Математика - цариця наук. Відкриття тижня математики у початковій школі.

Опис документу:
Сьогодні будемо ми друзі Царицю всіх наук вітати Так можем гордо i по праву Ми Математику назвати. Наук на світі є багато. Їх навіть важко полічити, Та нам ix треба добре знати, Щоб Всесвітом оволодіти.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Математика – цариця наук

Відкриття тижня математики у початковій школі

Мета. Зацікавити дітей предметами, що вивчають у початковій школі; розвивати творчі здібності, зв’язне усне мовлення, уява, пам’ять; виховувати почуття колективізму, любов до знань.

Оформлення залу. Декорація «Математика-цариця науки!» Звучать фанфари .Звучить Музика. До залу заходять по черзі класи. Кожен клас має свої атрибути (назву команди, математичну емблему, Девіз).

Ведуча. Загони! Рівняйсь! Струнко! (Звертається до директора або Завуча початкових класів). Шановний…., загони до свята прибули! Дозвольте свято розпочати!

Директор (або завуч). Свято розпочати дозволяю!.

Ведуча. Загони, свято починаємо! Добрий день, шановні діти та гості! Ради вітати вас в святковому зал! Сьогодні ми починаємо незвичайний тиждень в нашій школі - тиждень математики в початковій школі. На вас чекають ігри, конкурси, змагання, математичні ранки та-олімпіади.

Звучить фонограма «Чи то буде, ой, ой, ой».

Ведучий.

Сьогодні будемо ми друзі

Царицю всіх наук вітати

Так можем гордо i по праву

Ми Математику назвати.

Наук на світі є багато.

Їх навіть важко полічити,

Та нам ix треба добре знати,

Щоб Всесвітом оволодіти.

Наука – хліб, мільйонотонний

Дари розвіданих морів

I винограду пишні грона,

И серед пустель пташиний спів.

"Наука нам допомагає

Ракети в космос запускати

I будувати всюдиходи,

Щоб грунт на Місяці вивчать.

Ведуча

Ця надзвичайна історія, яку я хочу вам Повідати, трапилась в одній Казковій Країні, де жила Математика. Одного разу до мене в кімнату залетів прекрасний метелик і розповів мені цю дивовижну історію .Діти, а ви хочете дізнатись, що трапилось в Казковій Країні? Тоді слухайте і дивіться!

Ведуча

Діти, Буратіно загубив ключик від дверей Палацу Знань, де проживає цариця всіх наук - Математика. Вона запросила його на казковий карнавал. А ключик знайшла Баба-Яга і вирішила помішати Буратіно потрапити до Палацу Знань на карнавал. Тепер Буратіно розгубився і не знає, як туди потрапити. Спробуємо йому допомогти, хоч доведеться пройти нелегкими цифровими стежками. Ви згодні?

Діти. Так!

Ведуча. Тоді вирушайте в дорогу

Голос за сценою.

І сувора, й солов'їна

Математики країна.

Праця там іде завзята -

Вмій лиш спритно рахувати.

Вмій ділити й віднімати,

Множити і додавати.

Вмій кмітливо все збагнути,

Першим в відповіді бути.

Ледарів у них немає.

Хто руки не піднімає?

Вирушаємо у путь -

Нас цікаві речі ждуть!

Ведуча.

Тільки вийшов Буратіно на цифрову стежку, як на зустріч йому йде дівчина.

Чи впізнали ви її? Як її звуть?

Діти. Червона Шапочка!

Ведуча

Так правильно А з нею хто? Шапочка дуже любить математику і тому вирішила допомогти. Вона пішла разом з Буратіно до Палацу Знань. Але країна Математики знаходиться дуже далеко в лісі. Та ліс цей незвичайний, математичний. Різні казкові персонажі зустрінуться там на лісових цифрових стежинках, різні перешкоди, труднощі.

Червона Шапочка.

ЧИ готові ви, діти, подорожувати з нами, щоб потрапити на казковий карнавал у Палаці Знань?

Діти. Так.

Буратіно.

Тоді вирушаємо в дорогу!

( Тільки Буратіно і Червона Шапочка вийшли на пряму дорогу, як на зустріч їм вибігає Вовк. )

Червона Шапочка.

Діти! А ось і перша перешкода. Нас не пропускає Вовк.

Вовк. Ви куди йдете?

Буратіно. В країну Математики.

Вовк. А цифри ви знаєте? Загадки про них відгадаєте?

Діти. Допоможемо.

Вовк. Відгадайте, що це за цифри.

1) Два кільця, як два вінця,

Без початку і кінця.

Якщо я й перевернуся,

Все ж ніскільки не змінюся. ( Цифра 8.)

2) Число, записане з моєю допомогою,

своєю перемогою,

Бо обігнало числа і 1, i 2, i 3,

Однак «п'яти йому не обійти! (Цифра 4.)

3) Кількість днів тижня позначаю

I вік твій, друже, визначаю.

А ще ось вчитель додає,

Хвилястий чубчик в мене є. (Цифра 7.)

4) До фокусниць, напевно, вхожа,

Бо заплутати вас можу.

Я коли перевернуся,

В іншу цифру обернуся. (Цифра 6.)

(Вовк пропускає Буратіно і Червону Шапочку. )

Буратіно. Дуже добре! із цим завданням, діти, ви впорались.

Червона Шапочка.

Тож рушаємо по цифровій стежці далі!

(Буратіно і Червона Шапочка ідуть далі і на їхньому шляху зустрічається зачарована яблунька. )

Яблунька.

Добрі дітки, допоможіть мені! Зачарувала мене Баба - Яга, і не родять на мені

яблучка. Гусінь з'їла всі мої листочки. Якщо зумієте розв'язати ці задачі, то чари

всі мої зникнуть.

Буратіно. Діти, допоможемо Яблуньці?

Діти. Так. Допоможемо.

Задачі.

1) У Оленки є дві ляльки, три яблука, одна цукерка, два апельсини, п'ять персиків і один велосипед. Скільки фруктів у Оленки?

2) Два учні грали в шахи 40 хв. Скільки хвилин грав кожний?

3) У дівчинки стільки ж братів, скільки й сестер, а в хлопчика з цієї сім'ї братів немає. Скільки в цій сім'ї хлопчиків і скільки дівчат?

4) Дідуся звуть Григорій Васильович, його онука - Андрій Віталійович.

Як звуть батька онука?

5) На столі лежало 4 яблука. Одне з них розрізали на дві частини

.Скільки всього яблук?

Червона Шапочка

Молодці, діти! Ви добре впоралися з цим завданням. Погляньте, яблунька знову з яблучками і вся зелена, бо ви правильно розв'язали задачі.

(Червона Шапочка і Буратіно йдуть далі по стежинці. А на зустріч їм Білочка -пустунка.)

Білочка. Добрий день, Буратіно і Червона Шапочка! Я - Білочка - пустунка, люблю стрибати по деревах. Ви дуже втомилися в дорозі, тож давайте разом відпочинемо.

Фізкультхвилинка

1. 2 - дерева.

3, 4 - вийшли звірі.

5, 6 - пада лист.

7, 8 - птахи в лісі.

9, 10 - це сунички підвели червоні личка.

(Буратіно і Червона Шапочка вирушили далі в дорогу. А на зустріч ім кіт Базиліо і лиска Аліска.)

Лиска Аліска.

Подайте нещасній лисці Алясці! Я побита, я немічна, пожалійте мене!

Кіт Базиліо. І мені подайте, сліпому коту Базиліо! Подайте - не минайте!

Буратіно. А у нас грошей немає, і ми дуже поспішаємо. Пропустіть нас.

Лиска Аліска. Ні, не пропустимо. Пограйте з нами, тоді пропустимо.

Червона Шапочка. Діти, пограємо з ними?

Діти. Так. Пограємо.

(В гру грають діти 3-х і 4-х класів. Вибирають 2 команди: перша команда – лиска Аліска , кіт Базиліо; друга команда - Буратіно, Червона Шапочка і 10 учнів. Ведуча називає різні числа, Якщо число ділиться на 4, гравці піднімають праву руку, а якщо число ділиться на 5 - присідають. Гравець, який помилився, вибуває. В якій команді залишаться гравці, та й виграла. )

Ведуча. Діти перемогли лиску Аліску й кота Базиліо і Буратіно з Червоною Шапочкою вирушили в дорогу далі. Ішли вони довго і нарешті дійшли до країни Математики.

А так як вони подолали багато труднощів і перешкод , вхід до Палацу Знань був відкритий. На них там вже чекали.

(Виходить під музику Математика з казковими героями і сідає на трон. )

Математика.

У нашій Казковій Країні - свято,

Буде бал чудовий тут,

Буду всіх я тут вітати,

Всі до мене в гості йдуть.

3 багатьох казок герої

Вже до мене поспішають

Слуги їх сюди пропустять,

Бо запрошення всі мають.

А я буду на цім троні

Зустрічати гостей всіх!

Буде весело сьогодні,

Буде тут лунати сміх!

(Заходять Червона Шапочка і Буратіно, підходять до Математики)

Буратіно.

Як тут гарно, як чудово,

Як же тут казково!

Червона Шапочка.

Математику ми вітаєм,

й найкращого бажаєм:

Усмішок ясних, тепла,

Веселощів і добра!

Математика.

Добре, що знайшли ви час

До мене завітати.

Ви сідайте тут, будь ласка,

Будем інших ми чекати.

(Буратіно і Червона Шапочка сідають. Заходять Принц і Попелюшка.)

Принц.

Люба моя Попелюшко!

Подивись, як гарно тут.

Немає злої мачухи,

А лиш друзі всі навкруг!

Попелюшка.

Так, мій Принце! Я щаслива,

Що з тобою разом ми,

Що на бал оцей чудовий

Запросили нас сюди!

Принц.

О, дорога Математико!

Ви годинники сховали враз.

не треба нам боятись,

Що вони проб’ють 12 раз!

Попелюшка.

Математико, мила, люба!

Дякуємо тобі за те,

Що про нас ти не забула,

В тебе серце золоте!

Математика.

Шановний мій Принце!

Рада, що ви змогли прийти,

Сідайте разом з Попелюшкою,

Почекаєм інших ми.

(Принц і Попелюшка сідають. Заходять Дюймовочка і Царівна - Несміяна.)

Дюймовочка.

Гарно як тут, Несміяно, - подивись!

Перестань ти хмуритись - посміхнись!

Танцювати будемо цілу ніч,

Посміхнись же, Несміяно, і не хнич!

Несміяна.

Дюймовочко, люба, мила!

Як тут гарно, як красиво!

Але перш, ніж усміхатись,

Нам потрібно привітатись.

Математико, мила, здрастуй!

Ти сьогодні найпрекрасніша!

I прийми від нас подяку,

Що проявила таку ласку,

И запросила нас на бал,

На казковий карнавал!

Дюймовочка.

Так, і я тебе вітаю,

Щастя й радощів бажаю!

Бачу друзів тут своїх,

I дзвенить у залі сміх.

Навіть наша Несміяна,

Мов той дзвоник голосний:

Вже не хмуриться - сміється,

І сміх, неначе річка, ллється!

Друзі, я вітаю вас,

Буде бал веселий в нас!

Математика.

Яка я рада, любі мої Дюймовочко та Несміяно, що ви завітали до мене в гості. Сідайте коло своїх друзів, скоро розпочнеться бал!

(Дюймовочка і Несміяна сідають. Заходять лиска Аліска і кіт Базиліо.)

Лиска Аліска.

Подайте нещасній лисці Алясці! Я побита, я немічна, пожалійте мене!

Кіт Базиліо.

I мені подайте, сліпому коту Базиліо! Подайте - не минайте!

Математика.

Аліско, Базиліо! Що це ви тут клянчите?

Ви ж у мене в гостях, тут для вас буде все доволі!

Лиска Аліска.

Справді, як це ми забули,

Що на бал нас запросили!

I взялися за своє:

Ходим клянчим, все, що є!

Але все! Сьогодні будем

Веселитись від душі!

Реготати і співати,

Танцювати танці всі!

Кіт Базиліо.

Танцювати й я зумію,

Задля цього я прозрію!

(Знімає чорні окуляри. )

Цілу ніч співатиму,

И гарно танцюватиму!

Ще й від пуза наїмось,

I на завтра запасемось!

Математика.

Здавна в моєму королівстві живуть собі десять Цифр. Ось і вони!

(На сцену вибігають Цифри. )

Цифри. Ми Цифри-друзі. Нас десять усього. А станемо в ряд -

Натуральними числами Нас називатимуть.

Математика. (Звертається до Нуля. )

А ти, Нуль, у ряд не ставай. Ти новим числам утворюватися допомагай!

Нуль. (Звертається до Одиниці. )

3 тобою поряд я б хотів

Постояти, сестрице!

Одиниця.

Ні! Ти, Нуль, число нікчемне.

Не стій зі мною, бо мені

Це зовсім неприємно.

Нуль.

Я знаю сам,

Що в світі значу мало.

Та якби поруч стати нам

Десятка з тебе стала!

Поглянь на себе: ти ж у нас

Мала та худорлява.

Ти станеш більша в десять раз,

Коли я стану справа,

Нехай не кажуть, що Нулі

Такі нікчемні та малі.

  1. Нуль без інших цифр-нічого

Дірка з бубликом смачного

Пам’ятать потрібно:

Він на «О» подібний

  1. Одиничка-цифра рівні

І до стовпчика подібні.

Всі рахунки, всі таблички

Починають з одинички.

  1. Двійка хвостик піднімає,

Шию гнучкою тримає.

І так гарно випливає,

Наче лебідь з дивокраю

  1. Цифра три-то чарівниця,

Невеличка й круглолиця.

Яку казку не візьмеш,

Цифру три завжди знайдеш.

  1. Познайомтесь-це чотири,

С нею в дружбі усі звірі,

Бо чотири лапки мають,

Вправно ними чеберяють.

  1. Ось п’ятірка жартівлива,

Діток всіх розвеселила.

Як на хвостик повернеться,

В цифру два враз обернеться.

  1. Цифра шість, як бегемотик,

Має кругленький животик.

Ну, а шийка , як дуга,

Вліво зігнута вона

  1. Цифра сім – потішна дуже,

Ти помітив її друже ?

Вправо ніжку виставляє,

У танок поспішає.

  1. Звірі тісто замісили,

Бубликів спекти хотіли.

Бублики по два зліпились,

Вісімки з них утворились.

  1. Серед інших цифр одна

Можу всіх заплутать я.

Бо якщо перегорнуть ,

То на «6» перетворюсь.

  1. А маленька одиничка

Цифра зовсім невеличка.

Та лиш нулик підставляєш,

Число десять зразу маєш.

Математика.

А це хто такі? (Вбігають Знаки Дій)

Знаки Дій.

Якщо ми між числами станемо -

Вийдуть вирази арифметичні.

А якщо букви ще приєднати,

Формулами, алгебраїчними виразами

Нас будуть називати

Математика.

В українській мові числа також вживають

I числівниками їх називають.

Поети вірші з ними складають,

I в піснях про них співають.

(Звертається до глядачів. )

Давайте і ми з вами пригадаємо пісні, в яких вживаються числівники і числа.

Переможе той, хто заспіває найбільшу кількість куплетів. Переможці нагороджуються призами.

(Учні виконують завдання Математики. )

Знаки Дій.

Числа і знаки дій - дружать не лише в підручниках і зошитах. Тож ми вас всіх

дорогі друзі, запрошуємо на вальс. (Цифри і знаки дій танцюють. )

Математика.

Милі гості, любі друзі!

Рада я вітати всіх!

Тож дозвольте розпочати

Тиждень конкурсів,

(Казкові герої разом з Математикою співають танцюють. )

О, математико!

Без неї не ступиш , ні кроку;

Без неї, як на сущі без води.

Її неповторні уроки.

В серцях наших будуть завжди.

Манить нас знань велична висота,

Така солодка нам навчання муки,

Ми любимо усі науки, та

Найкраща - математики наука.

Приспів:

Розв'язуєм рівняння ми щодня,

Обчислюєм охоче інтеграли,

Щоб потім, як покличе нас життя,

Свої знання Вітчизні ми віддали.

Ведуча. Ось така історія трапилась у Казковій Країні. А математику любу

вивчайте! Вона вам дасть ті знання, без яких ви не зможете обійтись у своєму

житті.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«ZOO-психологія: як навчитися розуміти тварин»
Левченко Вікторія Володимирівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.