і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Взяти участь
Поспішайте взяти участь у вебінарі Арт-терапія в роботі з підлітками і старшокласниками. Шлях до мети
До початку вебінару залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »
  • Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Контрольно – підсумкове заняття з розвитку мовлення та грамоти Тема: «Туристична подорож до лісу»

Контрольно – підсумкове заняття з розвитку мовлення та грамоти Тема: «Туристична подорож до лісу»

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Дошкільний навчальний заклад

комбінованого типу ( ясла – садок)№1

«Олімпієць»

Голопристанської міської ради

Херсонської області

Контрольно – підсумкове заняття

з розвитку мовлення та грамоти за Iпівріччя

у старшій логопедичній групі № 7

«Веселка»

Тема: «Туристична подорож до лісу»

Вихователь : Милосердова Т.Ю.

М. Гола Пристань 2017н. р.

Тема: «Туристична подорож до лісу»

Програмовий зміст: уточнити та узагальнити знання дітей про види подорожей та пору року-осінь. Вправляти у римуванні слів, вмінні добирати синоніми, антоніми, омоніми, розуміти багатозначні слова. Заохочувати до побудови простих та поширених речень.

Перевірити розуміння дітьми розрізнювальної ролі звуків, вмінні утворювати слова у родовому відмінку, за допомогою суфіксів; проведенні звукового аналізу три-, чотирифонемних слів.

Виявити вміння дітей складати розповідь за картиною, дотримуючись структури розповіді, зв`язно будуючи речення, послідовно висловлюючи свої думки, передавати красу художнього витвору мистецтва, бачити головне і другорядне на картині та передавати її сюжет.

Створювати у дітей емоційно – позитивний настрій.

Розвивати творче мислення дітей; виховувати інтерес до розповіді товариша, бажання працювати в парах , команді та спільно.

Обладнання: декорації лісу; карта; картинки з різними видами подорожей; кошики, гриби та горішки з картинками; осінній листочок для гри; дидактичні ігри «Добери співзвучні слова» , «Довгі і короткі слова»; репродукція картини Левітана «Золота осінь», звукові лінійки та фішки, килимки, муляж вогнища; краплинки, мішечок,намет; сюрпризний момент - гра-бродилка.

Попередня робота: Розповідь про осінь, про подорожі: робота над словотворенням, звуковим аналізом слів, розгляд репродукції картини Левітана «Осінь»

Хід заняття:

Доброго ранку, малята

Пропоную вам сьогодні поподорожувати.

Туристичний путівник нам стане у пригоді,

Для тих, хто любить цікаві пригоди.

Вправа на включення «Визнач туриста»

Діти розглядають фото з різних подорожей.

Обговорення:

  • Як називають людей, які люблять подорожувати?

  • Де подорожують туристи?

  • Де б хотіли б ви подорожувати?

Бесіда «Туристи в Україні»

  • Чому в Україні багато туристів?

  • Як ви думаєте, чим приваблива для туристів наша місцевість? Яка вона?

(гарна, красива, хороша, славна, мальовнича, прекрасна, чудесна, дивна)

  • А які люди живуть в нашій місцевості? (добрі, душевні, добродушні, добросердечні, добросердні, благодушні, беззлобні)

Дидактична гра «Туристичне спорядження»

  • У кожного туриста є спорядження , з яким він йде у похід.

Дидактична вправа «У туриста є, а у мене немає…»

У туриста є: А у мене немає:

Карта карти

Намет намету

Компас компасу

Рюкзак рюкзака

Фотоапарат фотоапарата

Ліхтарик ліхтарика

Вода води

Їжі їжі

Килимок килимка

Казан казана

Полілог . «Турист. Який він?» (допитливий, сміливий, розумний , здоровий, уважний)

Щоб ніде не заблукати

Треба нам всім об`єднатись

З вами ми одна команда

В коло спільне всі збирайтесь.

Туристи повинні уважними бути

І нікого не загубити.

А чи уважні ви, чи ні?

Пропоную перевірити.

Вихователь у наметі заховує одну дитину, а інші визначаються кого не стало.

Гра «Кого не стало?»

Час у похід нам вирушати

Грибочки, зіллячко збирати.

Траплятимуться й перешкоди -

Готові? Почнемо пригоди?

А де пригоди нам шукати ,

Зможе карта показати.

Ця стежина в ліс веде

Та нема слідів ніде.

Уважні будьте, не блукайте,

Дружно крок у крок ступайте.

Доки будемо крокувати

Можемо гриби зібрати

На грибочках є картинки

Давайте пограємося з ними.

Дидактична гра «Довгі і короткі слова»

Завдання: у великий кошик зібрати гриби з довгими словами, а у маленький кошик - з короткими словами.

Діти розділяються на дві команди:

У команді, у яких кошик з довгими словами виконують завдання:

Гра «Скажи ласкаво»

Молоток – молоточок

Метелик – метеличок

Дзеркало – дзеркальце

Ведмідь – ведмедик

Сірник – сірничок

Крокодил – крокодильчик

Собака – собачка

Парасоля – парасолька

Дерево - деревце

У команді, у яких кошик з короткими словами виконують завдання:

Поєднати слова, що відрізняються одним звуком: кіт-кит, ліс-лис, рак-мак, дуб-зуб.

Наступне завдання на карті маємо

Біля дерева всі ми збираємося

Треба білочці допомогти

На зиму ласощами її запасти.

Завдання в запасах білочка сховала

Звуки у словах треба розібрати.

Але перед тим, як слова розбирати,

Треба правило згадати.

  • З чого складається наша мова?

Наша мова складається з речень.

  • З чого складаються речення?

Речення складаються зі слів.

  • З чого складаються слова?

Слова складаються зі звуків.

Звуковий аналіз слів: рак, мак, кит, сир, коза, хата.

Щоб далі шлях нам подолати

Треба м`язи розім`яти.

Фізкультхвилинка

Потренуймо наші ноги

Хай звикають до дороги.

Вище ноги піднімайте

На мурах не наступайте.

Гілочок побережіться,

Навприсядки всі опустіться.

А тепер на місці біг

Добра вправа це для ніг.

Що ж, продовжимо розминку -

Пострибаймо по купинках.

Далі у похід рушаймо

Крок у крок усі ступаємо.

Що в дорозі нас чекає?

Ще цього не знаємо.

А тепер у нас привал

Час відпочинку і нових завдань.

На карті позначка вогнища

Щоб багаття розпалити

Треба ручки розігріти

Вогонь, мов сонце золоте

Світить і зігріває все.

  • Діти, чому сонце називають золотим? Що ще може бути золотим? (Золоті руки, золоті прикраси, золота дитина, золоте серце)

А ці незвичайні вуглинки

Мають чарівні картинки

Кожен картинку візьме

І пару їй добере

Дидактична гра «Добери співзвучні слова» (омоніми)

Діти беруть по одному пазлу - картинці , шукають відповідно до своєї і сідають парами на килимках.

Осінь чарівниця полюбляє

По лісі хазяйнувати.

Листочок золотий лишила,

Щоб з малятами пограти.

  • Осінь хазяйновита. Якою ще буває осінь? (різнокольорова, щедра, багата, грибна, сумна, прекрасна, різнобарвна, золота, працьовита, чудова, весела, дощова, вітряна…).

  • А ще осінь найчарівніша пора, її найбільше любили поети. А ми хоч ще і малята, та теж вміємо слова римувати.

Дидактична гра «Добери риму»

Вже осіннє тепле сонце

Рідше світить у віконце.

Із осінньої хмаринки

До землі летять краплинки.

Стало тихо навкруги

Відлетіли вже птахи.

У красунечки калинки

Є червоні намистинки.

Падає останній лист

Прикрашає гай і ліс.

Осінь любить малювати Різні кольори міняти.

Бесіда за картиною:

  • А ви, малята, любите малювати?

  • Перед вами чудова картина, де зображений осінній ліс.

  • Хто пише картини?

  • Як називається ця картина?

  • Хто її написав?

  • Якого жанру ця картина, портретного чи пейзажного? Поясніть, чому ви так вважаєте.

  • Які кольори допомогли художнику передати красу осіннього лісу, неба, річки, трави, …?

  • Що по небу пливе? (пливуть хмари)

  • Що ще може пливти? (пливе човен, пливе час, пливе тісто)

  • Чому ліс називають густим. Що ще буває густим? (густе волосся, густа каша, густий туман, густа трава)

  • Який день - похмурий чи сонячний - зобразив художник на своєму полотні?

  • Що ви відчуваєте, дивлячись на картину. Яке враження справляє ця картина на вас?

Опис за картиною

Час додому нам поспішити

Тільки вогнища треба загасити.

Та щоб вогонь нам загасити

Треба водою жар залити.

Попросимо у хмаринки

Загасить вогонь краплинки.

Хто краплиночку бере

Слово навпаки назве.

Дидактична гра «Скажи навпаки»

Веселий-сумний Худий-товстий

Чистий-брудний Швидко-повільно

Високий-низький Добре-погано

Добрий-злий Гарячий-холодний

Великий-маленький День –ніч

Білий-чорний Кислий-солодкий

  • Діти, якщо в лісі сталася пожежа. Хто рятує ліс? (пожежник)

  • Хто рубить дерева в лісі? (лісоруб)

  • Хто слідкує за порядком в лісі? (лісник)

Підсумок заняття:

А тепер мої малята

Час в дорогу вирушати.

Ви туристи дуже вправні

Виконали всі завдання.

І для захопливих малят

Сюрприз - цікава гра.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Контрольно – підсумкове заняття з розвитку мовлення та грамоти у старшій групі
  • Додано
    11.08.2018
  • Розділ
    Дошкілля
  • Клас
    Дошкільнята
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    508
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    9
  • Номер матеріала
    YV589461
  • Вподобань
    1
Курс:«Основи фінансової грамотності»
Часнікова Олена Володимирівна
72 години
2700 грн
790 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь