Мандрівка рідним краєм зі звуком І

Опис документу:
Вчити дітей виконувати артикуляційні вправи для язика з опорою на зображення артикуляційної пози; формувати вміння напружувати й розслаблювати м’язи язика, виконувати певні пози; навчати дітей по можливості тривалої вимови звука [і] за наслідуванням; вчити впізнавати голосний звук [і] серед інших звуків; користуватися голосом різної гучності; розвивати слухове сприйняття, мовленнєве дихання, фонематичний слух, слухове сприйняття та увагу, пам'ять, дрібну моторику.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема: «Мандрівка рідним краєм зі Звуком І.»

Корекційно-освітні цілі: вчити дітей виконувати артикуляційні вправи для язика з опорою на зображення артикуляційної пози: «Віконце», «Гойдалка», «Годинник», «Дятел», «Фарба», «Кулемет», «Конячка», «Індик»…; формувати вміння напружувати й розслаблювати м’язи язика, виконувати певні пози; навчати дітей по можливості тривалої вимови звука [і] за наслідуванням; вчити впізнавати голосний звук [і] серед інших звуків; користуватися голосом різної гучності.

Корекційно-розвивальні цілі: розвивати слухове сприйняття, мовленнєве дихання, фонематичний слух, слухове сприйняття та увагу, пам'ять, дрібну моторику.

Корекційно-виховні цілі: виховувати вміння уважно слухати педагога, формувати позитивне ставлення до занять та доброзичливі відносини між дітьми.

Матеріал: картки-малюнки до артикуляційних вправ, дзеркала на підгрупу дітей, барабан.

Хід заняття

Організаційний момент.

Усміхнутись всім навколо: небу, сонцю, квітам, людям.

І тоді обов’язково день завжди веселим буде.

Основна частина.

Артикуляційна казка

  • Сьогодні, малята, я вам розкажу казку про те, як Язичок мандрував з конячкою. Одного разу Язичок прокинувся зранку, відкрив віконця (вправа «Віконце»),

потягнувся вгору, вниз (вправа «Гойдалка») і пішов погуляти (вправа «Кулемет» - промовляння: т-д-т-д-т…). Йшов він, йшов та зустрів знайому конячку Іго-го і вирішили вони помандрувати рідним краєм. Язичок сів на конячку і вони разом побігли (вправа «Конячка»). Прискакали вони край ліса та глянули на небо. Воно було чудове, високе, блакитне. Язичок хотів дотягнутися до неба (вправа «Фарба»). Вийшовши на галявину, Язичок подивився вправо, потім вліво. Навколо було красиво! (вправа «Годинник») Ось Язичок і конячка почули дятла, він сидів на дереві та шукав собі їжу (вправа «Дятел»). Коли Язичок і Іго-го нагулялись, вони вирушили додому (вправа «Індик»). На узліссі вони почули знайомий звук. Це грала сопілочка: «І-і-і-і…» Мандрівка була чудова!

  • Діти, яку пісеньку почули Язичок і конячка? (пісеньку сопілочки)

  • Давайте заспіваємо разом: «І-і-і-і….»

Дидактична гра «Плесни в долоні, коли почуєш звук [і]»

Дефектолог пропонує ряд звуків дітям. Коли діти почують звук І, вони повинні плеснути в долоні.

  • А, о, і, у, і, и, е, і, о, а, у, і…

Дидактична гра «Відгадай, який звук заховався»

  • Діти, з якими звуками ми з вами познайомилися? (Зі звуками А, О, У, І)

  • Зараз мій ротик вам буде показувати звук, але називати його він не буде. Ви повинні відгадати, який звук заховався у мене в ротику.

Педагог показує певну артикуляцію, а діти відгадують, який звук назвали.

Фізкультхвилинка

Дуже добре жити в місті моїм: плескають в долоні

Мчать дорогами міста в авто водії, зображують водія що крутить кермо

Пішоходи тротуарами йдуть, швидко крокують на місці

І дерева високі ростуть. здіймають руки вгору, розчепіривши пальці

В місті вулиці – ось такої ширини, розводять руки в сторони

А будинки – ось такої вишини, стають навшпиньки,

тягнуться руками якомога вище

Тут багато і дорослих, і діток, розводять руки в сторони, показуючи навколо

Тут найкращий в цілім світі дитсадок! виконують руками колові рухи навколо себе Дидактична гра «Барабане, зазвучи»

Діти заплющують очі. Дефектолог ховає іграшку і пропонує знайти її. Якщо діти підходять туди, де захована іграшка, барабан б’є голосно, якщо віддаляється – тихо.

Голосова вправа «Конячка»

Кінь гривастий нас вітає – іго-го, іго-го!

І малят співать гукає – іго-го, іго-го!

Діти вимовляють з різною силою голосу та промовляють: «Іго-го! Іго-го!» (спочатку тихо, потім голосно)

Вправа на розвиток дихання «Зігріємо пальчики»

Діти набирають повітря та на видиху дмухають на долоні, ніби зігрівають їх, губи витягнути трубочкою:

  • Х-х-х…

Слідкувати, щоб під час видиху діти не надували щоки.

Пальчикова гімнастика «Будинок»

Ось паркан, переплітають пальці, ставлять долоні ребром на стіл

А ось будинок, показують руками «будиночок»

Ось велика вулиця. кладуть долоні на стіл

Знов паркан і знов будинок, повторюють ще раз усі рухи

І скінчилась вулиця.

Розгинати з кулака пальці по одному. Загинати пальці в кулак по черзі.

Підведення підсумків, оцінювання роботи дітей.

- Малята, з ким мандрував Язичок?

- Яку пісеньку знайому він почув на узліссі?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»