Сьогодні відбувся
Кабінет психолога:
«
Плітки. Конфлікти
»
Взяти участь Всі події

НУШ Урок англійської мови 2 клас на тему: «Мій найкращий друг»

Англійська мова

Для кого: 2 Клас

22.10.2021

147

21

0

Опис документу:

Урок формування умінь та навичок з англійської мови на тему: "Мій найкращий друг" складено за програмою НУШ 2 клас за підручником О. Д. Карп'юк (с. 29) та робочим зошитом до цього підручника (с. 25).

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Урок англійської мови 2 клас на тему: «Мій найкращий друг»

Тема: My best friend.

Мета: Закріпити лексичний матеріал попереднього уроку – прикметники funny, clever, nice, pretty; вчити будувати елементарний текст про найкращого друга; розвивати пам’ять, логічне мислення, орфоепічні вміння та навички, навички усвідомленого читання та говоріння; виховувати почуття справжньої дружби, позитивні якості характеру.

Очікувані результати: на кінець уроку діти вміють використовувати лексичний матеріал попереднього уроку, а саме: funny, clever, nice, pretty, під час складання невеличкого тексту про свого найкращого друга; вміють складати текст за поданим зразком; вміють правильно називати слова, що описують друга та використовують їх на письмі.

Procedure

I. Beginning of the lesson

1. Greeting.

T: - Hello, hi!

Hello, hello! What’s your name?

Ps: I’m … (name)

Hello, hello! How are you?

Ps: I’m fine, thank you.

2. Checking up homework.

AB Ex. 1,2 p. 24

Key: Ex. 1 p. 24. 1) funny; 2) clever; 3) nice; 4) pretty.

Ex. 2 p. 24. Is it a dog? – No, it isn’t.

Is it a cat? – No, it isn’t.

Is it a hen? – No, it isn’t.

It is a pig! It is nice and funny!

II. Main body.

1. Warming up.

1) CARD MATCH THE WORDS TO THE PICTURES. ПОЄДНАЙ СЛОВА З МАЛЮНКАМИ.

NICE

FUNNY

PRETTY

CLEVER




2) A game with a ball. (2 students throw the ball to each other and ask and answer the question) P1 – P2.

P1: Who is your best friend?

P2: My best friend is … .

P1: Is it a … (boy/girl/toy/pet?

P2: Yes, it is. /No, it isn’t.

2. Listening. Ex. 1 p. 29 Listen and point. Ex. 2 p.29 Listen and repeat.

Audio script:

Tracy: My best friend is Monica. She is clever.

Monica: My best friend is Tracy. She is funny. She is pretty, too.

Luke: My best friend is David. He is tall. He is a good friend.

David: My best friend is Luke. He is not tall. He is short. He is clever.

Suzy: My best friend is my doll Stella. She is very pretty. She is clever, too. She can say ‘Hello.’

Pete: My best friend is my dog Prince. He is big and very clever.

3. Physical activity.

Hands up, hands down.

Hands on hips. Sit down!

One, two, three – hop!

One, two, three – stop!

4. Writing. Activity Book Ex. 1 p. 25.

Choose and write.

best

friend

funny

pretty

clever

big

dog



My best friend is my doll Stella. My _____ friend is Tracy. Key: best

She is _______. Key: pretty She is __________. Key: funny

She is _______. Key: clever She is __________. Key: pretty

5. Speaking. Ex. 4 p. 29 Tell class about your friend.

6. Craft. Fiil in the gaps in the card and colour the pictures.

III. Ending of the lesson.

1. Summary.

- Who is your best friend?

- How can you describe your best friend?

2. Homework. AB Ex. 1 p .25 ( finish the exercise).

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.