Контрольна робота (тести). Другорядні члени речення. Прикладка. Порівняльний зворот. 8 клас

Опис документу:
Контрольна робота з української мови для 8 класу на тему «Другорядні члени речення. Прикладка. Порівняльний зворот» побудована у формі тестів з однією, двома варіантами правильних відповідей, завданням на встановлення відповідностей. Крім того, пропонується завдання – синтаксичний розбір речення та творча робота. Подається два варіанти тестів і відповіді.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

8 клас

Контрольна робота № 2

Другорядні члени речення. Прикладка. Порівняльний зворот

Варіант 1

І. Завдання початкового рівня з вибором однієї правильної відповіді (3 бали, по 1-му за правильну відповідь).

1. У котрому реченні є узгоджене означення?

А. Осінній холодок над спраглою землею шатро гартоване широко розіслав (М. Рильський).

Б. Будь не тільки сином батька, а й сином народу (Нар.тв.).

В. Думка про землю будила Маланку по ночах (М. Коцюбинський).

Г. Руки матері землю прикрашають (Ю. Збанацький).

2. Позначити варіант, у якому вжито речення з прямим додатком.

А. З усіх утрат утрата часу найтяжча (Г.Сковорода).

Б. Тоді лише пізнається цінність часу, коли він утраче­ний (Г.Сковорода).

В. Бери вершину і матимеш середину (Г.Сковорода).

Г. Не все отрута, що неприємне на смак (Г.Сковорода).

3. Позначити варіант, у якому всі прикладки пи­шуться через дефіс.

А. Образ/символ, поет/класик, художник/пейзажист.

Б. Трава/звіробій, місто/Херсон, річка/Донець.

В. Храм/Святої Софії, селище/Наддніпрянське, письменник/літописець.

Г. Озеро/Світязь, виставка/продаж, красуня/дівчина.

ІІ. Завдання середнього рівня з вибором двох правильних відповідей (3 бали, по 0,5 за правильні варіанти).

4. У реченнях яких варіантів порівняльні звороти виділяється комами.

А. Повертаючи до молодих років, сам стаєш ніби молод­ший (Ю.Яновський).

Б. Стоїть степ як марево в пожарах (М.Хвильовий).

В. Я ходила з порожнечею в душі, але розглядала такий стан як тимчасове явище (М.Хвильовий).

Г. На скелі сидять чорні, великі, таємні ворони і ніби чогось ждуть (В.Винниченко).

Д. Стоїть церква над самою водою як та свічка в підсвічникові блискає проти сонця блискучим хрестом (І.Нечуй-Левицький).

Е. Хліб у народі завжди берегли, цінували, ставились як до святині (Л.Артюх).

5. У яких із речень відсутні додатки?

А. Три дні сонце змагалося з туманом і хмарами.

Б. Сьогодні день святковий.

В. Учні взяли в бібліотеці книжку.

Г. На свято запросили батьків.

Д. У долині - луки, трава по пояс (А. Тесленко).

Е. Темна хмара озвалася громом гучним (Леся Українка).

6. У реченнях яких варіантів є неузгоджені означення.

А. За дванадцятьма мостами сивий Дніпро встає ( А.Малишко).

Б. Лункі октави дальніх голосів запише обрій у вечірній простір (Л.Костенко).

В. Дуб навпроти кидав тінь на грядки (З журн.).

Г. І місточок через річку брама замикала (С.Руданський).

Д. Осінній холодок над спраглою землею шатро гартоване широко розіслав (М.Рильський).

Е. Роботящим умам, роботящим рукам перелоги орать… (Т.Шевченко).

ІІІ. Завдання достатнього рівня (3 бали: 4 – за 7 завдання, 2 – за 8; суму поділити на 2).

7. Установити відповідність між реченнями і типами обставин, ужитих у них.

1. Часу.

2. Способу дії.

3. Місця.

4. Мети.

А. Над водою сидять рибалки-аматори (Ю.Яновський).

Б. Повітря вночі чорне, а тепер сіре (Ю.Яновський).

В. Вулиця мокра від роси Ю.Яновський).

Г. Я на життя дивлюся цілком реально (Ю.Яновський).

Д. Прилітає зозуленька кувати (Т.Шевченко).

8. Зробити синтаксичний розбір речення (підкреслити члени речення, дати характеристику реченню):

Під спів неньчиної пісні виростали поети і композитори, захисники рідної землі (В. Скуратівський).

ІV. Завдання високого рівня (3 бали).

9. Напишіть твір-опис пам’ятки культури у художньому стилі, використавши у тексті порівняльний зворот і прикладку (7-8 речень).

8 клас

Контрольна робота № 2

Другорядні члени речення. Прикладка. Порівняльний зворот

Варіант 2

І. Завдання початкового рівня з вибором однієї правильної відповіді (3 бали, по 1-му за правильну відповідь).

1. Позначити варіант, у якому вжито речення з непрямим додатком.

А. Визначай смак не по шкарлупі, а по ядру (Г.Сковорода).

Б. Щасливий, хто мав змогу знайти щасливе життя (Г. Сковорода).

В. Тінь яблуні не заважає (Г.Сковорода).

Г. З видимого пізнавай невидиме (Г.Сковорода).

2. Позначити варіант, у якому всі прикладки беруться в лапки.

А. Пароплав Т.Шевченко, журнал Єва, готель Дніпро.

Б. Парк ім. І.Франка, алея памяті Лесі Українки, річка Донець.

В. Альманах Дніпро, гімназія ім. Б.Лавреньова, озеро Біле.

Г. Місто Львів, псевдонім Марко Вовчок, премія ім. Т.Шевченка.

3. Позначити варіант, у якому в реченні порівняльний зворот комами не виділяється.

А. Стрункі берези, білі мов оголені до пояса соромливо стояли між дубами (В.Винниченко).

Б. Пташка сіла на гілку, повертіла довгим як перо хво­стиком і пурхнула (В.Винниченко).

В. Верби ніби схилились над нами (В.Винниченко).

Г. Щось сильно вибухнуло збоку як могучий потік (В.Винниченко).

ІІ. Завдання середнього рівня з вибором двох правильних відповідей(3 бали, по 0,5 за правильні варіанти).

4. У яких реченнях є неузгоджені означення?

А. Догоряв короткий осінній день, схиляв свою жовтогарячу голову на повитий серпанком обрій (І. Цюпа).

Б. Зійшов над хатою місяць уповні (М. Стельмах).

В. Кожне покоління залишає по собі свій стиль (В. Скуратівський).

Г. Найпершою ознакою освіченості є знання своєї історії (В. Скуратівський)..

Д. Мистецтво слухати дається не кожному (І. Томан).

Е. Уже відспівав свою мелодію на вербовій сопілці березень (Ф. Мамчур).

5. У яких реченнях правильно поставлено кому перед сполучником ЯК?

А. Ліс зустрів мене, як друга, горлиць теплим воркуванням…(М. Рильський).

Б. Шевченко, як поет, відомий у всьому світі (З газ.)..

В. Як справжній син трудового народу, Іван Франко розглядав народні та свої власні пісні поряд (О.Дейг).

Г. Не треба забувати заслуг Рильського, як перекладача.

Д. Стежина, як лоза виноградна пнеться по білій стіні гори (О. Кобилянська).

Е. І спалахнула полум’ям трава, і зарясніли, як веселка, квіти (Є. Гуцало).

6. У яких реченнях є обставини мети?

А. Впевнено я почуваю себе у рідному домі (О.Довженко).

Б. Ніч впала мороком глибоким (В.Козаченко).

В. І в дорогу далеку ти мене на зорі проводжала, і рушник вишиваний на щастя, на долю дала (А.Малишко).

Г. Ідуть дівчата в поле жати (Т.Шевченко).

Д. Котились оповиті вечірніми димами степи (М.Стельмах).

Е. Мова є акумулятором усіх змін у політичному і культурному житті суспільства (З газети).

ІІІ. Завдання достатнього рівня (3 бали: 4 – за 7 завдання, 2 – за 8; суму поділити на 2).

7. Установити відповідність між реченнями і видами другорядних членів.

  1. Придієслівний прямий додаток.

  2. Приіменний непрямий додаток.

  3. Неузгоджене означення.

  4. Прикладка.

А. А за нами понуро одсувалась назад стіна лісу (В.Винниченко).

Б. Пізнаєш істину - увійде тоді у кров твою сонце (Г.Сковорода).

В. Неправда гнобить і протидіє, але тим дужче бажання боротися з нею (Г.Сковорода).

Г. Озеро схоже на велетенську пласку чашу (Є.Гуцало).

Д. Недалеко від міста Чигирина

притулився хутір Хмельницьких (М.Грушевський).

8. Зробити синтаксичний розбір речення (підкреслити члени речення, дати характеристику реченню).

Яке то щастя – свій народ у світлі бачити! (Д. Павличко.)

ІV. Завдання високого рівня (3 бали).

9. Напишіть твір-опис пам’ятки культури рідного міста у публіцистичному стилі, використавши у тексті порівняльний зворот і прикладку (7-8 речень).

ВІДПОВІДІ

Варіант 1

  1. А

  2. В

  3. А

  4. Б, Д

  5. Б, Д

  6. В, Г

  7. 1 – Б, 2 – Г, 3 – А, 4 – Д.

Варіант 2

  1. А

  2. А

  3. В

  4. Б, Д

  5. В, Е

  6. В, Е

  7. 1 – Б, 2 – А, 3 – В, 4 – Д.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
2
міс.
2
9
дн.
2
0
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!