• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Дошкілля
  • Конспект заняття з правового виховання в старшій групі Тема: «Я самий-самий. Право на збереження своєї індивідуальності»

Конспект заняття з правового виховання в старшій групі Тема: «Я самий-самий. Право на збереження своєї індивідуальності»

Опис документу:
Подано розробку інтегрованого заняття для дітей старшої групи, мета якого :дати уявлення про те, що всі люди різні, індивідуальні, і потрібно приймати їх такими, які вони є; познайомити з правом на збереження своєї індивідуальності; вчити оцінювати і цінувати себе, підкреслити особливість, неповторність кожної дитини.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Конспект заняття з правового виховання

в старшій групі

Тема: «Я самий-самий. Право на збереження своєї індивідуальності»

Мета: дати уявлення про те, що всі люди різні, індивідуальні, і потрібно приймати їх такими, які  вони є; познайомити з правом на збереження своєї індивідуальності; вчити оцінювати і цінувати себе, підкреслити особливість, неповторність кожної дитини. Закріпити набуті знання про права дитини на прикладі казок. Розвивати память, мислення, зв’язне мовлення, комунікативні навички при роботі в групах, пізнавальний інтерес. Виховувати взаєморозуміння; доброзичливі стосунки між дітьми.

Хід заняття

Вихователь: — Діти, до нас завітало багато гостей, давайте  привітаємось.

Дивіться? у мене в руках маленьке пухнасте сердечко. Чому воно пухнасте, як ви гадаєте? Тому що в серці кожної людини є тепло, любов, дружба, тому ми будемо обережно передавати його по колу, називаючи один одного ласкавим ім’ям , даруючи посмішку товаришу.

Дивіться сердечко повернулося до мене, а кожен з нас отримав гарний настрій та щиру посмішку. 

В-ль: Сьогодні я принесла  вам дуже цікаву книгу, подивіться на неї (показує саморобну книгу в форматі  А6 велику з малюнками) – ця книга Конвенція ООН про права дитини. Мені дуже хочеться розглянути її. Давайте разом її подивимось, ви згодні (відповіді дітей). 

Діти, а ви знаєте, що таке «право»? (відповіді дітей).

Вихователь: — Право - це правила яких повинні всі дотримуватися. Тому, що діти не такі сильні та розумні, як їх батьки, і не можуть ще захистити самі себе. Тому кожній дитині неодмінно потрібен захист. Права людині данні від народження.

А як називається документ, в якому прописані права дітей? (відповідь дітей)

Так? «Конвенція про права дітей»? вона покликана захищати кожну дитину від того, щоб ніхто не смів розлучити її з мамою і татом, від голоду, холоду і хвороб, від жорстокості, брутальності, і від непосильної праці.

Вихователь: — Як ви вже сказали, у Конвенції записані права дитини, а значить закони. А закони в нашій країні всі зобов’язані виконувати.  (відкриває першу сторінку та читає):

Кожна дитина має права

Їх визначає книжка така.

Якщо хочеш добре знати

Треба книжку прочитати.

Конвенція дітям права надала

Щоб знала дитина, вона не сама.

Що люди дорослі її захистять

І будуть права її скрізь поважать.

Дитина: Права для дитини

Таке як годиться

І дуже нам легко

З ними здружиться

Ми мусимо всі їх знати

Щоб права інших поважати.

 А пригадати ці закони нам допоможе ось ця книжечка та герої казок.

Відкриваємо 1 сторінку право на сімю, житя.

Як назиається ця казка? (Гуси лебеді) Що там трапилося? Діти: гуси-лебеді за наказом Баби-яги вкрали хлопчика.

Вихователь: — яке право було порушено?

Діти: право на сім’ю, та право на життя

Вихователь: а в яких ще казках було порушено це право?

Діти: «Снігуронька», «Снігова королева», «Дюймовочка». Червона шапочка, Колобок.

Дитина: Я люблю свою родину,

Маму, тата я люблю.

Люблю діда і бабусю,

І цуценя, і кішку Мусю!

Всі кого я так люблю

Мають право на сімю.

Дитина; Я маю право жити на землі

Творити , дихати, вчитися,

Примножити багатства всі її

Своєю Україною гордитися.

Відкриваємо 2 сторінку. Право на мед. допомогу.

Я вам пропоную переглянути мультик, про яке право тут іде мова.

Дит. Якщо погано мені стане

Батьки заб’ють тривогу

Для цього право є у мене

На медичну допомогу.

А скажіть мені в яких прочитаних казках наведені приклади, коли діти мають право на медичну допомогу? (К. Чуковський «Мийдодір; «Лікар Айболить»; «Снігуронька»; «Маша і Ведмідь»).

Вихователь. А чи знаєте ви, що треба робити, щоб ніколи не хворіти?

Дитина. Щоб міцним зробити тіло,

Тренуватись треба вміло.

(самомасаж Дружна сімейка)

(Діти стають колом роблячи масаж один одному).

1.    Постукування по спині пальчиками.

2.    Постукування по спині кулачками

3.    Постукування по спині ребром долоні.

4.    Трусять одне одного за плечі.

5.    М'яке погладжування по спині.

Вихователь. Чи приємно відчувати масаж? Коли тобі щось зробили приємне, намагайся відповісти людям тим же.

3 сторінка жорстоке поводження з дітьми.

Вихователь: — пригадайте цю казку.

Як називається казка?

Яке право порушили в ній?

Діти: Попелюшка. Мачуха ображала дівчинку. Жорстоке поводження з дітьми

Вихователь. Діти, запам'ятайте: ніхто не має права примушувати вас до надмірної за обсягом або небезпечної для здоров’я роботи. Хіба мачуха цього не знала? Нумо допоможемо Попелюшці.

                Усі гуртом перебирають квасолю.

-        А скажіть мені в яких прочитаних казках наведені приклади, коли діти мають право на захист, якщо їх змушують виконувати важку і небезпечну для їхнього життя і здоров’я роботу? (Казка «Кирило Кожум’яка»; К. Чуковський «Бармалей»; казка В. Одоєвського «Мороз Іванович»; казка «Золотий ключик», «Попелюшка»)

4 сторінка право на житло.

Вихователь: — Казка «Заяча хатинка»,на яке право мав зайчик?

Діти: Право на житло.

Вихователь: А зараз пограємо в гру. Станемо у коло. Поплескайте в долоні, якщо почуєте право, яке існує і потупотіть ногами, якщо почуєте право, яке не існує.

  1. Усі діти мають право на любов і турботу.

  2. Усі діти рівні в своїх правах.

  3. Кожна дитина має право їсти тільки цукерки, морозиво і чіпси.

  4. Усі діти мають право на повноцінне харчування.

  5. Усі діти мають право відмовлятися від обіду.

  6. Усі діти мають право на освіту.

  7. Усі діти мають право на відпочинок і дозвілля.

  8. Кожна дитина має одержувати сніданок в ліжко.

  9. Жодна дитина не повинна мити посуд

  10. Усі діти мають право на здоров’я та медичну допомогу.

  11. Діти мають право на інформацію.

  12. Жодна дитина не повинна прибирати власну кімнату.

  13. Діти мають право висловлювати свої погляди.

  14. Кожна дитина має право на життя.

  15. Кожна дитина має отримати в магазині все, що їй заманеться.

Інтерактивна інсценізація "Коза-Дереза "

Вихователь. Діти, погляньте, хто це сидить на пеньку і плаче?

Діти. Зайчику, чого це ти плачеш?

Зайчик. Та як же мені не плакати, коли в моїй хатинці сидить страшний звір. Він мене з моєї хатки вигнав.

Вихователь. А ми тобі допоможемо. Хто тут у зайчиковій хатці?

Коза.

Я Коза-Дереза,

За три копи куплена,

Півбока луплена.

Тупу-тупу ногами,

 Сколю тебе рогами,

Ніжками затопчу,

Хвостиком замету,

Тут тобі й смерть!

Ме-ме-е-е!!!

Вихователь. Боїтеся, діти?

Діти. Ні!

Вихователь. Тоді нумо виженемо Козу. Як тобі не соромно, Козо, чужі будиночки займати!

Коза. Чуже займаю, бо свого не маю!

Вихователь. Діти, запам'ятайте! Кожен з вас має право на житло, тобто жити в своєму будинку чи квартирі. Ніхто не має права вигнати вас із вашої оселі.

Коза. Зайчику, вибач. Я більше не буду так робити. Живімо дружно, однією сім'єю у хатиночці.

Зайчик. Добре!

5 сторінка право на повноцінне харчування.

Вих.: Яке право мали лисичка та журавель? (відповіді дітей)

Казка Лисиця та журавель.

Дитина: Щоб здоровими рости треба харчуватись

Вітаміни добра штука, це доказано наукой

Харчування повноцінне для дитини незамінне.

7 сторінка право на имя

Казка про гидке каченя.

Вихователь: — Молодці, ви гарно знаєте права. А тепер подивіться один на одного. Подумайте над тим, що у вас особливого, несхожого на інших дітей. Є ще такі як ви? (Відповіді дітей).

— Немає такого Максима, немає такої Ірми. Інших таких дітей не було і немає на всій Землі. Всі люди різні. Їх треба приймати такими, які вони є. Кожен з вас індивідуальний, не схожий на інших, тому нам не нудно жити, не нудно спілкуватися.

— У Конвенції про права дитини сказано, що кожна дитина має право на збереження своєї індивідуальності, тобто залишатися  таким, який він є.

На прикладі казки «Дюймовочка»

Фізкультурна пауза: Гра «Імена» — під музику йдемо по колу. Із закінченням музики той, до кого звернулась лялька, називає своє ім’я, по батькові та прізвище.

Вправа: «Я схожий на тебе, але відрізняюсь»

Діти сидять на стільчиках поруч, однин з одним. Наступна вправа «Я схожий на тебе, але відрізняюся».

Вихователь: — Я схожий на тебе, але відрізняюсь:- тим, що мене звуть Наталя Миколаївна, а тебе Ілля;- тим, що я вище.. — тим, що у мене сірі очі. І так далі. Продовжать говорити ці фрази сусідові справа. Гра закінчиться тоді, коли цю фразу скаже останній учасник.

Вихователь: — у нас багато спільного, але всі ми відрізняємося один від одного. Кожен з нас цікавий по-своєму, він індивідуальний.

А зараз ми відкриємо майстерню «Веселі чоловічки»

(На столі приготовані тарілочки з потрібним матеріалом, для виконання роботи дітьми. Діти разом з педагогом виконують роботу).

— Ми з вами індивідуальні, ви згодні? (Так). Зараз ми з вами виготовимо симпатичних чоловічків. (Показ.)

— Що нам знадобиться? (Відповіді дітей: виделка і ложка одноразова, паперові серветки, фломастери, стрічки, нитки різного кольору).

— Правильно. Спочатку визначимо, хлопчика чи дівчинку ми будемо майструвати. Беремо серветку, того кольору, якого у нас буде одяг, складаємо плаття і шорти, зав’язуємо одяг на вилці стрічкою. Одягаємо на вістрі виделки нитки — це волосся, короткі або довгі. Малюємо обличчя чоловічка: рот, ніс, губи, брови. Ось і готові наші чоловічки, придумаємо ім’я своїм героям.

Вихователь: — Тож ми можемо сказати у нас багато спільного, але всі ми відрізняємося один від одного. Кожен з нас цікавий по своєму, він індивідуальний.

З яким правом ми сьогодні з вами познайомились?

Діти: Право на збереження своєї індивідуальності.

Вихователь: — А тепер я пропоную вам зробити подарунки нашим гостям.

(Діти виготовляють чоловічків. Звучить музичний супровід.)

Вихователь: — Подаруємо наших чоловічків на згадку про нашу зустріч. (діти дарують подарунки гостям)

Дитина: Ми діти планети Земля

І маємо на ній законні права

Дитина: Права на житло, права на життя,

Щоб нас захищали і була в нас сімя

Дитина: На воду, на їжу і на лукування

А також на сон, відпочинок, навчання.

Дитина: Щоб був належний рівень життя,

І не торкалась дітей жахлива війна.

Дитина: І не важливо, з якої ми країни –

Всі хочемо жити у дружбі і мирі!

.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Інтернет-ресурси для опитування і тестування»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
490 грн
490 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.