Логіко-математичний розвиток "ВИРУШАЙМО В ПОЛІТ"

Опис документу:
Програмовий зміст: повторити вивчені цифри; закріпити навички зворотно-го рахунку від десяти до одного; вправляти дітей у порівнянні чисел на основі попереднього встановлення відношень між предметними множинами; сприяти розвитку математичного мислення та уваги.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Логіко-математичний розвиток

Тема: ВИРУШАЙМО В ПОЛІТ

Програмовий зміст: повторити вивчені цифри; закріпити навички зворотно-го рахунку від десяти до одного; вправляти дітей у порівнянні чисел на основі попереднього встановлення відношень між предметними множинами; сприяти розвитку математичного мислення та уваги.

Обладнання: картки з вивченими цифрами, великий малюнок із зо-браженням космічної ракети, іграшкова ракета, вед-медик (або інша м’яка іграшка), вирізані з картону зірочки різних кольорів, шапочки для дітей із цифрами, аудіоапаратура.

ХІД ЗАНЯТТЯ

І. Організаційний момент.

В и х о в а т е л ь. Сьогодні, діти, ми вирушимо в захопливу по-дорож. Хочете знати, на чому? Тоді, малятка, відгадайте загадку:

Величезна, гостроноса,

Стрімко рине вона в космос,

Космонавт у ній сидить,

До далеких зір летить,

Не літак це, не карета,

А космічна це…(ракета).

(Педагог показує дітям зображення ракети і продовжує роз-мову з групою.)

Та справа в тому, що в космонавти беруть не тільки спритних

та сильних, але й найрозумніших, найкмітливіших. А якщо ти

не вмієш рахувати — то й космонавтом тоді тобі не стати. А ви всі

лічити вмієте? Тоді до гри!

Гра «Слухай оплески — веди рахунок»

Діти стають півколом перед вихователем. Дорослий дає одній

дитині іграшкову ракету. Після цього педагог пояснює ігрове за-вдання: він плескатиме в долоні певну кількість разів (від двох

до п’яти оплесків, наприклад, чотири рази). Дитина, що тримає

ракету, уважно мовчки рахує їх, після чого лічить уголос відповідно до кількості оплесків: «Один, два, три, чотири!»

Потім дитина передає іграшку наступному гравцеві, а вихователь продовжує плескати в долоні (цього разу він може виконувати іншу кількість оплесків, наприклад, плеснути три рази). Дитина, в руках якого опиняється іграшка, також слухає оплески і продовжує розпочату його попередником лічбу: «П’ять, шість, сім!».

Потім іграшку так само передають далі, й аналогічне ігрове завдання виконує наступна дитина тощо.

Під час гри діти лічать до десяти, після чого лічба починається спочатку. У процесі гри всі діти мають уважно стежити за тим, щоб не були допущені помилки. Якщо хтось із малят збива-ється, його одразу виправляють.

ІІ. Викладення нового матеріалу.

В и х о в а т е л ь. Молодці! Тепер ми можемо вирушати до космосу. Головне, не забути, що коли ракета готується до старту, потрібно вести відлік у зворотному порядку — від 10 до 1.

Гра «Цифри навпаки»

Вихователь пропонує дітям для того, щоб не збитися в зворотній лічбі, розмістити цифрові карточки у відповідному порядку: першою покласти картку з числом 10, далі — в порядку зменшення. Діти виконують ігрове завдання: по черзі виставляють у ряд картки з цифрами, даючи відповідні пояснення.

Гра «Ведмедик-рахівник»

Педагог показує дітям іграшкового ведмедика і повідомляє, що ведмедик також хоче разом із дітками полетіти в космос.

В и х о в а т е л ь. Візьмемо ми з собою ведмедика? Можна було б

його узяти, та справа в тому, що ведмедик ще не вміє добре рахувати в зворотному порядку. Давайте його разом навчимо це робити, покажемо таку лічбу, а він хай слухає та на вус мотає.

(Діти хором та індивідуально за зразком педагога ведуть

зворотну лічбу, називаючи послідовно, чітко та виразно числа

від 10 до 1, а після заключного числа «один» промовляють слово

«пуск!».)

Після цього вихователь веде аналогічний усний рахунок кілька разів від імені ведмедика, щоразу умисне допускаючи якусь певну помилку (наприклад, порушує послідовність числового ряду, називає одне й те саме число двічі, пропускає якесь число тощо). Завдання малят — уважно слухати й визначати помилки в зворотній лічбі, які допускає ведмедик, та пояснювати

Урешті-решт ведмедик виконує лічбу правильно, і діти по-відомляють йому, що ведмедик прийнятий до їхнього загону космонавтів.

Фізкультхвилинка «У космосі»

Ми гуртом в ракету сіли,

(Малята присідають купкою.)

Дуже високо злетіли,

(Підскакують, випростовуючи руки вгору.)

Тут усе нам невідоме,

(Повільно обертаються навкруг себе.)

Тут усі ми невагомі —

(Далі діти повільно та плавно пересуваються, імітуючи

невагомість.)

Не йдемо й не біжимо,

А неначе пливемо.

Десять, дев’ять, вісім, сім —

(Малята продовжують зображення «руху в невагомому про-сторі», повторюючи всі числа слідом за дорослим.)

Так цікаво нам усім.

Шість і п’ять, чотири, три —

Це сюрприз для дітвори.

Решта чисел — два й один.

От так космос! Дивний він!

(Зупиняються, стають прямо і сплескують у долоні.)

В и х о в а т е л ь. А в космосі безліч планет та зір.

Зорі сяючі, чудові

Та всі різнокольорові.

Гра «Полічи зорі»

Вихователь розташовує перед дітьми картонні зображення зірочок кількох кольорів так, щоб кількість зірочок одного кольору не перевищувала десяти.

Дітям пропонується розкласти зірочки на групи відповідно до їх забарвлення. Далі діти підраховують зірки в кожній групі

(може бути використана як кількісна, так і порядкова лічба), називають їх число та кладуть біля них картку з цифрою, яка це число позначає.

Коли всі зірки розкладені та пораховані, діти за допомогою вихователя порівнюють отримані числові множини між собою, визна-чаючи, зірок якого кольору більше, а якого — менше.

Образотворча вправа

«Зоряний шлях»

(Робота з аркушами)

Вихователь роздає дітям аркуші із зображенням ракети, цифр

та кольорові олівці. Дітям пропонується з’єднати послідовно всі цифри, щоб прокласти зоряний шлях ракети.

ІІІ. Підсумки заняття.

В и х о в а т е л ь. Наша космічна мандрівка, малята, добігає кінця, час повертатися назад. Отже, почнемо відлік на старт додому! (Діти виконують завдання: називаючи кожне число в порядку зменшення, вони показують відповідну картку.)

  • Розкажіть, які сьогоднішні ігри найбільше зацікавили вас?

  • Які ігрові завдання були для вас легкими, а які — складними?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»