Всеосвіта

Головне меню порталу

Головне меню порталу

Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Використання Microsoft PowerPoint в НУШ: від простого до складного
»
Взяти участь Всі події
0400ufwl-cf9b.jpg
Платна розробка

Консультація для батьків «Сюжетно-рольові ігри в житті дітей»

docx

сюжетно-рольові ігри

Для кого: Дошкільнята (3-4 роки), Дошкільнята (4-5 років), Дошкільнята (5-6 років)

26.05.2022

217

1

0

Вміст матеріалу: показано 1 з 2 сторінок

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення зі змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документа.

Опис методичного матеріалу:

Консультація для батьків

«Сюжетно-рольові ігри в житті дітей»

Гра завжди мала, має і буде мати величезне значення в житті дитини. І якщо ви думаєте, що гра всього лише розвага і пусте проведення часу - ви глибоко помиляєтеся. В процесі гри дитина навчається аналізу, розвиває свою уяву, мислення і ще багато чого корисного відбувається в розвитку дитини.

Що таке сюжетно-рольові ігри?

Сюжетно-рольові ігри - це ігри, в яких діти «одягають» на себе роль, передаючи її характер, і діють за певним заданим сюжетом або ж самі створюють його. Тобто це в деякому роді театральну виставу. Діти вживаються в свою роль і поводяться так, як бачать свого персонажа з боку. Сюжетно-рольові ігри займають своє місце в житті дитини тоді, коли він навчиться використовувати предмети не тільки по їх безпосереднім призначенням, але і відповідно до сюжету гри. В процесі у дитини з'явиться бажання копіювати дії дорослих, він навчиться взаємодіяти з іншими дітьми в грі, або дорослими.

Значення іграшки для розгортання самостійної гри дітьми старшого дошкільного віку також специфічно. Якщо в грі малюків предметна обстановка визначає сюжет, то старші дошкільнята самі конструюють предметно-ігрову ситуацію в залежності від обраної теми і наміченого ходу гри, підпорядковуючи її ігровому задуму. Гра молодших дошкільнят вимагає в значній мірі опори на іграшки і предмети, які їх замінюють. Основна вимога до іграшки-заступнику - зручність у виконанні ігрових дій, відповідність за величиною з іншим ігровим матеріалом. Дуже важливо, щоб така іграшка нагадувала зображуваний предмет загальними контурами. Так, лялька може бути зроблена з рушника, якщо його скачати і надіти фартушок або бантик, замість тарілки можна запропонувати гурток картону і т. д. При правильному керівництві грою діти трирічного віку не тільки з захопленням використовують запропоновані дорослим предмети-заступники, а й самі заздалегідь вибирають і домовляються, що вони будуть позначати ( «Ось це лялька», «це тарілка»). Іноді наділяють іграшку-заступник роллю ( «Давай це буде тато, а це дочка»). Діти 4-5 років здійснюють ігрові дії теж найчастіше за допомогою іграшок, але вони вже починають користуватися і жестом, і словом, і певним становищем предмета або самої дитини. В цьому віці особливе значення набувають предмети-атрибути: всілякі шапочки, фартухи, халати , сумочки. У цей період необхідні іграшки, що відображають специфіку гарматних дій в тій чи іншій професії. Лікарю необхідний халат, стіл для прийому, паличка, що позначає градусник або шприц, і неодмінно потрібні пацієнти, терпляче зносять турботу лікаря і медсестри. Цими пацієнтами можуть бути великі ляльки з легко знімається одягом або голяки, загорнуті в ковдру. У хворих дітей повинні бути свої тата і мами.

Для дитини 6-7 років головне вже не в виконанні рольових дій за допомогою іграшок і предметів, а в спілкуванні з тими, хто взяв на себе інші ролі, пов'язані з його роллю, зі змістом сюжету гри. Це істотно змінює вимоги до іграшки і змушує шукати відповідь на питання, якою вона має бути не стільки в самій грі, скільки в самій реальній сьогоднішнього життя. Це вже не тільки гри в сім'ю, школу, лікарню, але і підкорення космосу, збір врожаю, будівництво газопроводу і т. д.

Таким чином, сюжетно-рольові ігри вчать дитину погоджувати свої дії з іншими учасниками гри, приміряти на себе різні особистісні якості, а так само знаходити виходи з різних ситуацій. Граючи в ці ігри, дитина виростає творчої і самостійної особистістю, готової до вирішення життєвих ситуацій.

Спочатку сюжетно-рольова гра проявляється в звичайному наслідуванні дорослою дитиною. Малюк самостійно пилососить, варить суп, укладає іграшки спати, щось ремонтує. Через деякий час дитина починає обігрувати знайомі йому життєві ситуації: «відвідування лікарні», «похід в магазин» і т. д.

На цьому етапі в сюжетно-рольову гру додається діалог дійових осіб. Тут дуже до речі буде допомога батьків. Якщо ви будете допомагати малюкові в грі, то вже до двох з половиною років дитина буде самостійно грати в сюжетно-рольові ігри разом зі своїми іграшками.

Далі йде ускладнення гри за рахунок появи сюжету - об'єднання декількох ситуацій. Наприклад, сюжетом може бути поїздка на природу - спочатку дитина збере необхідні речі, після сяде в транспорт, на місці розпакує свої сумки, може взяти вудку і порибалити, або щось ще в подібному дусі. Діти починають домовлятися про правила гри - розвивається ділове спілкування. У 4-5 років діти не тільки обіграють повсякденні ситуації, а й додають в гру сюжети з казок, мультфільмів, книжок.

Старші діти легко включаються в сюжетно-рольову гру, але навіть це не означає, що дорослий може залишатися на задньому плані і пустити все на самоплив. Якщо батьки не будуть надавати дитині нові ситуації для гри, то дитина може зупинитися в розвитку і перестати проявляти самостійність. Прояв творчості і самостійності в сюжетно-рольових іграх показує рівень розвитку мислення дитини.

Всі придбані матеріали зберігаються в кабінеті покупок.