і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Щотижня отримуйте приємні подарунки.
Взяти участь

Natural Disasters (Природні катастрофи)

Передплата на журнал
Бібліотека
матеріалів

Урок № группа: дата:

Тема: Natural Disasters (Природні катастрофи)

Мета: формувати лексичні навички й навички вимови; вдосконалювати навички читання й усного мовлення; розвивати мовну здогадку й мовленнєву реакцію учнів; виховувати зацікавленість у розширенні своїх знань.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручник,зошит.

Хід уроку

І. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ.(фронтальне опитування)

С.129 № 3 прочитати речення та доповнити їх назвами катастроф.

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.(використання методу «мозковий штурм)

What is a disaster? a sudden accident or a natural catastrophe that causes great damage or loss of life.

How many disasters can you name? A volcanic eruption, a hurricane, a cyclone, a tsunami, a landslide, a flood, a forest fire, a blizzard, a tornado, an avalanche, an earthquake, a drought.

 What are some different kinds of disasters? natural and man-made or technological.

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.(зв'язок навчального предмету із реаліями життя)

 What kind of disasters are common in your country? a landslide, a flood, a forest fire.

 Have you ever been in a disaster?

ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.

1.Словникова робота С.131 № 5 проконсультуйтесь із словником та знайдіть значення слів.

2.Групова робота. С. 131 № 6. Учів ділять на 2 угрупи, завдання: прочитати статтю, группа 1 читає статтю про повінь в Україні, группа 2 читає статтю про повінь у Великій Британії, та учні знаходять відповіді на запитання с.131.

V. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.(тестування, вправи)

1.С. 132 № 7 знайди партнера у іншій групі, використай питання із С. 131 № 6 щоб порівняти статті.

2.Тестування ► Do the quiz.

1) If a country doesn’t have rain for a very long period, we say it suffers from __.

1.floods 2.drought 3.earthquakes 4.tornadoes

2) When a disaster occurs, people move to another area or country. What are these people called?

1.aid workers 2.refugees 3.migrants 4.immigrants

3) When a disaster occurs, people describe the situation using some of the words below. Which word does NOT mean very important?

1.Emergency 2.crisis 3.urgent situation 4. inconsequential

4) What’s the international request for help used by ship captains and aeroplane pilots if they are having problems?

1.marchday 2.aprilday 3.mayday 4.juneday

5) Which of the following words would you NOT expect to hear in a report about a country without food?

1.famine 2.scarcity 3.abundance 4.food shortage

6) Which word does NOT fit the sentence? ‘In war many people die, but many more are ___        .’

1.injured 2.wounded 3.killed 4.hurt

Key: 1 drought; 2 Refugees; 3 inconsequential; 4 Mayday (from the French ‘m’aidez’ (help me); 5 abundance; 6 killed.

3.Читання Reading

Choose the best word from the box to complete the following sentences.Доповни речення словами

combine dams devastating flooding human-made pieces potential prevent snow widespread

CAUSES OF FLOODS

Floods cause ___ widespread damage. Unfortunately, there is little we can do to ___ prevent flooding in some situations. There are several causes for ___ flooding including deep ___, snow melt, icy rivers, and broken ____ dams. First, when deep snow melts it creates large amounts of water. When heavy rain and sudden warm temperatures ____ combine with the deep snow, floods can occur. Second, rivers that are covered in ice can cause floods when the ice melts. The ice ___, pieces form dams which break and cause flooding. Third, __ human-made dams can break and cause __ devastating, damage. The water from these dams can be as powerful as a tidal wave. Our best plan of attack against flooding is to recognize the __ potential for flooding in certain conditions.

Key: widespread, prevent, flooding, snow, dams, combine, pieces, human-made, devastating, potential

VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ.

С. 133 № 11 написати про природну катастрофу, що сталася у нещодавно у світі. Використовуй с.132 № 6 як приклад.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
мета: формувати лексичні навички й навички вимови; вдосконалювати навички читання й усного мовлення; розвивати мовну здогадку й мовленнєву реакцію учнів
  • Додано
    28.02.2018
  • Розділ
    Англійська мова
  • Клас
    10 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    155
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер материала
    TV120711
Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання