Корекційне заняття "Розвиток кінестетичної пам’яті"

Психологія

07.04.2020

352

0

14

Для кого: Дошкільнята (5-6 років), 1 Клас, 2 Клас, 3 Клас
Опис документу:
Індивідуальне корекційне заняття спрямоване на розвиток кінестетичної пам'яті у дітей дошкільного та молодшого шкільного віку. Мета заняття: навчитись визначати на дотик предмети, їх форму, величину, окремі частини; знаходити певний предмет серед інших; дотримуватися інструкцій виконання.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема: Розвиток кінестетичної пам’яті.

Мета: вчитися визначати на дотик предмет, його форму, величину, окремі частини; знаходити певний предмет серед інших; дотримуватися інструкцій виконання.

Вітання. (Вітаюся з дитиною, торкаючись одне до одного плечем).

Вправа «Чарівний мішечок».  У мішечок можна покласти парні предмети, які відрізняються однією ознакою (2 кульки - велика й мала, 2 палички - товста й тонка). Потрібно на дотик визначити предмет і назвати його ознаки, вказати з чого зроблений предмет (скло, метал, дерево, пластмаса, гума, тканина).

Вправа «Впіймай мишку» - м'якою іграшкою (мишкою) торкатися різних частин тіла дитини, а дитина з закритими очима визначає, де іграшка.

Вправа «Впізнай предмет». На столі розкладають різні об'ємні іграшки або невеликі предмети (м'ячик, кубик, гребінець, зубна щітка тощо) та накривають зверху тонкою, але щільною і непрозорою тканиною. Дитині пропонують через тканину на дотик визначити предмети і назвати їх.

Вправа «Знайди пару». Необхідно два комплекти карток з різною поверхнею, обклеєних фактурним картоном, тканиною чи фольгою. Дитина шукає на дотик пару до запропонованої картки.

Вправа «Тактильні мішечки» - мішечки з однакової тканини наповнені горохом, квасолею, гречкою, монетками, ґудзиками. Дитині потрібно впізнати що в мішечку, розкласти за розміром наповнювача.

Розминка пальчиків:

- стискаєм кулачок – виправляєм;

- двома пальцями - вказівним та середнім «ходити» по столу, спочатку повільно, а потім швидко, наче вони біжать;

- барабанити, стукати пальцями по столу;

- махати в повітрі пальцями;

плескати в долоні тихо і голосно з різним темпом

Вправа "Що це?"

Дитина закриває очі. Йому пропонують п'ятьма пальцями доторкнутися до предмета, але не рухати ним. По фактурі потрібно визначити матеріал (можна

використовувати вату, хутро, тканина, папір, шкіру, дерево, пластмасу, метал).

Вправа"Збери матрьошку"

Дитині треба закрити очі і зібрати матрьошку.

Вправа "Вгадай, що всередині"

У дитини в руках непрозорий мішечок, наповнений дрібними предметами:

шашками, ковпачками ручок, гудзиками, монетами, горіхами та ін. Психолог називає предмет, дитини має швидко на дотик знайти його і дістати однією рукою, а іншою тримати мішечок.

Вправа «Сірники»

Слід взяти дві сірникові коробки. Сірники з них висипте на стіл, закрити очі і не дивлячись розставити їх в коробки так, щоб у кожній коробці була одинакова кількість. При чому всі сірники повинні бути поскладані головками в одну сторону. Дивитись при цьому ні на сірники, ні на коробки не можна. 

Фізкульт-хвилинка

Буратіно потягнувся,

Раз нагнувся, два нагнувся.

Руки в сторони розвів,

Ключик, видно, не знайшов.

Щоби ключик нам дістати

Потрібно на носочки встати

Вправа «Куля»

Треба зліпити кулю з глини, або з пластиліну. Вона повинна бути достатньо великою. Це слід спробувати зробити "на око". Єдине, чим можна користуватись - це відчуття рук.

Вправа «Малюнок на спині»

Психолог на спині дитини пальцями малює сонце, будинок, дерево, квітку, зайця, кішку, коло, квадрат, сніговика. Дитина відгадує малюнок.

Вправа «Що це таке?»

Психолог розкладає перед дитиною різні гумові іграшки. Це можуть бути тварини, люди. Спочатку дитина уважно дивиться на них, потім їй закривають очі, вона пробує іграшки, намагається назвати те, що було в його руках.

Вправа "Дізнайся предмет по контуру"

Дитині зав'язують очі і дають в руки вирізану з картону фігуру (це може бути

зайчик, ялинка, пірамідка, будиночок, рибка, пташка). Питають, що це за предмет. Прибирають фігуру, розв'язують очі і просять по пам'яті намалювати її, порівняти малюнок з контуром, обвести фігуру.

Рефлексія

Прощання

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Психологія

07.04.2020

352

0

14

Для кого: Дошкільнята (5-6 років), 1 Клас, 2 Клас, 3 Клас