Словник являє собою термінологічний довідник з проблем сучасної освіти, у якому відтворено сучасний стан розвитку освіти в Україні, що характеризується динамічними змінами, обумовленими євроатлантичними інтеграційними процесами, поєднанням традицій та інновацій, поступовим переходом від знаннєвої до гуманістичної освітньої парадигми.
У словнику враховані зміни, відтворені в сучасному законодавстві України, що охоплює питання освітньої діяльності. У процесі підготовки словника використані наукові дослідження в галузі педагогіки, соціальної педагогіки, загальної психології, соціальної психології, психології особистості, культурології, соціології освіти, етики, естетики, інклюзивної освіти. У словнику подаються відомі терміни та поняття іншомовного походження, що відтворюють новітні процеси й тенденції в цій галузі, пояснюють сутність сучасних методологічних підходів до навчання і виховання особистості.
Терміни й поняття розташовані в алфавітному порядку. Словник містить понад 40 термінів і понять.
Видання може бути цікавим і корисним для широкого кола читачів: керівників, педагогічних працівників, батьків, учнів, усіх, кого цікавлять сучасні проблеми освіти.