КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ З РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ для середньої групи НА ТЕМУ:«Я – хлопчик, я – дівчинка»

Дошкілля

10.04.2020

1525

0

66

Для кого: Дошкільнята (5-6 років)
Опис документу:
Мета: Підтримувати у дітей прояви самоусвідомлення ( знання свого імені, статі.) Учити називати імена людей в орудному відмінку ; утворювати присвійні прикметники від імен людей. Стимулювати вживання речень зі сполучником «а». Учити складати розповіді про себе на основі власного досвіду, використовуючи при цьому синектичні картки – схеми , ставити запитання дітям. Розвивати зв’язну розмовну мову. Виховувати пізнавальний інтерес.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Мета: Підтримувати у дітей прояви самоусвідомлення ( знання свого імені, статі.) Учити називати імена людей в орудному відмінку ; утворювати присвійні прикметники від імен людей. Стимулювати вживання речень зі сполучником «а». Учити складати розповіді про себе на основі власного досвіду, використовуючи при цьому синектичні картки – схеми , ставити запитання дітям. Розвивати зв’язну розмовну мову. Виховувати пізнавальний інтерес.

Матеріал: лялька Петрушка, мотрійка, сюжетні малюнки із зображенням дітей. Набір карток - схем для складання розповіді.

Методи і прийоми: сюрпризний момент, дидактичні ігри , дидактичні вправи; складання розповіді за допомогою синектичних карток – схем ; пояснення вихователя.

1)План заняття: - Організація дітей.

В-ль демонструє дітям ляльку Петрика та мотрійку :

Сьогодні в гостях у нас хороші друзі,

Із ними я вас познайомитись прошу.

Знайомтесь малята з мотрійкою,

Яку звуть просто Марійкою .

А ось іще й клоун. Його ви впізнали?

Петриком клоуна, дітки, назвали.

Привітайтеся з Петриком та мотрійкою Марійкою.

2) « Познайомимося з гостями.»

ДИДАКТИЧНА ГРА « Як тебе назвали?» (с клубочком).

В-ль: Тепер вам Марійка та Петрик знайомі,

Бо їх імена, діточки вам відомі.

Тож треба , щоб гостям ви розказали ,

Як кожного з вас мої любі назвали!

Діти по черзі називають себе: спочатку в називному відмінку, а потім в орудному: ( Наприклад: - Я – Оленка. Мене назвали Оленкою.)

3). ДИДАКТИЧНА ГРА « Відгадай».

Діти стоять у колі. Одна дитина – в центрі, із заплющеними очима. Діти йдуть по колу і промовляють: « Відгадай, відгадай , хто гукнув тебе – впізнай!» Одна дитина з кола промовляє : « Миколко , це я !». Дитина ( в центрі) розплющує очі та називає чий голос вона чула ( Це Олин голос).

4). ДИДАКТИЧНА ГРА «Скажи , хто ти?»

Діти продовжують стояти в колі , по черзі повертаються одне до одного,ставлять запитання одне одному та відповідають на них.

  • Я хлопчик (дівчинка). А ти хто?

5). Діти сідають на стільчики.

ДИДАКТИЧНА ГРА «Хлопчики та дівчатка».

В-ль: Всі ви - дітки, всі малята. Всі малята – дошкільнята,

Але є у нашій групі хлопчики й дівчатка.

Хто ж мені розповісти, любі друзі зможе,

Чим дівчата і хлоп’ята , діточки, не схожі?

Діти утворюють складні речення з протиставленням, зважаючи на запитання в – ля.

  • Хто носить спіднички, а хто ніколи не носить спідничок? ( Дівчатка носять спіднички , а хлопчики не носять спіднички.)

  • Хто одягає сукні , а хто їх ніколи не вдягає ?

  • Хто ніколи не зав`язує на голівці бантиків, а хто зав’язує і може заплітати коси?

  • Хто частіше грається машинками , а хто ляльками?

  • Хто в майбутньому стане чоловіками, а хто жінками ?

6). ФІЗХВИЛИНКА : Які хлоп’ята , а які дівчатка».

Діти відтворюють рухи відповідно до тексту.

____ Всі дівчаточка – красуні, всі гарнесенькі та юні( дівчатка хитають голівкою).

____ Ми хлоп’ята – силачі ( хлопчики показують , які вони сильні).

____ А в дівчаток довгі коси ( дівчатка імітують розчісування волосся).

____ Бистрі ноги у хлоп» яток ( хлопці імітують біг на місці).

____ Гарні посмішки в маляток ( всі діти посміхаються).

____ Всі малята – молодці !( хлопають в долоні).

7). ДИДАКТИЧНА ВПРАВА « Хто що робить?»

В-ль показує сюжетні малюнки ( по черзі) із зображенням хлопчика і дівчинки та пояснює , що є такі імена , якими можуть звати і дівчинку і хлопчика. Наприклад – Женя. Дітям пропонується розповісти , що роблять діти на малюнках. ( Дівчинка Женя грається кубиками. Хлопчик Женя грається кубиками. І т. д.)

8). РОБОТА З КАРТКАМИ . ( СИНЕКТИЧНІ).

Складання розповіді про себе за допомогою карток.

9). Підсумок.

КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ З РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ для середньої групи

НА ТЕМУ:

«Я – хлопчик,

я – дівчинка».

ВИХОВАТЕЛЬ ДНЗ №5

КОЖАЄВА Л. О. м. Красноград Харківська обл..

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Дошкілля

10.04.2020

1525

0

66

Для кого: Дошкільнята (5-6 років)