Консультація для вихователів "Інноваційні технології в образотворчому мистецтві"

Опис документу:
Мета занять образотворчого мистецтва учити дітей до спостереження за навколишньою дійсністю, розвивати найважливіше для художньої творчості – уміння бачити життя очима художника, формування спостережливості, уваги до навколишньої дійсності освоєння художніх матеріалів. Джерело: http://sadokkozin.org.ua/node/106

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

КОНСУЛЬТАЦІЯ ДЛЯ ВИХОВАТЕЛІВ:

«ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ОБРАЗОТВОРЧОМУ МИСТЕЦТВІ»

 

Розмальовування маленьких камінчиків

Зрозуміло, найчастіше дитина зображає на папері, рідше на асфальті, плитці, великих каменях. Площинне зображення будинку, дерев, машин, тварин на папері не так вабить, як створення об'ємних власних творінь. У зв'язку з цим використовуються морські камінчики. Вони гладкі, маленькі і мають різну форму. Сама форма камінчика деколи підкаже дитині, який образ у даному випадку створити (а іноді дорослі допоможуть малюкам). Один камінчик краще підмалювати під жабу, інший - під жучка, а з третього вийде чудовий грибок. На камінчик наноситься яскрава густа фарба - і образ готовий. А краще за все закінчити так: після того, як камінчик висохне, покрити його безбарвним лаком. У цьому випадку блищить, яскраво переливається об'ємний жук або жаба, зроблена дитячими руками. Ця іграшка ще не один раз братиме участь в самостійних дитячих іграх і приноситиме чималу користь її господареві.

 

Метод пальцевого живопису: малюємо пальцями разом із дитиною

Ще один із способів зображати навколишній світ: пальцями, долонею, ступнею ноги, а може бути, і підборіддям, носом. Не всі сприймуть таке твердження серйозно. Де ж грань між витівкою і малюванням? А чому, скажіть, ми повинні малювати тільки пензликом або фломастером? Адже рука або окремі пальці - це така підмога. Причому вказівний палець правої руки слухається дитини краще, ніж олівець. Ну, а якщо олівець зламався, пензлик витерся, фломастери скінчилися - а малювати хочеться. Є ще одна причина: іноді тематика просто просить дитячу долоньку або пальчик. Наприклад, малювання дерева дитина краще виконає руками, чим іншими знаряддями. Пальцем він виведе стовбур і гілки, потім (якщо осінь) нанесе на внутрішню сторону руки жовту, зелену, оранжеву фарби і намалює зверху багряно-червоне дерево. Добре, якщо ми навчимо дітей користуватися пальцями рук раціонально: не одним вказівним, а всіма. І ще. Якщо дошкільник вже багато часу провів з фломастерами і олівцями, то він не відразу прийме ваші умови малювати пальцями. Дівчинка Катя (3,5 роки) сказала: «А чому потрібно малювати пальцем, я не хочу». До певної міри вона вже зациклена на традиційності. Крім того, не всі хочуть «бруднити» руки. Наше з вами завдання - познайомити дітей з пальцевим живописом, нагадувати про нього - а вибір нехай залишиться за малюками.

Метод ниткографії

Використовують цей метод в основному для дівчаток. Але це не означає, що він непридатний для дітей іншої підлоги. А полягає він у наступному. Спочатку робиться з картону екран розміром 25 х 25 см. На картон наклеюється або оксамитовий папір, або однотонна фланель. До екрана добре б підготувати симпатичний мішечок з набором шерстяних або напівшерстяних ниток різних кольорів. Ви вже, ймовірно, здогадалися? Так, в основі цього методу лежить наступна особливість: до фланелі або оксамитового паперу притягуються ниточки, що мають певний відсоток шерсті. Потрібно тільки прикріплювати їх легкими рухами вказівного пальця.. З таких ниток можна готувати цікаві сюжети. Розвивається уява, відчуття смаку. Дівчатка вчаться уміло підбирати кольори. До світлої фланелі підходять одні кольори ниток, а до темної - абсолютно інші. Гак починається поступовий шлях до жіночого ремесла, рукоділля.

Метод монотипії

Два слова про цей, на жаль, рідко використовуваний метод. І марно. Тому що він таїть у собі немало принадного для дошкільників. Якщо стисло сказати, то це зображення на целофані, яке переноситься потім на папір. Адже цікаво ж. Починаємо на гладкому целофані малювати фарбою за допомогою пензлика, або сірника з ваткою, або пальцем (не треба одноманітності). Фарба повинна бути густою і яскравою. І відразу ж, поки не висохла фарба, перевертаємо целофан зображенням вниз на білий щільний папір і як би промокає малюнок, а потім піднімаємо. Виходить два малюнки. Іноді зображення залишається на целофані, іноді на папері. Але ж можна подарувати один малюнок бабусі, подружці, хворому хлопчикові, сусідові.

Малювання на мокрому папері

До недавніх пір вважалося, що малювати можна тільки на сухому папері, адже фарба достатньо розбавлена водою. Але існує цілий ряд предметів, сюжетів, образів, які краще малювати на вологому папері. Потрібна неясність, розпливчатість, наприклад, якщо дитина хоче зобразити наступні теми: «Місто в тумані», «Мені приснилися сни», «Йде дощ», «Нічне місто», «Квіти за занавіскою» і так далі. Нам потрібно навчити дошкільника зробити папір трохи вологим. Якщо папір буде надмірно мокрим - малюнка може взагалі не вийти. Тому ми рекомендуємо намочити в чистій воді грудочку вати, віджати її і провести або по всьому листу паперу, або тільки по окремій частині. І папір готовий до відтворення пливучих образів.

Тканинні зображення

Напевно, здебільшого дівчатка люблять возитися з шматочками тканин. Вони їх «перуть», завертають ляльок, гладять і так далі. Але ж тканини - це прекрасна сировина для зображення. Значить, у мішечок ми збираємо залишки різних тканин. Стане в нагоді, як мовиться, і ситець, і парча. Дуже важливо на конкретних прикладах показати дівчаткам, як малюнок на тканині може допомогти зобразити в сюжеті щось дуже яскраво і в той же самий час легко. Наведемо декілька прикладів. Так, на одній з тканин зображені квіти. Ми їх вирізаємо по контуру, наклеюємо (тільки клейстером або іншим хорошим клеєм), а потім підмальовували стіл або вазу. Виходить ємке барвисте зображення. Бувають тканини, які можуть добре послужити як будиночок або тулуб тварини, або красива парасолька, або шапочка для ляльки, або сумочки.

Точковий малюнок

Дітям подобається все нетрадиційне. Періодично запрошуємо вас знайомити дітей з неординарними методами зображення предметів. Малювання крапками відноситься до незвичайних прийомів. Для реалізації можна узяти фломастер, олівець, поставити його перпендикулярно до білого листа паперу і почати зображати.

Але краще всього виходять точкові малюнки фарбами. От як це робиться. Сірник, очищений від сірки, туго замотується невеликим шматочком вати і занурюється в густу фарбу. А далі принцип нанесення крапок такий же. Головне, відразу ж зацікавити дитину. Ви підходите з сірником, вже обмотаною ватою, і говорите: «А хочеш, я тобі сьогодні покажу щось дуже цікаве?» Відмови, звичайно, не буде. Важливо потім обговорити з дошкільником, які краще всього предмети можна малювати методом точкового малюнка.

Поролонові малюнки

Чомусь ми всі схильні думати, що, якщо малюємо фарбами, то обов'язково і пензликом. Та не тільки. На допомогу може прийти поролон. Радимо зробити з нього найрізноманітніші маленькі геометричні фігурки, а потім прикріпити їх тонким дротом до палички або до олівця (не заточеного). Знаряддя праці вже готове. Тепер його потрібно вмочити в фарбу і методом штампів малювати червоні трикутники, жовті кухлі, зелені квадрати (адже поролон на відміну від вати добре миється). Спочатку діти хаотично малюватимуть геометричні фігури. А потім запропонуєте зробити з них прості орнаменти - спочатку з одного виду фігур, потім з двох, трьох. Не можна недооцінювати роль орнаментального живопису в естетичному вихованні дітей. І не тільки в естетичному. Малювання орнаментів допомагає дитині оцінювати просторові орієнтири. Часто дошкільникам важко дається декоративне малювання - і як наслідок гасне до цього виду творчості інтерес. А тут на допомогу малюкові приходять готові фігурки, зроблені за допомогою поролону.

Малювання крейдою

Дошкільники люблять різноманітність. І це виявляється не тільки у вибиранні засобів зображення (кисть, фломастер, олівець...), але і в так званому робочому місці. Як правило, діти малюють в будинку (удома, в дитячому саду, школі). А як чудово буде вивести їх на простір, ближче до об'ємного навколишнього світу. Ці можливості надають нам звичайна крейда, вугілля. Гладкий асфальт, плитка, каміння - ось та основа, на яку добре лягає крейда й вугілля. Так, асфальт пропонує ємко зображувати сюжети. їх (якщо немає дощу) можна розвивати наступного дня. А потім по сюжетах складати розповіді. А на керамічних плитках (які деколи в залишках зберігаються де-небудь в коморі) ми рекомендуємо зображати крейдою або вугіллям узори, маленькі предмети. Великі камені (типу валунів) просяться прикрасити їх під зображення голови тварини або під пеньок. Дивлячись що або кого формою камінь нагадує.

Метод чарівного малюнка

З нашого досвіду: цей метод дуже люблять і діти, і дорослі. А реалізується він так. Кутом воскової свічки на білому папері малюється зображення (ялиночка, будиночок, а може, цілий сюжет). Потім пензликом, а краще ватою або поролоном, фарба наноситься зверху на все зображення. Унаслідок того, що фарб; не лягає на жирне зображення свічкою - малюнок як би з'являється раптово перед очима хлоп'ят, проявляється. Можна такий же ефект отримати, малюючи спочатку канцелярським клеєм або шматочком господарського мила. Ви можете готувати «чарівні листочки», які будуть розфарбовувати діти, не знаючи, що з'явиться. При цьому не останню роль грає підбір фону до предмету. Наприклад, намальованого свічкою сніговика краще закрасити блакитною фарбою, а човник зеленої. Не потрібно турбуватися, якщо при малюванні почнуть кришитися свічки або мило. Це залежить від їх якості.

Малювання через копіювальний папір

Зображення через такий папір вимагає від дітей рухів всліпу, на дотик, що теж важливо для розвитку рецепторів і дрібної моторики рук. Копіювальний папір лягає блискучою поверхнею вниз (як це робиться при відбитку на машинці копій), а потім ми показуємо дитині, що, рухаючи по паперу кінчиком нігтя або тупою паличкою, олівцем, можна зобразити які хочеш предмети. Для зручності потрібно білий і копіювальний папір скріпляти або притримувати лівою рукою їх разом. Важливо також не тиснути сильно нігтем або паличкою, а м'яко водити по поверхні копірки. Дітям подобається, що колір ліній, що зображуються, залежить від кольору копірки. Подобається і подальше продовження роботи: адже отриманий малюнок можна обвести, домальовувати, подарувати.

Колаж

Саме поняття пояснює сенс даного методу: у нього збираються декілька вищеописаних. Нам в ідеалі здається важливим наступне: добре, коли дошкільник не тільки знайомий з різними прийомами зображення, але і не забуває про них, а до місця використовує, виконуючи задану мету. Наприклад, один з дітей 5-6 років вирішив намалювати літо, і для цього він використовує точковий малюнок (квіти) а сонечко дитина намалює пальцем, фрукти і овочі він виріже з листівок, тканинами зобразить небо і хмари і так далі. Межі вдосконаленню і творчості в образотворчій діяльності немає. Англійський педагог-дослідник Ганна Роговина рекомендує все, що є під рукою, використовувати для вправ у малюванні: малювати ганчірочкою, паперовою серветкою (складеною багато раз); малювати брудною водою, старою чайною заваркою, кавовою гущею, вичавлюванням з ягід Корисно, продовжує Роговина, розфарбовувати банки і пляшки, котушки і коробки і так далі Вам, поважані батьки, є з чого вибрати, що взяти до відома і передати своїй дитині. Важливо тільки вирішити свою проблему - організувати куточок творчості і Знаходити час для передачі образотворчих знань.

Малюнок вугіллям

Вугілля може бути штучним, виготовленим шляхом пересування дрібно змеленого вугілля, та натуральним, яке отримують з березових та липових прутів. Натуральне вугілля ми можемо зробити самі. У бляшанку кладемо рівні березові гілочки, щільно закриваємо кришкою за допомогою застигаючого розчину або глини. Бляшанку ставимо на гаряче вугілля і залишаємо на якомога тривалий час для того, щоб отримати дуже чорне і достатньо м'яке вугілля. Для малювання вугіллям необхідний папір із шершавою поверхнею.

Малюнок восковою пастеллю

Пастель можна легко виготовити з кольорових художніх фарб, розмішаних у розтопленому воску. Замісимо в них тісто, викладемо на подовгуватій дощечці та наріжемо шматочками завдовжки 10 см. Воскову пастель ми можемо використовувати для нарисів, а також для робіт, що виконуються у восковій техніці, якщо необхідно отримати кольорове зображення. Лист паперу необхідно покрити товстим шаром кольорової пастелі, а після цього за допомогою пензля - чорною тушшю в декілька шарів. Дамо висохнути і малюємо гострим предметом, розкриваючи шар туші аж до кольорової воскової основи.

Малюнок тушшю

Туш виробляється з сажі, яка утворюється в процесі горіння деяких масел з додатком лужного мила. В роботі з тушшю використовується цупкий картонний папір з гладкою поверхнею. Для малюнків береться м'яке перо, яке можна виготовити з очерету або шматочків деревини, обрізаних за формою пера, рейсфедер, а також волосяний пензель. Цікавий ефект можна отримати, якщо нанести туш на вологий папір.

Малюнок сангіною

Сангіна - сухий, графічний матеріал, як правило, чорного, сірого та коричневого кольорів, виготовлений з натуральної залізомісткої глини. Вона підходить як для самостійних завершених робіт, так і для етюдів та нарисів. Для малюнків сангіною підходить гладкіший папір.

Акватипія

Акватипія - цікава і доступна дітям техніка створення зображень за допомогою звичайного мила і фарб.

Щоб створити композицію потрібно: Два аркуші білого або кольорового картону, господарче мило, фарби-гуаш, кілька пензлів. Порядок роботи:

  • Натираємо мило на тертушці і розчиняємо його в теплій воді до густоти сметани.

  • Продумуємо композицію: вертикальна чи горизонтальна, одна чи кілька мильних плям тощо. Можна створювати акватипії і без попереднього задуму.

  • Пензлем наносимо розчин мила на один із аркушів.

  • Швидко розфарбовуємо намилений аркуш згідно із задумом. Для зимового пейзажу знадобляться біла, блакитна, бузкова фарби, для осіннього - жовта, червона, коричнева.

  • Накриваємо роботу другим аркушем картону, щільно притиснувши його.

  • Обережно знімаємо верхній аркуш, тримаючи його за один з країв.

  • Вологі або висушені зображення можна домалювати фарбами або кульковою ручкою. Деякі елементи композиції варто продряпувати.

Малюнок на яєчній шкаралупі

Малюнки на яєчній шкаралупі виходять оригінальні: об'ємні і наче потріскані. У такий спосіб можна зобразити будинки, бруківку, дерева.

ПІДГОТОВКА ОСНОВИ

Яєчну шкаралупу покладіть на тарілку, щоб вона висохла. Поламайте її. Після цього кожний шматочок намастіть клеєм ПВА зі звороту та наклейте їх на цупкий папір або білий картон на певній відстані один від одного. Підготувавши аркуш паперу чи картону до роботи, можна починати малювати. Найкраще взяти гуашеві фарби Вони мають бути густі, як сметана. Якщо пензлик висихатиме, час від часу змочуйте його у воді, а фарби набирайте багато і часто. Малюйте на шкаралупі так само, як на звичайному папері.

Тиснення на фользі

Щоб виготовити тиснене зображення, вам знадобляться:

  • тонка алюмінієва фольга ( як тло );

  • кулькова ручка з виписаним стержнем ( як інструмент );

  • будь-яка м'яка основа (грубий журнал, старий вовняний шарф абощо) для підкладання під фольгу під час крапання та малювання на ній.

Обраний малюнок переведіть олівцем на кальку, покладіть її на підготовлену фольгу і кульковою ручкою зробіть крапкові контури об'ємних частин. Заберіть кальку й, поклавши фольгу лицевим боком на м'яку основу, заповніть видавленими крапками малюнок. Далі переверніть фольгу - вийшов об'ємний малюнок. Але оскільки контур іще нечіткий, обведіть його суцільною лінією.

Гратаж

Гратаж - художньо-графічна техніка. Назва гратаж походить від французького слова gratter ( шкребти, дряпати ). Етапи виконання гратажу.

Спочатку готують тло - розфарбовують аркуш картону різнокольоровою восковою крейдою.

Потім тло натирають свічкою так, щоб віск щільно вкрив весь аркуш. На картон наносять розчин рідкого мила й туші (1:1).

Коли тло добре підсохне, можна починати продряпувати зображення загостреною паличкою, стекою, змітаючи стружку м'яким пензлем..

Кольорове тло наносять довільно або відповідно до розташування задуманої композиції. Наприклад, якщо дитина хоче зобразити кульбабку, то нижню частину аркуша слід розфарбувати зеленим, а горішню - жовтим кольором. Для виконання чорно-білого гратажу не потрібно зафарбовувати тло кольоровою крейдою. Білий аркуш вкривають шаром воску і розчином мила й туші а потім продряпують зображення: силуети людей, тварин, обриси засніжених дерев тощо. Для створення космічних пейзажів, зображення вогнів вечірнього міста, новорічних композицій тло найкраще заливати чорною тушшю. У решті випадків можна скористатися зеленою, червоною або синьою.

Об'ємна аплікація

Очевидно, що діти люблять займатися аплікацією: вирізати що-небудь і наклеювати, отримуючи від самого процесу масу задоволення. І потрібно створювати їм всі умови. Разом з площинною аплікацією навчити їх робити об'ємну: об'ємна краще сприймається дошкільником і реалістичніше відображає навколишній світ. З метою отримання такого зображення потрібно добре пом'яти в дитячих руках кольоровий папір, потім злегка розпрямити і вирізувати необхідну форму. Після чого легенько наклеїти і у разі потреби домальовувати окремі деталі олівцем або фломастером. Зробіть, наприклад, так любиму дітьми черепашку. Помніть коричневий папір, злегка розпрямите, виріжте овальну форму і наклейте, а потім підмалюйте голову і ноги.

Розвиток дитячої творчості: малюємо за допомогою листівок

Насправді, майже в кожному будинку зберігається маса старих листівок. Переберіть разом з дітьми старі листівки, навчіть вирізати потрібні образи і наклеювати до місця, в сюжет. Яскраве фабричне зображення предметів і явищ додасть навіть найпростішому невитіюватому малюнку цілком художнє оздоблення. Хіба може трьох чотирьох - і навіть п'ятирічна дитина намалювати собаку і жука? Ні. Але до собачки і жучка віна домальовує сонечко, дощик і буде дуже рада. Або якщо ми разом з дітьми виріжемо з листівки і наклеїмо казковий будиночок з бабусею у віконці, то дошкільник, орієнтуючись на свою уяву, знання казок і образотворчі навички, безперечно, домальовує щось до нього.

Учимося робити фон

Зазвичай діти малюють на білому папері. Так яскравіше видно. Так швидше. Але деякі сюжети вимагають фону. І, треба сказати, на зробленому заздалегідь фоні краще виглядають усі дитячі роботи. Тому навчимо дітей робити фон. Добре, якщо вони будуть самостійно, до ситуації вирішувати, коли він потрібний, а коли потрібний просто білий папір. Багато дітей роблять фон пензликом, до того ж звичайним, маленьким. Виходить довго і нерівно. Діти при цьому нетерпляче нервують. Хоча є простій і надійний спосіб: робити фон ватою або шматком поролону, змоченим у воді і фарбі.

 

Секрети ниткографії

Матеріал: набір гуаші, тарілочка, пензлик, відрізок грубої нитки, бажано ірису завдовжки 40см, аркуш паперу, зігнутий навпіл по вертикалі, серветки.

Кладемо аркуш перед собою. Праворуч ставимо тарілочку і фарби. Поруч з ними кладемо серветки.

Кладемо нитку в тарілочку і намащуємо її гуашшю, залишаючи кінчик приблизно 7см чистим.

Притримуючи пензлем намащену нитку, піднімаємо її вгору, щоб розпрямити.

Розкладаємо нитку на правій половині аркуша, утворюючи петлі. Чистий кінчик має лишитися за межами аркуша.

Накриваємо нитку лівою половинкою аркуша.

Притискаємо лівою рукою аркуш, правою витягуємо з нього нитку рухом на себе й праворуч. Це робимо обережно, щоб не забруднитись. Відкладаємо нитку на серветку.

Відкриваємо аркуш і домальовуємо деталі, яких, як на нашу творчу фантазію, не вистачає на картині. Малюнок можна вирізати і наклеїти на кольоровий аркуш.

Малюнок пластиліном

Ось дощечка, вона з картону, зовсім біла і спокійна.

Зараз по ній розіллється море - море глибоке, море бездонне, намальоване пластиліном!

А хіба пластиліном малюють? - Запитаєш ти, друже, Бо як ліпити, я знаю, хоч і вмію не дуже... Спробуй, люба дитино! Вийде в тебе все неодмінно!

Вищипни спершу грудочку голубого ( власним пальчиком, наче пензликом, Розітри по поверхні грудку цю пластиліну ), Намалюй першу хвилю - блакитну і легку. І чим глибше море, тим темніший вибирай колір.

І потроху, поступово «холодці» кольори додавай. Смарагдовий, синій, фіолетовий. І невдовзі на картонному просторі зашумить, заграє справжнє море!

Рельєфний малюнок

Щоб приготувати рельєфну фарбу, потрібно змішати півсклянки крохмалю, 1/8 склянки води, 0,5 склянки солі. Усе добре розмішати. Розкласти суміш в баночки. У кожну баночку додати по 2 чайні ложки гуаші різного кольору і розмішати. Здобуті суміші використовуйте для створення рельєфних малюнків. Для замальовування великих площин використовуйте пензлики великих розмірів ( № 5-10 ), а для дрібних деталей - маленьких ( № 2-4 ). Якщо суміш вийде занадто густою, додайте води.

 Малювання на зволоженому аркуші

Спочатку мокрим пензлем або ватою, чи поролоном зволожити папір. Потім вмочити палець у фарбу і швиденько , доки папір не висох, нанести на нього візерунок.

Малюємо квачиком.

ЯК ЗРОБИТИ КВАЧИК ДЛЯ МАЛЮВАННЯ

Візьміть цупкий, але м'який квадратний клаптик тканини (такої, щоб не стріпалися краї) розміром 8x8 см. Зробіть квадратик, згорніть його так, щоб він набрав форми конуса, обмотайте цей конус ниткою та зав'яжіть. Квачик для малювання готовий. Бажано, щоб їх було кілька - окремо для кожної фарби, або близьких за кольором фарб.

Фрукти на клейонці

Клейонку розрізаємо на невеликі квадрати, або прямокутники розмірами 20x20 см, 15x15 см. Для роботи знадобляться також гуашеві фарби, баночка з водою, пензлі. Гуашеві фарби мають бути густими, як сметана. Воду використовуйте тільки для того, щоб промити пензлик, коли треба набрати фарбу іншого кольору. Якщо фарби будуть рідкими, вони погано лягатимуть на клейонку. Малюйте пензликами різної товщини. Коли малюнок виконано, дайте йому добре висохнути. За цей час підготуйте фоновий папір такого самого розміру, як клейонка. Наріжте з кольорового паперу смужки завширшки 2-3 см і завдовжки як сторони вашого малюнка. Малюнок покладіть зображенням на тло - основу, а смужки по довжині складіть навпіл, намастіть клеєм і склейте ними малюнок і тло-основу по периметру. Якщо на зворотному боці ще й приклеїти петлю з ниточки, то ваш виріб можна буде повісити на стіну, як оздобу приміщення.

Що може зубна щітка

Для роботи знадобиться: білі або кольорові аркуші паперу, акварельні або гуашеві фарби, баночка з водою, серветка з тканини 15*15 см і звичайна зубна щітка.

ТЕХНОЛОГІЯ РОБОТИ

Вмочуємо зубну щітку у воду, набираємо фарбу і починаємо малювати. Рука при цьому може рухатися знизу вгору, навкоси, по колу, по спіралі, хвилями й зигзагами. Малювати можна кінчиком щітки й усією площею. Для кращої передачі фактури зображення щетина щітки має бути завжди напівсухою. Під час малювання деяких предметів, наприклад квітів, використовується прийом накладання одного кольору на інший. Спочатку малюємо, скажімо, малиновою фарбою, після висихання - поверх неї білою, а потім знову малиновою. Так створюється об'єм і передається фактура. Цей прийом використовують для малювання ялинки, снігу, моря, ведмежатка й інших предметів.

Набризги

За допомогою зубної щітки. Також набризгами можна малювати через трафарет.

Малювання дитячими губами

Губами малюють квіти, а стебло і листочки домалювати пензликом.

Малювання зібганим папером

Вмочивши зібганий папір у фарбу можна малювати сніг, листя на деревах, землю в різні пори року, прикрашати одяг, посуд, тварин тощо.

Штампування

Штампи можна виготовляти із сирих овочем, поролону, пінопласту, або штампувати звичайними кришками тощо. Теми для малювання штампами можуть бути різноманітними.

Малювання пір'ям

Пір'ям малюємо зимові візерунки на шибках, мороз, вітер тощо.

Дмухавка

Технологія.

Зробити ляпку.

Відхилити аркуш від себе, щоб зручніше було дмухати на нього.

Набрати повітря, щоб легше було дмухати.

Видихнути. Домалювати листя пальчиком, сім'я домалюємо пальчиком.

Малюють мильні бульки

Потрібно: невеликі скляночки ( 100-150 мл), чайна ложка, папір ( білий, кольоровий ), гуашеві фарби, рідкий мийний засіб, соломинки ( трубочки ). Ретельно змішайте у склянці по одній чайній ложці гуаші, рідкого мила та води. Опусти в суміш трубочку та легенько дмухни. Коли бульки піднімуться на 2,5 см від краю склянки, піднеси до неї аркуш паперу і охайно торкнися бульок його площиною. Стеж за тим, щоб папір не торкався країв склянки. Час від часу піднімай аркуш, щоб поглянути на малюнок із мильних бульок. Зачекай кілька секунд, щоб витвір підсохнув. Якщо треба, можна накласти елементи малюнка іншого кольору.

Якщо з утвореної кольорової суміші не виходять бульки, додай туди одну чайну ложку води.

Якщо колір бульок не дуже насичений, додай пів ложечки фарби.

Використання декоративних елементів у малюванні тварин

ЗІРКА. Починаємо малювати щупальця в напрямку до центра. Потім вміщуємо кінчики пензля в темнішу фарбу і дрібними мазками «зернятко» робимо зубчики по контуру щупальців.

МЕДУЗА. Спочатку вільними перехідними мазками змальовуємо щупальце. Потім зображуємо «комірець» і контур дзвоноподібного тіла. Наприкінці вільними хвилястими мазками зафарбовуємо тіло медузи.

КУРЧАТКО. Спочатку треба намалювати дві пухнасті жовті кульки тоненькими мазками до центра. Потім, злегка вмочивши пензлик в оранжеву фарбу кількома вільними мазками малюємо щічку, крильця, хвостик і маленький гребінець. Можна оживити крильця і хвостик тоненькими коричневими мазками.

Виконання малюнків за допомогою клею ПВА

Намалюйте на картоні малюнок. Обведіть весь малюнок клеєм. Потім дайте йому підсохнути.

Весь малюнок покрийте фарбою ( бажано акриловою ).

Щоб отримати ефект «старого золота» нанесіть на м'яку ганчірку чорного крему для взуття та протріть нею малюнок.

Як з половинки зробити ціле

Візьміть спочатку білий папір і рівненько зігніть його навпіл по широкій стороні. Коли ми його розігнемо, він матиме вигляд розгорнутої книжки. Малюватимемо тільки на одній сторіночці. На якій саме: зліва чи справа? На тій, яка вам більше до вподоби. Малювати потрібно фарбами різного кольору.

Для малювання у чарівний спосіб треба спочатку приготувати фарбу. З цією метою її переносять пензликом зі слоїка на палітру, знов-таки пензликом додають до неї трохи водички і добре перемішують, щоб гуашева фарба була негустою. А тепер згорнемо «книжку» , намалюємо на одній сторінці половину малюнка. А тепер згорнемо нашу «книжку», добре притиснемо стінки та ще й міцно

прогладимо закриту «книжечку» долонькою. Розгорнувши книжку, побачите, що на другій сторінці, на якій ви нічого не малювали, теж з'явилося зображення.

Ялинка взимку

Для цього візьмемо аркуш голубого кольору або ж затонуємо папір самі. Покладемо дубовий листок на клейонку гладенькою стороною донизу, нанесемо пензликом на його зворотному боці зелену фарбу та зробимо кілька відбитків, притиснувши листок зафарбованою поверхнею до аркуша. Після цього візьмемо тоненький пензлик і домалюємо нашим ялинкам верхівки та голки зеленого кольору, потім легенько «притрусимо» їх сніжком - білою фарбою. Наклеїмо внизу аркуша смужку білого мережива - сніг. А щоб наша картина не була занадто холодною, зігріємо її, намалювавши сонечко. Візьміть вовняні білі нитки для плетіння та викладіть їх у вигляді спіралі, щоб вийшов кружечок - основа сонечка. Цей кружечок з ниток наклейте над ялинками і пофарбуйте жовтою фарбою, домалюйте навколо нього промінці. З голубих вовняних ниток викладіть хмаринки, обвівши їх синьою фарбою по контуру.

Малювання долонькою і пальчиком

ГУСЕНИЧКА. Фарба наноситься на нижню сторону першої фаланги вказівного пальця і на папері залишаються кольорові сліди один біля одного. Можна домалювати очі, лапки.

РИБКА. Фарба наноситься,на нижню сторону першої фаланги вказівного пальчика, ставляться сліди за площиною аркуша, очі і хвіст домалювати пензликом.

ВОСЬМИПЕЛЮСТКОВА КВІТКА. Серединка квітки - пучка вказівного пальця, пелюстки - бічна сторона мізинця навколо серединки.

ТЮЛЬПАН. Пелюстки - зігнута середня фаланга вказівного пальчика, стебельце - пензликом, листочки - бічна сторона мізинця.

РАВЛИК. Вказівним пальчиком малюють концентричні кола (хатинка), вивести голівку, притиснути і витерти пальчик у зворотному напрямку.

МЕТЕЛИК. Тулуб - зігнута середня фаланга вказівного пальця, голова - пучка вказівного пальця, крильця - нижня сторона першої фаланги великого пальчика.

Можна малювати долонькою. Фарба наноситься на долоньку пензликом. Найкраще долонею малювати різних птахів.

Зимові фантазії. Дерево «спить».

Для роботи підготуйте: папір голубого кольору, біле мереживо, рис, вату, пензлики для клею, білу, голубу та синю гуаш. Намалюй гуашевими фарбами дерево: стовбур та крону. Саму крону намалюйте білою або голубою фарбою, а край обведіть синьою. Намалюйте заплющені очі, рот, щічки. Коли фарба на стовбурі підсохне, змастіть його клеєм та посипте рисом. Зробіть з вати багато кульок, та облямуйте ними крону, змастивши її зі звороту клеєм. Унизу аркуша наклейте смужку білого мережива, трішки прикривши нею стовбур дерева.

Малюємо жатим (креповим) папером Обрізки жатого паперу, що залишилися від пакування квітів і подарунків після дня народження або свята, потрібно скачати в тугі рулончики й закріпити кінці рулончика скотчем. Такий інструмент за формою нагадує олівець, але дає дуже яскраву широку лінію. Перед малюванням кінець палички потрібно вмочити у воду. Коли кінець палички дуже розмокне, його треба підрізати.

Фарба на жатому папері дуже стійка й може надовго залишатися на пальцях, відмиваючись тільки через кілька днів. Щоб захистити руки, можна надягти напальчники або рукавички (що саме по собі — захоплююче заняття).

Малювати паличками із жатого паперу можна як на заняттях із зо­бражувальної діяльності, так і під час прогулянки в теплу погоду. Для цього на столі або довгому ослоні потрібно розстелити рулон шпалер і закріпити його скотчем. Прямо на папері розставити невеликі блюдечка з водою. Дуже цікаво в такий спосіб малювати одну велику картину всім разом.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
4
міс.
0
7
дн.
0
1
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!