Сьогодні відбувся
Семінар:
«
Досягнення та перспективи розвитку дошкільної освіти в Україні
»

Національно-патріотичне виховання учнів початкових класів.

Опис документу:
З досвіду роботи. Виступ на педраді. Національно-патріотичне виховання учнів початкових класів здійснюється у процесі навчально-пізнавальної діяльності як провідної шляхом внесення ціннісних складових у зміст навчальних предметів, відведення належного місця "спільно-взаємодіючій діяльності" як на уроках, так і в позаурочний час.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Педагогічна рада

Національно - патріотичне виховання учнів початкових класів.


Серед виховних напрямів сьогодні найбільш актуальними виступають патріотичне, громадянське виховання як стрижневі, основоположні, що відповідають як нагальним вимогам і викликам сучасності, так і закладають підвалини для формування свідомості нинішніх і прийдешніх поколінь, які розглядатимуть державу (раtria) як запоруку власного особистісного розвитку, що спирається на ідеї гуманізму, соціального добробуту, демократії, свободи, толерантності, виваженості, відповідальності, здорового способу життя, готовності до змін.


Національно-патріотичне виховання учнів початкових класів здійснюється у процесі навчально-пізнавальної діяльності як провідної шляхом внесення ціннісних складових у зміст навчальних предметів, відведення належного місця "спільно-взаємодіючій діяльності" як на уроках, так і в позаурочний час.

Так , працюючи над вирішенням цього питання, учні початкових класів розпочали роботу над довготривалим проектом "Рідний край, де ми живемо, Україною зовемо". З цією метою були проведені наступні заходи: вікторина "З історії рідного краю", осінній ярмарок "Наша родюча земля", гра-мандрівка "Мандруємо Україною", ігрова програма "Козацькими стежками",свято осені "Пізнаючи рідний край", конкурс на кращого читця "Моя мова колискова". благодійний концерт "Від серця до серця, єдині уроки "Вшанування пам"яті Небесної сотні" та інші

Патріотичне виховання молодших школярів на уроках української мови здійснюється через реалізацію соціокультурної змістової лінії. Зокрема, під час вивчення розділу «Мова і мовлення» звертаю увагу учнів на багатство і милозвучність української мови, захоплюю дітей її красою, пробуджую любов до рідного слова, прагнення вивчати українську мову. Тому на уроках літературного читання школярі змагаються в конкурсах на кращого читця, учні з високим рівнем знань працюють з додатковою літературою, відшукуючи цікаві факти про видатних українських поетів та письменників, приймають участь у конкурсах малюнків до творів,за бажанням складають власні віршики на українську тематику.

Чільне місце на уроках української мови займає використання малих фольклорних форм – загадок, лічилок, мирилок, приказок і прислів’їв, народних прикмет, уривків з казок, дитячих пісень, колискових, щедрівок, колядок, веснянок, закличок, написання міні творів на вільну тему тощо.

Текстоцентричний принцип навчання української мови створює можливості для використання різноманітних текстів виховного і повчального змісту. Через тексти (аналіз їх змісту)виховую в молодших школярів любов до рідного краю і своєї Батьківщини, повагу до національних традицій і символів українського народу, повагу до людей інших національностей, їхніх звичаїв і традицій, почуття гордості за відомих людей України, турботливе ставлення до цінностей і надбань нашої країни.

Тому, головною метою національно-патріотичного виховання у початкових класах є вироблення у молодших школярів умінь і навичок вільного користування з комунікативною метою усно й письмово українською мовою.

Велику виховну роль відіграє український фольклор, зокрема дитячий, а також твори художньої літератури для дітей молодшого шкільного віку.

Доцільним є проведення тематичних уроків з української мови: «Свято рідної мови», вікторини «Шевченківське слово» та ін.

На уроках математики національно-патріотичне виховання відбувається опосередковано, через умову математичної задачі, цікаві завдання, завдання з логічним навантаженням.

На уроках російської мови впроваджую українознавчу складову через перекладені твори українських письменників та поетів на російську мову.

Навчальний предмет «Я у світі» спрямовано на соціалізацію особистості молодшого школяра, його патріотичне і громадянське виховання.

На цих уроках я намагаюсь формувати: патріотизм, соціальну справедливість, первинність духовного щодо матеріального, гуманізм, працелюбство, взаємоповагу; виховання в дитини свого власного «Я», віри у свої сили, талант, здібності; виховання  творчої, соціально активної особистості, здатної бережливо ставитися до природи, світу, речей, самої себе, інших людей, розуміти  значення життя як найвищої цінності.

На уроках «Природознавства третьокласники залучаються до виконання проектів: "Рослини-символи України", "Тварини-символи України", "Охорона природи України". Учні відгадують загадки, кросворди,складають колективні творчі панно "Рослинний і тваринний світ України"


Оскільки у молодшому віці у дітей домінує образне мислення, то найбільш характерними є такі форми діяльності:ситуаційно-рольова гра, сюжетно-рольова гра, гра-драматизація, інсценування, гра-бесіда, гра-мандрівка, екскурсія, ігрова вправа, колективне творче панно, бесіда, тематичний зошит, ранок, свято, усний журнал, групова справа, оформлення альбому, уявна подорож, конкурси, ігри, школа ввічливості, демонстрація, розповідь, моделювання, вікторина, екскурсія, виставка малюнків, операція-рейд, виставка-ярмарок, перекличка повідомлень, добродійна акція, хвилини з мистецтвом, година спостереження, година милування, спортивні змагання, козацькі забави, театральна вистава, ляльковий театр, ведення літопису класного колективу, веселі старти, естафети, догляд за рослинами і тваринами.







Підготувала

учитель початкових класів

Генатуліна С. А.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.