Конспект заняття з пошуково-дослідницької діяльності в середній групі на тему: "Маленькі дослідники"

Опис документу:
Даний матріал стане у нагоді вихователям ДНЗ, які хочуть у доступній формі пояснити дітям властивості об’єктів неживої природи (води, піску, повітря). Можна використовувати для дітей середнього і старшого дошкільного віку.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Відділ освіти виконавчого комітету Смілянської міської ради

Заклад дошкільної освіти № 26 «Сонечко»

Конспект заняття

з пошуково-дослідницької діяльності

в середній групі

на тему:

«Маленькі дослідники»

Підготувала і провела:

вихователь

Пархета Наталія Анатоліївна

Сміла

2018 р.

Мета: систематизувати знання дітей про ознаки, властивості, стан води, піску,

повітря. Вчити самостійно експериментувати з природними обєктами, робити

висновки, заперечувати неправильні судження. Розвивати логічне мислення,

спостережливість, уяву, допитливість, активність. Виховувати дбайливе

ставлення до природи.

Матеріал: торбинка, іграшка Торохтійко, матеріали для дослідів: вода, молоко, пісок,

горіхи, камінці, соломинки, поліетиленові пакети, мандаринка, одноразові

стаканчики, шматочок масла.

Хід заняття:

(вихователь збирає дітей біля себе і показує цікаву торбинку)

Діти, коли я вранці поспішала на роботу, то зустріла ось цю дивну торбинку. Вона так смішно підстрибувала, а в середині щось торохкотіло. Тоді я взяла її до рук і вирішила принести у групу.

Коли я занесла торбинку до групи, то почула що з торбинки хтось говорить. Ось послухайте.

(вихователь вмикає торбинку і вона починає підстрибувати і торохкотіти)

Давайте відкриємо торбинку і зазирнемо всередину.

(вихователь відкриває торбинку і виймає звідти іграшку Торохтійку)

Подивіться, це маленький чоловічок. Він каже, що його звуть Торохтійко. Торохтійкові хтось накидав у торбинку різних предметів і він не знає що з ними робити. Давайте йому допоможемо.

Я зазирну в торбинку і подивлюся що там є, але предмети ми будемо діставати після того, як відгадаємо Торохкотійкові загадки:

Дуже люблять діти

З нього пасочку ліпити,

Дощ пішов і він намок

Так, звичайно, це … (пісок)

Правильно, це пісок. Ось торбинка із піском.

Я відома рідина,

Кожен мене знає.

Злітаю хмаркою до вас,

Пушинкою злітаю.

Буваю — склом,

Крихка, тверда.

Здогадались? Я —… (Вода)

Так, це водичка. А ось і пляшка наповнена водою.

У зеленім кожушку

В костяній сорочечці,

Я на дереві росту,

Всім зірвати хочеться. (Горіх)

Здогадались, це горішок. Ось торбинка із горіхами і камінчиками.

Куди ступиш – всюди маєш,

Хоч не бачиш, а вживаєш. (Повітря)

Тут є ще одна торбинка, але вона пуста. Де ж повітря?

Щоб про все це дізнатися, я запрошую вас з Торохтійком до міні-лабараторії, де ми перетворимось на маленьких дослідників.

Оберіть собі пару, з ким ви будете працювати і сідайте за столи.

(Діти сідають по двоє за столи. На столах розміщені матеріали для дослідів. Кожна пара виконує свій дослід. Після виконання досліду, діти розповідають, що вони робили і до якого висновку дійшли)

Досліди з водою:

І. У дві посудини з холодною і гарячою водою покласти по шматочку масла. Поспостерігати, де масло розтане швидше.

Висновок: у гарячій воді масло розтануло, а в холодній – ні.

ІІ. У посудину налити води, вкинути горішок і камінчик. Поспостерігати, які предмети тонуть, а які – ні.

Висновок: камінчик потонув у воді, тому що він важкий, а горішок плаває, тому що він легкий.

ІІІ. Перед дітьми дві склянки: одна з водою, інша з молоком. У ці склянки покласти ложки. У якій склянці видно ложку, а в якій не видно?

Висновок: у склянці з водою – ложку видно, бо вода прозора, а у склянці з молоком навпаки ложки не видно, тому що молоко біле, непрозоре.

Досліди з повітрям:

І. Запропонувати подути в тоненьку трубочку, один кінець якої, занурений у склянку з водою. Звернути увагу, що у воді зявились бульбашки. Що це? (Повітря). Звідки воно взялося?

Висновок: повітря знаходиться всередині нас, ми дихаємо ним.

ІІ. Запропонувати дітям розкрити поліетиленовий пакет, а потім швидко зєднати краї. Що сталося? Мішечок надувся.

Висновок: повітря прозоре, воно є в мішечку та в інших предметах, що нас оточують.

ІІІ. Почистити мандарин. Що відчули навколо себе? (Запах). Де він взявся?

Висновок: повітря не має запаху, а переймає його від сторонніх предметів.

Досліди з піском:

І. Набрати в пасочку сухого піску. Пісок сиплеться чи ліпиться? Намочити пісок водою. Яким став пісок?

Висновок: пісок став мокрим, з нього можна зліпити пасочку.

ІІ. Запропонувати дітям намалювати малюнок піском. Яким піском краще це зробити? Чому?

Висновок: малювати краще сухим піском, тому що він сиплеться.

ІІІ. Запропонувати з мокрого піску зліпити пасочку, потім у цей пісок додати води. Що сталося?

Висновок: пісок став рідким, з нього не можна нічого зліпити.

– Діти, на кого ви сьогодні перетворилися? Що ви робили? З чим проводили досліди? Який дослід вам сподобався найбільше?

Діти, Торохтійко задоволений тим, що ви розповіли і показали йому багато цікавого і корисного про водичку, пісок і повітря. За це він подарує вам гостинці.

(Вихователь розв’язує Торохтійкову торбинку і пригощає дітей яблуками)

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Методична діяльність в умовах децентралізації освіти в Україні»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
36 годин
590 грн
395 грн