КТП (річне) із образотворчого мистецтва для 5 класу за підр. Железняк, Ламонової

Образотворче мистецтво

Для кого: 5 Клас

22.08.2021

361

81

0

Опис документу:
Календарно-тематичне планування уроків образотворчого мистецтва для 5 класу за І та ІІ семестр (за підручником Железняк, Ламонової). Розроблено згідно затвердженої МОНУ від 07.06. 2017 р. № 804 Програми «Образотворче мистецтво у 5-9 класах загальноосвітніх навчальних закладів», за редакцією Л. Масол. Підручник: Железняк С. М. Образотворче мистецтво : підручник для 5 класів загальноосвітніх навчальних закладів. С. М. Железняк, О. В. Ламонова. Київ, Генеза, 2013. 176 с.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Узгоджено: Затверджено:

Заст.директора_______________ Директор ______________



Календарно-тематичне планування з образотворчого мистецтва для 5 класу на 2021/22 н.р.


Розроблено згідно затвердженої МОНУ від 07.06. 2017 р. № 804 Програми «Образотворче мистецтво у 5-9 класах загальноосвітніх навчальних закладів», за редакцією Л. Масол, провідного наукового співробітника лабораторії естетичного виховання Інституту проблем виховання Національної академії педагогічних наук України.

Підручник: Железняк С. М. Образотворче мистецтво : підручник для 5 класів загальноосвітніх навчальних закладів. С. М. Железняк, О. В. Ламонова. Київ, Генеза, 2013. 176 с.


Дата запл.

Дата фак..

Тема

Тема уроку

Практична робота на уроці

Матеріали, наочні посібники, техніки

Домашнє завдання

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

Примітки

1.



Вступ. Що таке мистецтво (2 год.)

Знайомство із видами образотворчого мистецтва: живописом, графікою, скульптура, декоративно-прикладне мистецтво.

Мова образотворчого мистецтва. Зображення на незвичайному форматі композиції «Мої літні враження».

Альбом для малювання, олівці.

Створення композитом «Мої літні враження».

Учень / учениця

Знаннєвий компонент

  • знає види графіки, засоби художньої виразності графіки (лінія, штрих, крапка, пляма); основні закони композиції

Діяльнісний компонент

  • відтворює об’єкти навколишнього світу засобами художньої виразності графіки;

  • передає об’єм предметів засобами світлотіні;

  • дотримується основних законів композиції;

  • застосовує різні графічні техніки та матеріали

Ціннісний компонент

  • висловлює власні судження про естетичну цінність графічних творів;

  • аналізує власні графічні творчі роботи та роботи однолітків;

  • усвідомлює значення графіки як основи інших видів образотворчого мистецтва.



2.




Формат картинної площини: горизонтальний, вертикальний. Компонування малюнка в обраному форматі.

Створення одній із композицій на вибір учня: врівноваженої, неврівноваженої, роздрібненої.

Альбом для малювання, кольоровий папір, ножиці, клей.

Створення композиції із геометричних фігур.


3.



Графіка (11 год.)

Графіка як вид образотворчого мистецтва. Основні засоби графічної мови. Точка. Лінія. Штрих. Фактура. Різний характер ліній (ніжні, колючі, тощо).

Створення композиції за вибором: «Осіння гілочка», «Квітка осені».

Альбом для малювання, простий олівець, пензлики, гуаш.

Створення осінньої композиції на вибір.


4.




Графіка. Види графіки. Графічні техніки: гравюра, ліногравюра, ксилографія, офорт, літографія.

Створення графічної композиції в техніці монотипія: «Монотипія в осінніх кольорах».

Альбом для малювання, гуаш.

Створення композиції в техніці монотипія.


5.




Лінія та силует у рисунку. Основні засоби графічної мови. Пряма. Силует. Ритм ліній та плям.

Створення силуетного зображення, виконаного набризкуванням фарби на рослинні елементи.

Альбом для малювання, гуаш, сухе листя, висушені гілочки сухоцвіту.

Створення силуетного зображення з рослинними елементами.


6.




Прийоми композиції. Тональний контраст, акценти в композиції, фактура предметів, протиставлення в композиції, передній план композиції.

Створення статичної композицій «Сум» або «Спокій», динамічної композиції «Радість» або «Рух».

Альбом для малювання, гуаш, олівець, гумка, пензлі.

Створення статичної/ динамічної композиції на вибір учня.


7.




Конструкція та пропорції. Поетапність виконання натюрморту.

Зображення натюрморту який складається з квітів у вазі та яблук.

Альбом для малювання, гуаш, олівець, гумка, пензлі.

Створення зображення натюрморту.


8.




Світлотінь. Послідовність зміни тону на поверхні предмету. Особливості техніки штриха.

Зображення штрихами одноколірного м’яча чи яйця на вибір.

Альбом для малювання, олівець, гумка.

Створення зображення штрихами м’яча.


9.




Знайомство з перспективо. Рисування куба і предметів прямокутної форми. Лінія горизонту. Тональний контраст.

Рисунок книжки, що лежить на столі.

Альбом для малювання, олівець, гумка, лінійка.

Створення рисунка коробки/книжки, що лежить на столі.


10.




Зображення предметів циліндричної форми, подібних до кулі, та складної форми. Об’ємно-просторові характеристики циліндра, кулі, світлові співвідношення.

Створення графічної композиції «Яблуко – дарунок осені».

Альбом для малювання, олівець, гумка.

Створення графічної композиції «Яблуко-дарунок осені».


11.




Ілюстрація. Історія ілюстрації. Техніки ілюстрацій. Етапи роботи над ілюстрацією.

Створення ілюстрації до улюбленої книжки.

Альбом для малювання, олівець, гумка, гуаш/кольорові олівці.

Створення ілюстрації до улюбленої книжки учня на вибір.


12.




Із чого складається книжка. Будова та особливості оформлення книги.

Художній шрифт. Шрифтова композиція. Буквиця.

Колективна робота над створенням книжки-розгортки за мотивами «Русалочки» Г. К. Андерсена.

Альбом для малювання, олівець, гумка, гуаш/кольорові олівці.

Створення ілюстрації до колективної книжки-розгортки за мотивами «Русалочки» Г. К. Андерсена.


13.




Ужиткова графіка. Інструменти та матеріали. Етапи роботи над листівкою.

Створення вітальної листівки до свята.

Альбом для малювання, олівець, гумка, гуаш/кольорові олівці.

Створення вітальної листівки до свята (Новий рік).


15.



Живопис

(3 год)

Види живопису: станковий, монументальний, театрально-декораційний.

Колірний спектр. Контраст. Колірний відтінок Колір – основний зображальний і емоційний засіб живопису Основні групи кольорів: хроматичні і ахроматичні, теплі і холодні.

Малювання натюрморту на вибір в теплій/холодній гамі кольорів.

Альбом для малювання, олівець, гумка, гуаш/кольорові олівці.

Створення натюрморту в холодній/теплій кольоровій гамі.

Учень / учениця

Знаннєвий компонент

  • знає види живопису; властивості кольору (насиченість, світлота, відтінок);

  • називає засоби художньої виразності живопису (колір, колорит, контраст, нюанс, колірна гама)

Діяльнісний компонент

  • відтворює красу навколишнього світу засобами живопису;

  • передає об’єм предметів кольором;

  • дотримується основних законів композиції;

  • уміє передавати плановість засобами живопису;

  • застосовує різні живописні техніки та матеріали (акварель, гуаш)

Ціннісний компонент

  • аналізує власні живописні творчі роботи й роботи своїх однолітків;

  • висловлює судження, ціннісні ставлення до творів живопису, які є культурним надбанням людства в Україні й світі.


16.




Колорит. Локальний колір. Особливості техніки гризаль. Флористика.

Створення замальовки з натури квітки в техніці гризаль.

Альбом для малювання, олівець, гумка, гуаш/кольорові олівці.

Створення замальовки з натури квітки/вазона в техніці гризаль.


17.




Вплив світла на колір. Повітряна перспектива. Настрій.

Створення пейзажної композиції під враженням.

Альбом для малювання, олівець, гумка, гуаш/кольорові олівці.

Створення пейзажної композиції під враженням.


18.



Скульптура. Декоративно-прикладне мистецтво (6 год.).

Що таке скульптура. Види скульптури.

Створення скульптури з пластиліну.

Пластилін, дошечка пластикова для роботи із пластиліном, ніж-лопатка для пластиліну.

Створення скульптури тварини з пластиліну.

Учень / учениця

Знаннєвий компонент

  • знає види скульптури й декоративно-прикладного мистецтва; матеріали скульптури; види орнаментів;

  • розуміє засоби художньої виразності скульптури й декоративно-прикладного мистецтва;

  • називає закономірності стилізації

Діяльнісний компонент

  • уміє створювати художні образи людей, тварин, сюжетно-тематичні композиції з різних пластичних матеріалів (кругла скульптура, рельєф);

  • уміє створювати орнаментальні композиції;

  • стилізує природні форми (тварин, птахів, квітів) для створення декоративних композицій;

  • застосовує різні техніки, прийоми та матеріали для реалізації творчого задуму в декоративних і скульптурних композиціях

Ціннісний компонент

  • висловлює власні судження про твори декоративно-прикладного мистецтва й скульптури;

  • усвідомлює значення творів декоративно-прикладного мистецтва і скульптури у формуванні і збереженні культурної спадщини України й світу.


19.




Засоби художньої виразності у скульптурі: об’єм, фактура. Етапи роботи над рельєфною композицією.

Створення рельєфної композиції з солоного тіста «Букет».

Сухоцвіти, солоне тісто, пластикова дощечка для роботи із ним.

Створення рельєфної композиції «Букет» із солоного тіста.


20.




Види декоративно-ужиткового мистецтва. Дизайн.

Створення дизайнерської рамки для фото.

Картонна основа, клей ПВА, фарби (гуаш, пензлик), нитки, блискітки, сухоцвіти, ножиці, кольоровий папір.

Створення дизайнерської рамки для фото.


21.




Орнаментальна композиція. Елементи орнаменту. Види орнаментів за мотивами і композицією.

Створення орнаментальної композиції (формат за вибором учня).

Альбом для малювання, олівець, гумка, гуаш/кольорові олівці.

Створення орнаментальної композиції.


22.




Символіка українського орнаменту. Вишивка – традиційний український вид декоративно-ужиткового мистецтва.

Створення ескізу проєкту дизайну одягу з елементами української вишивки.

Альбом для малювання, олівець, гумка, гуаш/кольорові олівці.

Створення ескізу проєкту одягу із елементами української вишивки.


23.




Українські писанки. Символічна мова писанок.

Створення ескізу великодньої писанки.

Альбом для малювання, олівець, гумка, гуаш/кольорові олівці.

Створення ескізу великодньої писанки.


24.



Взаємодія образотворчого мистецтва з іншими видами мистецтва (архітектурою, літературою, музикою, театром, цирком, кіно) (12 год).

Як стилізувати природні форми.

Виконання замальовок квітів або рослин. Створення стилізованої форми квітки.

Альбом для малювання, олівець, гумка, гуаш/кольорові олівці.

Створення стилізованої форми квітки.

Учень / учениця

Знаннєвий компонент

  • розуміє звязок образотворчого мистецтва з іншими видами мистецтв (музикою, літературою, театром, цирком, кіно);

  • знає та розуміє особливості засобів художньої виразності різних видів мистецтв

Діяльнісний компонент

  • застосовує відповідні засоби художньої виразності, техніки та матеріали для створення композицій;

  • уміє створювати образотворчі композиції, які відображають взаємозв’язок між різними видами мистецтв

Ціннісний компонент

  • висловлює власні судження про нерозривну єдність різних видів мистецтв;

  • усвідомлює те, що в поєднані образотворчого мистецтва з іншими видами мистецтв повною мірою відображається багатоплановість застосування мистецьких надбань людства.


25.




Народні промисли.

Створення ескізу проєкту килима в етностилі.

Кольорови папір, клей ПВА, ножиці, альбом для малювання, олівець, гумка, гуаш/кольорові олівці.

Створення ескізу проєкту килима в етностилі.


26.




Петриківський розпис. Виконання рослинних зображень на основі об’єднання елементів петриківського розпису.

Виконання декоративної композиції, яка складається з квітки (зображеної за допомогою пензля), кетягу калини (за допомогою пальця), та пірчястого листя» (використовуючи мазок «кривеньке зернятко»).

Альбом для малювання, олівець, гумка, гуаш, пензлик.



27.




Косівська мальована кераміка.

Створення проєкту кахлю в стилі косовської кераміки.

Альбом для малювання, олівець, гумка, гуаш/кольорові олівці.

Створення проєкти кахлю в стилі косовської кераміки.


28.




Українська народна лялька.

Створення української ляльки-мотанки із ниток.

Ножиці, нитки (в’язальні) двох кольорів.

Створення ляльки-мотанки із ниток.


29.




Мистецтво навколо нас. Приклади зв’язку різних видів мистецтв у повсякденному життя.

Створення декоративного панно.

Кольоровий папір, клей ПВА, ножиці, альбом для малювання, олівці.

Створення декоративного панно.


30.




Реклама як мистецтво.

Створення рекламного постера.

Альбом для малювання, олівець, гумка, гуаш/кольорові олівці, вирізки з журналів.

Створення рекламного постера.






Театрально-декораційний вид живопису.

Створення венеціанської маски.

Альбом для малювання, олівець, гумка, гуаш/кольорові олівці, ножиці, клей ПВА, кольоровий папір, блискітки тощо.

Створення венеціанської маски.


32.




Кіно та образотворче мистецтво.

Створення афіші мультфільму «Мавка. Лісова пісня».

Альбом для малювання, олівець, гумка, гуаш/кольорові олівці.

Створення афіші мультфільму «Мавка. Лісова пісня».


33.




Бінарний урок: «Зв’язок мистецтва з історією: археологія та декоративно-ужиткове мистецтво».

Поетапне моделювання проведення археологічних розкопок та вивчення здобутих матеріалів.

Картки для учнів, пластикові контейнери, пензлики, кольорові олівці, ручка, гумка, олівець, лінійка.



34.




Екскурсія в Державний історико-культурний заповідник м. Дубна. Знайомство із результатами численних археологічних розкопок – кахлями, посудом, прикрасами тощо.





35.



Підсумки.

Підсумковий урок. Тематичне, семестрове та річне оцінювання.






Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.

Вітаємо зі святом працівникі́в осві́ти

та даруємо 100 грн

кешбеку!

Кешбеком можна оплатити 50% вартості будь-яких цифрових товарів та послуг на порталі «Всеосвіта»

Отримати кешбек можна з 1 до 14 жовтня 24 жовтня та використати протягом всього місяця.