і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Щотижня отримуйте приємні подарунки.
Взяти участь

"Настрій у пейзажі" урок з образотворчого мистецтва.

Передплата на журнал
Оберіть документ з архіву для перегляду:
Бібліотека
матеріалів
Бібліотека
матеріалів
Бібліотека
матеріалів
Опис презентації окремими слайдами:
Слайд № 1

Тема: “ Настрій у зимовому пейзажі ”

Слайд № 2

. Зима кружляє і сміється, Вітерець за нею в’ється, Сніг, мов хутро, розвіває, Білі крила розправляє. Вкриті килимом всі стежки, Бурульки сяють, мов сережки, І зима, як справжня птиця, В білій казці – чарівниця. Вадим Скоморовський

Слайд № 3

С.С. Прокофьєв. Вальс Метель

Слайд № 4

Борис Кустодієв. Маслена

Слайд № 5

Костянтин Юон. Лигачево. Фрагмент

Слайд № 6

Аполлинарий Васнецов. Зимовий сон

Слайд № 7

Іван Шишкін. Зима

Слайд № 8

Юлий Клевер. Зимовий пейзаж с домом

Слайд № 9

Основні кольори

Слайд № 10

Додаткові кольори

Слайд № 11

Кольоровий спектр

Слайд № 12

Слайд № 13

ПРАКТИЧНА РОБОТА

Слайд № 14

ПРАКТИЧНА РОБОТА

Слайд № 15

ПРАКТИЧНА РОБОТА

Слайд № 16

Рефлексія. Що надихнуло вас на створення саме такого пейзажу і на використання саме такої кольорової гами? Як вам сподобались нова техніки виконання? Отже, які терміни ми використовували сьогодні на уроці? Чи виправдалися ваші очікування, які ви визначили на початку уроку? Пропоную вам висловити свої думки щодо сьогоднішнього уроку: Я знаю, що... Я вмію... Мій настрій... тому що...

Слайд № 17

ТВОРЧИХ УСПІХІВ!

Бібліотека
матеріалів
Бібліотека
матеріалів

8

Тема. Настрій у пейзажі. Виконання пейзажів з використанням техніки м’ятого паперу

Клас: 5

Мета. Дати поняття про пейзажні настрої на прикладі картин відомих художників-пейзажистів. Закріплювати та вдосконалювати знання з кольорознавства, повторити закони повітряної та лінійної перспективи в пейзажі. Продовжити знайомство учнів з технікою малювання по вологому паперу та ознайомити з технікою штампування м’ятим папером.

Розвивати емоційне сприйняття, спостережливість, уміння розбивати кольори для передачі стану природи залежно від освітлення, часу доби, погоди. Вчити виявляти задум в композиції, відповідний настрій засобами художніх технік, передавати плановість та глибину простору за допомогою кольорових плям.

Формувати творчий підхід до виконання роботи. Розширювати кругозір, розвивати пам’ять, уяву, навички естетичного сприймання, образного мислення та дрібну моторику руки; виховувати естетичне сприйняття навколишнього світу, бережливе ставлення до природи рідного краю та художній смак, зміцнювати бажання малювати.

Тип уроку: комбінований.

Форма уроку: творча майстерня

Техніка виконання: акварельний та гуашевий живопис (у техніці «по – вологому», техніка відбитків)

Методи навчання: пояснювально – ілюстративний, репродуктивний, дослідницький, евристичний.

Форма організації: урок; фронтальна та диференційовано – групова робота.

Терміни і поняття: жанр ОМ, живопис, колорит, пейзаж, лінія горизонту, повітряна та лінійна перспектива.

Обладнання:

для вчителя – комп’ютер, екран;

для учнів – альбом, простий олівець, гумка, акварельні та гуашеві фарби, пензлі, палітра, склянка з водою;

Візуальний ряд: комп’ютерна презентація, репродукція картини, слайди з відтінками кольорів.

Міжпредметні зв’язки: література, музичне мистецтво, природознавство.

Хід уроку

  1. Організація класу.

Доброго дня! Сьгодні на уроці ми зустрічаємо гостей, привітайтесь будь ласка!( Слайд 1)

- Кожного уроку образотворчого мистецтва ми працюємо разом. Хочу побажати вам і сьогодні бути впевненими, працьовитими уважними, та охайними, тобто я бажаю вам УСПІХУ.

II. Актуалізація опорних знань. (3 хв.)

Щоб налаштуватися на роботу, я пропоную вам прослухати вірш

( Слайд 2+ музичний супровід)

Вадима Скоморовського.

Зима кружляє і сміється,
Вітерець за нею в’ється,
Сніг, мов хутро, розвіває,
Білі крила розправляє.
Вкриті килимом всі стежки,
Бурульки сяють, мов сережки,
І зима, як справжня птиця,
В білій казці – чарівниця.

  • Про що йдеться у вірші?

  • А що слугує засобом виразності у поетів? ( слово)

А зараз прослухайте будь ласка відривок симфонії

С.С. Прокофьев- Вальс Метель

( Слайд 3+ портрет)

- Яку образи спливали у вашій уяві слухаючі музику?

  • Що слугує засобом виразності у композиторів та музікантів?( звук, мелодія)

А зараз черга художників. ( Слайд 4, 5, 6, 7, 8, )

( перегляд репродукцій)

  • Засобом виразності цього виду мистецтва є …колір.

  • А який вид образотворчого мистецтва розмовляє з нами на мові кольорів? ( живопис)

Так саме живопис. Живопис здатен розкривати складний світ почуттів. Переживань, характерів, найтонші відтінки настрою. Невловимі миті в житті людини і природи.

  • А до якого жанру живопису ви можете віднести переглянуті репродукції ( Пейзажного)

ІII. Повідомлення теми та завдань уроку.

- Тема нашого уроку «Настрій у пейзажі. Виконання пейзажів у різних техніках». Для досягнення успіху нам необхідно сформулювати завдання уроку. Це може зробити кожен із вас. Використовуючи формулу, давайте з'ясуємо мету уроку. «Після уроку я зможу:

*пояснити... *назвати... *виконати...»

Отже, сьогодні на уроці ми

  • продовжимо ознайомлюватися з поняттям «пейзаж»;

  • вчитимемося виявляти задум в композиції, відповідний настрій засобами художніх технік;

  1. Мотивація навчальної діяльності. (3 хв.)

Отже художник передає настрій і почуття за допомогою кольору. А як ви важачи чи можемо ми з вами за допомогою кольору передати наш настрій? Ну наприклад у мене настрій чудовий – жовта – оранжевого кольору, а у вас?

  • Тобто наш настрій має колорит, и коли мі намагаємося передати настрій природи ми теж використовуємо колорит.

  • - А скажіть мені чи достатньо трьох кольорів щоб передати всю палітру кольорових співвідношень на картині і повною мірою показати стан природи?( Так)

  • - Які на вашу думку це повинні бути кольори?( три основні: червоний, синій, жовтий)( Слайд 9)

  • А як же інші?( інші додаткові, створюються при змішуванні основних)( Слай 10)

  • Так, а при сполученні основних та додаткових ми отримуємо відтінки цих кольорів, кольоровий спектр( Слайд 11)

  1. Вивчення нового матеріалу.

Дуже важливо вірно добрати кольорову гаму яка буди відображати стан природи, чи то хурделиця, чи то яскравий сонячний день, чи то похмурий ранок.

  • Зараз я покажу вам розтяжки ,ваше завдання визначити який час доби вони відображають: ранок, вечір чи день. (Демонстрація розтяжок, вішаємо під часом доби)

1.( Перегортаю картину « Ранок»)

Вранці пейзаж буде пронизаний сріблясто-блакитними променями сонця, що сходить, отже, всі предмети будуть оповиті цим світлом, а загальний тон пейзажу буде сріблястий.

2. ( Перегортаю картину « Вечір»)

Увечері, в міру того як сонце сідає, фарби згущуються, а повітря забарвлюється золотисто-багряними променями. В цьому випадку колірний лад пейзажу буде золотиста - червоним, тіні ж будуть приймати холодний відтінок вечірнього неба в зеніті.

А які кольори будуть у день?

У день коли сонце в зеніті воно огортає своїм жовта - гарячими променями ніби то усю землю, пускаючи по біло сріблястому снігу сонячних зайчиків.

3. ( Перегортаю картину « День»)

  1. Практична робота учнів.

1. Постановка практичного завдання.

Сьогодні у нас за вікном чарівниця зима яку ми з вами будемо малювати. Давайте налаштуємося на роботу, зробимо невеличку перерву на гімнастику для очей.

Фізкультхвилинка. ( Гімнастика для очей)( Слайд12)

Сьогодні я вам підготувала сюрприз, але що це буде ви дізнаєтесь після виконання практичної роботи. Можу тільки натякнути, що ми малюємо не звичайний зимовий день а смачний. У кожного на парті є вірш з описанням доби яку вам малювати вечір, ранок чи сонячний зимовий день.

Працюючи над пейзажем передайте в своєму малюнку плановість, перспективу, глибину простору. Оберіть кольорову гаму, в якій ви будите малювати.

2.Інструктаж перед початком роботи

Я пропоную вам для передачи пухнастого снігу, сугробів використати на завершальному етапі малювання техніку м’ятого паперу,для цього після того як ви попрацюєте над малюнком у кольрі, додоти декілька відбитків білого, м’ятим папером тим самими передати сніжні кучугури. З технікою штампування ми вже знайомі, коли штампували листям, а сьогодні спробуємо штампувати м’ятим папером. У вас на столі є інструкційні картки з цією технікою.

ЕТАПИ РОБОТИ НАД ПЕЙЗАЖЕМ (на столі у учнів інструкційні картки з етапами роботи в даній техніці).

Самостійна робота учнів. Створення етюду – малюнку з кольорами різної насиченості та світлоти. (20 хв.)

* Учні виконують самостійну роботу під музику ( Слайд 13)

  1. Підсумок уроку. (5 хв)

Давайте ми зараз наживо уявимо цей зимовий день з ранку до вечора.

- Вийдіть всі хто малював ранок, день, вечір ( Кожна група читає вірш)

    1. Виставка завершених творчих робіт. (1 хв.)

    2. Ось ми з вами намалювали зимовий день, а чому він смачний ми зараз почуємо.

Смачний зимовий день

У зими нарешті є обнова -

Білосніжна сукня сметанкова.

Пригощає нас холодний ранок -

Льодяні бурульки на сніданок…

На обід смачна цукрова вата, 

Біла й пишна з сиром чіабатта, 

Горобина й кетяги калини, 

Чай смачний із ягід журавлини…

На вечерю зіроньки медові, 

Золотий серпанок, як підкова.

І чорничне небо таємниче

Колискову знов мені мугиче…

МОЛОДЦІ!

3. Оцінювання учнівських робіт. (2 хв.)

- Сьогодні ви всі гарно попрацювали, та отримаєте оцінки високого та достатнього рівня.

VIII. Рефлексія. (2 хв.)

- А зараз, яку у справжніх художників, я візьму у вас інтерв’ю

- Що надихнуло вас на створення саме такого пейзажу і на використання саме такої кольорової гами? Як вам сподобались нова техніки виконання? (Учні висловлюють свої думки, презентують завершені роботи.)

- Отже, які терміни ми використовували сьогодні на уроці?

- Чи виправдалися ваші очікування, які ви визначили на початку уроку?

- Пропоную вам висловити свої думки щодо сьогоднішнього уроку:

Я знаю, що...

Я вмію...

Мій настрій... тому що...

Тему «Настрій у пейзажі» необхідно вивчати для того щоб...

Домашнє завдання.

Принести альбом, акварельні фарби, пензлі, баночку.

Провести спостереження за зимовим деревом.

Бібліотека
матеріалів

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Настрій у пейзажі. Виконання пейзажів з використанням техніки м’ятого паперу
  • Додано
    23.02.2018
  • Розділ
    Образотворче мистецтво
  • Клас
    5 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    7220
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    1
  • Номер материала
    XC827264
Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання