Лекція на тему: "Загальна психопатологія".

Опис документу:
Судження про психічний стан складається із аналізу типажу і структури сприйняття, пам’яті та уваги, емоцій, рухово-вольової сфери та потягів, мислення, свідомості, інтелекту та поведінки. Порушення сприйняття є одним з найбільш частих проявів психічних хвороб

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я УКРАЇНИ

Комунальний заклад Бериславський медичний коледж

Херсонської обласної ради

Лекція № 2

на тему: Загальна психопатологія (проблеми пізнання, відчуттів та сприйняття, пам’яті та уваги, емоцій, рухово-вольової сфери та потягів, мислення, свідомості, інтелекту та поведінки у психічно хворих).

(2 години )

Викладач : Кузаков С.В.

м.Берислав

Тема 2 Загальна психопатологія (проблеми пізнання, відчуттів та сприйняття, пам’яті та уваги, емоцій, рухово-вольової сфери та потягів, мислення, свідомості, інтелекту та поведінки у психічно хворих).

План лекції.

Порушення пізнавальної діяльності.

Розлади відчуття: гіперестезія, гіпестезія, анестезія, сенестопатія.

Розлади сприйняття: ілюзії, галюцинації, псевдогалюцинації.

Синдром Кандинського-Клерамбо.

Патологія уваги, пам’яті.

Антеро- і ретроградна амнезія.

Конфабуляції і псевдоремінісценції.

Синдром Корсакова.

Розлади мислення: за темпом, систематизованістю, продуктивністю і цілеспрямованістю.

Маячні ідеї та їхні види.

Надцінні ідеї. Обсесії.

Недоумкуватість (природжена і набута).

Патологія емоційної діяльності: ейфорія, депресія; характеристика маніакального і депресивного синдрому. Дисфорія, апатія, афект, страх, емоційна тупість.

Рухово-вольові розлади: рухове збудження (маніакальне, гебефренічне, кататонічне).

Ступорозний стан (кататонічний, психогенний, депресивний).

Судомні напади: істеричні та епілептичні.

Розлади вольової сфери: інстинкту самозбереження, харчового інстинкту, перверзії статі.

Клептоманія. Піроманія. Дромоманія.

Розлади свідомості: непродуктивні і продуктивні.

Амбулаторні автоматизми.

Методична картка лекції №2

Тема лекції: Загальна психопатологія (проблеми пізнання, відчуттів та сприйняття, пам’яті та уваги, емоцій, рухово-вольової сфери та потягів, мислення, свідомості, інтелекту та поведінки у психічно хворих).

Курс 4 Спеціальність: 5.12010102 “Сестринська справа”

Кількість навчальних годин – 2 години.

1.Актуальність теми: Судження про психічний стан складається із аналізу типажу і структури сприйняття, пам’яті та уваги, емоцій, рухово-вольової сфери та потягів, мислення, свідомості, інтелекту та поведінки.

2.Цілі лекції:

а)навчальні : Ознайомлення з основними принципами і методами обстеження психічно хворих. Оцінювання загального стану, психічного статусу та встановлення проблеми пацієнта.

б)виховні: Нагляд і спостереження за поведінкою та висловлюваннями психічно хворих, правильний запис їх у журналі спостереження.

3.План та організаційна структура лекції:

Основні етапи лекції та їх зміст

Тип лекції, методи і засоби активізації студентів

Рівні засвоєння

Обладнання

Розп.часу у хв..

1

2

3

4

5

6

1

Підготовчій етап

Визначення навчальних цілей лекції, ситуація теми, мотивація

Тематична лекція

2 хв.

2

Актуалізація теми

Дані наукових статей,стати- стичні дані

2 хв.

Основний етап (план викладення лекційного матеріалу)

Порушення пізнавальної діяльності. Розлади відчуття: гіперестезія, гіпестезія, анестезія, сенестопатія. Розлади сприймання: ілюзії, галюцинації, псевдогалюцинації.

Синдром Кандінського—Клерамбо. Патологія уваги, пам’яті.

Антеро- і ретроградна амнезія. Конфабуляції і псевдоремінісценції. Синдром Корсакова.

Розлади мислення: за темпом, систематизованістю, продуктивністю і цілеспрямованістю.

Маячні ідеї та їх види. Надцінні ідеї. Обсесії. Недоумкуватість (природжена і набута). Патологія емоційної діяльності: ейфорія, депресія; характеристика маніакального і депресивного синдрому. Дисфорія, апатія, афект, страх, емоційна тупість.

Рухово-вольові розлади: рухове збудження (маніакальне, гебефренічне, кататонічне).

Ступорозний стан (кататонічний, психогенний, депресивний).

Судорожні припадки: істеричний та епілептичний. Розлади вольової сфери: інстинкту самозбереження, харчового інстинкту, перверзії статі. Клептоманія. Піроманія. Дромоманія.

Розлади свідомості: непродуктивні і продуктивні. Амбулаторні автоматизми.

Питання активації студентів

α –ІІ

70 хв.

Заключний етап

1.Резюме лекції,загальні висновки

Загальні висновки по основним розділам лекції

2 хв.

2.Відповіді на можливі запитання

2 хв.

3.Завдання для самостійної підготовки студентів

Перелік літератури, запитання, завдання

2 хв.

Усний інструктаж по теоретичній самопідготовці студентів за темою лекції

Скласти конспект на тему.

І.І.Погорелов Медсестринство в психіатрії і наркології М. 2012р. стр.28-48.

І.І.Погорелов Медсестринство в психіатрії і наркології М. 2015р. стр.21-67.

Медсестринство в психіатрії За ред..Чабан О.С. стр.19-55

Драчова З.Н., Блейхер В.М., Крук І.В. Нервові та психічні хвороби.

Стр.197-226.

К.:Вищашк.,1993.стр.179-225 Бухановский А.О. Общая психопатологія. М.2000.стр.52-209

Кербиков Психиатрия М.1965

Викладач: Кузаков С.В.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Як підготувати успішну особистість: евристичні технології в освітньому процесі»
Ілляхова Марина Володимирівна
36 годин
590 грн