і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
! В а ж л и в о
Предмети »
  • Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Дошкілля
  • Контрольно-підсумкове заняття з розвитку мовлення «Щоб майстер-шефом стати, прагнемо кулінарні знання набувати»

Контрольно-підсумкове заняття з розвитку мовлення «Щоб майстер-шефом стати, прагнемо кулінарні знання набувати»

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Дошкільний навчальний заклад
комбіновано типу (ясла-садок) №1 «Олімпієць»
Голопристанської міської ради
Херсонської області

Контрольно-підсумкове заняття
з розвитку мовлення
у середній логопедичній групі №7
«Веселка»

Тема «Щоб майстер-шефом стати,
прагнемо кулінарні знання набувати»

Вихователь:Милосердова Т.Ю.

м.Гола Пристань
2017 н.р

Тема :
«Щоб майстер-шефом стати,прагнемо кулінарні знання набувати»

Програмовий зміст:

  • закріплювати вміння дітей правильно вживати узагальнюючі слова;групувати предмети за характерними ознаками та властивостями ;

  • поповнювати словниковий запас словами назвами дитинчат тварин з пестливими суфіксами;

  • спонукати до правильного вживання іменників з чергуванням звуків при відмінюванні із закінченням –ою,-ею,-єю,-ом,-ем,-єм,-ів; з незмінюваним закінченням;дія слів у яких з допомогою префіксів ,передається значення завершеної дії;назви слів в однині та множині

  • вправляти у правильному утворені присвійних прикметників;складних слів

  • удосконалювати вміння добирати слова близького звучання ;синоніми до слів;загадувати та відгадувати загадки;

  • перевірити вміння дітей визначати перший і останній звуки в словах ,добирати картинки із заданим звуком;

  • сприяти розвитку уваги ,зв’язного мовлення під час складання розповіді за структурно-синтаксичною схемою;

  • виховувати колективізм ,посидючість і вміння слухати

Матеріал :

Оформлення групи та одяг дітей відповідно сюжету ;магнітні дошки;указка;кошики;меню;книга-рецептів;пакети;мнемотаблиці з загадками ; конверти з картинками продуктів харчування ;предметні картинки ;дидактичні ігри : «Що робить?», «У коморі багато, у мене один », «Чий хвіст», «Добери риму».

Організаційний момент:

Всі на мене подивіться

І привітно посміхніться

Поверніться до гостей

Привітайтесь: «Добрий день!»

Заняття сьогодні незвичайне,

Наче шоу кулінарне.

Пропоную позмагатись

І знання всім показати.

На «Майстер-шеф» запрошую вас, діти!

Готові ви? Тож починаєм миттю!

Вступна бесіда:

  • Шановні учасники, сьогодні ми з вами будемо кухарчуками. Я буду головним кухарем. А судитиме вас шановне журі: завідувач Попова Н.В., … .

  • Отже, шеф-кухар – це людина, яка займається не тільки приготуванням їжі, але й багато знає, як треба приготувати, як користуватися кухонним обладнанням та інвентарем, як правильно підібрати продукти.

  • Діти, де працює кухар?( на кухні кафе, ресторану, школи, дитячого садка, лікарні)

  • Коли на кухні готує кухар, який ми відчуваємо запах? (пахучий , ароматний, запашний)

  • Щоб стати майстер-шефом, яким кухарем потрібно бути? (працьовитим, роботящим, працелюбним)

  • Щоб страва у кухаря вийшла смачна, з яким настроєм він повинен її готувати? (з чудовим, гарним, прекрасним)

1 Конкурс «Щоб складно працювати, треба кухню обладнати»

Для цього завдання вам необхідно кухонне обладнання назвати,

Про дію його розказати.

Дидактична гра «Що робить?»

Кавоварка – варить каву

Соковижималка – вичавлює сік

Хліборізка – ріже хліб

Тістомішалка – місить тісто

Посудомийка – миє посуд

Пароварка – варить на пару

Соковарка – варить сік

Самовар – варить сам

Овочерізка – ріже овочі

Кавомолка – перемелює каву

М`ясорубка – рубить м`ясо

Для наступного завдання я буду посуд називати,

А вам необхідно одним словом його назвати

Дидактична гра «Назви одним словом»

Каструля, сковорода, чайник, сито, миска, ополоник, терка, кухоль, казан - кухонний посуд

Хлібниця, тарілка, салатник, маслянка, стакан, сільничка, перечниця, ложки (столові), виделки, ножі - столовий посуд

Чашка, блюдце, цукерниця, цукорниця , ложки (чайні) - чайний посуд

Дидактична вправа «Чого не буває»

(закріплення категорій родового відмінку)

Не буває чайника без … (носика)

Не буває ножа без … (леза)

Не буває сковороди без … (дна)

Не буває виделки без … (зубців)

Не буває каструлі без … (кришки)

Не буває терки без … (дірочок)

Не буває кавоварки без … (ручки)

2 Конкурс «Приготувальний»

Щоб потрапити до супермаркету

Тримайте в конверті завдання.

Дидактична гра «Знайди зайве»

Конверти, на яких знаходяться малюнки різних відділів магазину продуктів харчування.

Вам потрібно переглянути в конверті картинки з продуктами і знайти зайвий.

Всі продукти продаються в різних відділах: в хлібобулочному – батон, хліб, бублики, булочки – все що виробляється з муки; в м’ясному відділі – м'ясо, сало, ковбаса, фарш – все, що виробляється з м'яса; в молочному відділі – молоко, сметана, сир, йогурт – все виробляється з молока; в овочевому – огірки, капуста, баклажани, яблука, апельсини – овочі і фрукти.

Щоб далі нам продовжити змагання,

Пропоную відпочити і фізкультхвилинку зробити.

Фізкульхвилинка

Щоб шеф-кухарем нам стати

Треба складно працювати

В магазин разом підемо

Що потрібно, там знайдемо

М'ясо, крупи, яйця, хліб,

Молоко, гриби та кріп.

Чистенько всі помиємо руки,

Хай вони не знають скуки,

Все для страви підготуєм

Почистимо і пошинкуєм.

Солі , перцю додамо

Щоб було всім смачно

Руки вгору підняли

І тарілочку взяли

Чудову страву з апетитом

Пропонуємо привітно.

У кожному відділі є завдання для вас ,

Тож працюємо швидко, не гаємо час.

Мовленнєва гра «У коморі багато, у мене один»

У коморі багато помідорів – у мене один помідор

капусти - … капустина

перцю - … перець

часнику - … часник

кукурудзи - … кукурудза

огірків - … огірок

моркви - … морква

цибулі - … цибуля

баклажанів - … баклажан

кабачків - … кабачок

М’ясний відділ «Ферма»

На фермі тваринок люди зростили,

Щоб у м`ясному відділі поповнити вітрини.

  • Діти, назвіть свійських тварин (свиня, вівця, корова, коза, кобила).

Але звірята з вами пожартували

І хвостики свої поміняли.

Дидактична вправа «Чий хвіст»

У свині кобилячий хвіст

У коня козиний хвіст

У барана свинячий хвіст

У корови овечий хвіст

У кози коров`ячий хвіст

У кожної матусі є малятко

Назвіть кожної тваринки дитинчатко.

Дидактична вправа «Дитинчата тварин»

У свині – поросятко

У вівці – ягнятко

У корови – телятко

У кози – козенятко

У кобили- лошатко

Хлібний відділ «Мучна лавка»

Щоб мучні продукти попакувати

Треба до відповідної букви їх підібрати.

Продукти : хліб, печиво, бублик, мука, торт.

(Діти визначають перший і останній звуки в словах)

Молочний відділ «Веселий молочник»

Складання розповіді (за структурно-синтаксичною схемою)

«Назва продукту…»,

«Як він потрапляє на стіл…»,

«Що з нього можна приготувати…»,

«Де його можна зберігати…».

Молоко – це молочний продукт. Молоко дає корова. З нього можна приготувати йогурт, сметану, запіканку, какао. Його зберігають в холодильнику.

Діти складають розповіді з будь-яким і іншим продуктом.

3 Конкурс «Кмітливий кухар»

Для вас, маленькі кулінари

Пропоную наступне завдання.

Треба покупку відгадати,

Склавши про неї загадку.

Загадки

Сидить дівчина в коморі, а коса її на дворі. (Морква)

Сидить дід, у сто шуб одітий. Хто його роздягає, той сльози проливає. (Цибуля)

Схоже на сонечко, але з ручкою. (Сковорода)

Не слон, а має носик, не паровоз, а дим пускає. (Чайник)

4 Конкурс «Шеф кухар – майстер своєї справи»

Шеф - кухар вміє все робити

І до справи дуже здібний.

Мовленнєва гра «Утвори слово» (завершена дія)

  • Діти, я вам буду називати дію, яку виконує кухар, а ви мені у відповідь скажіть так, щоб дія була закінчена.

Кухар може:

Різати – розрізати, порізати, перерізати;

Сіяти – просіяти;

Варити – зварити, переварити;

Сипати – насипати, посипати, пересипати;

Ліпити – зліпити, поліпити;

Мити – помити;

Лити – налити, перелити, полити;

Місити – перемісити.

На поверхні кухонні дощечки треба зібрати

Слова за звучанням разом поєднати.

Дидактична гра «Добери риму»

Стакан - банан

Сковорода - вода

Каструля - цибуля

Терка - цукерка

Кружка - петрушка

  • Діти, де записують назви страв, які пропонує шеф-кухар? (У меню)

  • Якими стравами може пригостити кухар? (Борщем, запіканкою, салатом, відбивною, желе, рагу, пюре…)

Кожен кухар книгу рецептів має

І по ній різноманітні страви виготовляє.

Дидактична гра «Готуємо по рецепту, що зайве?»

  • В запропонованих рецептах є зайвий продукт, назвіть його.

  • Ось, діти, ми і пройшли перші кулінарні сходинки , але вам ще треба закріпити свої знання на практиці, допомагаючи на кухні мамі, бабусі. Я переконана, все це стане у пригоді в подальшому самостійному житті. Ви станете справжніми шеф – кухарями і я буду вами пишатися. А маленьким презентом за кулінарне заняття я хочу відмітити вас медалями.

  • А зараз ми дізнаємося, як журі оцінило кулінарну підготовку наших дітей.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Контрольно-підсумкове заняття з розвитку мовлення у середній логопедичній групі

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Активізація творчого потенціалу вчителів шляхом використання ігрових форм організації учнів на уроці»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
590 грн
295 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти