Конспект заняття з екологічного виховання. Тема «Повітря навколо нас»

Дошкілля

Для кого: Дошкільнята (5-6 років)

30.05.2020

361

10

0

Опис документу:
Мета: ознайомити дітей із тим, що повітря є навколо нас, в усіх предметах, які нас оточують (повітрям дихають люди, рослини, тварини; повітря є в землі, у воді; воно прозоре, його можна відчути, але побачити не можна; повітря може бути чистим і брудним); розвивати вміння робити висновки, аналізувати; виховувати бажання охороняти навколишнє середовище. Матеріал: склянки, дерев'яні або пластмасові палички; губки з поролону; каміння, крейда; поліетиленові пакетики;мильні бульки; пластилін;
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема «Повітря навколо нас»

Мета: ознайомити дітей із тим, що повітря є навколо нас, в усіх предметах, які нас оточують (повітрям дихають люди, рослини, тварини; повітря є в землі, у воді; воно прозоре, його можна відчути, але побачити не можна; повітря може бути чистим і брудним); розвивати вміння робити висновки, аналізувати; виховувати бажання охороняти навколишнє середовище.

Матеріал: склянки, дерев'яні або пластмасові палички; губки з поролону; каміння (можна взяти цеглу); крейда; поліетиленові пакетики; мильні бульки; пластилін; серветки; пробірки з різними наповнювачами (одеколон, лимон, яблуко тощо).

Хід заняття

(Діти із вихователем підходять до дверей кімнати. На них напис: «Дослідницька лабораторія». Діти читають напис.)

  • Щоб відчинити двері в лабораторію, слід розгадати код.

  • Чи впізнали ви цих «чоловічків»? «Чоловічки якої речовини тут зображені? (Це «чоловічки газів». Вони весь час рухаються. Двері відчиняються, діти заходять до лабораторії.)

  • Сьогодні ми з вами будемо досліджувати газ. Він має дуже велике значення для людини. Відгадайте загадку, і ви зрозумієте, як називається цей газ.

  • Носом його ми вдихаємо,

Як побачити не знаємо. (Це повітря.)

  • Тож сьогодні ми з вами поговоримо про те , що таке повітря і яке воно має значення. Але щоб дослідити повітря, його слід побачити. А якщо ми його не бачимо, то, мабуть, немає ніякого повітря. Ви згодні зі мною? (Відповіді дітей.)

  • Я пропоную вам спіймати повітря. (Діти намагаються спіймати повітря руками.)

  • Чи впевнені ви, що тримаєте в руках повітря? (Відповіді дітей.) (Вихователь пропонує дітям взяти до рук поліетиленові пакетики, розгорнути їх і набрати в них повітря. Діти виконують завдання.)

  • Що тепер у ваших пакетах? Як ви дізналися, що це повітря? (Відповіді дітей.)

  • Якщо пакетик закрутити, то в ньому є щось, що заважає до кінця закрутити пакет. Але чому ми нічого не бачимо в пакеті? (Тому що повітря прозоре.)

  • Але ми з вами зможемо відчути повітря, якщо піднесемо пакетик до обличчя і розкриємо його. (діти стискують пакетики, повільно випускають повітря.)

  • Діти, а чи пускали ви мильні бульки? Як ви думаєте, що всередині мильних бульок? (Відповіді дітей.)

  • Давайте спробуємо пустити декілька бульок. (Діти пускають мильні бульки. …всередині міститься повітря.)

  • Давайте поглянемо, де ще є повітря. Я візьму склянку. Що в ній? (Вона порожня.)

  • Як ви вважаєте, чи є в ній повітря? (Відповіді дітей.) Ми зараз перевіримо.

(Вихователь бере склянку і на дно прикріплює серветку пластиліном.)

  • Тепер я занурюватиму склянку у воду, а ви поглянете, чи змокне серветка. (Вихователь занурює в акваріум склянку догори дном.)

  • Що відбувається, чи змокла серветка? Чому? (Серветка залишилася сухою.)

  • Як ви зрозуміли, у склянці було повітря, яке не дало серветці намокнути.

  • А зараз спробуємо дослідити, чи є повітря в каміння, поролоні, крейді, землі тощо. Для цього ви маєте розділитися на групи. Кожна група буде досліджувати, де є повітря. (Діти вибирають матеріал для дослідів: губки з поролону, каміння (можна взяти цеглу), крейду тощо. Діти занурюють ці предмети у склянки з водою.)

  • Що ви бачите? Що це за бульбашки? Які висновки ви можете зробити? (Ми бачимо бульбашки, які піднімаються на поверхню води. Це повітря. В усіх предметах, що нас оточують, є повітря.)

  • А чи є повітря у воді? (Відповіді дітей.) Ми зараз перевіримо. Візьміть паличку і різкими рухами збовтайте воду у склянках. Що з'явилося на поверхні води? (З'явилися бульбашки повітря.)

  • Кому потрібне повітря у воді? (Повітря потрібне рибам, рослинам.)

  • Кому ще потрібне повітря? (Усім живим істотам: людям, тваринам, комахам,птахам.)

Фізкультхвилинка

Всі вдихнули, руки вгору (вдихнути, підняти руки вгору),

Видих, вклонимось додолу (видих, нахил вперед).

Вдих, поставимо руки в боки (вдих, руки на пояс),

Пострибаймо, скоки-скоки! (Стрибки).

Всі навшпиньки, вдих зробили (стати на носки),

А тепер разом присіли (присідання).

- Як же повітря попадає до нашого організму?

Ось гора, а горі дві глибокі є нори,

В норах тих повітря ходить,

То заходить, то виходить. (Ніс.)

(Повітря потрапляє в наш організм через ніс.

  • Цей орган допомагає нам зігрівати повітря взимку, влітку охолоджує його. Ніс називають фільтром, адже він затримує пил, бруд, який ми видихаємо разом з повітрям.

Дидактична гра «Що пахне?»

Мета: дати дітям уявлення про те,що аромати розповсюджуються в повітрі.

(Діти заплющують очі. Вихователь дає кожній дитині понюхати пробірки з різними наповнювачами: яблуко, часник, одеколон, лимон, апельсин тощо. Діти відгадують.)

  • Чому в народі говорять: «Потрібен як повітря?» (Відповіді дітей.)

  • Спробуйте затримати дихання. Чи довго ви зможете не дихати?

  • Усім живим істотам, у тому числі й людині, для дихання потрібен кисень, який міститься в повітрі.

Підсумок:

  • Ось і добігла кінця наша робота в дослідницькій лабораторії. Ви багато чого дізналися і можете самі зробити висновки.

  • Де знаходиться повітря? Як його властивості? Чи існувало б життя га Землі, якби не було повітря? (Відповіді дітей.)

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.