До ЗНО з ХІМІЇ залишилося:
0
6
міс.
0
8
дн.
1
9
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!

"Легка атлетика"заняття по легкій атлетиці.

Опис документу:
Легка атлетика – найпоширеніший вид спорту в країні. Заняття по легкій атлетиці проводяться переважно на відкритому повітрі. Вони впливають благотворно на серцево-судинну, дихальну, м'язову й іншу системи організму, усебічно розвивають фізичні якості і зміцнюють здоров'я, формують життєво необхідні прикладні уміння і навички в бігу, стрибках, метаннях, ходьбі і так далі.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Легка атлетика – найпоширеніший вид спорту в країні. Заняття по легкій атлетиці проводяться переважно на відкритому повітрі. Вони впливають благотворно на серцево-судинну, дихальну, м'язову й іншу системи організму, усебічно розвивають фізичні якості і зміцнюють здоров'я, формують життєво необхідні прикладні уміння і навички в бігу, стрибках, метаннях, ходьбі і так далі.

У програмі ДНЗ «Запорізький професійний ліцей залізничного транспорту» заняття по легкій атлетиці проводяться протягом усього років навчання восени і навесні. У відповідність із програмними вимогами учні повинні опанувати технікою бігу на короткі і середні дистанції, технікою стрибків у довжину і висоту з розбігу, метанням гранати і штовханням ядра, різними способами подолання перешкод. Учбово-тренувальні смуги перешкод містять у собі подолання перешкод у сполученні з бігцем, стрибками і метання гранати.

З метою контролю підготовки учнів по роках навчання передбачені навчальні нормативи і вимоги.

Заняття легкою атлетикою можна проводити на стадіоні в парку на місцевості. Важливо, щоб були доріжка 100м і коло (хоча б 200 м). Кожне місце занять вимагає особливої організації уроку або індивідуального заняття, але у всіх випадках необхідно дотримувати міри безпеки. Особливо потрібно бути обережними при заняттях метанням і стрибками. Не можна проводити зустрічних метань, у тому числі, не можна подавати снаряди зустрічними кидками. У зоні приземлення снарядів не повинне бути нікого. Перед заняттями стрибками необхідно оглянути місця приземлення і відштовхування, планки і стійки при стрибках у висоту. При самостійних заняттях учні повинні бути особливо обережними. У холодний час при заняттях на відкритих площадках варто надягати теплий тренувальний костюм, носки, вільне взуття, шапочку; довше і ретельніше проводити розминку. Це допоможе уникнути травм.

У програму ДНЗ «Запорізький професійний ліцей залізничного транспорту» по легкій атлетиці входять такі види спорту:

1. Біг на короткі дистанції (60 м, 100 м, 200 м).

2. Стрибки в довжину і висоту з розбігу.

3. Метання гранати, штовхання ядра.

4. Біг на середні дистанції (500 м, 1000 м, 1500 м)

5. Біг на довгі дистанції (2000 м, 3000 м)

6. Марш-кидок 3000 м дл., 5000 м дл.

Головною формою занять легкою атлетикою є – урок.

Додатковою формою занять – секції і кружки.

Урок фізкультури складається з 3 частин:

- підготовчої;

- основний;

- заключної.

У підготовчій частині вчитель повинний добре підготувати учнів, тому що біг на короткі дистанції, стрибки, метання виконуються на межі можливостей людини, тому вони є небезпечними.

Підготовча частина складається:

1. Стройові вправи

2. Загальнорозвиваючі

3. Спеціальні

Стройові вправи загальновідомі.

Загальнорозвиваючі вправи – біг повільний, вправи для рук, вправи для тулуба, вправи для ніг.

Спеціальні вправи залежать від задачі уроку, якщо це біг і стрибки, то для ніг, якщо метання, то для рук і тулуба.

В основній частині викладач виконує задачі уроку – біг, стрибки, метання гранати.

У заключній частині – вправи на відновлення, підведення підсумків уроку, домашнє завдання. Домашнє завдання повинне відповідати задачі уроку, якщо це спринт або стрибки – присідання на одній нозі, стрибки через скакалку, стрибки з місця. Якщо це метання – метання м'яча, метання каменів або цегли в мету. Якщо це біг на середні і довгі дистанції, то ходьба, наприклад, 30 хвилин.

Зрозуміло, що перевірити таке домашнє завдання не завжди можливо. Його виконання залежить від свідомості учня. Тому тут важливі профілактичні бесіди з учнями про зміцнення свого фізичного стану і розуміння ними важливості виконання вправ будинку, тому що це створює систему в підготовці учня до уроку фізкультури і надалі до більш високих показників при здачі нормативів на уроці.

Уроки по легкій атлетиці починаються від простого до складного. Кожний з учнів у тім або іншому ступені володіє технікою бігу, тому на уроках і самостійних заняттях здійснюється подальше удосконалювання навичок у бігу, виправлення недоліків у техніку. Виявлені на уроках фізкультури недоліки в техніку бігу учні в самостійних заняттях усувають за допомогою спеціальних бігових вправ.

Спеціальні бігові вправи:

  1. Біг з високим підніманням стегна (2 р. по 30 м)

  2. Захлест гомілки (2 р. по 30 м)

  3. Стрибки з ноги на ногу (2 р. по 30 м)

  4. Семенящий біг (2 р. по 30 м)

  5. Прискорення (2 р. по 50 м)

  6. Біг у гору (2 р. по 50 м)

  7. Біг з гори (2 р. по 50 м)

  8. Стрибки на одній нозі (10-15 р.)

  9. Стрибки через бар'єри або схили (2 р. по 10 м)

  10. Стрибки з низького присіду нагору (по 10-15 р.)

  11. Стрибки жабка (10-15 р.)

Після спринту йдуть стрибки в довжину і висоту. Щоб стрибати високо і далеко, треба швидко бігати, тому, стрибки йдуть після спринту. Але в стрибках мало швидкого бігу, потрібні координація і ритм, відштовхування і приземлення. Для поліпшення показників стрибків у довжину і висоту застосовуються усі вправи, викладені вище в спринті. Але тут є і свої вправи: стрибки з місця, відштовхуючи двома й одною ногою; стрибки з короткого розбігу, стрибки в довжину через предмет. При стрибках дуже важливий ритм розбігу. Розбіг підбирається за допомогою вчителя.

Учні, що займаються, після спробних стрибків з різними варіантами розбігу підбирають найбільш підходящу довжину розбігу на дійсний час. Потім виконуються кілька разів розбіг і відштовхування з довільного місця. Коли установиться стабільне відштовхування з того самого місця, то переноситься лінія розбігу. Після чого навчальне завдання складається в освоєнні техніки польоту способом «зігнувши ноги». Для оволодіння цим способом потрібно виконувати стрибки в кроці, різного по довжині розбігу з угрупованням в останній третині польотної фази. Далі варто навчити найбільш раціонального приземлення. Як вправу використовувати стрибки з місця і з короткого розбігу, з максимальним підйомом ніг для приземлення.

За стрибками випливає метання і штовхання ядра. Метання має загальні основи техніки, і вимагають розвитку визначених фізичних якостей, від яких залежить успіх у всіх метаннях. Разом з тим кожен вид метання пред'являє свої специфічні вимоги.

Перша і найважливіша вимога – це безпека учнів.

Далі – вправи з набивними м'ячами з різних вихідних положень, однієї і двома руками.

Усе виконується в стрибку:

Метання м'яча від грудей (10-15 р.)

Метання м'яча через голову (аут) (10-15 р.)

Метання від плеча лівою і правою рукою (10-15 р.)

Метання м'яча знизу (10-15 р.)

Метання м'яча назад (10-15 р.)

Вправи з набивними м'ячами в парах:

коштуючи спиною друг до друга передавати м'яч праворуч ліворуч (20 р.);

на звороті (20 р.);

один зверху передає, іншої знизу приймає (20 р.) і навпаки;

коштуючи особою на відстані 4 м одночасно передавати два м'ячі.

Метання з розбігу, метання в мету.

Штовхання ядра з місця, коштуючи боком (спиною).

Штовхання ядра через мотузку на визначеній висоті.

Штовхання ядра снопом.

Штовхання ядра стрибком у колі.

За метанням випливає біг на середні і довгі дистанції.

Це біг 500 м, 1000 м, 1500 м, 2000 м, 3000 м, 5000 м. Особливо хочу звернути увагу на біг 500 м. Усі наступні забіги – це 2, 3 кратні і так далі, повторення бігу на 500 м.

Тому треба відразу після метань, щоб всі учні пробігли 500 м швидко. А далі на підставі цього результату пояснити учнем як треба бігти наступні дистанції. На наступному уроці потрібно дати 2х500 м або 3х500 м із заданим результатом.

Якщо учень біжить 500 м за 1.40, виходить, він повинний бігати 2500 м за 2.10-2.15. Якщо учень виконав з першого разу потрібний результат, то з другого разу він його закріплює, якщо ні, те знову йде пояснення, що мені зараз потрібний результат 2.10-2.15 або 2.20-2.25. Після другого разу, якщо учень знову не виконав потрібного результату, він повинний пробігти третій раз з повторним поясненням того, що потрібно вчителеві. Якщо після другого разу виконали завдання, третій раз бігти не обов'язково. Але після третього разу бігти більше не треба.

Після цих двох уроків учням можна пояснити, як і з якою швидкістю, їм треба бігти всі наступні дистанції.

Для поліпшення витривалості використовуються спортивні ігри на свіжому повітрі – футбол, гандбол, баскетбол. Діти, що грають у ці ігри, звичайно добре здають нормативи на витривалість. Діти, що не грають в ігри, виконують вправи на витривалість, наприклад, коло повільним бігом, коло кроком (5, 6, 7 кіл), потім два кола бігцем, одне коло кроком. При заняттях на витривалість треба звертати увагу на пульс.

Якщо пульс більше 30 ударів за 10 з, то заняття бігцем треба припинити. Іспиту по бігу входять у зміст екзамену з фізичної підготовки учнів ДНЗ «ЗПЛЗТ».

В И С Н О В О К

Фізичне виховання в професійно-технічних училищах є невід'ємною частиною навчання і виховання кваліфікованих робочих кадрів. Ефективністю впливу фізичних вправ залежить від того, наскільки методично грамотно будуть проводитися заняття, і як регулярно вони будуть проходити.

У цій роботі я розповів, як я проводжу уроки по легкій атлетиці. Тут мої думки і дії. Наш ліцей займає призові місця по легкій атлетиці. Я набираю збірну команду ліцею, що успішно виступає на різних змаганнях.

Легка атлетика доступна для всіх учнів, тому їй можна займатися все життя, і головне одержати дітей, як це робити.

Міністерство освіти і науки України

Запорізький професійний ліцей залізничного транспорту

Доповідь на тему:

Виконав: викладач з предмету:

Фізична культура і здоровя

Бабаков С.М.

м. Запоріжжя

2010 р.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Цифрові практики Нової української школи: створення освітнього відеопроєкту»
Ілляхова Марина Володимирівна
30 годин
590 грн