і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Взяти участь
Поспішайте взяти участь у вебінарі Арт-терапія в педагогічній практиці. Емоційний розвиток особистості засобами арт-терапії
До початку вебінару залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »

Нанесення розмірів на креслення з урахуванням форми предметів.

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема: Нанесення розмірів на креслення з урахуванням форми предметів.

Мета:

  • навчальна: ознайомити учнів з правилами нанесення розмірів на кресленні;

  • розвиваюча: розвинути просторове мислення (процеси: увагу, пам’ять , уявлення, представлення); логічне мислення ( процеси аналізу, порівняння).

  • виховна: виховувати в учнів охайність, кмітливість, навички само- та взаємоконтролю.

Матеріально – технічне забезпечення уроку: робочий зошит, олівці, гумка, лінійка.

Дидактичне забезпечення уроку: підручники,

Міжпредметні зв’язки: математика, трудове навчання, малювання.

Тип уроку: комбінований.

Структура уроку

I. Організаційний момент.

- привітання, знайомство, налагодження робочої атмосфери.

II. Актуалізація опорних знань та вмінь.

- Робота з картками із завданнями.

III. Вивчення нового матеріалу.

1. Мотивація навчальної діяльності.

III. Вивчення нового матеріалу.

1.Тема та мета уроку.

2. Габаритні розміри.

3. Координуючи розміри.

4. Умовності при нанесенні розмірів.

IV. Закріплення нового матеріалу.

Тестова робота.

V. Практична робота.

Креслення мал. 91 (а), стор. 68

VI. Підсумок уроку. Рефлексія. Домашнє завдання.

Хід уроку

I. Організаційний момент.

II. Актуалізація опорних знань та вмінь.

  • Перш ніж почати вивчення нового матеріалу пропоную вам виконати завдання.

  • У кожного з вас є картка-завдання, вам треба дати відповіді на 2 завдання, 3 завдання ви виконаєте пізніш. Час на виконання 5 хвилин.

Картка – завдання:

Прізвище, ім'я:

  1. Вказати назви елементів лінійного

розміру на креслені. (3 бали)

2. Визначити вигляд креслень. (3 бали)

А ___________________________________________

Б ___________________________________________

В ___________________________________________

3. Тест: (5 балів)

1

2

3

4

5

  • Роботу закінчено, відкладіть картки.

III. Вивчення нового матеріалу.

1. Мотивація навчальної діяльності.

- Ви вже знайомі з основними правилами нанесення розмірів на креслені.

- Скажіть будь ласка, яким документом визначені єдині правила виконання креслень? (Державним стандартом)

- Так, ці правила треба виконувати при виконанні та оформленні креслення.

- Важливо знати як правильно нанести розміри на креслення з урахуванням форми предметів. Отже, це тема нашого уроку.

III. Вивчення нового матеріалу.

Тема нашого уроку: Нанесення розмірів на креслення з урахуванням форми предметів. (запис теми у зошиті)

Мета уроку: На уроці ви повинні вивчити правила нанесення розмірів на кресленні; виконати практичну роботу охайно та старанно.

- Нанесення розмірів на креслення розглянемо на прикладі малюнку 91 на стор. 68.

- До вашої уваги предмет розмір якого визначено довжиною – 50 мм, шириною – 32 мм, висотою – 45 мм.

Ці розміри називають Габаритними - тому що вони визначають найбільші величини предмету. Габаритні розміри обов’язково мають бути нанесені на кресленні предмета.

Форма цього предмета складається із поверхонь двох геометричних тіл.

  • Які геометричні тіла вказані на малюнку? (циліндр та паралелепіпед)

  • Ви знаєте, що розмір циліндра визначається діаметром основи та висотою. А розмір паралелепіпеда – довжиною, шириною та висотою. Числові позначення цих величин теж повинні бути на кресленні.

Наносячи розміри на кресленні, слід пам’ятати, що складові частини предмета можуть бути по різному розміщені між собою. Значить на кресленні потрібні ще й розміри, які визначають взаємне положення частин предмета. Такі розміри називають координуючими.

Наприклад, положення циліндра на паралелепіпеді ( рис. 91 а) визначають два розміри: 25 і 16 мм. Це і є координуючі розміри . Отже , координуючі розміри - це розміри , які визначають взаємне положення частин.

- Ми визначили, які розміри повинні бути на кресленні предмета, але слід знати деякі умовності.

- кожний розмір на кресленні зазначають тільки один раз. Наприклад: розмір основи циліндра 24, то на вигляді зверху його наносити не треба.

- менші розмірні лінії розміщують ближче до контура зображення, а більші – далі від нього. Так, розмір 15 мм на головному вигляді (рис. 91 а) знаходиться ближче до зображення, а 45 мм- далі.

- відстань між паралельними розмірними лініями має бути від 6 до 10 мм.

IV. Закріплення нового матеріалу.

- Отже, щоб закріпити основні правила нанесення розмірів на креслення, пропоную повернутися до карток з завданнями і виконаємо тест.

Тест. (5 балів)

  1. Габаритні – це розміри, які:

А. визначають найбільші величини предмету;

Б. визначають найменші величини предмету.

2. Координуючи розміри – це розміри, які:

А. визначають

Б. визначають взаємне положення частин.

3. Кожний розмір на кресленні зазначають:

А. один раз;

Б. декілька разів.

4. Менші розмірні лінії розміщують:

А. далі від контуру зображення;

Б. ближче до контуру зображення.

5. відстань між паралельними розмірними лініями має бути:

А. від 6 до 10 мм;

Б. від 3 до 6 мм.

  • Здайте картки с завданнями, я перевірю і кожний отримає оцінку.

V. Практична робота.

- Теоретично ми з вами обговорили правила нанесення розмірів, а зараз вам необхідно у зошиті виконати креслення з мал. 91(а) самостійно.

(учні виконують роботу, вчитель контролює, перевіряє картки із завданнями).

VI. Підсумок уроку. Рефлексія. Домашнє завдання.

  • оголошуються оцінки за виконання завдання в картках.

  • Вивчити § 5.2 стор. 68-71. Виконати на форматі А-4 креслення на стор. 70, мал. 92 (а)

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Ознайомити учнів з правилами нанесення розмірів на кресленні;
  • Додано
    14.08.2018
  • Розділ
    Креслення
  • Клас
    8 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    466
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    10
  • Номер матеріала
    JE271225
  • Вподобань
    1
Курс:«Протидія шкільному насильству»
Черниш Олена Степанівна
72 години
2700 грн
790 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь