Зараз в ефірі:
Вебінар:
«
Дислексія: як подолати труднощі та підвищити успішність в навчанні
»
Взяти участь Всі події

Матеріали до уроку "Історія виникнення фарб"

Образотворче мистецтво

Для кого: 2 Клас, 3 Клас, 4 Клас, 5 Клас

06.10.2021

47

2

0

Опис документу:

Мета: Навчити учнів цінувати матеріали для творчості, розрізняти колір, тон. Розвивати інтерес до історії та оточуючого середовища, заохочувати до творчої діяльності, образне мислення, творчий потенціал. Формувати естетичне бачення.

"Історія виникнення фарб"

Повідомлення теми і мети

Ми живемо ту чудовий час, коли ми маємо можливість робити те що хочемо і знайти будь-яку річ тоді коли вона нам потрібна.

До таких речей належать і звичайнісінькі фарби з олівцями. Зараз для нас це звичайна річ, яка є у будь якому магазині, і зазвичай не має захмарної ціни.

Та до того часу як виникла промисловість люди що хотіли помалювати, або щось написати, мусили докласти зусиль аби дістати сировину для творчості.

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Виховна година або бесід або навчального заняття

Мета: Навчити учнів цінувати матеріали для творчості, розрізняти колір, тон. Розвивати інтерес до історії та оточуючого середовища, заохочувати до творчої діяльності, образне мислення, творчий потенціал. Формувати естетичне бачення.

"Історія виникнення фарб"

  1. Повідомлення теми і мети

Ми живемо ту чудовий час, коли ми маємо можливість робити те що хочемо і знайти будь-яку річ тоді коли вона нам потрібна.

До таких речей належать і звичайнісінькі фарби з олівцями. Зараз для нас це звичайна річ, яка є у будь якому магазині, і зазвичай не має захмарної ціни.

Та до того часу як виникла промисловість люди що хотіли помалювати, або щось написати, мусили докласти зусиль аби дістати сировину для творчості.

  1. Бесіда. МНД.

Цікаво дізнатися, звідки ж брали люди фарби коли ще не винайшли синтетичних матеріалів.

Матеріали для фарб.

Як готуються фарби, з чого виходять ці різнокольорові порошки, які після довгої обробки і замішування потрапляють в тюбики?


Барвник сепія витягується з морських черевоногих молюсків, званих також сепія або каракатиця. Як вам відомо з уроків зоології, ці молюски в цілях самозахисту випускають з так званого чорнильного мішка світло-коричневу рідину. Це речовина йде на виготовлення головним чином акварельних фарб.


Охра видобувається і глинистих мінералів. Умбра містить в собі інший мінерал – марганець. Ультрамарин був відомий ще стародавнім єгиптянам, які отримували цю фарбу, подрібнюючи в порошок дорогоцінний камінь ляпіс-лазур. А в наші дні ультрамарин проводиться синтетичним шляхом. Кобальт синій виходить в результаті хімічної реакції цього металу з деякими сполуками алюмінію. З'єднання з іншим мінералом – миш'яком – дає кобальтову фарбу дивного за красою фіолетового кольору. Найпоширеніша біла фарба – цинкові білила, одержувані з окису цинку.Рослинний світ сповнений яскравих фарб всіляких відтінків не тільки в переносному сенсі, але й у прямому.


Людина стала отримувати фарби насамперед з квіток, потім – з листя, стебел і коріння рослин. Найдрівніші фарби, що вживалися в глибоку давнину, добували: синій (індиго) – з соку листя і стебел чагарнику, що росте в Індії; червону (крапп) – з коріння марени, що росте в Персії. У Мексиці для отримання синьої, червоної та чорної фарби використовували сандалове дерево кампеш, яке з відкриттям Америки стали ввозити в Європу.


З давніх пір в селах добували фарби з різних рослин і самі фарбували шерсть і лляні тканини.


Можна назвати багато звичайних рослин, з яких отримають фарби. У лісі біля дороги, на луках трапляється невелика рослина з округлим, складними рівними складочками, вигнутими листям і дрібними непоказними квіточками. Це рослина – манжетка. В середині листків, складених лійкою, збирається вода, яка виділяється продихи. Ці краплі, таємничо з'являються, коли немає роси, раніше вважали чарівними. У середні століття «чарівну росу» збирали алхіміки, щоб приготувати ліки, зберігає молодість. Тому манжетка і отримала наукову назву – алхемилля. З листя і коренів манжетки можна добути сіро-зелену фарбу.


Фарбу кольору хакі дають ягоди і кора ялівцю.


Зелену фарбу можна добути з листя берези.Листя, зібрані на початку літа, дають більш яскраве забарвлення.


Жовту фарбу отримують з коренів всім відомого кінського щавлю і з лубу яблуні.


По сусідству з подорожником і манжеткою на дорогах можна зустріти пташину гречишку, що стелиться по землі. Коріння пташиної гречишки дають синю фарбу.


З квіток живокіст або шпорника отримують синю фарбу, що в колишні часи широко використовувалась для фарбування домотканого сукна.


Фіолетову фарбу можуть дати висушені ягоди ожини і сік чорниці.


Червона фарба може бути отримана з квіток звіробою, а також її містять коріння бур'яну підмаренника.


Вишневого кольору фарбу отримують з помаранчевого лишайника – стінний золотянки.


Коричневу фарбу в селах отримують з кори вільхи.

III. Висновок.

Виявляється що створення фарб це дуже копітка, та енерго витратна праця.

Рефлексія.



Література


      1. https://sites.google.com/site/farbiunasomuzitti/istoria-farbi

      2. https://www.arhivinfo.ru/2-110632.html

      3. http://www.coatings.net.ua/artykuly/dlya-dekoruvannya-i-zahistu-farbi-istoriya-yih-viniknennya-i-rozvitku,530

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.