Контрольно – підсумкове заняття з грамоти « Морські пригоди морячків-весельчаків»

Опис документу:
Контрольно – підсумкове заняття з грамоти у старшій логопедичній групі ЗНМ

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Дошкільний навчальний заклад

комбінованого типу ( ясла – садок)№1

«Олімпієць»

Голопристанської міської ради

Херсонської області

Контрольно – підсумкове заняття з грамоти за Iпівріччя

у старшій логопедичній групі ЗНМ № 7 «Веселка»

Тема : « Морські пригоди морячків-весельчаків»

Вчитель – логопед : Євдакова А.А.

Вихователь : Милосердова Т.Ю.

М. Гола Пристань

Програмовий зміст: закріпити активний словник дітей морськими термінами, визначити вміння дітей складати описові розповіді узгоджуючи займенник з іншими частинами мови (іменником, дієсловом , прикметником); в ігровій формі викладати звукову модель одно та двоскладових слів,розрізнюючи голосні і приголосні , тверді і м’які звуки, добирати слова на певні звуки та виділяти їх звучання( на початку, в середині, в кінці слова). Перевірити уміння дітей добирати слова, близькі за звучанням, синоніми та антоніми, добирати багатозначні слова. Виокремлювати слова і речення з потоку мовлення. Удосконалювати вміння складати речення із запропонованим словом і самостійно, утворювати слова за допомогою суфіксів та префіксів.

Закріпити вміння дітей правильно вживати іменники родового відмінку в однині та множині.

Сприяти розвитку дитячої фантазії й уяви , заохочувати здатність малюків творчо перевтілюватися в заданий образ, учити дітей виявляти інтерес до невідомого у навколишньому середовищі, робити припущення та гіпотези. Учити дітей милуватися красою морського дна . викликати бажання допомогти ближньому в біді.

Матеріал : декорації морської поверхні, корабель, безкозирки, диск із записом морських звуків , невід з перлинами- завданнями;пляшка , предметні картинки, золота рибка, бінокль, загадки

Хід заняття

Логопед : Діти , сьогодні нам на групу прийшов лист- запрошення : «Запрошуємо усіх дітей здійснити цікаву подорож на кораблі?»

  • Хто б це міг надіслати нам такий лист?

  • А ось і гарний корабель. Давайте одягнемо морську уніформу і вирушимо у путь !!

  • Але перш ніж зайти на корабель , я пропоную вам розгадати ребус. Корабель незвичайний і квитки на ньому теж незвичайні, потрібно дібрати пару до свого квитка , а парою буде те слово , яке є римою до зображення на квитку.

Гра « Добери риму»

Діти займають місця на кораблі . Звучить спокійна музика.

  • Діти , а під яким прапором ми будимо рушати у подорож?

  • В якій країні ми живемо?

  • Хто ми вами ?

  • Якою мовою розмовляємо?

  • Назвіть мені органи мовлення.

  • З чого складається наше мовлення?

  • А речення?

  • Слова?

  • А що ви чуєте зараз ? Які це звуки , мовні чи ні?

  • А які бувають звуки мовлення ?

  • Назвіть мені голосні звуки, приголосні.

Чути звук рації

Вихователь (радистка)

Увага, увага!

Збиратися час

Вже море казкове чекає на нас

І казка чарівна до нас

Вже прийшла

І невід з перлинками

Нам принесла.

(На перлинках намальовані :русалка, пірат, море)

Нанизуючи перлинки потрібно описати зображених героїв, використовуючи слова Він, вона, у неї, з нам, воно….

Перлинки – чарівні намистинки загадки нам загадали , а ми їх на ниточку нанизали .

Логопед. – А разом із перлинками тут ще заховалася скринька із завданнями .

Гра « Чого не стало?»

Фізкультхвилинка «Ми веселі моряки».

Ми веселі моряки

Мандрувати мастаки. (діти крокують)

А щоб далі мандрувати

Треба м’язи розім’яти. (діти згинають та розгинають руки)

Хвиля в морі нас гойдає

Вітер виє, завиває. (діти виконують нахили вліво, вправо)

А щоб швидко нам пливти,

Дружно треба всім гребти. (імітація роботи весел)

А щоб швидко дома бути,

Треба у вітрила дути. (діти виконують дихальні вправи)

Тренувались залюбки

Гарні діти, моряки. (діти крокують )

Звук рації . Радистка повідомляє дітям , що отримана ще одна радіограма, в якій просять передати шифровку «морських» слів на землю.

Логопед . Дітки , тож давайте зараз пройдемо на свої місця і швиденько викладемо звукову модель слів. ( рак, краб, море, кит,риба). Аналіз поданих слів.

А ще потрібно придумати слова, які б починалися зі звуків : а,о;

Слова , зі звуками с,р в середині слова;

Слова, зі звуками н, к в кінці слова

Лунає звук сирени.

Радистка. Увага! Ми натрапили на підводні рифи, і борт нашого корабля отримав вибоїни. Залатати ми з вами його зможемо , якщо кидаючи пісок у вибоїну ми доберемо протилежні слова.

  • Які ви молодці! Ви всі дуже постаралися і небезпека минула. Тепер ми зможемо продовжити нашу подорож далі.

Логопед. У бінокль.

  • Бачу землю! Віддати швартові ! Діти ми з вами потрапили на маленький острів. Цікаво , хто тут мешкає? А ось погляньте , лист . Тут загадки і завдання. Потрібно відгадати загадки , і зі словами –відгадками придумати речення.

  1. Ось вона яка,

Розбійниці морська.

Всіх би проковтнула

Зажерлива …(акула)

Пальчикова гімнастика «Рибки»

Рибки плавають , пірнають єднують долоні, рух рибок)

І плескаються в воді.

То зіжмуться-розіжмуться, (стискають і розтискають кулачок)

То зариються на дні,

Вітер дме та не втихає, ( з’єднують і роз’єднують пальці обох рук)

Нам вітрила надуває.

  1. Морячок наш чорно – білий

Ловить рибку дуже вміло.

Схожий трішечки на діжку,

має крильця, має ніжки.

Між крижин відважно плава,

Обганяє пароплави.

Тож ви знаєте,що він,

Називається …(пінгвін)

  1. Ні сани , ні віз,

А їде без коліс. (Човен)

  1. Судно давно б лишило порт,

Бо хвилі б’ють , і б’ють у борт.

Та міцно я вхопивсь за дно,

І не пущу судно все одно. ( Якір)

  1. Птаха ця живе на морі,

Там лягає на просторі,

Дзьобом рибу ловить влучно,

А співає різко й гучно. ( Чайка)

Радистка дістає пляшку . – діти , це не проста пляшка . Раніше , коли не було мобільного та радіозв’язку, моряки користувалися пляшковою поштою. Цікаво, яку вісточку ми отримали ?( дістає картинки: зірка, коник, круг, хвіст,ніс, коса.

  • Нам потрібно придумати слова, які однаково звучать , але мають різне значення. Чи знаєте ви такі слова ?

Гра « Багатозначні слова»

(також витягають з пляшки «золоту рибку»)

Логопед. Ви так гарно працювали, виконували завдання. В народі кажуть : « Без праці не зможемо і рибку витягнути з води»

Радистка. Ви скажіть свої бажання золотій рибці, а вона протягом часу намагатиметься виконати їх.

  • А нам вже час повертатися додому. ( сідають у корабель , і під музику природи розповідають , що їм найбільше сподобалося на занятті)

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ФІЗИКИ залишилося:
0
3
міс.
2
8
дн.
2
3
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!