• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Психологія
  • Методичні рекомендації до районного семінару практичних психологів Тема семінару: «Психологічний супровід в умовах НУШ»

Методичні рекомендації до районного семінару практичних психологів Тема семінару: «Психологічний супровід в умовах НУШ»

Опис документу:
Нова українська школа – це ключова реформа Міністерства освіти і науки України, яка орієнтована на запровадження нового змісту сучасної освіти, що передбачає переорієнтацію навчання із засвоєння величезної суми знань на освоєння компетентностей та їх застосовування на практиці. Основні засади реформи шкільної освіти викладено в Концепції Нової української школи.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Методичні рекомендації

до районного семінару практичних психологів

Тема семінару: «Психологічний супровід в умовах НУШ»

Дата проведення: 24.10.2018р.

Місце проведення: Багринівська ЗОШ

Початок проведення: 9 год.

Нова українська школа – це ключова реформа Міністерства освіти і науки України, яка орієнтована на запровадження нового змісту сучасної освіти, що передбачає переорієнтацію навчання із засвоєння величезної суми знань на освоєння компетентностей та їх застосовування на практиці. Основні засади реформи шкільної освіти викладено в Концепції Нової української школи.

Слід зазначити, що якісний психологічний супровід освітньої діяльності в умовах впровадження НУШ – це система ефективних заходів, які здійснюють практичні психологи (соціальні педагоги) в закладах освіти з метою формування психологічної готовності педагогів до змін та їх адаптації до нового змісту освітнього процесу. Ефективним у психологічному супроводі є застосування системно-стратегіального підходу, відповідно до якого школа має визначити основні стратегії психологічної діяльності з вчителями, батьками, учнями та тактики (форми і методи) їх реалізації за допомогою трьох основних стратегій психологічного супроводу освітнього процесу:

  1. Особистісно-фасилітативна – це емоційна підтримка вчителя в особистісно-професійній трансформації, саморозвитку (пошук ресурсів, професійних інтересів, потреб і мотивів інноваційної діяльності, коучінг, викриття та подолання антиінноваційних бар’єрів);

  2. Теоретико-методична – це підвищення рівня професійної обізнаності вчителів у психологічних категоріях, поняттях, які застосовуються в НУШ, співпраця з педагогом щодо вибору методів дитиноцентрованого навчання та виховання, відповідно до психологічних особливостей учнів та ситуації соціального розвитку класу;

  3. Практико-конструктивна – це конструювання освітнього середовища на засадах педагогіки партнерства, проведення психологом (соціальним педагогом) практичних занять або фрагментів занять з батьками, вчителями, учнями.

Працівникам психологічної служби кожного закладу освіти району необхідно розробити «План заходів психологічного супроводу освітнього процесу в умовах НУШ», до якого включити наступні психологічні технології, форми і методи роботи з педагогами, батьками, учнями:

        • Індивідуальне вивчення потреб вчителів 1-х класів щодо проведення заходів психологічного супроводу за допомогою анкетування, усного опитування та ін.

        • Систематичне проведення з дітьми спеціальних психологічних 5-ти хвилинок: релаксаційно-розвантажувальних, мотиваційно-спрямовуючих, емоційно-стабілізуючих, кінезіологічно-розвивальних.

        • Проведення тематичних та практичних семінарів, тренінгів з підвищення рівня психологічної компетентності. На практичних семінарах рекомендуємо розглянути основні психологічні категорії Концепції НУШ: емоційний інтелект, критичне мислення, нейропсихологія розвитку, психологічний мікроклімат і запобігання боулінгу.

        • Проведення діагностичних замірів щодо визначення індивідуальних особливостей та показників психічного розвитку дітей, їх адаптації до школи, класу.

        • Групові консультацї, бесіди тематично-інформаційного характеру з метою вирішення актуальних проблем психічного розвитку дітей та соціальної комунікації в класі.

        • Проведення психологом практик на засадах педагогіки партнерства, практичних занять, або фрагментів занять під час освітнього процесу: з батьками щодо розвитку психологічної батьківської компетентності та щодо залучення їх до співпраці з вчителем (групових тренінгових або індивідуальних консультативних); з вчителями щодо оволодіння практичними навичками інноваційної взаємодії з учнями (групових тренінгових або індивідуальних консультативних); з дітьми (групові або індивідуальні розвивально-корекційні заняття).

        • Індивідуальні консультації (для вчителів), бесіди з метою емоційної підтримки, пошуку ресурсів та мотивів діяльності, зняття внутрішніх та зовнішніх антиінноваційних бар’єрів, що заважають у практичній реалізації концепції НУШ.

        • Проведення інтервізійних груп та рефлексивних зустрічей для вчителів, на яких кожен може висловитись про те, що переживає емоційно, які були успіхи і вдачі у роботі, які були, чи є труднощі.

Рекомендую також запровадити таку інноваційну форму роботи, як проведення психологічних студій. Психологічна студія для педагогів – це універсальна форма вдосконалення професійної майстерності вчителя, суттєвою ознакою якої є гармонійне поєднання теоретичного, методичного та технологічного вивчення педагогічних проблем, розвиток професійного мислення, професійної майстерності, підвищення рівня психологічної компетентності.

Пропоную рейтинговий перелік тематики засідань психологічних студій: «З радістю до школи» – щодо методів та прийомів мотивації дитини до навчання; «Світ і Я» – щодо формування позитивного мікроклімату у класі, толерантних міжособистісних взаємин; «Зрозуміти себе та інших» – щодо психологічних прийомів та методів розвитку емоційного інтелекту; «Пізнаємо світ» – щодо психологічних прийомів та методів розвитку критичного мислення; «Основа життєстійкості» – щодо психологічних прийомів розвантаження і зняття емоційної напруги; «Розвиваємо успішність» – щодо методів позитивного підкріплення навчальних успіхів дитини»; «Творчість і особистість» – щодо психологічних прийомів та методів розвитку креативності.

Методист РМЦ А.І. Колесник

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

До ЗНО з ІСПАНСЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
3
міс.
0
7
дн.
0
7
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!