, що є втіленням гармонії та краси. Героїні «Valse melancolique» за своїми характерами різні, але їх об’єднує спільне прагнення бути щасливими. У кожної з них свій ідеал жіночого щастя.

Художниця була близькою подругою О. Кобилянської, стала прототипом для образу Ганнусі у «Valse melancolique» та першою ілюстраторкою повісті-новели...
Слайд № 14

Художниця була близькою подругою О. Кобилянської, стала прототипом для образу Ганнусі у «Valse melancolique» та першою ілюстраторкою повісті-новели. Августа Кохановська. Фото (1900).

Ганна, художниця, за поглядами наймодерніша. Її мета — удосконалення художньої майстерності в Римі, заради чого вона ладна піти на будь-які компром...
Слайд № 15

Ганна, художниця, за поглядами наймодерніша. Її мета — удосконалення художньої майстерності в Римі, заради чого вона ладна піти на будь-які компроміси. Дівчина відкидає можливість щирого кохання між чоловіком і жінкою й готова побратися з будь-ким, хто створить для неї умови для творчості. Тільки мистецтво може зробити її щасливою. Образ Ганнусі яскравий, але дуже неоднозначний. Вона справді лідер і Артистка, адже постійно грає роль, яку сама собі придумала.

Дразлива і химерна, коли малювала, була в щоденнім житті наймилішою людиною. Була гарна сама собою. Ясна, майже попеляста блондинка, з правильними ...
Слайд № 16

Дразлива і химерна, коли малювала, була в щоденнім житті наймилішою людиною. Була гарна сама собою. Ясна, майже попеляста блондинка, з правильними рисами і дуже живими блискучими очима. Збудована була прегарно... Була незвичайно доброго серця. Належала до різних товариств, не жалувала нічого, а визичуваних товаришкам грошей не приймала ніколи назад. Вона мала багато поклонників, але сама не залюблювалася ніколи.

«Хотіла бути учителькою. Вчилася музики, і язиків, і прерізних робіт ручних, ба — і все інше, що лише можна було, забирала я в себе, щоб стало коли...
Слайд № 17

«Хотіла бути учителькою. Вчилася музики, і язиків, і прерізних робіт ручних, ба — і все інше, що лише можна було, забирала я в себе, щоб стало колись капіталом і обернулося в хосен». Марта натомість утілює риси традиційної жінки — доброї, теплої, терплячої, хазяйновитої. Для неї прийнятні ролі люблячої дружини й турботливої матері, але водночас вона також прагне самовдосконалення й самореалізації. Своє покликання дівчина бачить в учительській праці.

«… ще неушкоджений новітнім духом тип первісної жінки, що пригадує нам Аду Каїна або інших женщин з Біблії, повних покори й любові. Але не вихованн...
Слайд № 18

«… ще неушкоджений новітнім духом тип первісної жінки, що пригадує нам Аду Каїна або інших женщин з Біблії, повних покори й любові. Але не вихованням виплеканої покори й любові, лише покори й любові з першої руки, з природи! … й без науки була б та сама, що тепер. Жертвувала б себе з напору вродженої доброти, без намислу і без претензій до подяки! Мов тип тих тисячок звичайних, невтомно працюючих мурашок, що гинуть без нагороди, а родяться на те, щоб любов'ю своєю удержувати лад на світі...

Софія Дорошенко Одна з товаришок, якої душа немов складалася з тонів і була сама олицетворена музика. Вона вічно шукала гармонії. В людях, в їх від...
Слайд № 19

Софія Дорошенко Одна з товаришок, якої душа немов складалася з тонів і була сама олицетворена музика. Вона вічно шукала гармонії. В людях, в їх відчуванні, в їх відносинах до себе і до природи... Була дуже мила в обходженні, легка, ледве замітна собою, але мовчалива і дуже поважна. Усміх на її устах, що появлявся лиш рідко, був немов навіки затемнений смутком. Байдужна на все, мов дерево. "Знаю, що унаслідила по батькові нервову систему і його недугу, але що мені один день життя менше або більше! Не боюся смерті! З нею замовкне вся музика моїх нервів і те, що здавило їх звучність...«

Є рід любові жінок, на якій мужчина ніколи не розуміється. Вона для нього заширока, щоби зрозумівся на ній. Таку широку любов віддала я йому. Не ві...
Слайд № 20

Є рід любові жінок, на якій мужчина ніколи не розуміється. Вона для нього заширока, щоби зрозумівся на ній. Таку широку любов віддала я йому. Не від сьогодні до завтра, лиш назавсіди. Кожний рух його був для мене потребою, його вид був мені потребою, голос його був для моєї душі потребою, його хиби й добрі сторони... Мав стати сонцем для мене, щоб я розвинулася в його світлі й теплі вповні; мала ще іншою стати, не знаю вже якою там... Витрясла йому всі лелії зі своєї душі під ноги, а він не пізнав їх. Думав, що то такі цвіти, котрі в'януть і в воді відживають наново. Але одні лелії не оживають насвіжо в воді... Не розумів мене. Характеру моєї любові не зрозумів. Я була лише до любові, — казав, — і не належала до тих, що їх береться за жінки. Але я не плачу. Не плакала навіть. Мені не жаль за ним. Він навчив мене ненавидіти й задавив цілу мою істоту від голови до стіп упокоренням. Був першим, що дав мені відчути поганість покори. Від часу до часу відчуваю на своїй душі ту брудну пляму і, мабуть, не змию її ніколи.

Я знаю. Він останеться мені вірним. Він не мужик; не з того дерева, що виростає на широкій дорозі, але з того, що росте на самих вершинах... Я його...
Слайд № 21

Я знаю. Він останеться мені вірним. Він не мужик; не з того дерева, що виростає на широкій дорозі, але з того, що росте на самих вершинах... Я його музикант.

Доля музики непроста: Смерть батька Хвороба матері Нещасливе кохання Погрози дядька Але що допомагає вистояти?   «Загадкова сила музики»
Слайд № 22

Доля музики непроста: Смерть батька Хвороба матері Нещасливе кохання Погрози дядька Але що допомагає вистояти?   «Загадкова сила музики»

На жаль, життєві обставини часом сильніші за прагнення людини. Нема Софі та ще витає - Її неспокій раз у раз. Ніхто вже більше не зіграє Отой "мела...
Слайд № 23

На жаль, життєві обставини часом сильніші за прагнення людини. Нема Софі та ще витає - Її неспокій раз у раз. Ніхто вже більше не зіграє Отой "меланхолійний вальс". Кобилянська не ідеалізувала своїх героїнь. Три різні за характером подруги схильні помилятися, а Ганнуся - навіть на підсвідомому рівні заздрить таланту подруги. Саме це почуття і провокує фразу, яка для Софії виявилася фатальною. Адже розірвану струну можна було поміняти, а поломка резонатора означала втрату музичного інструмента й, отже, крах мрій навчатися у віденській консерваторії. Слова Софії: «Чому Ганнуся казала, що резонатор тріс? Чому?.. Чому, чому?.. Але чому казала?..» - у творі стають однозначним викриттям опосередкованої винуватиці Софіїної смерті. - Як склалася доля в Ганни? Марти?

Заголовок є своєрідним епіцентром, що відображає настрої,характер, поетичну натуру Софії й почуття її подруг Через весь твір проходить мотив меланх...
Слайд № 24

Заголовок є своєрідним епіцентром, що відображає настрої,характер, поетичну натуру Софії й почуття її подруг Через весь твір проходить мотив меланхолійного вальсу, який повторюється так символічно – тричі. - Символом чого  є меланхолійний вальс? - А що говорить вальс меланхолійний за чим шукає? Меланхолійний вальс – мелодія сумна, Мелодійний вальс – надія та довіра, Меланхолійний вальс – це фікція, зневіра, Меланхолійний вальс – обірвана струна.

“VALSE MELANCHOLIQUE ” Довершений Реалістичний Містичний Фатальний Сольний Лячний Сімейний Досконалий
Слайд № 25

“VALSE MELANCHOLIQUE ” Довершений Реалістичний Містичний Фатальний Сольний Лячний Сімейний Досконалий

Ольга Кобилянська стверджувала, що жiнка - неповторна особистiсть, яка має право вибору, можливiсть чинити так, як пiдказує їй серце. Вона - людина...
Слайд № 26

Ольга Кобилянська стверджувала, що жiнка - неповторна особистiсть, яка має право вибору, можливiсть чинити так, як пiдказує їй серце. Вона - людина! Саме таку, вiдважну i прекрасну жiнку, яка бореться за свою гiднiсть i незалежнiсть, оспівувала у своїх творах. Чи вдалося О. Кобилянській першій в українській літературі зобразити жінок європейського типу?

“Я плакала поезіями в прозі” Письменниця порівнювала своє життя з життям однієї з героїнь твору Софії Дорошенко. У листі до Осипа Маковея від 17 лю...
Слайд № 27

“Я плакала поезіями в прозі” Письменниця порівнювала своє життя з життям однієї з героїнь твору Софії Дорошенко. У листі до Осипа Маковея від 17 лютого 1898 року вона писала: «Прочитали-сьте « Valse melancolique» і знаєте історію мого життя. Се моя історія. Більше не кажу нічого». Чи не помітили ви риси вдачі О. Кобилянської в інших двох товаришках? Можливо всі три жінки є трьома іпостасями авторки?

Слайд № 28

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Сертифікат від «Всеосвіти» відповідає п. 13 постанови КМУ від 21 серпня 2019 року № 800 (із змінами і доповненнями, внесеними постановою КМУ від 27 грудня 2019 року № 1133)

Обрати Курс або Вебінар.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.