Конспект заняття "Завдання королеви Зими"

Опис документу:
Тматичне заняття з розвитку мовлення для дітей середньої групи. Освітня лінія: "Мовлення дитини", Змістовий блок: "Фонематичний слух, звуковимова", "Граматичні вміння", "Словниковий запас", "Зв'язне мовлення"

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема: Завдання клролеви Зими

Програмовий зміст: відпрацювання навичок утворення зменшувально-пестливих форм іменників від заданого слова та форм множини; вміння визначати перший та останній звук у слові; узгоджувати слова в реченні в числі та відмінку; формувати вміння більш точно добирати слова, що відображають якість предмета чи явища (слова-порівняння); розширювати словниковий запас словами-назвами, словами-ознаками, словами-діями на основі збагачення знань про зиму, активізувати його у самостійних висловлюваннях; розвивати логічне мислення: вміння вирізняти зайве слово з ряду поданих за неприналежністю до даної пори року, розвивати увагу, пам'ять, мовленнєву активність; виховувати організованість, інтерес до мовленнєвих занять.

Підготовка та матеріали: виготовлення презентації, атрибутів, підбір дидактичних матеріалів, попередні бесіди, спостереження за зимовими явищами, практичні вправляння у виконанні різних мовленнєвих завдань.

Хід освітньо-виховної діяльності

  1. Організаційна хвилинка. Мотиваційна діяльність.

Мовл. гра-впр. «Відгадай за описом»

Вих.: Якщо дасте відповідь на запитання, то дізнаєтесь про кого ми будемо говорити:

  • Вона: холодна, крижана, вітряна

  • Вона: біла, морозяна, сніжна (Зима)

  • Відгадування загадки про зиму.

Чудо-сани прилетіли,

Скакуни в цих санях білі,

В санях тих сидить цариця,

Рукавом махає –

Сріблом все вкриває (Зима)

  1. Комунікативна діяльність

Так, говорити будемо про королеву Зиму. Адже мине ще зовсім небагато часу і зима вже закінчиться. А вона дуже хоче, щоб ми про неї пам’ятали і багато про неї знали, адже скільки вона дарує вам ігор, розваг та свят. Тому вона сьогодні ходить по дитячих садочках і роздає свої завдання із сюрпризом. Але сюрприз з’явиться лише тоді, коли ви виконаєте правильно, уважно всі її завдання. Знаєте, вона дійсно до нас заходила, ненароком забула чи загубила свою королівську корону. (вихователь бере корону, розглядає).

Ой, ні, мабуть не ненароком, а спеціально. Ось погляньте, що я тут знайшла (до корони причеплена флешка)

Діти, а ви знаєте, що це за річ? Що з нею робити? Я здогадалася: тут, мабуть, сховано завдання і сюрприз від Зимоньки. Перевіримо.

  1. Освітньо-пізнавальна діяльність.

Презентація:

1 слаед: зображення Королеви-Зими та теми заняття.

2 слайд: Впр. «Знайди слово на заданий звук»

  • відшукай слово, що розпочинається на звук «с»,

  • відшукай слово, що закінчується на звук «а».

Впр. «Мікрофон»

Щоб Зима добре нас чула на подвір’ї, що ми виконуємо її завдання, будемо говорити у мікрофон. Мікрофон передавайте, слова, що любить Зима називайте:

  • назвіть, що є взимку? (слова-назви: сніг, лід, мороз, хуртовина, холод, бурульки, заметіль, снігопад,…)

  • назвіть, що любить робити зима? ( слова-дії: віяти, дути, замітати, морозити, сипати, кружляти, святкувати, веселити,…)

  • назвіть, зима яка? (слова-ознаки: холодна, морозяна, сніжна, льодяна, вітряна, сердита, люта, весела,…).

А щоб Зима на нас не розсердилась давайте будемо говорити про неї ніжно.

Впр. «Корону одягай, ласкаві слова називай»

Н: зима – зимонька, сніг – сніжок, мороз – морозець, лід – льодок, вітер – вітерець, сніговик – сніговичок, сани – саночки.

Вих.: Зимоньці дуже подобається, коли діти граються з нею. Давайте пограємось зі словом «ЗИМА» і подружимо його з іншими словами в реченні. Я буду говорити речення, а ви будете добавляти лише слово «ЗИМА», але сказати його треба правильно.

Впр. «Подружи «ЗИМУ» зі словами» (узгодження слів у реченні в числі та відмінку)

  • довкола (що?) … (зима),

  • я радію (кому?) … (зимі),

  • мені холодно (коли?) .. (зимою),

  • ми дочекалися (кого?) …. (зиму),

  • холодні в нас (хто?) … (зими).

Фізхвилинка «Зимова прогулянка»

Ви були взимку на прогулянці, там ви:

  • бачили снігопад,

  • бачили як сердиться і дме заметіль,

  • каталися на лижах,

  • ліпили сніжки, котили кулі для снігової баби,

  • розчищали доріжки,

  • аж стомились трішки (руки вгору, вдих-видих, сіли).

Давайте поглянемо, яке ще завдання приготувала нам Зима

Впр. «Добери слова»

3 слайд: за сніжинками сховалися слова. Потрібно дати відповідь на запитання і якщо ваші відповіді будуть правильні, то сніжинка покаже вам своє слово-картинку:

  • сніг білий, як …( молоко),

  • сніг пухнастий, як …(вата),

  • сніг холодний, як … (морозиво),

  • сніжинка красива, ніби …(зірочка),

  • сніжинка легенька, як … (пух, пірїнка).

А тепер Зима хоче перевірити, які ви уважні. Ось наступне її завдання.

4 слайд: Впр. «Відшукай та назви зайвий предмет»:

  • 5 - малюнки: снігур, лижі, велосипед,

  • 6 - малюнки: сніговик, метелик, ковзани,

  • 7 - саночки, бурулька, квітка.

Дати аргументують відповіді повними реченнями.

Вих. У наступному завданні потрібно давати відповідь дуже швидко. Я говоритиму слово, а ви швидко промовляйте його і додавайте в кінці звук «и»:

  • Мороз - … (морози),

  • Лід - … (льоди),

  • Сніг - … (сніги),

  • Холод - … (холоди),

  • Вітер - … (вітри),

  • Замет - … (замети),

  • Бурулька - ..(бурульки).

  1. Оцінно-контрольна діяльність

Вих. Діти, про кого ми сьогодні говорили? А ви все про Зиму запам’ятали? А ось зараз і перевіримо. Це вам останнє завдання від королеви Зими. Я говоритиму зимові слова, а ви запам’ятовуйте і повторіть так, як говорила я.

Впр. «Запам’ятай і повтори»

  • Морз, сніг, свято;

  • Морозна, сніжна, святкова,

  • Морозить, сніжить, святкує.

  1. Підсумок

Молодці. Як ви вважаєте, всі заслужили сюрприз від королеви Зими? Давайте спробуємо, чи покаже нам Зима сюрприз? (Перегляд мультфільму про зиму)

Тематичне заняття з розвитку мовлення

Тема: «Завдання королеви Зими»

(Освітня лінія: «Мовлення дитини»;

Змістовий блок: «Фонематичний слух, звуковимова», «Граматичні вміння», «Словниковий запас», «Зв’язне мовлення»)

Вихователь Невмита Л. М.

Середня група №1 «Сонечко»

ЗДО № 9 «Веселка»

М. Звенигородка

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
4
міс.
0
1
дн.
0
0
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!