Методична розробка уроку із застосуванням наскрізних ліній (Діалог. 5 кл.)

Опис документу:
Застосування нових методів навчання

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема. Діалог. Складання й розігрування діалогу етикетного характеру з використанням синонімічних етикетних формул вітання, прохання, вдячності з урахуванням віку та статусу співрозмовника

Задоволення від споживання товарів і послуг.

Мета уроку:

навчальна -  навчити п’ятикласників оцінювати діалогічне мовлення щодо його змісту, мовного оформлення, відповідності ситуації спілкування удосконалювати вміння розрізняти товари та послуги; наводити приклади фінансових послуг; сприяти удосконаленню мовленнєво-комунікативних вмінь складати й розігрувати діалоги з урахуванням мети й адресата мовлення, використовувати репліки для стимулювання й підтримання діалогу;

розвиваюча – сприяти розвитку комунікативних вмінь, розвинути просторове мислення, формувати логічність і послідовність при висловлюванні своєї думки, розвивати пізнавальні інтереси в учнів, відповідальне економічне мислення та допитливість;

виховна виховувати позитивне ставлення до вивчення даної теми, творчу активність, самостійність у формуванні нових знань, сприяти професійній орієнтації учнів, сприяти вихованню мовної особистості з високою мовленнєвою культурою

Тип уроку: РМ

Наскрізна лінія уроку: підприємливість та фінансова грамотність.

Хід уроку

  1. Організаційний етап

Вчитель української мови Слайд 1
Доброго дня, діти! Сьогодні урок я хочу розпочати такими віршованими рядками:

Бажаю усім, щоб до кожного з вас

Завітало натхнення сьогодні у клас.

Збудило бажання здобути знання,

Щоб потім в житті ви не йшли навмання.

Щоб вам захотілось новеньке пізнати,

Самим научитись та інших навчати.

Тож я побажаю, щоб лінь ви прогнали

І на уроці активними стали!

ІІ. Ознайомлення п’ятикласників з темою, метою уроку

Вчитель української мови

Сьогодні ми з вами відправляємося в морську подорож на паруснику «ДИВОСЛОВО» фіно-мовним океаном, бачу здивування у ваших очах, незвичний океан так? Його назву, я впевнена, ви зрозумієте далі. Слайд 2

Мета нашої подорожі: навчитися будувати діалоги етикетного характеру з використанням синонімів, відтворюючи задоволення споживання товарів та послуг, але мені здається, що я сама не впораюся, тож сьогодні у вас буде 2 капітана я та вчитель математики.

А тепер відкрийте ваші бортові журнали, зазначте дату нашої подорожі і познайомтесь з темою та путівкою подорожі.

І перш ніж відправитись в дорогу я пропоную вам ознайомитись з курсом нашого парусника: бухта «Загадкова», острів «Споживання» острів «Орфографічний», острів «Синонімів», затока «Діалогічно-споживча».

Зазначу, працюючи на островах та в бухті, групи за активність та правильні відповіді будуть отримувати скарби, які потім вам допоможуть скласти гарний діалог, кожен з вас повинен зазначити маршрут нашої подорожі стрілочками, які вказують на напрямок нашого парусника.

ІІІ. Актуалізація опорних знань Слайд 3

 1. Бесіда-розминка

Яку роль у житті кожного відіграє спілкування?
Як називається розмова двох і більше осіб?
Як називаються слова кожного учасника діалогу?
Як вести діалог? Що таке етикет?

Вчитель математики:

Перша наша зупинка «Бухта «Загадкова» Слайд 4

Відгадайте загадки:

1.Є цей прилад в кожній хаті,

Що це, можете сказати?

Для матусі серіал і футбол для тата

Може скринька ця чудова легко показати! (Телевізор)

2. В розмальованій хустині,

   Солоденька всередині.

   Коли нею почастують,

   Діти тішаться, ласують. (Цукерка)

Діти, слова- відгадки це товари чи послуги?

ІV. Сприйняття і засвоєння матеріалу

Вчитель :

Наш парусник прямує до острова «Споживання»

Пригадайте що ми називаємо товаром, що ми називаємо послугою?

    1. Який товар ви можете придбати в нашій подорожі?

    2. А які послуги ви можете отримати на нашому паруснику?

    3. Чим вони можуть бути для вас корисними та цінними?

Пояснення вчителя фінансової грамотності

Корисність – поняття суб’єктивне, тому практично не піддається точному кількісному виміру. За одиницю корисності приймають умовні одиниці – ютили (від англ.. utilite - корисність). Корисність можна визначати як суб’єктивну (індивідуальну) цінність, яку споживач приписує певному продукту. Це пов’язано з тим, що кожна людина має свою структуру споживання, притаманну тільки їй. Наприклад, для людей зі 100%-ним зором корисність окулярів практично нульова, як і цигарки для тих, хто не курить.

Цінність – це грошова оцінка споживачем корисності блага. Зазвичай вона визначається споживачем так: до ціни кращого з доступних йому альтернативних товарів (ціна такого товару називається ціною байдужості) споживач додає (віднімає) свою грошову оцінку позитивних і негативних відмінностей даного товару від базового (тобто береться за базу).

Цінність має синонім – вартість. Обидва терміни взаємозамінні

Гра з сигнальними картками

Якщо відгадка означає назву товару, учні показують картки жовтого кольору, якщо послуга – зеленого.

Загадка.

Зуби є, а рота немає. (гребінець)

Всіх на світі одягає, але що зшиє – не вдягає (голка)

Ось так дім – одне вікно, кожен день в вікні кіно. (телевізор – це товар, демонстрація телепередач - послуга )

Вчитель української мови:

Шановні мореплавці на горизонті шлюпка, а на ній 2 незнайомці, приймемо їх.

З чим ви до нас завітали?

  • З додатковим домашнім завданням по фінансовій грамотності.

  • І проблемним завданням з української мови для вас, прослухайте діалог і скажіть, чого в ньому не вистачає? Скільки реплік?

Татусь зупинився у дверях нашої кімнати. По всій підлозі були порозкидані іграшки.

  • Розклав товар купець!

  • Це іграшки, а не товар, - образилась Оксанка.

  • Чому не товар? Адже ми купували їх з мамою. Значить, товар.

  • І лялька – товар? – здивувалась Оксанка.

  • І лялька.

  • І гумка?

  • Ми ж їх купували.

  • І плаття, і бант, і стільці, і книжки – усе, що продають і купують, є товаром.

  • А наше кошеня? Ми ж його теж купили.

  • Кошеня? – здивувався татко. – Кошеня – наш друг. А друзів не продають.

Які товари були названі у діалозі? Яке задоволення вони подарували дівчинці?

«Мозковий штурм»

Це діалог?

Скільки реплік?

Проаналізуємо діалог відповідно до таблиці на сторінці підручника 252:

Хто спілкувався? Для чого спілкувалися? Де спілкувалися?

Чого в ньому не вистачає з погляду етикетних норм спілкування?

Тому нам час до острова «Орфографічного»

ФІЗКУЛЬХВИЛИНКА

Пропоную Вам до наступного острова дібратися вплав , піднімаємося, пірнаємо, виринаємо, пливемо брасом, кролем, на спині, пірнаємо, виринаємо і ми з вами на острові Синонімів. Його жителі такі дружні і схожі, що їх інколи важко відрізнити один від одного, але це зробити можна. Що ви про них знаєте?

Попрацюйте в групах доберіть синоніми до слів

Доброго дня

Вартість

Привіт

Щиро вдячний за послугу

Дякую

Здрастуй

Потрібна

Прибуткова

Цінність

здоров будь

вигідна

значущість

Корисна

будьте ласкаві

Будь ласка

V. Виконання ситуативних завдань на складання і розігрування діалогів

Наш парусник наблизився до затоки «Діалогічно-споживчої»»

Жителі цієї затоки ввічливі споживачі, які задоволенні товарами та послугами, пропонують вам відтворити їх задоволення від потреб, склавши діалог з 4-6 реплік етикетного характеру відповідно до ситуації:

- ви хочете скористатись послугою прибирання вашої каюти

- вам потрібно придбати сувеніри для ваших рідних

- «У магазині», «У перукарні», «У кафе-ресторані парусника «Дивослово»»

Розігрування діалогів у парах

VI.Підсумок уроку.

Наша подорож добігає кінця, хто зможе пояснити назву нашого океану
Рефлексія, продовж речення

На сьогоднішньому уроці я навчився ……………………., мені сподобалось…………

мені вдалося……………………………………, труднощі в мене викликало ……….., я бажаю своїм однокласникам …………………………

- З яким настроєм ви повертаєтеся додому?

- Намалюйте і покажіть нам смайлики.


Х. Домашнє завдання

Скластид діалог, підготувати повідомлення про улюблену послугу

Додаток № 1

  • Порадьте мені, будь ласка, який товар у вас найкращий?

  • Ви впевнені, що моя матуся отримає від цього подарунку задоволення?

  • В чому його користь чи цінність?

  • Я б хотів замовити у вас послугу щодо прибирання моєї каюти?

  • Щиро вам дякую, я дійсно отримала задоволення від вашого морського салату.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
3
міс.
2
7
дн.
0
0
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!