Мовна гра з української мови «Найрозумніший» 4 клас

Опис документу:
Розробка предметного заходу Мовна гра з української мови «Найрозумніший» Для 4 класу. Мета: навчальна: поглибити знання учнів з української мови, систематизувати знання учнів з теми «Прикметник як частина мови»; розвивальна: розвивати навички самостійної роботи, логічне мислення, швидкість психологічних реакцій, кмітливість, увагу, творчі здібності учнів; виховна: виховувати інтерес до вивчення рідної мови та повноцінного оволодіння нею.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

4 клас

Тема: Мовна гра «Найрозумніший»

Мета:
навчальна
: поглибити знання учнів з української мови, систематизувати знання учнів з теми «Прикметник як частина мови»;

розвивальна: розвивати навички самостійної роботи, логічне мислення, швидкість психологічних реакцій, кмітливість, увагу, творчі здібності учнів;

виховна: виховувати інтерес до вивчення рідної мови та повноцінного оволодіння нею.

Обладнання: мультимедійна презентація, картки.

Місце проведення: класна кімната.

План заходу

І. Вступна частина.

  1. Вступне слово вчителя.

ІІ. Основна частина.

1. Представлення учнів.

  1. Мовна гра.

а) РАУНД I. Бліц-конкурс.

б)РАУНД II. Кращий вибір.

в) РАУНД III.Загадкові пелюстки.

ІІІ. Заключна частина.

Хід заходу

І. Вступна частина.

  1. Вступне слово вчителя. (Слайд 1)

Доброго дня, дорогі учні! Я рада вас вітати сьогодні на нашій мовній грі «Найрозумніший».

Сьогодні ви зможете показати не тільки знання з української мови, але й уміння міркувати, зіставляти, знаходити вихід із складних ситуацій. Нехай під час змагання пануватимуть кмітливість, наполегливість, впевненість, довіра та повага один до одного. Усі ці складові допоможуть вам здобути перемогу. (Слайд 2)

Мовна гра проводиться з елементами телевізійної гри “Найрозумніший”.

Мета гри: систематизувати знання учнів з теми “Прикметник як частина мови” та визначити найкращого знавця рідної мови.

ІІ. Основна частина

  1. Представлення учнів.

За почесне звання найкращих знавців української мови у нас змагаються учні 6-Б класу.

Кожен з вас повинен представитись та охарактеризувати себе 1-2 реченнями.

  1. Мовна гра.

а) РАУНД I. Бліц-конкурс. (Слайд 3)

Умови: Пропонується 12 запитань. Кожне запитання має чотири варіанти відповідей, вибрати потрібно одну правильну, за яку

зараховується 1 бал. Максимальна кількість балів за 1 раунд – 12.

Питання:

  1. Яке з наведених понять є терміном із морфології: (Слайд 4)
    а) префікс;
    б) основа;
    в) означення;
    г) прикметник.

  2. На які питання відповідає прикметник? (Слайд 5)
    а) який? чий? котрий?;
    б) який? чий?;
    в) який? котрий?;
    г) який? яка? яке? які?

  3. Прикметники змінюються за: (Слайд 6)
    а) родами і числами;
    б) відмінками і числами;
    в) відмінками, числами та родами;
    г) відмінками. 

  4. Прикметники мають: (Слайд 7)
    а) тверду і м’яку групу;
    б) тверду і мішану групу;

    в) мішану і м’яку групу;
    г) тверду, м’яку і мішану групу.

  5.  Прикметники змінюються за: (Слайд 8)
    а) родами і числами;
    б) відмінками і числами;
    в) відмінками, числами та родами;
    г) відмінками. 

  6. Прикметники мають ступені порівняння: (Слайд 9)
    а) вищий у присвійних;
    б) найвищий у якісних;
    в) вищий і найвищий;
    г) вищий і найвищий у якісних прикметниках.

  7. Прикметники мають: (Слайд 10)
    а) повну і коротку форми;
    б) повну і стягнену форми;
    в) стягнену і коротку форми;
    г) тільки стягнену форму. 

  8. Прикметники означають: (Слайд 11)
    а) ознаку предмета за дією;
    б) ознаку предмета за ознакою;
    в) виражає ознаку предмета;
    г) ознаку кількісті.

  9. Префіксальним способом прикметники утворюються від: (Слайд 12)
    а) прикметників;
    б) іменників;
    в) дієслів;
    г) числівників.

  10. Префіксально-суфіксальним способом творяться прикметники від: (Слайд 13)
    а) іменників;
    б) прикметників; 
    в) іменників з прийменником
    ;
    г)займенників.

  11. Складні прикметники пишуться: (Слайд 14)
    а) разом;
    б) окремо;
    в) через дефіс;
    г)разом, через дефіс. 

  12. Найчастіше прикметники у реченні бувають: (Слайд 15)
    а) підметом;
    б) додатком;
    в)означенням;
    г) обставиною.

б)РАУНД II. Кращий вибір. (Слайд 16)

Умови: Пропонується 6 розділів, у якому по 5 запитань, оцінюються по 1 балу за правильну відповідь. Кожен учасник другого раунду обирає розділ, який вважає, що найкраще знає. Максимальна кількість балів за 2-ий раунд – 5 балів. Два учасники, які відповіли швидко і правильно, виходять у фінал.

(Слайд 17)

ОРФОГРАФІЯ. (Слайди 18, 19, 20, 21, 22)

Запитання 1. Які суфікси прикметників вказують на значення пестливості, зменшеності? (Есеньк, ісіньк, юсіньк, еньк)

Запитання 2. Які суфікси прикметників вказують на значення згрубілості, збільшеності? (Езн, изн, ущ, ющ)

Запитання 3.Який префікс пишеться у прикметниках найвищого ступеня? (НАЙ)

Запитання 4. Яка буква добавляється при відмінюванні прикметників м’якої групи? (Ь)

Запитання 5. Які суфікси пишуться у присвійних прикметниках? (Ин, ів, ов, ев)

СЛОВОТВІР. (Слайди 23, 24, 25, 26, 27)

Запитання 1. Утворити вищий ступінь порівняння від прикметника гарний. (Кращий)

Запитання 2. Утворити вищий ступінь порівняння від прикметника поганий. (Гірший)

Запитання 3. Утворити вищий ступінь порівняння від прикметника важкий . (Важчий)

Запитання 4. Утворити вищий ступінь порівняння від прикметника високий. (Вищий)

Запитання 5. Утворити вищий ступінь порівняння від прикметника високий. (Глибший)

ФРАЗЕОЛОГІЯ. (Слайди 28, 29, 30, 31, 32)

Запитання 1. Пояснити значення фразеологізму: через хату перехилиться й моркву вирве. (Високий)

Запитання 2. Пояснити значення фразеологізму: хоч до рани приклади. (Покірний)

Запитання 3. Пояснити значення фразеологізму: не має лою (і краплини олії) в голові. (Дурний)

Запитання 4. Пояснити значення фразеологізму: на вагу золота. (Дорогий)

Запитання 5. Пояснити значення фразеологізму: і в скрині пусто і в кишені не густо. (Бідний)

СТУПЕНІ ПОРІВНЯННЯ. (Слайди 33, 34, 35, 36, 37)

Запитання 1. Які форми має вищий ступінь порівняння? росту, складену)

Запитання 2. За допомого яких слів твориться найвищий ступінь порівняння? ( Найбільш, найменш)

Запитання 3. Яку форму має прикметник найглибший? (Просту)

Запитання 4. Які суфікси добавляться при творенні вищого ступеня порівняння? (Іш, ш)

Запитання 5. Чи правильно утворено ступінь порівняння у прикметнику більш глибший? (Ні)

ЗАГАДКИ. (Слайди 38, 39, 40, 41, 42)

Запитання 1. В яку бочку не можна налити води? (Повну)

Запитання 2. Якщо машина їде, яке в неї колесо не крутиться? (Запасне)

Запитання 3. Якою косою не можна косити? (Дівочою)

Запитання 4. Яких каменів немає у морі? (Сухих)

Запитання 5. З якого посуду ніколи не їдять? (Пустого)

СИНТАКСИС. (Слайди 43, 44, 45, 46, 47)

Запитання 1. Який член речення виділене слово? Яка важка у вічності хода! (Л. Костенко). (Частина іменного присудка)

Запитання 2. Який член речення виділене слово? Між зелено-синіми полями висвічує водами на сонці лагідна тиха ріка (О. Гончар). (Означення)

Запитання 3. Який член речення виділене слово? Моє серце – гніздечко лелече, що радіє далекій весні (Г. Чубач). (Означення)

Запитання 4. Який член речення виділене слово? Вишневий сад розквітне коло хати, світання човном випливе зелене (М. Стельмах). (Означення)

Запитання 5. Який член речення виділене слово? Як були колоски молодими, то дивились у небо, у простір (І. Савич). (Частина іменного присудка)

в) РАУНД III. Загадкові пелюстки. (Слайд 48)

 Два півфіналісти за 20 секунд повинні відгадати зашифрований прикметник. Починати читати з першої пелюстки, добавляючи по одній. Хто прочитає перший, той і переможець. 

(Слайд 49)


(Слайд 50)

Відповідь: Найкращий!

(Слайд 51)

ІІІ. Заключна частина.

Члени журі підводять підсумки конкурсу і визначають переможців.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»