Логопедичне заняття "Складоутворююча роль голосних"

Інклюзивна освіта

Для кого: 2 Клас, 3 Клас

22.08.2020

284

18

0

Опис документу:
Методична розробка корекційно-розвиткового заняття з подолання порушень писемного мовлення у молодших школярів, які зумовлені несформованістю навичок мовного аналізу та синтезу. Конспект для вчителів-логопедів
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема. Голосні звуки. Поділ слів на склади

Мета. Уточнити уявлення дітей про складоутворюючу роль голосних звуків, формувати уміння правильного поділу слів на склади, мовного потоку на слова і речення, розвивати навички складового синтезу, формувати фонематичні уявлення, розвивати пам'ять, збагачувати активний словник.

Обладнання: предметні картинки, картки зі словами та складами, роздатковий матеріал до гри «Квітковий магазин», наочність «Що в мішку?»

Хід заняття

І. Орг. Момент.

ІІ. Основна частина.

1.Актуалізація попередніх знань

  • Сяде за парту першим учень, ім’я якого починається на голосний звук.

  • Нагадати, чим відрізняються голосні від приголосних.

- Пригадати, як визначити кількість складів у слові (Скільки в слові голосних, стільки і … складів).

- Як позначаємо схематично склади ? (-)

2. «Запали зірочку» над голосними в таких словах (записують у зошит):

лижі ножі ніж дуб сорока друзі електричний капітан червень

3. Розмістити картинки під схемами, написаними на дошці:

_а_ _а_ _і_ _а_ _а_ _у_

Картинки: зображення лійки шапки фартуха піджака кавуна чайника (останнє -конфліктне)

Накреслити схему конфліктного слова з позначенням голосних.

4. «У кого початок?»

Дітям роздаються картки з початковими складами двоскладових слів, у логопеда – з останніми. Логопед називає кінець слова, учень додає його до свого початку і називає все слово. Записують по пам’яті слова.

5. «Відгадай свою картинку»

Відокремити перші склади у словах, надрукованих на індивідуальних картках, з’єднати їх послідовно у слово, записати його, знайти на дошці відповідну картинку:

Ка-нікули пус-тощі та-бель Ме-тал те-левізор лик

О-куляри гі-гієна рок Від-різок ро-бота

А-кула на-род нас Гру-бий ша-фа

Ви-рій но-жиці град Ри-са ба-за

Словникова робота: гігієна, рок.

7. Записати перші склади запропонованих логопедом слів разом. Поділити весь складовий потік на слова. Визначити межі речення та кількість слів.

Наказ сто лілея варіант завод (На столі ваза.)

Намисто захист водний захід везти лимон ночі віра дерево танок ліси

(На завод завезли нові деталі.)

Ділянка тихо збити ранок лижі гримаса бити (Діти збирали гриби.)

Ментол шепіт гори вода риба ананас біль шелест робот бичок

(Менше говори, а більше діла роби)

8. «Що в мішку?»

Додати склади, з’єднати у слово, щоб дізнатись, що в четвертому мішку:

Мор… про… цибу…

(КВА – СО – ЛЯ)

Словникова робота: просо.

9.Гра «Квітковий магазин».

Квітку можна купити, якщо правильно назвати її та визначити кількість складів.

Гроші – картки з різною кількістю крапочок. Вартість квітки = кількості складів у її назві.

ІІІ. Підсумки.

-Чи може бути склад без голосного?

-А без приголосного?

-Чи може бути два голосних у складі?

-А два приголосних?

- Яке завдання сподобалось найбільше?

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.