«Морські пригоди»

Математика

Для кого: 2 Клас

16.09.2018

566

6

0

Опис документу:
Вправи на закріплення вивчених таблиць множення і ділення. Складання й обчислювання виразів. Визначення часу за годинником, робота з геометричним матеріалом
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема: «Морські пригоди» (Вправи на закріплення вивчених таблиць множення і ділення. Складання й обчислювання виразів. Визначення часу за годинником, робота з геометричним матеріалом)

Мета: закріпити знання таблиць множення і ділення; формувати вміння розв'язувати задачі; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення, пізнавальну активність, творчі здібності; виховувати уважність.

Методично-дидактичне забезпечення: комп’ютер, презентація Power Point, роздатковий матеріал: індивідуальні картки (додаткові завдання), картки з геометричним матеріалом та годинниками для роботи в парах.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

- Добрий день, мої любі. Мене звуть Тетяна Олегівна. Я дуже чекала на нашу першу зустріч і сподіваюсь, що вам вона сподобається. Маю велику надію, що протягом уроку ми станемо справжніми друзями. Тому для комфортного спілкування прошу Вас написати імена на картках.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

- Сьогодні у нас незвичайний урок. На нас чекає подорож, а що це за подорож, ви дізнаєтесь, розшифрувавши даний запис («Морські пригоди другокласників» (метод шифрування за Амонашвілі))

- Протягом уроку ми будемо закріплювати знання таблиць множення і ділення, розв'язувати задачі, вдосконалювати наші обчислювальні навички, розвивати логічне мислення.

- Бажаю сонячного настрою та успіхів на уроці і за його межами. А що необхідно нам для мандрівки математичним морем? (знання, гарний настрій, мапа)

Розгляд карти.

- Нам доведеться розв'язати багато цікавих завдань та дізнатись щось нове. А щоб наш кораблик не затонув, треба уважно розглянути карту рифів (завдання на розвиток пам’яті та логічного мислення)

- Із завданням впорались, але наш кораблик не може зрушити з місця. Давайте наповнимо його вітрила за допомогою математичного диктанта. Виконавши завдання, ви дізнаєтесь, яка з морських риб є однією з найгарніших і в той же час найнебезпечніших. (М.д.)

4∙4→ :8→ ∙9→ :6→ ∙9→ +8→ :5

Риба-капля - 18

Риба-гадюка - 9

Риба-лев - 7

- Так що це за риба? (Риба-лев).

Це цікаво знати

За деякими відомостями, риба – лев з'явилася в Карибському морі порівняно недавно, і стала справжнім лихом для тутешніх мешканців. Незнайомі з таким видом риб, багато хто намагається спробувати їх на смак, а в результаті самі стають здобиччю. Ці риби мають отруйні шипи, тому єдиний, хто може з'їсти рибу – лева – це інша риба – лев, так як вони є не тільки хижаками, але ще й канібалами.

ІІІ. Контроль, корекція, закріплення знань.

1. Наш кораблик швидко біжить по хвильках і ось на горизонті перший острів. На нас вже чекають місцеві жителі. Вони підготували завдання – порівняння. (колективна робота)

2. – Молодці! З завданням впоралися. Час вирушати далі. А щоб не сумно було мандрувати, давайте разом з вами усно порахуємо. (Усний рахунок – метод нашіптування відповіді за Амонашвілі)

3. Мої розумнички. Так прудко біжить йде наш човен. І ось ми вже дібралися до наступного завдання. Балакучий папуга хочуть перевірити, чи вмієте ви встановлювати правильний порядок дій у виразах та розв’язувати їх. (колективна робота)

5 ∙ 9 - ( 4 ∙ 5 ) + 27 : 3 =

1) 4 ∙ 5=20 4) 45 – 20 = 25

2) 5 ∙ 9= 45 5) 25+9 =34

3) 27 : 3=9

4. І з цим завданням впорались. Як же гарно ви працюєте, не можу натішитись. Мандрівка з вами - одне задоволення! А чи впораємося з рівняннями, яке нам підготували тигрові акули? (коментоване письмо)

Це цікаво знати!

Акула тигрова належить до сірих акул, і є єдиним членом роду Galeocerdo. Дорослі акули можуть досягати довжини понад 5 м та ваги 1110 кг. Живуть в океанах тропічного та помірного поясів, але найпоширеніші біля центральних тихоокеанських островів. Тигрові акули не збиваються в зграї, і полюють на здобич здебільшого вночі. Тигровими їх називають через темні смуги на тілі, які з віком стають менш помітними.

- Готові виконувати завдання цих хижих красунь?

5. Гарно працюємо, але прийшов час трішки відпочити! Фізкульт-хвилинка.

6. З новими силами – до нових завдань. А на нас чекає вже задача, яку підготував дельфін. Я вірю, що в нас все вийде! Адже ми вміємо користуватися підказкою. Задача

Рибалка впіймав 45 рибин. Кілька менших рибин він відпустив. Залишилося 36 рибин. У скільки разів більше рибин залишилось у рибалки, ніж він відпустив? (короткий запис задачі)

Спіймав – 45 рибин

Відпустив - ? у ? разів більше

Залишилося - 36

Робота над задачею:

1) уважно прочитайте задачу.

2) Про що йдеться в ній; (про рибу)

3) Що означає число 45? (скільки всього спіймав риби)

4) Що означає число 36? (скільки риби залишилось, після того, як він відпустив декілька)

5) Чи відомо скільки риби він відпустив? (Ні)

6) Яке запитання задачі? (У скільки разів більше рибин залишилось у рибалки, ніж він відпустив?)

7) Чи можемо ми одразу відповісти на запитання задачі? Чому?

8) Що нам для цього необхідно

Розв’язок задачі.

  1. 45-36=9(р.)- відпустив

  2. 36:9=4(р.)

Відповідь: у 4 разів більше рибин залишилось у рибалки.

7. Ми впевнено крокуємо до нашої мети. Час летить невпинно, а чи вміємо ми визначати його за годинниками? (робота в парах на картках – визначення часу)

8. Як добре в нас виходить. Вже виконали майже всі завдання. Залишилось ще зовсім трішки. Й наступне завдання від слоненята – графічне. Вам треба попрацювати в група, виміряти сторони многокутників та знайти їх периметри. (групова робота)

IV. Підсумок уроку

- Усі завдання виконано й наша мандрівка добігла кінця. Протягом уроку я побачила як гарно та дружньо ви працюєте. Давайте пригадаємо, скільки та які завдання нам довелося виконати протягом подорожі? (7) (Відповіді дітей: усні обчислення, порівняння, графічні завдання, рівняння, робота з годинником, задача, вираз)

- 7 – магічне число, а чи знаєте ви чому?(відповіді дітей)

- Ви всі були активними та дуже уважними. Дякую за гарну роботу на уроці

V. Домашнє завдання

- Порахуй та розмалюй

3-оранжевий, 9- зелений, 27- рожевий, 6- синій, 82- блакитний, 16- білий, 37- жовтий.

  • До нових зустрічей!

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.