Контрольна робота. Стилістика речень з різними способами вираження чужого мовлення. 11 клас (тести)

Опис документу:
Завдання для контрольної роботи з української мови в 11 класі на тему "Стилістика речень з різними способами вираження чужого мовлення" пропонуються у формі тестів з вибором одного, двох правильних варіантів, завдання на встановлення відповідності та відкритої форми.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Академічний рівень

11 клас

Контрольна робота

Стилістика речень з різними способами вираження чужого мовлення

Варіант 1

І. З чотирьох варіантів виберіть одну правильну відповідь (1 бал за правильну відповідь).

  1. Непряма мова — це

А. Чуже мовлення, введене автором розповіді в текст у формі з’ясувальної підрядної частини складнопідрядного речення;

Б. Слова, які супроводжують чуже мовлення;

В. Дослівно відтворена розмова двох або більше осіб;

Г. Дослівно переданий уривок з якогось твору.

2. Яке речення з прямою мовою? (розділові знаки при прямій мові пропущені)

А. Ми будем тим, чим є: ми — діти України, бо українська кров у жилах в нас тече (В. Онуфрієнко).

Б. Дід старий мені мовить: Брехня, українці ми, сину, тутешні...

В. – А яке воно щастя? І в чому? Що то значить в твоєму житті? — Повернутись до отчого дому! Не блукати на дальній путі!

Г. Челядь гуляє на майдані, старі гомонять під ворітьми, а в Маланки звичайні гості-думки про те,що життя коротке, а як важко його прожити.

3. Цитата супроводжується

А. уточнюючими членами речення;

Б. репліками;

В непрямою мовою;

Г вказівкою на її джерело.

ІІ. З шести варіантів відповідей виберіть 2 правильних (0,5 б. за правильну відповідь – всього 3 бали).

4. У яких реченнях допущені у записі чужого мовлення помилки?

А. Він (Сосюра) мав право уже в 1926 році сказати про себе: „Я ж — відомий вкраїнський поет!”

Б. Лиш праця, підкреслював Іван Франко, світ таким, як є, зробила.

В. «Роби добро, — мені казала мати, — і чисту совість не віддай на шмати!»

Г. Ярослав Мудрий пригорнув Анну до себе й стиха промовив: «Пам’ятай, дочко, про честь Русі й нашого рідного Києва!»

Д. «Ні, не треба, мій таточку, не треба, Ярино – Степан каже. – Я загинув, навіки загинув».

Е. Раптом зброя заблищала, і гукнуло військо хором: «Ми готові йти до бою! Краще смерть, ніж вічний сором!»

5. Укажіть речення з непрямою мовою.

А. Мама плакала й казала, що я зовсім неможливо поводжуся з нею (М. Хвильовий).

Б. А він забув про весло, яке лежало під ногами, і боявся поворухнутися, щоб не сполохнути її голосу (Г. Тютюнник).

В. Жінка, правда, й не плакала зараз, але все-таки їй чогось було сумно, як і завше матері, що схилилась над сином, котрий став на порі (О. Ільченко).

Г. Та є й такі дороги, що їх самі ми вибираємо собі на щастя або на лихо (В. Шевчук).

Д. Христя питає чоловіка: «Чи не час уже обідати?» (Панас Мирний).

Е. Христя питає чоловіка, чи не час уже обідати (В. Ващенко).

6. Виберіть рядки, у яких цитату записано правильно.

А. Спали мені на думку відомі рядки, в яких Павло Тичина закликав природу хлюпни нам, море, свіжі лави! О земле, велетнів роди!

Б. «Найбільше і найдорожче добро в кожного народу — це його мова» — писав Панас Мирний.

В. В. Сухомлинський зазначав, що «любов до Батьківщини неможлива без любові до рідного слова».

Г. Уява поета малювала таку картину:

«Летим. Дивлюся, аж світає,

Край неба палає,

Соловейко в темнім гаї

Сонце зустрічає» (Т. Шевченко)

Д. Шевченко був глибоко переконаний, що український народ порве кайдани колоніалізму, тому й заявляв: «Встане правда! Встане воля!»

Е. «Найбільше і найдорожче добро в кожного народу — це його мова, ота жива схованка людського духу, його багата скарбниця, в яку він складає і своє давнє життя, і свої сподівання, розум, досвід, почування» Панас Мирний.

ІІІ. (4 бали за 7 завдання + 2 за 8-е, поділити на 2 = 3 бали)

7. Установіть відповідність між поняттями та прикладами.

1. Пряма мова;

2. Непряма мова;

3. Невласне пряма мова

4. Цитата

А. Мати через пліт запитала сина, куди він зібрався (М.Стельмах).

Б. М. Рильський говорив, що «слово «вчитель» з давніх-да­вен користується великою шаною у народі».

В. — Добридень дідусю! — вітається хлопчик.

— Добридень, синку! — радіє дід. — Сідай, я тебе яблучком почастую з медом (О. Іваненко).

Г. «Та чим же я вам досадив?» — Ягнятко, плачучи, питає (Л. Глібов).

Д. Он йде Маланка. Андрій не бачить її, але знає, що у неї спущені додолу очі й затиснені губи. Ми хоч бідні, але чесні. Хоч живемо з пучок, проте й для нас є місце в церкві (М. Коцюбинський).

8. Побудуйте речення за схемами:

А. «П! — а. — П».

Б. А: «П».

ІV. Власне висловлювання (3 бали).

9. Напишіть невеликий твір-роздум на тему „Найдорожчий скарб”, використавши цитати.

Варіант 2

І. З чотирьох варіантів виберіть одну правильну відповідь (1 бал за правильну відповідь).

1. Пряма мова — це

А. Чуже мовлення, передане не дослівно, із збереженням лише основного змісту, але не форми та інтонації;

Б. Точно відтворений чужий вислів із збереженням його лексичних, синтаксичних та інтонаційних особливостей;

В. Дослівно відтворена розмова двох або кількох осіб;

Г. Мова, за допомогою якої автор глибоко розкриває внутрішні почуття героїв, їхні думки, переживання, прагнення.

2. Яке речення з невласне прямою мовою?

А. Згорни ретельно складену промову і до людей промов Тичинине «Я єсть народ». І годі. Все сказано.

Б. Гей, братове-українці, правді сміло гляньте в очі: рідне слово ходить згинці, але випростатись хоче.

В. Кайдашиха обтерла білою хусткою сап’янці і гордовито дивилась навкруги: дивіться, мов, добрі люди, яка панія їде до вас у гості.

Г. — Вселенська душе, що тобі болить ? — Хіба не бачиш ? Кров, яка горить.

3. Пряма мова супроводжується

А. непрямою мовою;

Б. реплікою;

В. словами автора;

Г. прямою мовою.

ІІ. З шести варіантів відповідей виберіть 2 правильних (0,5 б. за правильну відповідь – всього 3 бали).

4. У яких реченнях допущено у записі чужого мовлення помилки ?

А. Шевченко оспівував безсмертя Прометеєве, його розшматоване серце, що знову оживає і сміється знову.

Б. « Ніщо так не красить людину, як натхнення», — подумала Ярослава.

В. У своїх сонетах Рильський часто висловлював «пейзажем те, для чого слів нема людських».

Г. Стала мати перед дітьми. Обох затулила.

— Не дам! Бийте мене... Не дам, людоїди! (О.Довженко).

Д. «Не біда – поет відмовив – як ти й сам з дороги звернеш, бо як рими повтікають, ти мені їх не повернеш».

Е. «А ти як думаєш, - зазираючи в очі, нахилився над ним Ничиталюк. – Хто такі генії?»

5. У яких реченнях правильно поставлені розділові знаки?

А. «Чого зажурився, мій любий козаче?» - питає дівчина вродлива.

Б. «Де ж він, де? гукнув Бернольдо. - Що ж він криється між вами».

В. Мені казав розумний садівник, «Коли ти пересаджуєш ялинку, відзнач північний і південний бік».

Г. «Ніщо так не красить людину, як натхнення» - подумала Ярослава.

Д. «Гей, синашу, схаменися, так сказав Бабай до Лиса».

Е. І тихо-тихесенько я промовляла: «Сон літньої ночі! Мені тебе жаль!»

6. Виберіть рядки, у яких цитату записано правильно.

А. Спали мені на думку відомі рядки, в яких Павло Тичина закликав природу хлюпни нам, море, свіжі лави! О земле, велетнів роди!

Б. «Найбільше і найдорожче добро в кожного народу — це його мова» — писав Панас Мирний.

В. В. Сухомлинський зазначав, що «любов до Батьківщини неможлива без любові до рідного слова».

Г. Уява поета малювала таку картину:

«Летим. Дивлюся, аж світає, Край неба палає,

Соловейко в темнім гаї

Сонце зустрічає» (Т. Шевченко)

Д. Шевченко був глибоко переконаний, що український народ порве кайдани колоніалізму, тому й заявляв: «Встане правда! Встане воля!»

Е. «Найбільше і найдорожче добро в кожного народу — це його мова, ота жива схованка людського духу, його багата скарбниця, в яку він складає і своє давнє життя, і свої сподівання, розум, досвід, почування» Панас Мирний.

ІІІ. (4 бали за 7 завдання + 2 за 8-е, поділити на 2 = 3 бали)

7. Установіть відповідність між реченнями та розділовими знаками, пропущеними у них.

1 кома

А. Що ж не дає мені промовить просто «Так, доле, ти міцніша,

я корюся» (Леся Українка).

2 тире

Б. «Помилуйте! — йому Ягнятко каже — На світі я ще й году не прожив» (Л. Глібов).

3 двокрапка

В. «Хто ж ти, братчику, будеш — вівчар» — зацікавився Іван

(М. Коцюбинський).

4 крапка

Г. «Мамо — питаю, — то льони цвітуть?» (О. Гончар).

Д. «То ти вмієш тільки реготати? — скрикнув Пилипко. Так не боюсь я тебе!» (Панас Мирний).

8. Побудуйте речення за схемами:

А. «П, — а, — п».

Б. «П!» — а.

ІV. Власне висловлювання (3 бали).

Напишіть невеликий твір-роздум на тему «Моя Україна», використавши цитати.

Відповіді

Варіант 1

Варіант 2

1 А

1 Б

2 Б

2 В

3 Г

3 В

4 Б, Д

4 А, Д

5 А, Е

5 А, Е

6 В, Д

6 В, Д

7. 1 – Г, 2 – А, 3 – Д, 4 – Б

7 1 – Г, 2 – Д, 3 – А, 4 - Б

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Акція «Методичне літо»
Призовий фонд 50 000 грн!
Взяти участь

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
0
міс.
2
2
дн.
0
4
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!