Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
STEM-ресурси для сучасного вчителя: огляд, практичні приклади, інтеграція в уроки
»
Взяти участь Всі події
Матеріал:

Музикотерапія як метод корекційної роботи з дітьми з ООП

docx
13.01.2025
15 1
Завантажити файл у хорошій якості

Усі придбані матеріали можна знайти в розділі мої придбані матеріали

Опис методичного матеріалу:

Музикотерапія — це метод, який використовує музику для корекції фізичного, емоційного та психічного розвитку дітей з особливими освітніми потребами (ООП). Вона допомагає зняти напругу, покращити моторику, емоційну стабільність, а також сприяє розвитку когнітивних і соціальних навичок. У роботі з дітьми з ООП важливо використовувати вправи, які відповідатимуть їхнім можливостям та індивідуальним потребам.

Ось деякі вправи, які можуть бути корисні у музикотерапії для дітей з ООП:

1. Ритмічні вправи

Мета: Покращення моторики, координації, уваги.

  • Використовуйте барабани, кастаньєти або інші ударні інструменти. Дитина повинна виконувати прості ритмічні патерни — удар по інструменту під час певних сигналів (наприклад, аплодування або свист).

  • Вправи можна ускладнювати, додаючи різні темпи або складніші ритми.

  • Приклад: Вчитель задає ритм, а дитина повторює його за допомогою ударних інструментів.

2. Мелодійні вправи

Мета: Розвиток слуху, уваги, розпізнавання звуків.

  • Підійдуть інструменти, які видають чіткі звуки, наприклад, флейта або ксилофон.

  • Вчитель грає просту мелодію, а дитина повинна повторити її. Почати можна з одного-двох звуків, поступово збільшуючи складність.

  • Дітям можна дати завдання визначати, який інструмент звучить в композиції, або грати на інструменті відповідно до слухових підказок.

3. Звукові асоціації

Мета: Розвиток асоціативного мислення та емоційної виразності.

  • Показуйте дитині різні інструменти або прослуховуйте записи, які асоціюються з різними емоціями чи подіями (радість, сум, природа, міський шум і т.д.).

  • Дитина повинна вгадати емоцію або ситуацію, що відповідає певному звуку або мелодії.

  • Це може бути цікавою грою, де дитина, наприклад, вибирає картки з емоціями і слухає музику, щоб визначити, яка з них підходить до звуку.

4. Групові музичні вправи

Мета: Соціалізація, розвиток співпраці, покращення комунікаційних навичок.

  • Організуйте групову гру на простих інструментах. Важливо, щоб кожна дитина мала можливість грати і взаємодіяти з іншими.

  • Наприклад, діти можуть по черзі грати на барабанах, підлаштовуючи свій ритм до загального. Це допомагає в розвитку слуху, ритмічного почуття та вміння працювати в команді.

  • Вправа може бути ігровою: "Музика і тиша". Коли вчитель подає сигнал (наприклад, оплеск або свисток), діти повинні припинити грати і слухати.

5. Спів та вокальні вправи

Мета: Розвиток мови, дихання, емоційного вираження.

  • Спів може бути інструментом для розвитку мовленнєвих навичок та емоційної виразності.

  • Використовуйте прості пісні або співи на короткі фрази, повторювані звуки. Це може бути як одиничний звук або слово, так і більш складні мотиви.

  • Вчитель може виконувати пісню або мелодію, а дитина повинна повторювати за ним, намагаючись правильно вимовляти звуки.

6. Звукові вправи на розслаблення

Мета: Зниження стресу, покращення емоційного фону.

  • Використовуйте інструменти, які створюють спокійний і заспокійливий звук, наприклад, дзвіночки, арфи, калімби або піаніно з м'яким звучанням.

  • Дитина може лягти або сидіти з закритими очима, слухаючи спокійну музику, а потім розповісти, що вона відчувала або уявляла під час прослуховування.

  • Можна також виконувати вправи на глибоке дихання в поєднанні з повільною музикою для досягнення релаксації.

7. Музичні ігри

Мета: Підвищення зацікавленості, розвиток слухових навичок, комунікація.

  • Створення ігор, де діти повинні виконувати певні дії під музику, наприклад, танцювати або рухатись в такт. Це допомагає зняти напругу та покращує моторні навички.

  • Вправи можуть включати «зупинку музики», коли діти повинні замерти в позі, як тільки музика зупиняється, або «танець з м'ячем», де діти повинні рухати м'яч в такт музиці.

8. Музична інтерпретація емоцій

Мета: Покращення емоційної виразності та самоусвідомлення.

  • Прослуховування різних стилів музики та визначення, які емоції вони викликають.

  • Після цього дитина може висловити свої почуття через малювання, рух або розповідь.

  • Важливо дозволяти дитині виражати свої емоції в безпечному середовищі, допомагаючи краще усвідомлювати та розуміти свої почуття.

Загальні рекомендації:

  • Вправи повинні бути адаптовані до фізичних та когнітивних можливостей дитини.

  • Музика не повинна бути занадто гучною або інтенсивною, щоб не спричиняти стресу.

  • Музикотерапія повинна проводитися в спокійній та підтримуючій атмосфері, де дитина може вільно виражати свої почуття та емоції.

  • Регулярні заняття допомагають дітям не тільки розвиватися, а й створюють стабільне емоційне середовище, яке є основою для подальшого навчання.

Музикотерапія є потужним інструментом для підтримки розвитку дітей з ООП, оскільки вона стимулює багато аспектів їхнього розвитку одночасно — фізичний, емоційний, когнітивний і соціальний.

Вміст матеріалу:

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення зі змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документа.

Доступ до плеєра. Вбудувати плеєр:

0.
docx
Музикотерапія як метод корекційної роботи з дітьми з ООП.docx
18,9 Кб
Завантажити файл у хорошій якості

Усі придбані матеріали можна знайти в розділі мої придбані матеріали

Рекомендуємо

Методи та прийоми корекційної роботи з дітьми

pdf
Методи та прийоми корекційної роботи з дітьми

31

Аватар профіля Михальова Марина Віталіївна
Інклюзивна освіта
3—6 років та 1—5 клас

50 грн

Журнал обліку корекційних занять з дітьми з ООП

docx
Журнал обліку корекційних занять з дітьми з ООП

6221

Аватар профіля Лосінець Ольга Олександрівна
Інклюзивна освіта

33 грн

Корекційний вплив музикотерапії на розвиток дитини у роботі вчителів-логопедів, психологів.

docx
Корекційний  вплив  музикотерапії   на розвиток дитини    у  роботі   вчителів-логопедів,  психологів.

231

Аватар профіля Галяс Анжеліка Дамірівна
Логопед
дорослі

105 грн

Стаття ««Чудодійна, чарівна пігулка» для дітей з ООП від корекційного педагога»

docx
Стаття ««Чудодійна, чарівна пігулка» для дітей з ООП від корекційного педагога»

180

Аватар профіля Мірошниченко Інга Арнольдівна
Інклюзивна освіта
3—6 років та 1—4 клас

41 грн

Особливості корекційної роботи з дітьми з РАС

ppt
Особливості корекційної роботи з дітьми з РАС

1157

Аватар профіля Смаль Богдана Вікторівна
Інклюзивна освіта

50 грн

Схожі матеріали

Стаття «Освітній простір без бар’єрів: як створювати середовище для розвитку ключових компетентностей учнів з ООП у початковій школі за принципами Universal Design for Learning (UDL)»

pdf
Стаття «Освітній простір без бар’єрів: як створювати середовище для розвитку ключових компетентностей учнів з ООП у початковій школі за принципами Universal Design for Learning (UDL)»

3

Аватар профіля Решетник Олександра Василівна
Інклюзивна освіта
1—4 клас

Зв’язок музики з іншими видами мистецтва: література. С. Чарнецький, патріотична пісня «Ой у лузі червона калина»

docx
Зв’язок музики з іншими видами мистецтва: література. С. Чарнецький, патріотична пісня «Ой у лузі червона калина»

8

Аватар профіля вініченко лариса володимирівна
Інклюзивна освіта
6 клас

Розмаїття українських народних пісень: колискові

docx
Розмаїття українських народних пісень: колискові

7

Аватар профіля вініченко лариса володимирівна
Інклюзивна освіта
змішані

Інклюзивна освіта з математики. Робочий аркуш. Дроби

pdf
Інклюзивна освіта з математики. Робочий аркуш. Дроби

6

Аватар профіля Колодій Галина Василівна
Інклюзивна освіта

Тема: Стилі та напрямки в естрадній музиці

docx
Тема:  Стилі та напрямки в естрадній музиці

9

Аватар профіля вініченко лариса володимирівна
Інклюзивна освіта
8 клас