• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • НУШ
  • Методичне об'єднання "Традиційні, інноваційні та авторські методи та прийоми оптимізації корекційно – розвивального процесу. Адаптація першокласників "

Методичне об'єднання "Традиційні, інноваційні та авторські методи та прийоми оптимізації корекційно – розвивального процесу. Адаптація першокласників "

Опис документу:
Активізувати питання про використання інноваційних технологій на уроках. Створити умови для успішної адаптації першокласників з особливими потребами до шкільного колективу; удосконалювати знання про сучасні технології підвищення продуктивності освітнього процесу.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема. Традиційні, інноваційні та авторські методи та прийоми

оптимізації корекційно розвивального процессу. Адаптація першокласників

Мета. Активізувати питання про використання інноваційних технологій на уроках. Створити умови для успішної адаптації першокласників з особливими потребами до шкільного колективу; удосконалювати знання про сучасні технології підвищення продуктивності освітнього процесу.

Форма роботи: теоретичний семінар

Хід засідання

І. Організаційний момент, повідомлення теми, мети засідання

1.Позитивне налаштування

Вправа "Три настрої"

Використовується ігровий персонаж. На трьох склянках води демонструється його настрій:

а) почуває себе добре, він усім задоволений і всіх любить. У цей час настрій схожий на чисту воду (показує першу склянку з чистою водою);

б) коли в його голову приходять чудові ідеї, то думки стають схожими на салют: вони сяють і переливаються, як вода в іншій склянці (кидає в другу склянку блискітки й паличкою їх розмішує);

в) його думки сумні та неприємні. Тоді його думки схожі на брудну воду (кидаю шматочок глини в третю склянку).

(Після демонстрації керівник методичного об’єднання ставить питання)

  • Чи був у вас такий стан, як у персонажа? Коли?

  • Як ви виходили з нього?

  • Що потрібно робити, щоб це минуло?

Відкривається "секрет-правило", що допомагає виправити поганий настрій: Подумай про хороше, й буде все добре!

ІІ. Теоретична частина

Шановні колеги!

Всі ми добре знаємо або ж , принаймні так думаємо, що знаємо як, яким чином краще навчати дітей. А чи знаємо ми за яких умов краще навчаємось ми, дорослі?

За даними психологів:

дорослих краще навчати через діяльність;

дорослі вчаться шляхом розв'язання реальних проблем, які їх стосуються;

дорослі вчаться краще, якщо матеріал пов'язаний з їхнім досвідом;

дорослі навчаються краще у неформальній атмосфері;

дорослі люблять ділитися власним життєвим досвідом;

дорослі віддають перевагу практично орієнтованим програмам, що демонструють, яким чином можна досягти певної мети;

дорослі прагнуть партнерських стосунків у процесі роботи.

Так як м/о – одна з форм методичної роботи, спрямованої на підвищення професійного рівня вчителя, ми намагаємось проводити засідання у нестандартних формах. Адже саме нетрадиційна форма здатна забезпечити всі вищеназвані умови для кращого навчання дорослих. І, до речі, максимально уможливлює дотримання закону, написаного

Шалва Амоношвілі: "Навчаючись – вчимося".

Шановні колеги! Пропоную розпочати чергове засідання методичного об’єднання з проблеми «Традиційні, інноваційні та авторські методи та прийоми оптимізації корекційно – розвивального процесу. Адаптація першокласників»

  • Проведемо його у формі теоретично - практичного семінару.

- Чи готові ви до такої форми проведення засідання?

Епіграфом до цього засідання, на мою думку, могли б стати слова

Шалва Амоношвілі.

Запитають: Ви – учитель?

Відповім: Я – учень своїх учнів.

Запитають: Хто ж ви є для них?

Відповім: Я половина кожного з них.

Запитають: Ви їх знаєте?

Відповім: Так само, як знаю Безмежність.

Запитають: Як ви їх виховуєте?

Відповім: Як яблуко плекає у собі насіння.

Запитають: Де ваша педагогіка?

Відповім: Я черпаю її із Зоряного Неба.

Запитають: Де ваше Зоряне Небо?

Відповім: У мені.

Таку гуманістичну позицію по відношенню до дітей повинен мати кожен педагог. І проявлятися вона повинна, насамперед, в умінні їх навчати та виховувати, тобто у нашій педагогічній майстерності.

На етапі реформування освіти актуальною стає проблема пошуку ефективних шляхів самореалізації особистості педагогів і школяра, розв’язання якої не можливе без творчої діяльності. Показником такої творчості є наявність педагогічних знахідок, ідей, що згодом утворюють педагогічний досвід. І не так важливо яким він є раціоналізаторським, новаторським чи репродуктивним, головне, щоб ця діяльність сприяла підвищенню якості навчання та виховання дітей.

  1. «Сучасні вимоги до проведення корекційно - розвиткових занять для дітей із складними порушеннями зору( а саме індивідуальна робота викладання англійської мови). Методика. Пошук. Досвід ». Горбатова М.Д.

Висновок:

Шановні колеги! Тож я хочу Вас запитати

- Ким є для вчителя дитина? (Гра "мікрофон")

(Варіанти відповідей: друг, мислитель, генератор, партнер тощо)

2. Почерк майстра: «Адаптація першокласників з особливими потребами до шкільного колективу».

Нижник І.І.., вчитель 1 класу, Шеремета Л. П., вихователь, режимні вихователі.

Вправа "Мозковий штурм".

  • Учасникам пропонують дати відповіді на запитання:

  • Які умови слід створити для роботи з першокласниками?

  • Які умови створені в нашому навчальному закладі?

(Учасники подають ідеї, їх записують на дошці)

Висновок:

Саме вчитель створює атмосферу, яка може надихати учня або руйнувати його впевненість у собі, заохочувати чи пригнічувати його інтереси, розвивати чи ігнорувати здібності, розвивати або гальмувати його творчий початок.

Отже, вчитель:

  • Має бути доброзичливим і чуйним;

  • Знати психологічні особливості своєї особливої малечі, розуміти їх;

  • Мати високий рівень інтелектуального розвитку;

  • Мати широке коло інтересів і вмінь;

  • Бути готовим до виконання найрізноманітніших обов’язків, пов’язаних із навчанням дітей;

  • Мати почуття гумору;

  • Бути самокритичним, постійно самовдосконалюватися;

  • Мати творчий особистий світогляд.

3. Творча лабораторія вчителя: «Мнемотехніка – сучасна технологія підвищення продуктивності освітнього процесу».

Шачіна В. В., вчитель музичного мистецтва.

«Розкажи – і я забуду,

Покажи – і я запам’ятаю,

Дай спробувати – і я зрозумію» 

Одним із важливих принципів сучасної освіти є оптимізація навчання через застосування новітніх освітніх психолого-педагогічних технологій і, зокрема, мнемотехніки як одного з найефективніших методів засвоєння інформації та  інформаційного перенасичення. Мнемотехніка належить до здоров’язбережувальної технології, що забезпечує оптимізацію розумової діяльності в умовах сучасної освіти.

Мнемотехніка (від грецької – пам’ять і мистецтво) – це спосіб покращення нової інформації шляхом утворення асоціативних зв’язків за допомогою спеціальних методів і прийомів.

Використовуючи у своїй діяльності методики мнемотехніки, які побудовані на розвивальних іграх, креативному мисленні, груповій роботі, організовуючи художню, художньо – мовленнєву та мовленнєво – побутову діяльність, різноманітні форми пізнавальної діяльності, мовленнєвотворчу діяльність, різноманітні інтелектуальні конкурси, конструктивну діяльність, що сприяє розвиткові пізнавальних здібностей особистості.

Основними мнемічними процесами є: збереження, забування, відтворення і впізнавання. Відомо, що пам’ять – найбільш тренований пізнавальний процес. Головна умова розвитку пам’яті – вправи і тренування. Адже саме на пам’ять у процесі навчання припадає особливе навантаження. Від рівня розвитку мнемічних процесів здебільшого в чому залежить успішність навчання школярів.

Враховуючи те, що в дітей добре розвинута кінестетична пам’ять, ефективним є застосування аналогій за рухом під час запам’ятовування віршів певних дій, що відповідають сюжету. Часто використовую на уроках літературного читання.  Наприклад з теми  “Шипшина важко віддає плоди” Ліни Костенко під час вибіркового читання.

– Діти, я читатиму рядки вірша, а ви покажіть рухами прохання шипшини.

Прийом “Трансформація” дозволяє  при вивченні об’єктів перетворювати їх на інші за значенням та образом, що легші для запам’ятовування. Образ яблука ми можемо трансформувати в будь – яку цифру.

Над прийомом “Стенографіст” працюю на уроках літературного читання, природознавства. Наприклад: Я бачив дивний сон. Я бчв двнй сн. Гірські породи. Грск прд.

Під час вивчення теми “Повітря. Рух повітря.” на етапі  мотивації навчальної діяльності, оголошенні теми і мети уроку використовую цей метод.

-Дізнатися, про що буде іти мова на нашому уроці ми зможемо, розшифрувавши слово Я П В О І Р Т.

Прийом “Цифрообраз” впроваджувала в педагогічну діяльність під час вивчення цифр у 1 класі.

Урок математики “Цифра 5”. Етап ознайомлення з новим матеріалом:

-Дітки, а давайте спробуємо повторити рухи.

Метод Цицерона допомагає моїм вихованцям пригадувати інформацію, яка пов’язується з місцем її виникнення.

 Урок літературного читання “Кривенька качечка”. Підсумок уроку.

-Діти, запрошую вас на “Аукціон знань”. Продаю перший лот. Хто головні герої твору?

-Другий лот. Де відбувалася подія?…

З методом Аткінсон працюю під час словникової роботи на уроках літературного читання. Підбираю  до незнайомих  слів асоціації, співзвучні слова або рими.

Використовую на уроках літературного читання “Ефект присутності” Наприклад: Микола Сингаївський «Осіння гра» :

А давайте на хвилинку вийдемо в шкільний сад.

Діти, уявіть що ви і є ця білочка? Які б були ваші ігри? Покажіть.

Під час вивчення теми “Повітря. Рух повітря.” на етапі закріплення вивченого матеріалу використовую  цей метод.

 –  Як же дізнатися, що повітря дійсно існує? Що повітря не пусте місце? Проведемо такі досліди.  

Дослід 1.

Візьміть у руки зошит і помахайте ним перед обличчям. Що ви  відчули?

Ми відчули дотик, що ніби щось холодне доторкнулося до нас. Але зошит до обличчя ми не прикладали. Отже, між зошитом і обличчям існує якесь тіло. Це і є повітря. Рух повітря – вітер.

Таким чином, упровадженя технологій мнемотехніки в сучасну освіту є актуальним, тому що:

  • методики мнемотехніки належать до здоров’язбережувальних технологій;

  • вони сприяють поліпшенню ефективності засвоєння нової інформації;

  • розвивають комунікативні та пізнавальні здібності особистості;

  • розвивають творче, логічне й образне мислення;

Застосування мнемотехніки дозволяє безпомилково запам’ятовувати будь-яку точну інформацію, яка вважається важкою для запам’ятовування, а також сприяє  підготовці учня до діяльності умовах сучасного інформаційного суспільства.

VІІ. Підведення підсумків ("Все у ваших руках")

Учителям пропонується на аркуші паперу обвести свою ліву руку. Кожен із пальців означає певну думку.

Великийдля мене це було важливе і цікаве...

Вказівнийз цього питання я отримав конкретні рекомендації...

Середній – це було важке для мене (я не хотів його)...

Безіменниймоя оцінка психологічної атмосфери...

Мізинецьдля мене було недостатньо...

  • Вправа «Побажай добра собі та всім»

— Запам’ятайте такі слова: «Людина живе лише один раз, тому так хочеться залишити добрий слід на згадку про себе. Творити добро означає бути щасливим».

Отже, я бажаю собі та вам усім щастя. По колу бажайте собі та одне одному добра, продовжуючи твердження «Я бажаю собі та всім вам...».

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Мовленнєва майстерність педагога Нової української школи. Вербальний і невербальний імідж»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.