Корекційне заняття "Розвиток артикуляційної моторики"

Психологія

20.03.2020

362

0

12

Для кого: Дошкільнята (5-6 років), 1 Клас, 2 Клас, 3 Клас, 4 Клас
Опис документу:
Заняття спрямоване на розвиток артикуляційної моторики у дітей дошкільного та молодшого шкільного віку. Включає вправи і скоромовки для розвитку дикції, покращення вимови у складах і словах, удосконалення виразності і чіткості мовлення, розвитку уваги та пам'яті дитини.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема: Розвиток артикуляційної моторики.

Мета: розвивати вміння виконувати комплекс артикуляційних вправ на

Вітання.

Вправа «Мій настрій»

Я всміхаюсь сонечку:

― Здрастуй, золоте!

Я всміхаюсь квіточці:

― Хай вона росте!

Я всміхаюсь дощику:

― Лийся, мов з відра!

Усміхаюсь людям,

Зичу їм добра!

Вправи для язичка

1. Утримання язика «лопаткою» (широкий язик висунути, розслабити, покласти на нижню губу, тримати 10-15 секунд), «голочкою» (рот відкрити, язик висунути вперед, зробити вузьким з загостренням кінця язика, а потім розслабити широко «лопаткою», тримати 10-15 секунд), «чашечкою» (рот широко відкрити, широкий язик підняти доверху, тягнути до верхньої губи, але не торкатись її. Утримувати язик в такому положенні 10-15 секунд).

2. Загинання язика на верхню губу, зуби.

3. Утримання язика за верхніми зубами.

4. Утримання язика біля лівого, правого куточка рота.

5. Язик вгору — вниз (на верхню губу — нижню)

Вправа “Неслухняний язичок”

Широкий язик покласти на нижню губу та промовляти “пя-пя-пя”, неначе похлопувати свій “неслухняний язичок” верхньою губою.
Вправа “Смачне варення”

Висунути широкий язик, облизати верхню губу та заховати язик за верхні зуби. Повторити 10-15 разів.

Вправа “Гойдалка”

Висунути вузький язик. Тягнутися язиком почергово спочатку до верхніх різців, потім до нижніх. Рот при цьому не закривати. Вправа проводиться під лічбу 10-15 разів.
Вправа “Індичата”

Відкрити рот, покласти широкий язик на верхню губу та виконувати погладжувальні рухи вперед-назад, слідкувати за тим, щоб широкий язик не відривався від губи. Рухи виконувати спочатку безшумно, а потім додати голос (виходить щось схоже на бл-бл)
Вправа “Конячка”

Присмоктати язик до піднебіння, клацнути язиком. Клацати повільно, сильно. Розтягувати під’язикову зв’язку. Виконати 10-15 разів.
Вправа «Грибок»

Присмоктати язик до піднебіння, як у вправі «Конячка», і утримувати його в такому положенні, рахуючи до п'яти. У дзеркалі має бути чітко видно розтягнену «вуздечку»— «ніжку гриба»

Фізкульт-хвилинка

Буратіно потягнувся,

Раз нагнувся, два нагнувся.

Руки в сторони розвів,

Ключик, видно, не знайшов.

Щоби ключик нам дістати

Потрібно на носочки встати.

Вправа «Скоромовки»

Проговорити скоромовки, вивчити кілька на вибір.

Золоті жолуді зовсім пожовтіли.

Шишки на сосні, шашки на столі.

На шафі шапка, у шафі шубка.

У Сані перекинулись сани, тепер у Сані нові сани.

На возі – коса,

Під возом – лоза.

Килимом зеленим зазеленіли поля.

На столі стоїть сільниця,

У сільниці – сіль.

Бабин біб розцвів у дощ,

Буде бабі біб у борщ.


Їла Марина малину.

Дзижчить під житом жвавий жук,

Бо жовтий він вдягнув кожух.

У чотирьох черепашок четверо черепашенят. 
Черепашці з черепашенятами
Важко змагатися із жабенятами.

Сів шпак на шпаківню,
Заспівав шпак півню,
Ти не вмієш так, як я,
Так як ти не вмію я.

Вправа «Побіли стелю»

Кінчиком язика виконуються ковзаючі рухи по піднебінню — вперед-назад: «білимо в хаті стелю»

Вправа «Язичок стрибає»

Кінчиком язика по черзі торкатися верхньої та нижньої губи. Потім те саме слід зробити «широкою» поверхнею язика, назвавши вправу по-іншому.

Вправа «Зупини конячку»

Міцно стуливши губи, треба з силою подмухати крізь них, змушуючи їх дрижати: пр-р -р... Повторит и вправу 3—4 рази поспіль.

Вправа «Формула-1»

Покласти розслаблений язик між губами. Довго з силою дмухати по спинці язика. Має утворитися дрижання та рівномірне гудіння, схоже на шум гоночної машини

Вправа «Барабан»

Відкрити рот і, утримуючи язика за верхніми зубами, швидко вимовляти: д-д-дд… протягом двох-трьох хвилин. При цьому кінчик язика має відскакувати від горбиків за верхніми зубами. Дорослий має стежити, щоб під час виконання вправи рот у дитини був відкритий, а між зубами лишалась щілина. Варіанти: вимовляти звуки можна з притиском на початку — д-д-д, д-д-д, д-д-д; швидко та повільно.

Дихальні вправи

Виконуємо, сидячи на стільці прямо:

а) вдих і видих через ніс;

б) вдих через ніс, видих через рот;

в) вдих через рот, видих через ніс;

г) вдих глибокий у супроводженні рук у сторони, вгору, видих — у супроводженні рухів рук у початкове положення.

Вправа „Змійка”. Рот широко відкрити. Язик сильно висунути уперед, напружити, зробити вузьким. Вузький язик максимально висунути вперед та заховати у глиб рота. Рухати язиком в повільному темпі 10-15 разів.

Вправа „Маляр”. Висунути язик, рот трохи відкрити. Облизувати спочатку верхню, а потім нижню губу по колу. Виконати 10-15 разів, змінюючи напрям.

Вправа „Трубочка”. Висунути широкий язик. Бокові краї язика завернути угору. Подмухати в отриману трубочку. Виконувати в повільному темпі 10-15 разів.

Вправа „Годинник”. Висунути вузький язик. Тягнутися язиком поперемінно праворуч – ліворуч. Рухати язиком з куточка рота в повільному темпі під лічбу. Виконати 10-15 разів.

Вправа „Чашечка”. Рот широко відкрити. Широкий язик підняти угору. Потягнутися до верхніх зубів, але не торкатися їх. Утримувати в такому положенні 10-15 с.

Вправа „Голочка”. Рот відкрити. Язик висунути далеко вперед, напружити його та зробити вузьким. Утримувати в такому положенні 15 с.

Вправа „Гірка”. Рот відкрити. Бокові краї язика притиснути до верхніх кутніх зубів. Кінчиком язика доторкнутися до нижніх передніх зубів. Утримувати в такому положенні 15 с.

Вправи для очей.

1. Закрити, відкрити очі.

2. Не змінюючи положення голови, подивитись на стелю, вліво, вправо, на підлогу.

3. Не змінюючи положення голови, описати в повітрі коло, трикутник, квадрат, цифру.

4. Подивитись на ліве, праве плече.

5.Закрити очі по черзі, спочатку ліве, потім — праве око.

Прощання

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Психологія

20.03.2020

362

0

12

Для кого: Дошкільнята (5-6 років), 1 Клас, 2 Клас, 3 Клас, 4 Клас