До ЗНО з ФІЗИКИ залишилося:
0
5
міс.
1
8
дн.
1
0
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!

Квест - гра "Людина не товар"

Опис документу:
Для продуктивної та ефективної роботи соціально-психологічної служби в рамках проблеми профілактики торгівлі людьми ми пропонуємо використовувати одну з інноваційних активних форм таку як квест-гра. Для ознайомлення з даною формою роботи пропонуємо авторську розробку квест-гри «Людина – не товар!» . Метою цієї гри є розвиток стосунків між членами групи, комунікативних здібностей учнів, навичок інтерв'ювання, навичок самоорганізації на спільну діяльність.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Квест-гра «Людина не товар»

Хід гри

  1. Організаційний момент.

Привітання, повідомлення теми, мети, завдання і правил гри.

Ми зібралися з вами сьогодні саме для того, щоб поговорити про це ганебне явище – торгівля людьми. Адже тема нашого заходу звучить так: «Людина не товар!».

Можливо дехто із вас і не здогадується, що ця проблема існує у всьому світі і набуває  глобальних масштабів. Тож мета нашої зустрічі полягає в тому, щоб ми ще більше дізналися про торгівлю людьми, усвідомили гостроту проблеми, визначили причини, форми та ознаки цього явища, розкрили шляхи попадання в цю ситуацію. І все це ми робимо для того, щоб попередити чи унеможливити попадання вас у, так зване, рабство. Адже торгівля людьми неабияк стосується нашої держави.

Ця проблема не визнає державних кордонів, не робить різниці між розвиненими державами та державами, що розвиваються.

Вона чудово адаптована як до бідності, так і до розкоші.

Використовуючи складну економічну ситуацію в Україні, високий рівень безробіття і правову недосконалість країни, малу обізнаність населення злочинці організували кримінальний бізнес - запрошення громадян працювати за кордоном, де вони зазнають жорстокої експлуатації, заробляючи мізерні кошти для себе і тисячі - для організаторі цього бізнесу.

Тому, сьогоднішня квест-гра буде спрямована на вивчення проблеми торгівлі людьми.

  1. Основна частина

Отже, для того щоб розпочати гру, нам необхідно об’єднатися у дві команди (за допомогою кольорових стікерів на стільцях)

Ведучий: Для успішного проходження команди вперед і подолання перешкод на окремих етапах дійте покроково.

Крок 1 Визначте капітана команди

Крок 2. Черговість проходження етапів визначається підказками для пошуку символів цього етапу, які видає Тренер. Винагородою є одна літера зі слова

Крок 3 Після проходження всіх етапів збираєте всі літери до купи і отримуєте намисто.

(Після ознайомлення з правилами гри учні подорожують по станціях)

Тренер кожній команді загадує загадку, ребус, ситуацію якщо відповідь вірна, то дає підказку на яку станцію далі слідує команда.)

Станція №1 ( Навчальна аудиторія, де починається гра)

Конверт з загадкою - Йдіть туди, куди направляє вас відгадка загадки: «Все що бачить, нам покажеНа недоліки всі вкаже Як маленьке – то лежить, Більше на стіні висить» (Дзеркало)

Станція № 2 (Хол навчального закладу, де є дзеркала)

Команди прибігають та отримують завдання:

Дайте відповіді на запитання та пропишіть їх.

  1. Торгівля людьми

  2. Хто може стати жертвою торгівлі людьми?

3)Вкажіть форми торгівлі людьми

4)Визначить позицію території України в процесі торгівлі людьми

Після написання відповідей команди отримують завдання від охоронця «Розгадати ребуси»

  1. 4=А (ЛЮДИНА)

  2. (ТОВАР)

Далі учасники отримують конверт із наступною локацією

«Молодці, ви все правильно зробили, тому тепер поспішайте туди, де ви зможете завжди знаходити реальні відповіді у нереальному світі. Орієнтуйтесь на позначки своєї команди» (Кабінет інформаційних технологій)

Станція № 3(Кабінет інформаційних технологій)

Перегляд соціального ролику «Небезпеку не видно». Обговорення. Отримання наступного конверту з завданням та літери

«Дізнатися новинки, інформацію, живинки – там все зможете знайти…» - (Інформаційний стенд навчального закладу)

Станція №4 (Інформаційний стенд навчального закладу) - картка з завданням: Визначити причини, чому людина потрапляє в пастку торгівлі людьми та етапи торгівлі людьми, прописати. Після вказування причин учасники отримують наступну картку з загадкою «Підкріпитись, підживитись на перервах біжимо» (Їдальня навчального закладу)

«Танці, співи і вокал підготуй скоріше нам…Хто?» (викладач хореографічних дисциплін, кабінет гурткової роботи)

Завдання: «Намалювати портрет вербувальника»

Учасники отримують конверт з загадкою на наступну локацію (станцію) «Вклоняюсь низько до твоїх порогів

Моя відрадо, тут життя моє,

До тебе, рідная, ведуть усі мої дороги,

Я серце залишаю тут своє.

Віват тобі, хранителько свята!

До тебе йдуть із близька, і здалека,

Щоб почерпнуть від тебе лиш добра

Премудросте земна…» (Бібліотека)

Станція № 5 (викладач хореографічних дисциплін, кабінет гурткової роботи) - картка з завданням: Визначити причини, чому людина потрапляє в пастку торгівлі людьми та етапи торгівлі людьми, прописати. Після вказування причин учасники отримують наступну картку з загадкою «Танцюємо, співаємо, граємо, стрибаємо» (Диско зал навчального закладу)

Завдання: «Намалювати портрет жертви торгівлі»

Учасники отримують конверт з загадкою на наступну локацію (станцію) «Вклоняюсь низько до твоїх порогів

Моя відрадо, тут життя моє,

До тебе, рідная, ведуть усі мої дороги,

Я серце залишаю тут своє.

Віват тобі, хранителько свята!

До тебе йдуть із близька, і здалека,

Щоб почерпнуть від тебе лиш добра

Премудросте земна…» (Бібліотека)

Станція № 6: (Бібліотека навчального закладу)

Завдання:розгадати кросворд по торгівлі людьми.

Запитання:

  1. Торгівля людьми це найприбутковіший кримінальний …

  2. Будь-які умисні дії однієї людини по відношенню до іншої, якщо ці дії порушують права й свободи людини, наносять їй фізичну, моральну чи психічну шкоду, це-

  3. Суспільне явище, яке полягає в тому, що певна група людей є власністю інших людей (або установ) і ті можуть вільно розпоряджатися ними

  4. Особа, що продає інших особу чи осіб це -

  5. Орган державної влади (система державних органів), що займається охороною громадського порядку і боротьбою з правопорушеннями (в тому числі зі злочинністю, пов’язаною з торгівлею людьми), це-

  6. Вербування, перевезення, передача, приховування або прийом осіб шляхом погрози застосування сили чи інших форм примусу, викрадення, шахрайства, обману, зловживання владою чи вразливого становища або шляхом виплати чи одержання грошей або іншого це поняття….

1.Б

І

3.Р

З

А

Н

Б

Е

С

5.П

2. Н

А

сС

И

Л

Ь

С

тТ

В

оО

В

Л

О

І

Ц

4

6. Т

Р

Е

Ф

І

К

Е

Р

О

Я

Р

Г

І

В

Л

Я

Розігрування ситуацій між командами:

Ситуація 1: Олег, 37 років, будівельник

Я багато років пропрацював в будівельній бригаді, але через кризу, замовлень майже не стало, і утримувати сім'ю я більше не міг, ще й машина в кредиті і банк нараховує величезні суми штрафу за прострочку оплати кредиту. З другом пройшов співбесіду у фірмі, яка відправляла людей на роботу за кордон. Запропонували роботу в Німеччині, зарплату від 1500 євро в місяць, харчування і страховку. За оформлення документів заплатив 500 доларів, мені зробили візу, тільки не німецьку, а польську.

Кордон з Польщею переходили пішки, потім на автобусі нас відвезли до Берліна. Там забрали документи і змусили підписати договір на німецькій мові. Поселили в недобудованому спортивному комплексі, замість ліжка - пінопласт, замість туалету - відро. Їжа - найчастіше несвіжа. Працювали дуже важко по 12-15 годин на добу. Одного разу приїхала господиня і пояснила, що за нас заплатили величезні гроші, і ми повинні їх відпрацювати, а документи нам не повернуть, поки не відпрацюємо борг. Я і не думав, що таке може відбуватися в європейській країні!

Через 5 місяців нам повернули документи, дали квиток на автобус Берлін - Варшава, і 60 євро на квиток з Варшави до Києва. Навіть той інструмент, який ми взяли з собою з України, нам не повернули. Коли повернулися додому, відразу пішли на фірму, яка нас працевлаштувала, але їх офіс був порожній, нікого не було. Оголошення пропало.

  1. Які причини виїзду Сергія за кордон?

  2. Яку помилку зробив Сергій при влаштуванні на роботу за кордоном?

  3. Порадьте Сергію як безпечно знайти роботу за кордоном?

Ситуація 2: Марина, 29 років, офіціантка  

Після розлучення чоловік ніяк не підтримував, а самій виховувати дитину та допомагати літнім батькам було важко. Подруга приїхала з заробітків та порадила поїхати до Чехії працювати офіціанткою у барі, де сама раніше працювала, та допомогла оформити документи і заплатити за проїзд.

Коли я приїхала до Чехії, мене зустрів представник кафе, запропонував взяти паспорт, інші документи для легалізації в місцевій поліції. Після чого відвіз мене до нічного клубу та сказав, що вже завтра маю почати працювати. Тоді ж повідомив, що роботи офіціантки немає, і я мушу надавати секс-послуги. Я відмовилась. Тоді мене закрили у кімнаті і три дні не давали їсти. Мусила почати працювати. Працювала 18 годин на добу, обслуговувала в середньому по сім клієнтів, постійно під наглядом, дзвонити додому не дозволяли. І так щодня. Від стресу почала пити.

Коли я захворіла й не могла більше обслуговувати клієнтів, «хазяйка» купила мені квиток додому. Проте попередила, що мають касету с записом мого «робочого дня», тому, якщо я комусь поскаржусь, покажуть цю касету моїм родичам, моїй дитині...

  1. Які причини виїзду Марини за кордон?

  2. Яку помилку зробила Марина під час влаштування на роботу за кордоном?

  3. Порадьте дівчатам, як убезпечити себе при поїздці за кордон?

Бонусне запитання від бібліотекаря-

Конверт з наступною локацією (загадка); літера слова RESPECT + бонусна літера Р

Станція №7 (Початкова аудиторія)

Бонусне запитання за потребою

Гра «Правда чи міф»

Намисто

Підведення підсумків

Брейк-кава

Список використаних джерел

1. Торгівля людьми як проблема сучасності (соціально-правовий аналіз новітніх тенденцій) (К. Б. Левченко) // Український соціум. - 2004. - № 2 (4). - C. 34-39.

2. Електронний ресурс [адреса доступу] https://zik.ua/news/2017/03/28/v_ukraini_pochastishaly_vypadky_torgivli_lyudmy_ta_rabstva_yak_ne_staty_1069197

3.Електронний ресурс [адреса доступу] http://wu.cn.ua/files/pdf_public/18_trafficing.pdf

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Географічні задачі»
Довгань Андрій Іванович
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.