Зараз в ефірі:
Вебінар:
«
Природотерапія для дітей, що постраждали внаслідок воєнних дій
»
Взяти участь Всі події

На шляху до успіху

Увага! Автор матеріалу забороняє відтворення, передрук або розповсюдження іншим способом цього матеріалу з сайту «ВСЕОСВІТА» (тексти, фото, відео тощо). Дозволяється лише гіперпосилання на сам матеріал.

Психологія

Для кого: 9 Клас

18.01.2022

108

2

0

Опис документу:

Підвищення рівня поінформованості випускників 9-х класів з питань профорієнтації, розширення знань про світ професій, ознайомлення з робітничими професіями, підготовка, за якими здійснюється в закладі професійної освіти.

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Зизич Леся Михайлівна

практичний психолог

Перечинського професійного ліцею


Профорієнтаційне заняття

«На шляху до успіху»

Мета: формувати в учнів відповідальне ставлення до вибору професії; розвинути уміння розуміти самого себе, свої потреби та нахили; навчити учнів правильно приймати рішення; ознайомити з робітничими професіями, підготовка за якими здійснюється в закладі професійної освіти.

Цільова група: учні 9-х класів.

Хід заняття

1. Знайомство.

Доброго дня! Вітаю всіх присутніх на нашому занятті з профорієнтації.

Мене звати Леся, я практичний психолог Перечинського професійного ліцею.

Вибір професії – це складний і відповідальний крок у житті кожної людини. Для того щоб він був вдалим, вам потрібно попередньо отримати відповідний рівень знань та умінь, мати уявлення про світ професій, різні сфери діяльності, вміти аналізувати потребу суспільства у тих чи інших професіях і їх вимоги до працівників, співвідносити свої можливості з професійною діяльністю. Сподіваюся, що сьогоднішня зустріч поповнить ваші знання про світ професій, ви навчитеся правильно приймати рішення і, можливо, зробите вибір.

Тоді давайте знайомитись. Пропоную кожному по черзі назвати своє ім’я та улюблене заняття. Учасники по черзі презентують себе.

2. Правила роботи в групі.

Для того, щоб наша робота була ефективною пропоную прийняти правила роботи, яких ми з Вами будемо дотримуватися протягом заняття і кожен їх собі запише.

Орієнтовні:

бути активним та доброзичливим;

один говорить - усі слухають (не перебивати);

поважати думку іншого(не критикувати);

правило «піднятої руки»;

висловлювати думку чітко, стисло.

Запитання до учнів:

Чи згодні ви з правилами?

Чи маєте ще якісь пропозиції?

3. Очікування.

Запитання до учнів:

Чого ви очікуєте від сьогоднішнього заняття?

Запишіть собі та озвучте, будь ласка. (Кожний по черзі озвучує про свої очікування).

Вступне слово.

Тема нашого заняття «На шляху до успіху» і сьогодні ми з вами поговоримо про вибір професії.

У світі існує понад 40 тисяч професій і спеціальностей. Але їх кількість під впливом розвитку науки, техніки та технологій постійно змінюється. Вважається, що упродовж 10 років зникає близько 5000 професій і стільки ж виникає нових. За деякими підрахунками ще 30 років тому деяких сучасних професій навіть не існувало.

Вибір професії – це складний і відповідальний крок у житті кожної людини. Для того щоб він був вдалим, вам потрібно попередньо отримати відповідний рівень знань та умінь, мати уявлення про світ професій, різні сфери діяльності, вміти аналізувати потребу суспільства у тих чи інших професіях і їх вимоги до працівників, співвідносити свої можливості з професійною діяльністю. Сподіваюся, що сьогоднішня зустріч поповнить ваші знання про світ професій і допоможе вам у виборі майбутньої професії.

Запитання до учнів:

  • Чи всі люди мають працювати?

  • А якщо людина  працює, чи має вона це робити до сьомого поту?

  • Для чого взагалі люди працюють?

4.Мозковий штурм «Професія – це…»

Запитання до учнів: «Як ви вважаєте, що ж таке «професія?».

Учні роблять висновки та дають визначення терміну «професія».

Професія — в перекладі з латинської означає «оголошую свою справу». У тлумачному словнику дається таке визначення: “Професія - це рід трудової діяльності, що вимагає відповідної підготовки і є для будь-кого основним джерелом існування”. Однак, не кожна трудова діяльність є професійною.

Наприклад, догляд за своїми власними дітьми не є професійною діяльністю, хоча його і можна назвати працею. А ось догляд за дітьми в дитячому садку, який здійснює вихователь, є в повному сенсі цього слова професійним. Наприклад,  людина займається спортом заради свого задоволення, то ми вважаємо її просто любителем, а якщо вона заробляє цим собі на життя, то вона професійний спортсмен.

Запитання до учнів: «А що лежить в основі вибору професії?»

Учні по черзі висловлюють свої думки.

Звичайно ж престижність, рівень заробітної плати, перспективи кар’єрного зростання, наближеність до місця проживання, особисте покликання тощо. Втім, в сучасному світі важливою запорукою успішної професійної діяльності, вдалого працевлаштування є також актуальність обраної професії на ринку праці, адже правильно вибрати професію – значить знайти своє місце в житті.

5.Алгоритм вибору професії. Формула «Хочу – можу – треба».

Правильний вибір професії дозволить повністю реалізувати потенціал людини, уникнути розчарувань і невпевненості в собі та в своєму майбутньому.

А для того, щоб вибір був правильним потрібно враховувати «формулу вибору професій». Перша складова формули – «Хочу»

«Що ви розумієте під словом «хочу»? Відповіді учнів.

Хочу – це ваші інтереси. Вибрати професію спираючись на інтереси означає вибрати те, що подобається і приваблює. Але вибрати професію враховуючи тільки «Хочу» не можна. Слід брати до уваги, що ви можете робити. Для цього необхідна друга складова формули – «Можу».

Як ви думаєте, що входить до складової формули – «Можу»? (відповіді учнів).

«Можу» – це ваші здібності (фізичні — стан здоров’я, розумові -інтелект, пам’ять, увага, психологічні - наші емоції, вольові якості). Але, щоб зробити правильний вибір професії, необхідно враховувати всі складові формули вибору професії: «Хочу – Можу – Треба».

«Треба» – це потреби суспільства, сучасного ринку праці, професії і спеціальності, за якими можливе успішне працевлаштування у вашому регіоні.

6. Де здобути професію? (презентація про навчальний заклад та відео про професії, які можна здобути у Перечинському професійному ліцеї).

7. Підсумки (рефлексія).

Питання до учнів:

Чи справдилися ваші очікування?

Що було цікавим для вас на сьогоднішньому занятті?

Які висновки можете зробити для себе?

(Учні по черзі висловлюються).


Вибір професії це справа не одного дня. Сьогодні ми зробили початок, а вдалий вибір залежить тільки від вас. Враховуйте всі обставини, пов’язані з майбутньою трудовою діяльністю, вмійте правильно порівнювати стан свого здоров'я і негативні фактори професії. Це дозволить вам надовго зберегти свої життєві сили й досягти великих успіхів у подальшому житті.

Дякую всім за співпрацю!






Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.

Увага! Автор матеріалу забороняє відтворення, передрук або розповсюдження іншим способом цього матеріалу з сайту «ВСЕОСВІТА» (тексти, фото, відео тощо). Дозволяється лише гіперпосилання на сам матеріал.

Нещодавно завантажили