Морально – етичне виховання в сучасному суспільстві

Опис документу:
Проблема морально – етичних форм була завжди актуальною, а особливо у сучасному світі. Наше суспільство дозволяє зробити висновок, що з часом виросте бездуховне покоління, тому дорослі та педагоги повинні вкласти в маленькі серця наших дітей все найкраще: добро, чуйність, справедливість, норми поведінки, ознайомлювати дітей з моральними цінностями, з правилами етики спілкування, бережливим ставленням до природи, пошана до українських звичаїв та обрядів, до своєї землі та народу.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Морально – етичне виховання в сучасному суспільстві

Проблема морально – етичних форм була завжди актуальною, а особливо у сучасному світі. Наше суспільство дозволяє зробити висновок, що з часом виросте бездуховне покоління, тому дорослі та педагоги повинні вкласти в маленькі серця наших дітей все найкраще: добро, чуйність, справедливість, норми поведінки, ознайомлювати дітей з моральними цінностями, з правилами етики спілкування, бережливим ставленням до природи, пошана до українських звичаїв та обрядів, до своєї землі та народу.

Завдання педагогів – уже в дошкільному віці сформувати певні види почуттів. Засвоєння дітьми азбуки моралі дає дітям можливість розуміти свої вчинки, вміти спілкуватись у суспільстві, прагнути знаходити спільне в колективі, в друзях, разом вирішувати проблеми.

Науково доведено, що з молодшого віку дитина спроможна усвідомлювати моральне значення вчинків, тому потрібно давати можливість аналізувати різні життєві ситуації.

В. Сухомлинський говорив: «Ти живеш серед людей. Не забувай, що кожний твій вчинок, кожне твоє бажання позначається на людях, що тебе оточують. Знай, що є межа між тим, що тобі хочеться, і тим, що можна. Перевіряй свої вчинки.»

У дошкільний період дитина найбільш відкрита емоційному переживанню духовних цінностей. Особливе значення має емоційний комфорт дитини, тому що саме він є однією з головних умов гармонійного й правильного розвитку особистості.

Милосердя, любов, щирість визначають лінію поведінки людини. Чим більше дитина має моральних чеснот, тим добріша вона буде до світу, до оточуючих та близьких людей. Всі ці риси мають спонукати дитину стати кращою, виробити прагнення до вдосконалення.

Дуже важливо, коли вихователь зустрічається зі своїми вихованцями, щоб між ними відбувалася довіра, обмін позитивними емоціями. Перебування дитини у товаристві однолітків є основою її соціалізації, тому педагог зацікавлений у гармонійному розвитку дитини.

Сьогодні вихователі, педагоги мають шукати нові методи і форми роботи, щоб спрямувати дітей на шлях моральної та духовної стежини. Пропоную розглянути деякі з них:

  • художня література (читання та обговорення творів не лише втілюють різні моделі поведінки у певних ситуаціях, а й розкривають внутрішній стан дитини. Діти висловлюють свої побажання, вчаться зважати на інтереси інших, розрізняти позитивні та негативні вчинки, давати їм оцінку, дотримуватися моральних правил у повсякденному житті незалежно від ситуації, переносити свої переживання на персонажів та героїв казок);

  • твори – мініатюри;

  • бесіди;

  • мовленнєві етюди;

  • ігри – драматизації;

  • театралізовані вистави;

  • дидактичні ігри;

  • досліди;

  • розгляд проблемних ситуацій;

  • піраміди запитань;

  • ігри – інсценівки за оповіданнями або бесідами;

  • групові дискусії.

Всі ці методи дають можливість дітям розкрити свій внутрішній світ, прислухатись до своїх почуттів, емоцій, об'єктивно оцінити власні чесноти, навчитись радіти своїм гарним вчинкам, позитивним якостям, прогнозувати та аналізувати наслідки своєї поведінки.

Допомогти дитині сформувати уявлення про добро та зло, любов, взаємодопомогу, розкрити в ній позитивні риси, закласти фундамент морально-етичних норм потрібно залучати її до таких ігор:

  • «Скринька подяки» (діти можуть говорити слова подяки своїм друзям, батькам, вихователям);

  • «Ланцюжок компліментів»;

  • «Товариство добрих справ» (діти стають в коло, а педагог по черзі кидає в руки м'яч: той, хто спіймав м'яч, називає будь-яку добру справу, що зробив. Наприклад: прибрав іграшки, допоміг товаришу, бабусі тощо);

  • Перлинка «Уміння вибачатись»;

  • Перлинка «Добра і зла» (діти викладають квіти – пелюстки світлі і темні за кольором та добирають моральні риси – позитивні та негативні);

  • Прогулянки подяки» (я дякую сонечку за… квіточці за…);

  • Малюнок «Сонечко чесності» (промінців у сонечка стільки, скільки своїх чесних вчинків ти згадав);

  • Гра «Фея любові» (педагог просить дітей згадати те, що діти люблять найбільше за все на світі, а потім дає комусь чарівну квітку Феї любові і просить дитину розповісти про те, що вона згадала);

  • Малюнок «Дерево дружби» (діти малюють стільки гілок, скільки друзів вони мають).

Ми можемо використовувати багато різних прийомів у своїй роботі, кожний педагог має великий потенціал, але мета у всіх одна – це зробити наше майбутнє молоде покоління високоморальним, поважати людську гідність та себе. Діти не повинні вирости байдужими, нечесними, черствими, тож хай в їхніх душах проростуть зернята любові, а ми – дорослі будемо підживлювати, поливати, дбати, щоб вони росли і дарували людям віру в майбутнє з добрим серцем і чистою душею.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Ефективні комунікації (soft skills) учителя з батьками»
Швень Ярослава Леонідівна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.