Коспект : "СТВОРЕННЯ ВЛАСНИХ КОМПОЗИЦІЙ"

Опис документу:
Мета уроку: закріпити навички виконання елементів петриківського розпису; навчити створювати власні композиції; розвивати уяву, фантазію, творчу активність; виховувати естетичні почуття, любов до природи, краси й багатства рідного краю. Тип уроку: комбінований.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

ПЕТРИКІВСЬКИЙ РОЗПИС

СТВОРЕННЯ ВЛАСНИХ КОМПОЗИЦІЙ

Мета уроку:

закріпити навички виконання елементів петриківського розпису; навчити створювати власні композиції; розвивати уяву, фантазію,

творчу активність; виховувати естетичні почуття, любов до природи, краси

й багатства рідного краю.

Тип уроку: комбінований.

Техніка виконання: петриківський розпис.

Обладнання: для вчителя — зразки робіт майстрів петриківського розпису;

для учнів — гуашеві фарби, пензлі, простий олівець, склянка з водою,

альбом.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

II. Повідомлення теми та мети уроку

III. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя,

Народними майстрами декоративного розпису створена невичерпна скарбниця надзвичайно різноманітних орнаментів. У с. Петриківка Дніпропетровської області, старанно зберігають чудові традиції декоративного розпису. Ще в довоєнні роки була створена спеціальна школа, яка готувала майстрів цього мистецтва, її керівником була Тетяна Якимівна Пата. З часу відкриття школа випустила плеяду талановитих вихованців. У ній прагнули зберегти творчі особливості та індивідуальність кожного учня.

На минулому уроці ми навчилися виконувати елементи петриківського

розпису. Подальше його вивчення передбачає створення композицій розпису.

IV. Формування нових знань, умінь, навичок

Розповідь учителя. Давайте розглянемо твори майстрів петриківського

розпису. Типовим його прикладом є симетрична врівноваженість композиції.

Композиція — це розміщення і співвідношення елементів у певному порядку.

Найпростішим елементом композиції може бути «бігунець». Це досить

динамічний і цікавий орнамент. Розпис «бігунця» починають з ажурного

листя, розташовуючи листочки на однаковій відстані один від одного.

Потім їх сполучають хвилястою лінією, доповнюють композицію легкими

мазками, утворюючи ними «пірчасте листя» та «билинки».

Існують композиції, які нагадують гірлянду, спіраль, кущик трикутник,

чотирикутник, вісімку.

(На аркуші паперу, закріпленому на дошці, учитель демонструє виконання

композиції розпису.)

Велике значення у створенні композиції має підбір кольорів. Поєднання

таких кольорів, як червоний, жовтий та коричневий, надають орнаменту

святкового настрою.

Взагалі кольори Петриківки дуже яскраві. Кольорові гармонії утворюються

з обмеженої кількості фарб. У кожного майстра є свої улюблені тони.

Наприклад, основним центральним елементом є велика синя квітка. Додаємо до неї другорядні: жовтогарячі квіти, широке і пірчасте листя.

Складаючи свою композицію, використовуйте елементи, які ми з вами

вивчили на минулому уроці. Спочатку продумайте, для чого ви будете її

складати. Це може бути листівка, тарілка, кришка шкатулки, ложка чи

кухонна дощечка.

І пам'ятайте, щоб навчитися робити що-небудь досконало, потрібна

постійна практика.

V. Практична діяльність учнів

Підготовчі вправи. Учні замальовують різновиди композицій розпису.

Робота в групах. Гра «Спільний проект».

Учитель об'єднує учнів у групи по чотири-п'ять чоловік і розподіляє між

ними ролі спікера, посередника та доповідача. Кожна група отримує

завдання (скласти композицію для оформлення листівки, тарілки, кришки

тарілки, кришки, шкатулки, ложки, кухонної дощечки) та інструкцію щодо організації роботи.

Спікер (керівник) зачитує членам групи завдання, організовує порядок

виконання композиції, пропонує учасникам висловлюватися з власними

пропозиціями щодо її складання, підбиває підсумки виконаної роботи.

Посередник стежить за часом і допомагає групі у створенні композиції.

Доповідач висловлює думки групи, доповідає про результати роботи.

Під час роботи вчитель обходить усі групи, допомагає учням, не

відволікаючи уваги на себе.

Під кінець заняття кожна група презентує свою композицію розпису виробу і пояснює, чому саме нею можна прикрасити ту чи іншу річ.

VI. Підсумок уроку.

Учитель аналізує й оцінює роботи учнів.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»