+ Додати матерiал
і отримати
безкоштовне
свідоцтво
! В а ж л и в о
Предмети »
Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

НУШ. Тиждень 29. Розробка уроку . "Чи розуміють тварини одне одного?"

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок .Чи розуміють тварини одне одного?

Мета уроку: ознайомити учнів з поведінкою тварин, із способами спілкування між ними; з’ясувати, чи розуміють тварини одне одного; учити працювати в групах, у парах; висловлювати власні здогади; робити висновки.

Очікувані результати: учні повинні знати способи спілкування тварин одне з одним; можуть наводити деякі приклади; учні повинні працювати в групах; учні повинні висловлювати власні здогади; учні повинні представляти результати проекту.

Обладнання і матеріали: картки із зображенням тварин.

Тип уроку: міні-проект.

  • 1. Організаційний момент

1.1. Привітання, фізкультхвилинка.

1.2. Перевірка присутності учнів: кількість за списком _____, кількість присутніх на уроці ______, відсутніх _______.

1.3. Перевірка готовності учнів до уроку.

  • 2. Актуалізація опорних знань

2.1. Повідомлення синоптиків.

2.2. Прийом «Карусель».

Учні зовнішнього кола ставлять запитання учням внутрішнього кола на тему «Тварини».

  • 3. Мотивація навчальної діяльності та повідомлення теми уроку

Сьогодні ми будемо працювати над міні-проектом і дізнаємось, чи розуміють тварини одне одного.

  • 4. Сприйняття й осмислення нового матеріалу

4.1. Постановка мети і завдання проекту: дізнатися, як спілкуються тварини одне з одним.

4.2. Сприйняття інформації.

Розповідь учителя про спілкування тварин.

Учені підрахували, що люди на нашій планеті користуються двома тисячами мов. А у тварин їх набагато більше, і на людську мову вони зовсім не схожі.

Звичайно, усі ви спостерігали за поведінкою домашніх тварин і навчилися дещо розуміти. Ось пес, зустрічаючи хазяїна, радіє його поверненню. Він радісно повискує й активно махає хвостом. На собачій мові це означає: «Я радий». А ось підібганий собачий хвіст буде говорити зовсім про інше: «Я боюся». Зрозуміло, що вишкірені зуби у тварин означають агресію. Якщо кіт хоче когось налякати, то вигинає спину коромислом і починає шипіти.

Тож ви бачите, що тварини можуть спілкуватися як за допомогою звуків, так і за допомогою рухів. Рідкі, голосні звуки у птахів і звірів — це найчастіше сигнал тривоги, або попередження про готовність напасти на супротивника.

Деякі види риб також можуть видавати звуки, але роблять вони це не ротом, а за допомогою міхура. А чують риби всім тілом.

Комахи в основному спілкуються мовою запахів. За запахом деякі метелики відшукують самок на відстані до 1 кілометра. Помічають запахом доріжку до здобичі мурахи, коли необхідно вказати іншим, де знаходиться ця здобич.

Уміють тварини розмовляти і кольорами. Самці так приваблюють самок. Пригадайте, як павич розкриває свій хвіст. А снігурі кольором подають знак: «Летіти!». У цих пташок на спині є біла плямочка. Коли сидять снігурі на гілочках, її не помітно. А коли треба подати сигнал до відльоту, птахи опускають крильця, та ще й повертаються в різні боки, щоб товаришам було видно.

Деякі птахи спілкуються за допомогою подарунків. Вони дарують один одному ягідки, рибку, водорості. Пінгвіни Аделі, шукаючи собі до пари самочку, дарують їй камінці. Якщо кавалер сподобається самочці, вона прийме подарунок. А камінці стануть основою для майбутнього гнізда.

Деякі комахи дарують своїм самочкам пелюстки квітів, насіння рослин, а павуки павучихам — муху, запаковану в павутиння.

А щоб відповісти на запитання «Чи розуміють тварини одне одного?», подумайте, чи зрозуміє француз італійця, а українець німця?

Прийом «Мозковий штурм»

— Що ви вже знаєте про спілкування тварин? За якими тваринами доводилося спостерігати?

Розповідь учителя про спілкування тварин.

4.3. Робота в групах. Дослідницька діяльність.

Завдання: пояснити поведінку тварин.

Група I. Пес гарчить. Сорока голосно скрекоче.

Група II. Пес метляє хвостом. Павич розкрив хвіст.

Група III. Пес підібгав хвіст. Снігур опустив крила.

Група IV. Кішка прищулила вуха. Жук сонечко виділило рідину.

Група V. Кіт шипить. Пінгвін дарує камінці.

4.4. Доповідь представників груп про результати дослідження.

4.5. Робота в парах.

Кожен учень отримує картку із зображенням тварини. Учні мають знайти собі пару (тварину такого самого виду) і пояснити, як ці тварини спілкуються.

  • 5. Підбиття підсумків міні-проекту

Під керівництвом учителя формується остаточний висновок.

Висновок: тварини спілкуються за допомогою звуків, рухів, запахів, подарунків. Тварини різних видів не розуміють одне одного. Мова тварин не схожа на людську мову.

3

Опис документу:
Урок .Чи розуміють тварини одне одного? Мета уроку: ознайомити учнів з поведінкою тварин, із способами спілкування між ними; з’ясувати, чи розуміють тварини одне одного; учити працювати в групах, у парах; висловлювати власні здогади; робити висновки.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Стратегії профілактики та вчасного реагування на прояви суїцидальної поведінки неповнолітніх»
Мельничук Вікторія Олексіївна
36 годин
590 грн
590 грн