і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Взяти участь
Поспішайте взяти участь у вебінарі Ефективність методу асоціативних символів на початковому етапі вивчення англійської мови
До початку вебінару залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »

Насильство в сім'ї як правова та філософська проблема

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Обласна студентська конференція

Доповідь студента Білгород-Дністровського мосрького

рибопромислового технікуму Федотова С.

Викладач Чернова Л.А.

Насильство в сім'ї як правова та філософська проблема

Джерелом людського життя є родина. З прадавніх часів люди усвідомлювали значущість родини для всебічного розвитку особистості.

Насамперед, з'ясуємо, що таке сім'я. Аристотель у своїй праці „Політика” писав: „Сім'я – це форма спілкування”. Сім'я – одна з найважливіших форм організації життя людей, яка має фундаментальне значення як для індивіда, особистості, так і для суспільства.

Сім'я – така спільність людей, яка спирається на шлюбний союз, на родинні зв'язки, на різноманітні відносини між дружиною і чоловіком, між батьками і дітьми, між самими дітьми, між іншими членами сім'ї, які живуть разом і спільно ведуть господарство.

Сім'я – суспільна й особистісна цінність, без якої особа не може повною мірою реалізувати свою природу, особистісні якості і не може бути повною мірою щасливою.

Але треба зазначити, що в усі часи і сьогодні також сім'я має певні вади.

Урбанізація, міграційні процеси, можливість швидкого переміщення як у межах країни, так і за її кордонами, радикальні і практично постійні зміни у виробництві, вплив масової культури, агресивної реклами, послаблення дії релігійних норм на життя людини, кризові ситуації у розвитку суспільства, висока напруженість особистісного життя – все це не сприяє зміцненню сім'ї.

Багато молодих і не тільки молодих людей не витримують таких навантажень. Це призводить до різноманітних зривів, розладу сімейного життя, зрад, розлучень, конфліктів. Конфлікти мають місце в кожній сім'ї. Існує багато шляхів їх вирішення, одним з яких є насильство. Типова модель сімейної жорстокості являє собою застосуваня сили найбільш сильним по відношенню до найслабшого. І не тільки.

Ілля Рєпін на картині, датованою 15 листопада 1581 року зобразив не страшну історичну билину, а страшну сучасну билину (як сказав його сучасник та вчитель Крамской "нечаянность убийства") - вбивства Іваном Грозним свого сина. Називається три причини цієї трагедії:

- сімейний конфлікт;

- спір щодо допомоги місту Пскову, який тримали в облозі поляки;

- провокація бояр, що мала намір посварити царя з сином.

Ця історична подія вказує на те, що насильство - невід'ємна частина суспільства і, на жаль, сім'ї, незалежно від її суспільного статусу.

Більшість випадків насильства в сім'ї пов'язана з психологічним тиском та експлуатацією. Психологічне насильство може знищити самооцінку жертви і змусити її визнати свою провину за насильство, зроблене над нею.

Чеський письменник Франц Кафка, який сам не відчував добрих стосунків як у батьківській (батько закидав синові безталання, невміння влаштуватися у житті), так і у власній сім'ї, у новелі "Перевтілення" показав безпомічність людини, її самотність у жорстокому світі, в сім'ї: вороже ставлення до сина і брата усіх членів сім'ї, після того як він перевтілився у комаху, хоча до того єдиним джерелом її існування була праця сина.

Незважаючи на те, що психічне насильство не є таким явним як фізичне, і вважається менш небезпечним, у людському суспільстві воно зустрічається набагато частіше. Як з ним боротись?

Літературною пам'яткою російського середньовіччя є старовинна книга "Домострой". Це старанно розроблене зведення правил релігійної, суспільної і, в особливості, сімейно-побутової поведінки, яке представляє собою християнський Кодекс сімейної моральності.

Наведемо деякі настанови із заключної глави цього Кодексу, яка містить послання отця Сильвестра сину своєму Анфиму:

"Милое мое чадо дорогое!

Послушай наказ отца своего, родившего тебя и воспитавшего в добре, наставлениях, и во всяком законе християнском. Живи, чадо, по християнскому закону во всяких обычаях, без лукавства и безо всякой хитрости ко всем, и не всякому побуждению веруй: доброму - ревнуй, а всяких лукавых и законопреступных обычаев отнюдь не люби; законный брак со всяким опасением храни до кончины живота своего; храни чистоту телесную - кроме жены своей не знай никого и недуга пьянства также берегись: в двух сих главных вещах - все зло, ими человек низводится до ада преисподнего и дом его пустеет, и хозяйство падает, и Богом он помилован не будет".

На цьому прикладі ми бачимо не тільки взірець виховання, а й велику любов батька до сина і сина до батька.

Такі відносини між батьком і сином ми можемо простежити і у романі Л. Толстого "Війна і мир", де Андрій Болконський , який встиг одружитися, залишитися з дитиною, втративши жінку, тобто будучи самостійним, виконує волю батька, коли той не благословляє його шлюб з Наталею Ростовою.

В основі формування високоморальних подружніх стосунків має бути Святе Письмо, яке містить такі норми:

"Мужья, любите своих жен. Так должны любить мужья своих жен, как свои тела. Ибо никто никогда не имел ненависти к своей плоти, но питает и греет ее. Мужья, любите своих жен, и не будьте к ним суровы, обращайтесь благородно с женами, как с немощнейшим сосудом, оказывая им честь как сонаследницам благодатной жизни… Брак у всех да будет честен и ложе непорочно…

Женам да будет образ в повиновении мужьям своим святая Сара, которая "повиновалась Аврааму, называя его господином". Да не стыдится и ныне жена мужа своего господином называть".

Заповіді Святого Письма не повинні сприйматися буквально, в них закладений глибокий філософський сенс людського буття та сімейних відносин, які будуються на повазі, допомозі, прощенні та любові.

Глибинний зміст святих правил бачимо у словах однієї з найкращих актрис театрального мистецтва Віри Федорівни Комісаржевської: "... при развитии артиста необходимо присутствие возле него женщины-друга. Умная, чуткая, любящая она не позволит угаснуть живому источнику, не даст пасть духом, не позволит утратить энергию. Она способна дать все, начиная от верной поддержки".

Так і в житті, так і в сім'ї. А які діти виростуть в таких умовах пояснювати не треба, хоча деякі спеціалісти вважають, що насильство - якість людської психіки і ніякі моральні постулати не можуть викоренити схильності людей до насильства.

У демократичному суспільстві взаємини між людьми повинні ґрунтуватися на невід'ємних правах людини. За сучасних умов головним їх регулятором і гарантом виступає держава.

Держава приймає зусилля щодо правового вирішення проблеми. У 2017 році був прийнятий Закон України «Про запобігання та протидію домашньому насильству» № 2229-VII. Норми цього закону надають можливість здійснення профілактичних заходів щодо побутових злочинів та запобігання насильства в сім'ї.

І все ж таки запорукою і надзвичайною метою цивілізованої держави є високий статус сімейних відносин, іншими словами таке виховання в сім'ї, яке дозволило б уникнути антиморальних відносин між членами родини.

Література

1. Закон України "Про попередження насильства в сім'ї"

2. Пронкевич О.В. Зарубіжна література: підруч. Для 10 кл. загальноосвітніх навчальних закладів. - 4-те вид., перероб. і доп. - К.: Пед. преса, 2003. - 528 с.

3. А. Худобин Твой православный дом.- Краматорск: ЗАО "Тираж - 51". - 2004. - 479 с.

4. Симин Д.К. 100 великих художников - М.: Вече, 2005. - 480 с.

5. Сидоренко О. Правові та психологічні аспекти вирішення конфліктів, пов'язаних з насильством у сім'х // Право України. - 2001. - № 6. - с. 37-40

6. Луняк М. Насильство як правова та філософська проблема// Право України . - 2002. - № 7. - с. 99-101

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Значущість родини для всебічного розвитку особистості
  • Додано
    10.08.2018
  • Розділ
    Правознавство
  • Тип
    Інші методичні матеріали
  • Переглядів
    114
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер матеріала
    OC022507
  • Вподобань
    0
Курс:«Розвиток і саморозвиток професійної креативності вчителя »
Ілляхова Марина Володимирівна
36 години
1400 грн
590 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь