Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця
Комп’ютерні технології в інтерактивному навчанні
Комп’ютеризація освіти – це не тільки забезпечення комп’ютерної грамотності, це, у першу чергу, засіб для збільшення продуктивності праці викладачів і учнів, спосіб підвищення ефективності і інтенсифікації навчання і самонавчання.
Інтерактивна комп’ютерна технологія навчання покликана:
▪ розширити можливості для самостійної творчої діяльності учнів, особливо під час дослідження і систематизації навчального матеріалу;
▪ прищепити навички самоконтролю і самостійного виправлення помилок;
▪ розвинути пізнавальні здібності учнів;
▪ навчити розв’язувати професійні завдання за допомогою комп’ютера;
▪ посилити міжпредметні зв’язки;
▪ розвинути мотивацію до навчання;
▪ більш широко, наочно і доступно представити навчальний матеріал;
▪ полегшити працю викладача (швидше і об’єктивніше оцінити знання учнів);
▪ задіяти всіх учнів до процесу навчання.
Інтерактивна технологія навчання передбачає використання на уроках:
▪ Інтернет-технологій;
▪ мультимедія продукції навчального призначення (аудіо, відео);
▪ комп’ютерних навчальних систем (електронні підручники, тренажери);
▪ системи електронного тестування знань (комп’ютерні тести);
▪ нових технічних засобів навчання (інтерактивна дошка, мультимедійний проектор);
▪ методу проектів, елементів дистанційного навчання, технології моделювання, елементів дослідження.
Перевагами застосування комп’ютерної технології навчання сучасні дослідники вважають наступні:
▪ можливість суттєво збільшити кількість і види завдань;
▪ можливість забезпечити взаємодію між учнями і викладачем;
▪ можливість якісно підвищити рівень підготовки підростаючого покоління до життя в інформатизованому суспільстві;
▪ засоби наочної демонстрації дозволяють поліпшити сприйняття нового навчального матеріалу включити до процесу запам’ятовування не тільки слухові, а і зорові центри;
▪ сучасні комп’ютерні засоби дозволяють використовувати не тільки відображення тексту, але і володіють можливістю показувати графічні об’єкти високоякісні фотографії, дозволяють використовувати анімацію, звук і відео.
Застосування комп’ютерних технологій у процесі навчання здійснюється ефективніше, якщо:
▪ здійснюється відбір і дозування навчального матеріалу;
▪ диференціація теоретичного матеріалу залежно від системи навчання, заглибленості вивчення курсу, рівня підготовки учнів;
▪ комп’ютеризовані аудиторні заняття сприяють підвищенню в учнів пізнавального інтересу;
▪ здійснюється оптимальна організація і планування обсягів навчального навантаження;
▪ використовуються відповідні застосування комп’ютерних технологій навчання форми аудиторної і самостійної роботи учнів.
Комп’ютерна технологія навчання має свої недоліки:
▪ комп’ютери хоч і досить досконалі, але все-таки тільки технічні засоби, і тому комп’ютер ніколи не зможе повністю замінити викладача-людину;
▪ базова підготовка як учнів, так і викладачів має включати комп’ютерну грамотність, у т. ч. вміння працювати з різними ресурсами Інтернету. Однак багато викладачів не володіють відповідними навичками. Нерідка ситуація, коли учні виявляються більш підготовленими, за викладачів;
▪ у багатьох містах швидкість доступу до Інтернету залишає бажати кращого;
▪ недотримання гігієнічних норм і вимог безпеки під час роботи з технічними засобами може нанести шкоду здоров’ю. При деяких захворюваннях протипоказана інтенсивна робота на комп’ютері.
Застосування комп’ютерних технологій у навчальному процесі дає можливість використовувати в педагогічній практиці психолого-педагогічні розробки, що дозволяють інтенсифікувати навчальний процес, реалізовувати ідеї розвивального навчання.
Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»