Наукова робота "Ароматерапія для школярів"

Опис документу:
Познайомити з правилами здоров’єзбереження, зрозуміти і довести, що запахи живої природи (фруктів, ягід, овочів, трав, дерев і кущів) укріплюють здоров'я, додають нові сили організму, підвищують імунітет, створюють атмосферу радісного настрою. Підвищують працездатність людини, допомагають боротися з різними захворюваннями.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Оберіть документ з архіву для перегляду:
Перегляд
матеріалу
Поділитися
Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Опис презентації окремими слайдами:
Ароматерапії для школярів
Слайд № 1

Ароматерапії для школярів

Люди безперервно стикаються зі світом запахів. Аромати в нашому  житті грають значну роль. Сучасні люди сприймають  запахи  як  речовини,  які при ...
Слайд № 2

Люди безперервно стикаються зі світом запахів. Аромати в нашому  житті грають значну роль. Сучасні люди сприймають  запахи  як  речовини,  які при попаданні в ніс дратують  нервові  закінчення  і  передають інформацію вголовний мозок.  Древні вважали аромати що найтоншим проявом стихії Землі. усього  життя  для  того,  щоб  зберегти своє  здоров'я, красу і молодість.  Аромати  були  невід'ємною  частиною  їх мистецтва любові, супроводжували релігійні святкування. У Древньому Китаї, Індії перегонка пари рослин булла поставлена  на  високий рівень. Секрети вироблення ефірних олій зберігали і передавали від батьків до дітей.

Ароматерапія для школярів. Араматерапії як засіб профілактики віруснух захворювань.
Слайд № 3

Ароматерапія для школярів. Араматерапії як засіб профілактики віруснух захворювань.

МЕТА ДОСЛІДЖЕННЯ. Познайомити з правилами здоров’єзбереження, зрозуміти і довести, що запахи живої природи (фруктів, ягід, овочів, трав, дерев і ку...
Слайд № 4

МЕТА ДОСЛІДЖЕННЯ. Познайомити з правилами здоров’єзбереження, зрозуміти і довести, що запахи живої природи (фруктів, ягід, овочів, трав, дерев і кущів) укріплюють здоров'я, додають нові сили організму, підвищують імунітет, створюють атмосферу радісного настрою. Підвищують працездатність людини, допомагають боротися з різними захворюваннями.

ЗАВДАННЯ ДОСЛІДЖЕННЯ. Описати, як позитивно запахи діють на організм людини; Експериментально підтвердити гіпотезу дослідження; Зацікавити дітей шк...
Слайд № 5

ЗАВДАННЯ ДОСЛІДЖЕННЯ. Описати, як позитивно запахи діють на організм людини; Експериментально підтвердити гіпотезу дослідження; Зацікавити дітей шкільного віку проведенням даного експерименту; Виявити, чи знизився відсоток захворювання ГРВІ дітей класу; Переконати школярів в необхідності берегти і пізнавати природу, як джерело нашого життя.

ГІПОТЕЗА ДОСЛІДЖЕННЯ. Передбачаю, що природні натуральні запахи укріплюють здоров'я людей.
Слайд № 6

ГІПОТЕЗА ДОСЛІДЖЕННЯ. Передбачаю, що природні натуральні запахи укріплюють здоров'я людей.

Анкетування і зацікавленість батьків дітей класу в експериментальній діяльності (зразок анкети див. додаток); Експерименти з різними натуральними з...
Слайд № 7

Анкетування і зацікавленість батьків дітей класу в експериментальній діяльності (зразок анкети див. додаток); Експерименти з різними натуральними запахами; Порівняння отриманих результатів по захворюваності дітей за I і II семестр.  

Слайд № 8

Ароматерапія – це нетрадиційна форма підтримки здоров'я, але що має свою історію. Вона є лікуванням за допомогою різних запахів, ароматів, які прих...
Слайд № 9

Ароматерапія – це нетрадиційна форма підтримки здоров'я, але що має свою історію. Вона є лікуванням за допомогою різних запахів, ароматів, які приходять до нас з рослинного світу природи. У перекладі з давньогрецької мови ароматерапія означає «лікування запахами». Історія цього напряму нетрадиційної медицини бере початок ще з доісторичних часів. Печерні люди використовували для отримання ароматів свіжі або висушені рослини, а потім - різні концентрати та екстракти. Типовим прикладом ароматерапії в період печерної людини є підпалювання ладану та інших смол. Пізніше володіють ароматичними властивостями рослини стали змішувати з рослинними і тваринними маслами. Такі практики були поширені і в стародавньому Єгипті, і на берегах Середземномор'я.

Дія запахів при різних захворюваннях   Безсоння – аромат базиліка, лаванди, іриса і полину. Бронхіт – аромат евкаліпта, ялиці, розмарину, шавлії, ч...
Слайд № 10

Дія запахів при різних захворюваннях   Безсоння – аромат базиліка, лаванди, іриса і полину. Бронхіт – аромат евкаліпта, ялиці, розмарину, шавлії, чебрецю, сосни кедрової і лимона. Гіпертонія – аромат меліси, шавлії, чебрецю і ванілі. Головний біль – аромат базиліка, евкаліпта, ромашки, лаванди, майорану, м'яти перцевої, розмарину і лимона. Грип – аромат евкаліпта, фенхеля, ялиці, ромашки, м'яти кучерявої, лаванди, м'яти перцевої, розмарину, шавлії, чайного дерева, чебрецю, кориці, лимона і апельсина. Свербіння – аромат ромашки, лаванди, чебрецю і лимона. Стомлення – аромат ялиці, герані, лаванди, майорану, мускатника, гвоздики, апельсина, м'яти перцевої, розмарину, шавлії, чебрецю, ялівцю, кориці, лимона і полину лимонного. Нездужання, викликана зміною погода – аромат м'яти, мускатника, і розмарину. Відсутність апетиту – аромат фенхеля, ромашки, мандарина, апельсина, материнки, шавлії, чебрецю і полину лимонного.

Ароматерапія – наш союзник в оздоровленні дітей та дорослих Ароматерапія існує не лише для того, щоб лікувати вже розвинуту хворобу. Вона є і реаль...
Слайд № 11

Ароматерапія – наш союзник в оздоровленні дітей та дорослих Ароматерапія існує не лише для того, щоб лікувати вже розвинуту хворобу. Вона є і реальним захистом від різних бактерій і вірусів. Ароматерапія укріплює природні сили організму, сприяє вирішенню безлічі завдань по досягненню краси і здоров'я. Вона дозволяє нам зробити наше життя радіснішим, здоровішим і щасливішим. Діти – чутлива і вразлива натура, що сприймає дію ароматерапії без жодного упередження, тому їх реакція на сеанси завжди позитивна.

Його вміст: Малі ємкості 4 шт. Ватні диски Блендер піалка (обємом 0.5-0.7 л) Ємкість для зберігання сухих трав фондю
Слайд № 12

Його вміст: Малі ємкості 4 шт. Ватні диски Блендер піалка (обємом 0.5-0.7 л) Ємкість для зберігання сухих трав фондю

Технологія проведення ароматерапії у класі Для проведення сеансів ароматерапії в класі необхідно пам'ятати наступне: Використовувати лише натуральн...
Слайд № 13

Технологія проведення ароматерапії у класі Для проведення сеансів ароматерапії в класі необхідно пам'ятати наступне: Використовувати лише натуральні аромати фруктів і овочів; Жоден з ароматів не повинен служити алергеном ні для одної дитини; Кількість ароматів має бути обмеженою у міру звикання організму дитини до їх дії на нього; Час дії внесеного аромату має бути визначене обмеженим; Необхідно дотримувати техніку безпеки при внесенні відварів трав для ароматизації приміщення;

Слайд № 14

Слайд № 15

Слайд № 16

Анкета «Як ви думаєте, чи корисними є сеанси ароматерапії?
Слайд № 17

Анкета «Як ви думаєте, чи корисними є сеанси ароматерапії?

: По статистиці даних про відвідування учнів класу уроків можна побачити що через причину хвороби на ГРВ в порівняні І семестру з ІІ семестром кіль...
Слайд № 18

: По статистиці даних про відвідування учнів класу уроків можна побачити що через причину хвороби на ГРВ в порівняні І семестру з ІІ семестром кількість учнів зменшилася на 3.1%. Про що свідчить виписка із класного журналу.

Слайд № 19

Батьки дітей класу оцінюють цю роботу позитивно. Ми зробили висновок, що переважній більшості дітей така методика «по душі». Діти зрозуміли, як баг...
Слайд № 20

Батьки дітей класу оцінюють цю роботу позитивно. Ми зробили висновок, що переважній більшості дітей така методика «по душі». Діти зрозуміли, як багато корисного приносить нам жива природа, вона є свого роду «Доктором Айболітом із запахом здоров'я»!  

Висновки: 1. Більшості батькам та дітям така методика «по душі». Діти зрозуміли, як багато корисного приносить нам жива природа, вона є свого роду ...
Слайд № 21

Висновки: 1. Більшості батькам та дітям така методика «по душі». Діти зрозуміли, як багато корисного приносить нам жива природа, вона є свого роду «Доктором Айболітом із запахом здоров'я»! 2. Природні натуральні гіпоалергенні запахи укріпляють здоров’я людей. Також їх можна використовувати в дитячому колективі для профілактики вірусних захворювань. 3. Така лікувально-профілактична діяльність являється хорошим та доступним способом пізнання навколишнього світу живої природи.

Дякую за увагу!
Слайд № 22

Дякую за увагу!

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Доброго дня! Я Крикливий Максим учень 3 класу Пашковецького Навчально-виховного комплексу.

Сьогодні я представлю Вам свою науково-дослідницьку роботу на тему «Ароматерапія для школярів»

МЕТА ДОСЛІДЖЕННЯ.

Познайомити з правилами здоров’єзбереження, зрозуміти і довести, що запахи живої природи (фруктів, ягід, овочів, трав, дерев і кущів) укріплюють здоров'я, додають нові сили організму, підвищують імунітет, створюють атмосферу радісного настрою. Підвищують працездатність людини, допомагають боротися з різними захворюваннями.

ЗАВДАННЯ ДОСЛІДЖЕННЯ.

  • Описати, як позитивно запахи діють на організм людини;

  • Експериментально підтвердити гіпотезу дослідження;

  • Зацікавити дітей шкільного віку проведенням даного експерименту;

  • Виявити, чи знизився відсоток захворювання ГРВІ дітей класу;

  • Переконати школярів в необхідності берегти і пізнавати природу, як джерело нашого життя.

ГІПОТЕЗА ДОСЛІДЖЕННЯ.

Передбачаю, що природні натуральні запахи укріплюють здоров'я людей.

Методи дослідження:

  • Анкетування і зацікавленість батьків дітей класу в експериментальній діяльності

  • Експерименти з різними натуральними запахами;

  • Порівняння отриманих результатів по захворюваності дітей за I і II семестр.

Дослід проводився у 3 класу.

Люди безперервно стикаються зі світом запахів. Аромати в нашому  житті грають значну роль.
Древні вважали аромати що найтоншим проявом стихії Землі.
Аромати
 були  невід'ємною  частиною  їх життя супроводжували  релігійні  святкування.
У
 Древньому Китаї, Індії перегонка пари рослин булла поставлена  на  високий рівень. Секрети вироблення ефірних олій зберігали і передавали від батьків  до дітей.

Я визначив що аромати впливають на організм людини по різному. Ось і при різних захворюваннях аромати допомають. Ароматерапія існує не лише для того, щоб лікувати вже розвинуту хворобу. Вона є і реальним захистом від різних бактерій і вірусів.

Ось погляньте на наш сундучок ароматів. У нього входять : ємкості для зберігання сухих трав, ватні диски, піалки, блендер, фондю, свічі, та фрукти.

Для проведення сеансів ароматерапії в класі необхідно пам'ятати наступне:

  1. Використовувати лише натуральні аромати фруктів і овочів;

  2. Жоден з ароматів не повинен служити алергеном ні для одної дитини.

  3. Кількість ароматів має бути обмеженою у міру звикання організму дитини до їх дії на нього;

  4. Час дії внесеного аромату має бути визначене обмеженим; (2 год.)

  5. Необхідно дотримувати техніку безпеки при внесенні відварів трав для ароматизації приміщення;

Для ароматерапії використовували такі запахи:

Лимон, апельсин, ялинка, евкаліпт, чебрець, цибуля, часник, м’ята.

Ось погляньте як ми проводимо сеанс ароматерапії в класі.

Анкетування батьків показало що майже всі батьки одноголосно підтримали новизну в класі.

Кількість захворювань в класі зменшилася я помітив це під час порівнював І семестр із ІІ семестром.

З цього випливає що така методика є ефективною для захисту дитячого організму від вірусів і бактерій .

Висновки:

Більшості батькам та дітям така методика «по душі». Діти зрозуміли, як багато корисного приносить нам жива природа, вона є свого роду «Доктором Айболітом із запахом здоров'я»!

2. Природні натуральні гіпоалергенні запахи укріпляють здоров’я людей. Також їх можна використовувати в дитячому колективі для профілактики вірусних захворювань.

3. Така лікувально-профілактична діяльність являється хорошим та доступним способом пізнання навколишнього світу живої природи.

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Зміст :

Вступ 2

Розділ 1. Як здоровим стати.

    1. Історія виникнення ароматерапії . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 4

    2. Дія запахів при різних захворюваннях . . . . . . . . . . . . . . . . . .8.

    3. Ароматерапія – наш союзник в оздоровленні дітей та

дорослих . . . . . . . . .. . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .10

    1. Технологія проведення ароматерапії у класі . . . . . . . . . . .13

Розділ 2 . Експеременти із різними натуральними запахами.

2.1. Наші досліди. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .15

Висновки . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .17

Список літератури . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .18

ДОДАТКИ .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 19

Вступ

Люди безперервно стикаються зі світом запахів. Аромати в нашому  житті грають значну роль. Сучасні люди сприймають  запахи  як  речовини,  які при попаданні в ніс дратують  нервові  закінчення  і  передають інформацію вголовний мозок. 
Древні вважали аромати що найтоншим проявом стихії Землі.
Історія
 ароматерапії розпочинається з глибокої старовини. Древні греки, 

єгитяни використали аромати впродовж усього  життя  для  того,  щоб  зберегти своє  здоров'я, красу і молодість.  Аромати  були  невід'ємною  частиною  їх мистецтва любові, супроводжували релігійні святкування.
У
 Древньому Китаї, Індії перегонка пари рослин булла поставлена  на  високий рівень. Секрети вироблення ефірних олій зберігали і передавали від батьків до дітей.

Зараз ароматерапія - одна з популярних областей психотерапії, що розвиваються. Ароматерапія - наука і мистецтво впливу ароматів на психологічний і фізичний стан людини. Фахівцями в області ароматерапії розроблені принципи дії певних ефірних масел на людину. Правильно застосовуючи і грамотно складаючи композиції з ефірних масел, можна досягти найнеймовірніших результатів.

ВИБІР ТЕМИ ДОСЛІДЖЕННЯ.

Тема дослідження розкривається в єдності і взаємозв'язку людини з живою природою. Природа є джерелом існування людства: вона дає йому не лише блага життя, але і укріплює його здоров'я, лікує людину від його недуги.

МЕТА ДОСЛІДЖЕННЯ.

Познайомити з правилами здоров’єзбереження, зрозуміти і довести, що запахи живої природи (фруктів, ягід, овочів, трав, дерев і кущів) укріплюють здоров'я, додають нові сили організму, підвищують імунітет, створюють атмосферу радісного настрою. Підвищують працездатність людини, допомагають боротися з різними захворюваннями.

ЗАВДАННЯ ДОСЛІДЖЕННЯ.

  • Проаналізувати наукову інформацію по темі;

  • Описати, як позитивно запахи діють на організм людини;

  • Експериментально підтвердити гіпотезу дослідження;

  • Зацікавити дітей шкільного віку проведенням даного експерименту;

  • Виявити, чи знизився відсоток захворювання ОРВІ дітей класу;

  • Переконати школярів в необхідності берегти і пізнавати природу, як джерело нашого життя.

ОБ'ЄКТ ДОСЛІДЖЕННЯ. Учні 3 класу.

ПРЕДМЕТ ДОСЛІДЖЕННЯ. Позитивний вплив запахів плодів живої природи на здоров'я людини.

БАЗА ДОСЛІДЖЕННЯ. Пашковецький НВК.

ГІПОТЕЗА ДОСЛІДЖЕННЯ.

Передбачаю, що природні натуральні гіпоалергенні запахи укріплюють здоров'я людей.

МЕТОДИ ДОСЛІДЖЕННЯ.

  1. Аналіз наукової літератури;

  2. Анкетування і зацікавленість батьків дітей класу в експериментальній діяльності (зразок анкети див. додаток);

  3. Експерименти з різними натуральними запахами;

  4. Порівняння отриманих результатів по захворюваності дітей за I і II семестр.

Розділ 1. Як здоровим стати

    1. Історія виникнення ароматерапії

Зрозуміло, всім відомо,

Що приємно буть здоровим.

Треба тільки знати,

Як здоровим стати.

Ні для кого не секрет, що ми, люди планети Земля, переживаємо період екологічної катастрофи, що приводить до страшних, необоротних процесів краху природи і, відповідно, її складової частини, – людства. Чумою XX, а тепер і XXI століття є СНІД. Розквіту досягли такі хвороби людей, з якими не в змозі справлятися світила світової медицини (атипова пневмонія, хронічні уповільнені гепатити, грип різних штамів і ін.). У результаті, здоров'я – безцінний стан кожної людини, стоїть під загрозою. Не даремно вже декілька років по Україні крокує національний проект «Здоров'я». Покликаний всіма можливими способами укріпити наше здоров'я, продовжити життя українців, прищепити людям прагнення до здорового способу життя, починаючи з дитячих років.

Якось одного разу наш класний керівник Марина Анатоліївна запропонувала такий вид роботи як ароматерапія для стимулювання навчального процесу. Вона використовувала запах евкаліпту . Мене це зацікавила, і я запропонував у класі використати такий дослідницький проект. Профілактика вірусних захворювань за допомогою ароматерапії.

Ароматерапія – це нетрадиційна форма підтримки здоров'я, але що має свою історію. Вона є лікуванням за допомогою різних запахів, ароматів, які приходять до нас з рослинного світу природи. У перекладі з давньогрецької мови ароматерапія означає «лікування запахами». Історія цього напряму нетрадиційної медицини бере початок ще з доісторичних часів. Печерні люди використовували для отримання ароматів свіжі або висушені рослини, а потім - різні концентрати та екстракти. Типовим прикладом ароматерапії в період печерної людини є підпалювання ладану та інших смол. Пізніше володіють ароматичними властивостями рослини стали змішувати з рослинними і тваринними маслами. Такі практики були поширені і в стародавньому Єгипті, і на берегах Середземномор'я.

У новій ері на європейському континенті широке поширення ароматерапія отримала після Хрестових походів. Однак мода на штучні хімічні ліки і косметику, стала наслідком розвитку науки, на довгий час відсунула ароматерапію в тінь.

Новий розквіт ароматерапії в Європі припав на початок XX століття, і пов'язаний він з ім'ям французького хіміка і парфумера Рене Марі Гатефоса, який і запровадив термін «ароматерапія». В період Першої світової війни він використовував в якості дезинфікуючого засобу масло лаванди. Він також займався дослідженнями ефірних олій, в ході яких довів ефективність ароматичних масел порівняно з їх синтетичними замінниками.

Народною практикою протягом довгого часу накопичилися способи і рецепти лікування, використовуючи лише природні аромати, які личать більшості людей, не викликаючи алергічних реакцій.

Сучасні методи ароматерапії

Сьогодні існує величезна кількість різноманітних методів,використовуються в ароматерапії.

Найпопулярнішим методом ароматерапії сьогодні, як і століття тому, є ароматична паличка або пахощі, якими користуються мільйони людей. Причини популярності цього методу досить прості: вони недорогі, зручні в застосуванні, їх використання не вимагає великої кількості зусиль, палички прекрасно поєднуються один з одним і різними засобами ароматерапії.

Іншим поширеним методом є інгаляції з ефірними маслами. Інгаляції поділяють на гарячі (в гарячу воду додаються ефірні масла, і людина дихає походить гарячим пором, накривши голову рушником) і холодні (масло крапають на тканину, пацієнт вдихає пари протягом п'яти-семи хвилин). Існує також технологія так званих аромаламп (в теплу, але не гарячу воду додаються краплі ефірного масла, потім запалюється свічка, гріє воду, і людина вдихає вихідні пари).

Ароматичний масаж - головна послуга, пропонована ароматерапевтическими кабінетами. Фахівець готує суміш, що складається з необхідного ефірного масла і з додаванням масажного крему. Масаж, делающийся із застосуванням цієї консистенції, сприятливо впливає на центральну нервову систему, на дихальну, кровоносну і лімфатичну системи. Часто в процесі лікування або профілактики захворювань курсами приймаються ароматичні ванни. Масло або суміш ефірних масел в процесі приготування ароматичних ванн додається в самий останній момент для того, щоб воно не встигла випаруватися. В процесі прийняття ванни масла миттєво вбираються в шкіру і за кілька секунд проникають у внутрішні органи. В першу чергу в нирки, печінку та легені.

Існують і активно використовуються також компресори з ароматичними маслами, масла використовуються для полоскань, розчісування, приймаються всередину, ефірні масла додаються в косметичну продукцію .

Ось їх ми і використовуваний в нашому експерименті тільки натуральні продукти та трави.

Ось чим ми лікувалися:

  • Цибуля, часник;

  • М’ята;

  • Лимон, апельсин;

  • Калина, евкаліпт;

  • Гілки ялинки;

  • Чорна редька;

  • Чебрець.

    1. Дія запахів при різних захворюваннях

Трави, квіти, дерева випромінюють різні запахи, які по-різному діють на окремі органи людини і організм в цілому. Деякі захворювання (безсоння, неврастенія і ін.) можна лікувати, вдихаючи запах потрібних рослин, деякі (укуси, порізи, рани і ін.) – лише застосовуючи ефірні масла.

Безсоння – аромат базиліка, лаванди, іриса і полину.

Бронхіт – аромат евкаліпта, ялиці, розмарину, шавлії, чебрецю, сосни кедрової і лимона.

Гіпертонія – аромат меліси, шавлії, чебрецю і ванілі.

Головний біль – аромат базиліка, евкаліпта, ромашки, лаванди, майорану, м'яти перцевої, розмарину і лимона.

Грип – аромат евкаліпта, фенхеля, ялиці, ромашки, м'яти кучерявої, лаванди, м'яти перцевої, розмарину, шавлії, чайного дерева, чебрецю, кориці, лимона і апельсина.

Свербіння – аромат ромашки, лаванди, чебрецю і лимона.

Стомлення – аромат ялиці, герані, лаванди, майорану, мускатника, гвоздики, апельсина, м'яти перцевої, розмарину, шавлії, чебрецю, ялівцю, кориці, лимона і полину лимонного.

Мігрень – аромат базиліка, евкаліпта, ромашки, майорану, м'яти перцевої, розмарину і лимона.

Порушення кровообігу – аромат лаванди, меліси, мускатника, розмарину, чебрецю і лимона.

Порушення сердечної діяльності – аромат анісу, меліси і розмарину.

Нездужання, викликана зміною погода – аромат м'яти, мускатника, і розмарину.

Задишка – аромат сосни, лимонника, мандарина, апельсина, розмарину, кедра і лимона.

Отит – аромат ромашки, лаванди і шавлії.

Відсутність апетиту – аромат фенхеля, ромашки, мандарина, апельсина, материнки, шавлії, чебрецю і полину лимонного.

Перевтома – аромат лаванди, меліси, мімози, мускатника, м'яти перцевої, розмарину, шавлії, лимона і чабрецю.

Пошкодження, травми шкіри – аромат лаванди, меліси, мімози, мускатника, м'яти перцевої, розмарину, шавлії і лимона.

Простуда – аромат евкаліпта, фенхеля, розмарину, шавлії, чайного дерева, кедрової сосни і чабрецю.

Сонячні опіки – аромат лаванди, ромашки, розмарину і шавлії.

Пригнічений стан – аромат базиліка, сосни, лаванди, мімози, мускатника, апельсина, материнки, ванілі, лимона, полину, полину лимонного і чабрецю.

Укуси комах – аромат ромашки, лаванди, шавлії, чебрецю, лимона.

Почуття страху – аромат дуднику, валеріани, базиліка, бергамота, іриса, коріандру, лаванди, меліси, мімози, мускатника, шавлії і ванілі.

    1. Ароматерапія – наш союзник в оздоровленні

дітей та дорослих

Ароматерапія існує не лише для того, щоб лікувати вже розвинуту хворобу. Вона є і реальним захистом від різних бактерій і вірусів. Ароматерапія укріплює природні сили організму, сприяє вирішенню безлічі завдань по досягненню краси і здоров'я. Вона дозволяє нам зробити наше життя радіснішим, здоровішим і щасливішим.

Діти – чутлива і вразлива натура, що сприймає дію ароматерапії без жодного упередження, тому їх реакція на сеанси завжди позитивна.

Ефірні масла можна використовувати не лише для профілактики грипу та ОРВ, але й для загострення процесів мислення, пам'яті. Для отримання позитивного результату сеанси аромотерапії потрібно проводити раз на дві-чотири години, для цього можна використовувати аромолампи, тепловологі інгалятори, чаї з ефірними оліями. Однак найбільш зручними у шкільних умовах фумігатор, тобто прилад, який ми зазвичай застосовуємо влітку для відлякування комах. Чисту картонну пластинку просочуємо двома-трьома краплинами ефірної олії, вставляється у фумігатор, потім - у розетку. Аромати можна чергувати. Найчастіше для профілактики грипу застосовують ефірну олію чайного дерева, евкаліпту, сосни, які наділені антивірусними, протизапальними, бактерицидними властивостями. А в аптеках можна придбати і готові «коктейлі».

Дивлячись на це:

АРОМАТИЧНА РОМАШКА

3 КЛАСУ

СУНДОЧОК АРОМАТИКІВ

    1. Технологія проведення ароматерапії у класі

Для проведення сеансів ароматерапії в класі необхідно пам'ятати наступне:

  • Зволожувач повітря включає сам вчитель і встановлює його на відстані 2 м від першого сидячого дитяти;

  • Використовувати лише натуральні аромати фруктів і овочів;

  • Жоден з ароматів не повинен служити алергеном ні для одного дитяти;

  • Кількість ароматів має бути обмеженою у міру звикання організму дитяти до їх дії на нього;

  • Час дії внесеного аромату має бути визначене обмеженим;

  • Необхідно дотримувати техніку безпеки при внесенні відварів трав для ароматизації приміщення;

Методика проведення сеансу ароматерапії як оздоровлюючий захід для дітей елементарна. Соком певного плоду просочується ватяний косметичний диск або шматочок щільної тканини (драп, кашемір, фетр), кладеться в неглибоку ємкість і виставляється на висоті одного метра від підлоги. Одночасно аромат виходить з чотирьох таких ємкостей, які встановлюються в чотирьох кутах класу. Час дії запаху 15 - 20 хвилин для приміщення не менше 20 кв.м. Якщо ватні диски лежать на теплій батареї, то їх необхідно перевертати.

Другий спосіб залити окропом сухе листя в фондюшниці, знизу підпалити свічку. Під час випаровування буде випаровуватися аромат , який буде розноситися по всьому класі.

Розділ 2. Експеременти із різними натуральними запахами.

Лимон, Часник – комора вітамінів, особливо вітаміну С. Вони володіють вітамінною, проти простудною, противірусною дією, тому часто використовується в практиці з дітьми. Якщо ми використовуємо сухі трави для лікувальної ароматерапії, то їх необхідно заварювати. Чотири столові ложки трави чабрецю або м'яти перцевої заливаються 0,5 л гарячої води у великій піалі або глибокій тарілці і вносяться до приміщення. Відвар стоїть до повного охолодження. Листя чабрецю і м'яти перцевої містить ефірне масло, до складу якого входить ментол і ментон. Володіє заспокійливою, відхаркувальною і поліпшуючою апетит дією. Аналогічно ми проводили сеанси з тертою чорною редькою. Піала з редькою стоїть на столі до 20 хвилин. Фітонциди, ефірні масла, органічні кислоти, що знаходяться в ароматі редьки, роблять її коштовним лікарем при простудних захворюваннях, що очищає дихальні дороги людини, сприяючим лікуванню кашлю.

2.1. Наші дослідження

Анкетування учнів класу і їх батьків (опитувальник для батьків див..додатках).

Узагальнені думки учнів 3 класу на питання «Як ви вважаєте, чи корисні сеанси ароматерапії для нашого здоров'я?»:

  1. Мені дуже подобається таке оздоровлення різними запахами (5 уч.)

  2. Мені подобається це заняття, тому що ми можемо з'їсти те, чим лікуємося і це смачно (3 уч.)

  3. Я не знаю, подобається чи ні (1 уч.)

  4. Це цікаво (1 уч.)

  5. Мені не подобається запах редьки і часнику, а останнє добре (1 уч.).

Висновки: По статистиці даних про відвідування учнів класу уроків можна побачити що через причину хвороби на ГРВ в порівнняні І семестру з ІІ семестром кількість учнів зменшилася на 3.1%. Про що свідчить виписка із класного журналу.

  • Батьки дітей класу оцінюють цю роботу позитивно.

  • Ми зробили вивід, що переважній більшості дітей така методика «до душі».

  • Діти зрозуміли, як багато корисного приносить нам жива природа, вона є свого роду «Доктором Айболітом із запахом здоров'я»!

Висновки:

Реакція однокласників вселяла оптимізм. Кожного разу, коли я приходив до класу, хлопці запитували: «Макс, що ти приніс сьогодні?», «Чи будемо ми оздоровлюватися завтра?», «А якими запахами?», «А це можна буде з'їсти?»

Батьки активно підтримали наші почини по оздоровленню дітей класу. На загальних батьківських зборах кожен висловив свою думку з приводу проведених заходів за допомогою «смс» – голосування:

Були запропоновані два номери стільникових телефонів, лежачих на столі вчителя в червоному і синьому квадраті. На номер телефону в червоного квадрата прислати «смс» з позитивною оцінкою зборів, на номер синього квадрата – з негативною. Ми зробили підрахунок «смс», і з'ясували, що переважна більшість батьків згодна з нашою гіпотезою. І більш того, активно співпрацюватимуть з нами в цьому процесі.

Мені дуже сподобалася робота над цією гіпотезою! А в даний час ми разом з вчителем продовжуємо впровадження цих корисних аромасеансів!

Список літературних джерел:

  1. Коляда, М. Г. Таємниці рослинного світу [Текст] : дивовижні факти з життя рослин / М. Г. Коляда. – Донецьк: ТОВ ВКФ „ БАО „ , 2008. – 272 с. : іл.

  2. Я пізнаю світ : медицина : дит. енцикл. / авт.-упоряд. Н. Ю. Буянова ; худож. О. В. Кардащук та ін. — К. : Школа, 2003. — 444 с. : ілюстр.

  3. Медицина / авт.-упоряд. В.М. Скляренко, Т.В. Іовлева, О.Ю. Очкурова ; худож.-оформлювач Л.Д. Киркач-Осіпова. — Х. : Фоліо, 2009. — 315 с. : ілюстр. — (Дитяча енциклопедія).

  4. https://mega-polis.in.ua/shho-take-aromoterapiya/

  5. https://lediportal.pp.ua/aromaterapiya-pokrashhennya-zdorovya-za-dopomogoyu-efirnix-oliv/

  6. http://about-ukraine.com/aromoterapiya/

Додатки

Опитувальник для батьків:

  1. Чи часто хворіють ваші діти? _____________________________________________________________

  2. Яка, на вашу думку, причина захворювання ваших дітей? _____________________________________________________________

  3. Чи часто хворієте ви самі і інші дорослі члени вашої сім'ї? (без врахування хронічних захворювань)?

_____________________________________________________________

  1. Чи маєте тісний контакт з лікаркою з поліклініки, обслуговуючою вашого дитя? ____________________________________________________________

  2. Чи всі рекомендації педіатра приносять відчутну користь і одужання вашій дитині? ____________________________________________________________

  3. Чи займаєтеся ви і ваша дитина спортом? _____________________________________________________________

  4. Чи часті у вашій практиці походи, прогулянки на свіжому повітрі? _____________________________________________________________

  5. Чи користувалися ви засобами народної медицини для допомоги своїй дитині в подоланні недуг? ___________________________________________________________

  6. Що вам відомо про нетрадиційний метод лікуванні запахами - ароматерапією?

_____________________________________________________________

  1. У вас є бажання в тісному контакті з педагогами Пашковецького НВК зайнятися ароматерапією для зміцнення здоров'я ваших дітей? ____________________________________________________________

  2. Повідомте, запахи яких лікувальних рослин і соків плодів фруктових дерев, коренеплодів викликають алергічні реакції організму вашої дитини? _____________________________________________________________

І семестр

ІІ семестр

30

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Основи комунікативної компетентності молодшого школяра. Практичні матеріали»
Мельничук Вікторія Олексіївна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.