Найближче оточення дитини. Вплив родини і друзів. Види підліткових компаній

Опис документу:
урок з основ здоров*я.основною метою є ознайомити про вплив близьких і друзів на на вибір способу життя та формування звичок,про правила поведінки в підлітковому середовищі, як протидіяти негативному соціальному впливу,вчити налагоджувати партнерські стосунки з родиною і друзями; розвивати навички ефективного спілкування; виховувати прагнення до особистісного самовдосконалення та саморозвитку

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема. Найближче оточення дитини. Вплив родини і друзів.

Види підліткових компаній

Мета: ознайомити про вплив близьких і друзів на на вибір способу життя та формування звичок,про правила поведінки в підлітковому середовищі, як протидіяти негативному соціальному впливу,вчити налагоджувати партнерські стосунки з родиною і друзями; розвивати навички ефективного спілкування; виховувати прагнення до особистісного самовдосконалення та саморозвитку.

Обладнання: ілюстративний матеріал, картки «Моє найближче оточення» (за кількістю учнів)

Тип уроку: засвоєння нових знань

Хід уроку

I. Організаційний момент

Привітання, встановлення позитивного настрою

В Ізраїлі, вітаючись, люди одне одному говорять: «Мир вам!». Привітаймося

по-ізраїльськи!

II. Перевірка раніше засвоєних знань

- Давайте згадаємо з вами, що таке здоров`я?

Завдання знайди пару

Фізичне здоров`я – це заняття фізкультурою,спортом, раціональне харчування,достатній відпочинок, дотримання правил особистої гігієни Психічне і духовне здоров`я – це удосконалення рис, розвиток інтелектуальних здібностей, уміння долати труднощі, уміння приймати зважені рішення, керування емоціями. Соціальне благополуччя – це упевнена поведінка,доброзичливе спілкування, додержання розпорядку дня, успішне навчання, щира дружба

1. Вправа «Асоціативний кущ»

Скласти «портрет» соціально здорового учня.

  • - доброзичливі стосунки із членами родини

  • - успішність в школі

  • - толерантне ставлення до оточуючих

  • - повага до старших

  • - виконання законів суспільства

  • - участь у суспільній роботі класу та школи

  • -дотримання моральних норм суспільства

  • - усвідомлене сприйняття інформації

2. Вправа «Згоден чи ні?»

Учитель читає твердження, учні реагують, плескаючи в долоні: «згодні» — хлопок, «не згодні» — мовчок.

• Родина, друзі — це ваше найближче оточення. (Так)

• Найближче оточення має завжди тільки позитивний вплив на підлітка. (Ні)

• Стосунки з родиною та друзями формуються самі по собі. Цей процес не потребує зусиль. (Ні)

• Дружба в підлітковому віці має особливе значення. (Так)

• У родині все має підпорядковуватися інтересам підлітка. (Ні)

• Основою спілкування з друзями і сім'єю є взаєморозуміння і довіра. (Так)

IІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів і повідомлення теми, мети та

завдань уроку

Я вам прочитаю одну історію, а ви слухаючи повинні дати відповіді на такі запитання

  • Чого навчає нас ця історія?

  • Що є основою справжньої та вірної дружби? (Вміння пробачати і ніколи не залишати друга в біді.)

  • Чи можна такий висновок застосувати і щодо стосунків у сім'ї, родині?

Слухання історії «Два товариші» ( методичка с.234)

ІV. Актуалізація чуттєвого досвіду учнів

Аналіз «золотого правила» моралі .Поясніть, що означає «золоте правило»: «Стався до інших так, як ти хочеш, щоб ставилися до тебе».

VI. Сприйняття та усвідомлення учнями нового навчального матеріалу

Відкрийте зошити, запишіть чисто і тему уроку.

1.Найближче оточення дитини.

2.Вплив родини і друзів.

3.Види підліткових компаній .

Саме за таким планом ми сьогодні будемо працювати

ознайомити про вплив близьких і друзів на на вибір способу життя та формування звичок,про правила поведінки в підлітковому середовищі, як протидіяти негативному соціальному впливу,вчити налагоджувати партнерські стосунки з родиною і друзями; розвивати навички ефективного спілкування; виховувати прагнення до особистісного самовдосконалення та саморозвитку.

1 Найближче оточення дитини.

Вступне слово вчителя

— Родина, друзі, однокласники, вчителі, керівники гуртків, членами яких ви є, сусіди або знайомі, з якими ви часто бачитесь і спілкуєтеся, — це ваше найшлижче оточення.

Самостійна робота «Моє найближче оточення» (за малюнками)

Завдання: отримавши малюнок, учні мають написати на зображеннях силуетів людей статус та імена тих, хто становить їх найближче оточення. Силует посередині символізує самого учня, тому на ньому має бути записане ім'я дитини.

Наприклад: найближче оточення Артема — це мама Олена, тато Сергій, дідусь Микола, бабуся Ганна, тітка Тетяна, тітка Марина, сестри Дарина та Марія, брати Єгор та Андрій, подруга Валерія, друг Олег.

- Хто з близьких чи друзів став для тебе взірцем? Чому?

2.Вплив родини і друзів.

Розповідаю матеріал с.93-94

Робота за підручником в групах

Розгляньте фотоілюстрації на с.93. Обговоріть уподобання людей, зображених на них. Як такі уподобання впливають на здоров`я підлітків?

  • Чи дружня атмосфера є у вашому класі?А що потрібно зробити для того,щоб ви стали ще дружнішими?( потрібно все робити разом, допомагати, підтримувати )

4. Оздоровлювальна вправа. Релаксація « Чарівна крамниця »

Заплющте очі й уявіть, що перебуваєте в незнайомому місті.У ньому кожна будівля витвір мистецтва, рослини – буйні, могутні, люди привітно посміхаються одне одному. Ви йдете вулицею і з насолодою вдихаєте чисте повітря. Ваш погляд зупиняється на яскравій вітрині дивної крамниці. Ви повертаєте головуй помічаєте напис на вивісці « Усе, що треба для доброзичливих стосунків ».Вона чомусь зацікавила вас. Ви заходите всередину, чуєте приємну музику. На полицях – дивний, різний за формою, розміром, кольором товар: тут пляшечки,, і коробочки, і торбинки.

Продавець вітає і пояснює: « Ви можете придбати щось для себе».Для цього гроші не знадобляться. У моїй крамниці можна обміняти непотрібну рису на необхідну для вашого успішного спілкування. Ви оглядаєте полиціі вже бачите те, що хотіли б придбати. Продавець оголошує, що крамниця зачиняється через дві хвилини. Треба діяти рішуче, щоби встигнути здійснити покупку! Ну ж бо!

  • Що вам удалося придбати в крамниці? Чому?

3.Види підліткових компаній .

Спілкуючись з ровесниками, ти маєш розрізняти їхній вплив на тебе : позитивний і негативний.

Відкрийте підручник на с.94 і зачитайте приклади впливу однолітків.

Робота в групах

Поясніть прислів`я .

У народі кажуть : « З ким поведешся, від того й наберешся », « Скажи мені хто твій друг, і я скажу, хто ти ».

Підручник с.94 « Види підліткових компаній »

Показую малюнки компаній. Діти визначають, яка саме це компанія.

Гра « Мішечок »

Ви витягуєте ознаку і говорите до якої компанії належить дана ознака.

Дружні компанії

  • Толерантно й доброзичливо ставитися до думок і поглядів одне одного

  • Поважають і підтримують одне одного

  • Охоче приймають нових друзів

  • Не мають жорстких правил поведінки всередині групи

  • Не забороняють спілкуватися з іншими людьми поза групою

Небезпечні компанії

  • Мають ватажка й жорсткі правила поведінки

  • Вимагають повної підпорядкованості та відданості

  • Ставлення до інших зверхнє, агресивне. Можуть тиснути на оточуючих, глузувати з них, принижувати

  • Забороняють спілкуватися поза групою

  • Можуть бути поширені шкідливі звички

Який висновок можна зробити? Отже, щоб уникнути небезпеки для здоров`я, спілкуйся з дружніми компаніями.

V. Осмислення, узагальнення та систематизація знань

Доведіть, що ви знаєте

  • Назвіть види впливу найближчого оточення на підлітка?

  • Якими бувають підліткові компанії?

  • Назвіть ознаки дружної компанії?

  • Назвіть ознаки небезпечної компанії?

  • Чию поведінку, стиль спілкування наслідуєш? Чому?

Вправа « Заверш речення »

« Мені сподобалося …»

« Я дізналася….»

VI. Підбиття підсумків уроку

Притча про дружбу с.239 методичка

Хто з учнів класу, на вашу думку, працював на уроці краще? Нагородіть їх своїми епітетами і порівняннями

Виставляю оцінки

УІІ. Домашнє завдання

Опрацювати матеріал підручника щодо вивченої теми § 24.

Додаткові (на вибір, за бажанням): підготувати презентацію родинного свята;

написати есе на теми «Один день мого життя: я серед друзів», «Один день мого життя з родиною».

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ГЕОГРАФІЇ залишилося:
0
4
міс.
1
6
дн.
2
2
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!