Взяти участь
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень 2.0».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »

. Мій дім

Курс:«Google сервіси в роботі вчителя»
Левченко Ірина Михайлівна
16 годин
700 грн
190 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №YT828821
За публікацію цієї методичної розробки Карева Оксана Петрівна отримав(ла) свідоцтво №YT828821
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Перегляд
матеріалу
Отримати код

AT HOME

Aims:

Practical:

  • to practice the vocabulary on the topic;

  • to learn how to form and use verbs to be, to have and the verbs in Present Simple;

  • to develop pupil’s skills on reading, writing and listening;

  • to develop communication skills;

  • to learn to work individually, in pairs, whole-class

Educational:

  • to develop creative imagination and logical thinking;

  • to bring up pupils as hard-working people

  • to enlarge pupil’s scope

Cultural:

  • to foster the interest for learning and discovering new things;

  • to encourage pupil’s interest in learning

Equipment and materials: a book, a copybook, pictures, cards, schemes.

The type of the lesson: the lesson of application of knowledge and skills in practice

Lesson structure

  1. Warming-up activity

5 min

  1. Learning vocabulary

5 min

  1. Communication practice

Listening comprehension

26 min

Speaking

Reading comprehension

Grammar exercises

  1. Homework

2min.

  1. Summary

2min.

PROCEDURE

  1. GREETING

T: Hello, children!

Ch: Hello, teacher!

T : I’m glad to see you children! Take your seats, put your things away and we are to begin of our lesson.

2.Уведення в іншомовну атмосферу / Warming up.

T:Are you ready for the lesson?

P: Yes, we are ready!

Гра “Подзвони у дзвіночок»\ Game” Ring a bell”

T: Ring a bell, greeting and name yourself

for example: Hello! I am…. I am fine. Thank you.

Діти, до нас в гості завітало сонечко,і йому дуже цікаво дізнатись з яким настроєм ви прийшли на урок

How are you children?

I am fine. Thank you. I am OK!

T: Take a card according to your mood’ write your name please and then put your cards. And at the end of the lesson we will compare your mood.

T: Let’s start with doing some phonetic drills

Наш килимок летить, вітер дме нам в обличчя і шумить [u-u-u-].Пролітаємо крізь хмаринки і легко відганяємо їх [f-f-f-]. Літачок наш втомився і вирішив зупинитись[t-t-t]. Все перепочили. Можна вирушати далі[z-z-z-]. По землі повзе змія[s-s-s-]. Літочок летить гуде[g-g-g-]. А бджілка на квіточці дзижчить [ ]. Нарешті підлетіли до будиночку,дет живе одна англійська сім’я .

So,lets sing a songMy family

Повідомлення теми та мети уроку/Aim

Про що пісенька? А де ж живе кожна сімя ? Чим відрізняються кімнати в будинку одна від одної?

Сьогодні на уроці ми вивчимо назви всіх кімнат в будинку англійською мовою, і ви як справжні англійці зможете розповісти про свій дім.

Today we are going to speak about your houses and during the lesson will be:

-Learn the new words and word-combinations

-work in pairs

-sing a song and dance

-play interesting games

5.Вивчення нового матеріалу

T: Look, this is the house, but the door is closed. To open it we must do different tasks. The first task is reading the poem:

This is a house

This is a door

The windows are clean

And so is a floor

T: And now children, look at the blackboard. The door is opened. You can see different rooms.

-This is a bedroom

-This is a living-room

-This is a kitchen

-This is a bathroom

And now children say me please:

-Have you got a bedroom?

-Have you got a bathroom?

-Have you got a living-room?

-Have you got a kitchen?

-інсценізація вірша «Little mouse…”

-(cтук у двері) Come in, please! Who are you?

Good morning, children! I am a mouse and I am a cat. Please listen to us attentively.

Cat: Little mouse, little mouse

Where is your house?

Mouse: Little cat, little cat

I have no flat

I am a poor mouse

I have no house….

PHISICAL ACTIVITY

Head, shoulders, knees and toes

7. Аудіювання

-Listen to the words and clap your honds when you hear the words connected with our topic:

A bathroom,a pen, a dog, a sister, a living-room, a table, a toy, a father, a sofa, a bedroom, a bed, a doll, a brother, a book, a kitchen, a TV-set,a window, a door, a hall.

-Listen to the little texts and try to guess: What room is this?

- 1. Bathroom: This room is very small. There is a bath and a shower in it. We wash our face and hands there. What room is this?

2. Living-room: It is very big room. There is a little table, a sofa and armchair in this room. We can watch TV and read books in this room. What room is this?

3.Bedroom: It is a nice room. You can see a big bed, a mirror in this room. We can sleep in this room. What room is this?

4. Kitchen: This room is not very big. We can see many cups, plates on the table. We can cook and eat there.

-The next task is name the rooms. Put the names in right order.

Робота в зошиті

-Open your copy-books

Your task is:

Make up sentences with There is\ There are

  1. HOME TASK

Your home task is to make a story In the cave , Or draw your house. Open your daybooks and write down for the next lesson “My house”

  1. SUMMING UP

T: The lesson was very interesting and we all have done all our best.

Діти, за вашою роботою сьогодні спостерігав добрий Гномик-Боб. Але він погано запам’ятав назви кімнат. Давайте нагадаємо йому .

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Конспект уроку з англійської мови 3 клас за підручником А.Несвіт. Мій дім
  • Додано
    28.02.2018
  • Розділ
    Англійська мова
  • Клас
    3 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    165
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    1
  • Номер матеріала
    YT828821
  • Вподобань
    0
Курс:«Основи фінансової грамотності»
Часнікова Олена Володимирівна
72 години
2700 грн
390 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №YT828821
За публікацію цієї методичної розробки Карева Оксана Петрівна отримав(ла) свідоцтво №YT828821
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Зима – 2018-2019»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти