Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Особливості адаптації та модифікації освітнього процесу в контексті інклюзивного навчання
»

Morning meeting. Тема: «Їжа».

Англійська мова

Для кого: 1 Клас

22.03.2021

104

6

0

Опис документу:
Мета: формувати вміння дітей вільно спілкуватися, висловлювати власну думку, уважно слухати інших, працювати у групах, розширити уявлення про корисну і шкідливу їжу; розвивати спостережливість, мислення, уяву; виховувати повагу один до одного, позитивне ставлення до навчання, уміння робити власний вибір.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Morning meeting

Тема: «Їжа».

Мета: формувати вміння дітей вільно спілкуватися, висловлювати власну думку, уважно слухати інших, працювати у групах, розширити уявлення про корисну і шкідливу їжу; розвивати спостережливість, мислення, уяву; виховувати повагу один до одного, позитивне ставлення до навчання, уміння робити власний вибір.

Обладнання: коробки «із секретом» (шматочками їжі), ілюстрації,м’яч для гри.

Хід зустрічі

І. Привітання.

  • Greeting

      • T: Good morning, children!Smiling Sam and I are very glad and happy to see all of you today. Before we start our meeting, let’s make a circle, sing a “hello” song and share our good mood with each other.

(“ Hello!” / “Make a Circle” Song)

  • Five Kittens’ Rules

      • T: Do you remember our Smart Kittens? They want to remember you our Classroom Rules: Listen! Be kind! Share! Raise your hand! (Be Smart!) Smile!

      • T: If you agree with all these rules, give me Five! But doing it, answer my question: “How are you?”

Game «Colourful mood»

-Listen to musik and yourself.What do you feel?What colour do you imagine?


- Put your heart chips on the colour of the rainbow that matches your mood

ІI. Групове заняття.

2.1 Game "Box with the secret".

Children, look what is it in my hands?These are unusual boxes. They are - with a secret. Do you want to know what exactly they are?

You will work in groups of three.

Do not open them yet. When I say: "One, two, three, - the game started," you open the boxes.

So, "One, two, three, - the game started."

- What do you see in the boxes?

(Відповідають по одному учаснику кожної групи. У коробках: яблуко, ковбаса, банан, огірок, мандарин, шоколад, сир. Діти демонструють, що у коробках).

Children, what kind of common theme can we combine these subjects?

FOOD

2.2. Повідомлення теми дня.

- Today we will talk about food

2.3.Обмін інформацією.

  • A Game “Point to…”

The teacher names food and students have to point them.

  • A Game “ What am I?” Guess the fruit or vegetable

1. It is green and long (cucumber)

2. It is round and red (apple/ tomato)

3. It is round and yellow ( lemon)

4. It is long and orange (carrot)

  • A Game “Clap or step , if I am right”

( pen, orange, school, carrot, cucumber, box, tomato, lemon, dog, peach, apple, kite)

  • A Game “I like…”, “ I don’t like”

Two tables are drawn on the blackboard. The pupils’ task is to glue the food they like on one table and the food they don’t like on the next.

  • Learning the poem.(+pictures)

I like juice,

I like tea.

These are drinks

For you and me.

  • Reciting the poems(+apple)

A is for Apple,

Round and Sweet,

Red Red Apple,

So good to eat

…………………………………………

(+ a basket with fruits)

I like bananas,

I like watermelon,

I like plums

and cherries too!

I like oranges,

I like apples,

I like plums

and cherries too!

………………………………………………..

2.4«Крісло автора».

Who wants to tell about your favourite dish? Why do you like this dish?

I like … because it is… (apples-sour, sweet, juicy, nice to eat)

  • 2.5Banana Smoothie

T:We ran, jumped and danced. And now we are very hungry! Let’s make some tasty Banana Smoothie for us!

(Banana-peel banana – cut banana-shake banana-drink banana – banana-no more!)

( say and move)

III. Щоденні новини(відео заставка)

T: I like to watch cartoons and read fairy tales.And what about you?

Let’s watch and act one of it. Are you ready to help me?

Video ( tale “The pumpkin walks around the garden”)

The pumpkin walks around the garden

And asks his wife, his sisters, brothers:

"Are you alive or, may be, not?

What is the weather? Is it hot?"

The yellow melon or his wife

Responds: "It is Ok, we are alive."

The cucumbers, his sons and daughters

Respond “We are full of waters”.

And pumpkin's sister, carrot, says:

"My life as usual is the best."

Potatoes and beets, his relatives

Respond: "It's fine, we mean, the weather is."

The oldest bean responds in mind

"The pumpkin's family's all right!"

IV.Побажання.

- Children what can you wish each other?

(Кидаючи м’ячик, діти називають побажання один одному).

I wish you good day/ good mood.

  • Video “Happy!”

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.