Моя турбота про світ.

Етика

Для кого: 1 Клас

22.08.2018

1402

39

0

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема. Моя турбота про світ.

Мета. Дати означення поняттю «турбота», розрізнити добрі і злі вчинки у ставленні до світу і людей, навести приклади турботливого ставлення до навколишнього світу, розвивати спостережливість, інтуїцію, осмислення добрих і поганих вчинків, усвідомити важливість доброго вчинку, турботливого ставлення до навколишнього світу (родини, друзів, інших людей, природи).

Навчальні засоби. Ікона, свічка, робочі зошити Г.Добош, Л.Кучми, О.Пацерковської, М.Шевчук, О.Шумської, посібники «Правова абетка» і «Виховні заходи у 1-4 класах», ілюстрації з катехитичного зошита для дітей «Бог мене любить», набір предметних ілюстрацій, заготовки серцевини і пелюсток квітки з кольорового паперу, сердечок-сувенірів з ниточками у вигляді медальйонів, слова та ноти до пісень, епіграф: «Краща у світі мета – стати хорошою людиною» (Цицерон).

Перебіг уроку

І. Вступна частина.

1. Християнське вітання.

2. Молитва.

ІІ. Актуалізація особистісного досвіду.

1. Демонстрування ілюстрацій сонця, річки, пташки, звіра, комахи, дерева, квітки і т.п., розповіді учнів про те, яку користь приносить той чи інший представник світу природи.

2. Коментар учителя.

Усе в природі взаємопов’язане, приносить користь і певним чином турбується про інших.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Розв’язування проблемних ситуацій.

    • Одна маленька дівчинка-першокласниця сказала «Я так люблю піклуватися про світ і людей! Мені хочеться, щоб всі були щасливі і радісно усміхалися». У її маленькому серденьку живуть любов і доброта. А як ми можемо виявити турботу про інших? (Я турбуюся про свого котика, годую його молочком; У мене собачка. Я ходжу з ним гуляти, розчісую його, купаю; Я маю кімнатну рослину. Поливаю її, розпушую землю, обрізую сухі листочки.)

    • А як ми можемо піклуватися про людей, про своїх рідних, друзів? (Я доглядаю свою маленьку сестричку, граюся з нею; Я подаю бабусі окуляри, коли вона читає книжку чи газету; Коли мама захворіє, то я приношу їй теплий чай і тихенько граюся з братиком.)

  1. Розмальовка з описом добрих учинків персонажів (посібник Г.Добош, с.23).

ІV. Мотивація навчальної діяльності.

  1. Читання записаного на дошці епіграфа до уроку.

  2. Спільне пояснення цих слів, визначення теми і мети уроку.

V. Засвоєння нових знань, формування опорних умінь і навичок.

1. Розповідь учителя.

  • Людина народжується для добра.

  • Доброта в кожному з нас проявляється в любові до світу, природи, наших батьків, однокласників, інших людей.

  • Якщо ми намагатимемось зробити комусь щось хороше, сказати добре слово, вислухати свого друга, коли йому зле, хочемо допомогти мамі, татові, бабусі, дідусеві у їхніх клопотах, то це означає, що ми добрі і турботливі.

2. Опрацювання опорного поняття.

  • Турбота – це піклування про інших. Турбуватися про когось означає оберігати, опікуватись, захищати від лихого.

  • Кожна мама щодня турбується про свою дитину, дбає, щоб її донечка чи синочок були здорові, веселі, нагодовані, одягнені.

  • Та не тільки дорослі мають проявляти турботу про інших.

  • Катя по дорозі школи не зірвала красиву квіточку, а замилувалася нею.

  • Софійка в автобусі звільнила місце для стареньких бабусі чи дідуся.

  • Ромчик нагодував бездомне кошенятко.

  • Олег узимку повісив на дерево годівничку для пташок.

  • Ці діти турбуються про природу та інших людей.

VІ. Закріплення навчальних досягнень, поглиблення знань.

  1. Вправа «Квітка турботи».

Учитель роздає дітям кольорові пелюстки з паперу, а серцевинку квітки прикріплює скотчем до дошки. Діти по черзі називають приклади турботи і прикріплюють до серцевинки свою пелюсточку.

  1. Гра-розминка «І це чудово!»

Діти стають колом. Учитель дає зразок фрази: «Я люблю частувати свою родину смачними пирогами». Діти роблять жест схвалення (великий палець відігнуто й піднято вгору, інші стиснуто в кулак) і хором промовляють: «І це чудово!» Кожна дитина повідомляє щось, пов’язане з її піклуванням про свою сім’ю, і теж отримує схвалення дітей.

  1. Гра «Добрі і погані вчинки».

Якщо вчитель називає приклад доброго вчинку, то діти плещуть у долоні, а якщо поганого – то похитують головами.

    • Петрик зламав гілку дерева.

    • Світланка посадила квіти біля будинку.

    • Галинка запропонувала своїй мамі допомогу під час приготування їжі.

    • Іринка не поступився місцем у маршрутці.

    • Павлик забрав із садочка свого молодшого братика.

    • Миколка перев’язав песику поранену лапку.

  1. Виконання впр.1,2 з посібника Л.Кучми (с.25), впр.3 з посібника О.Пацерковської (с.29).

  2. Робота з ілюстраціями «Бог дбає про мене» і «Бог дбає про нас через інших людей», з’єднання лініями відповідних малюнків.

  3. Розучування пісні «Ісус – добрий Пастир».

  4. Виконання впр.1 з посібника О.Шумської (с.25), впр. 1,2 з посібника О.Пацерковської (с.28).

VІІ. Узагальнення та систематизація набутих компетентностей.

1. Виконання вправи «Доповни речення» з посібника М.Шевчук (с.5), впр.3 з посібника О.Шумської (с.25).

2. Виготовлення сувеніра «Сердечне слово».

Учні вирізають по трафарету силует серця, закріплюють на нитці як медальйон, придумують лагідне слово для того члена родини, якому призначений цей сувенір.

  1. Підсумкове слово вчителя.

Якщо людина турбується про інших, то вона наче сіє зернятка добра, які проростають навколо неї чарівними квітами.

VІІІ. Підсумкова частина.

1. Словесне цінування роботи учнів.

  1. Молитва «Богородице Діво».

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.