Конспект заняття з екологічного виховання. Тема. Наша планета Земля

Дошкілля

Для кого: Дошкільнята (5-6 років)

30.05.2020

323

14

0

Опис документу:
Мета: дати дітям відомості про Землю як планету, про її виникнення; ознайомити дітей із такими явищами природи, як утворення вулканів,гір; формувати поняття про зміну частин доби та пір року; вчити проводити дослідницьку роботу, розвивати цікавість, кругозір, увагу, мислення; виховувати бажання пізнавати нове. Матеріал: глобус; дрібні металеві предмети; магніт на ниточці;свічка; м’яч; конус з картону, у якому залишено отвір угорі і вставлено з нього пластмасову баночку, ящик з піском.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема. Наша планета Земля

Мета: дати дітям відомості про Землю як планету, про її виникнення; ознайомити дітей із такими явищами природи, як утворення вулканів,гір; формувати поняття про зміну частин доби та пір року; вчити проводити дослідницьку роботу, розвивати цікавість, кругозір, увагу, мислення; виховувати бажання пізнавати нове.

Матеріал: глобус; дрібні металеві предмети; магніт на ниточці;свічка; м’яч; конус з картону, у якому залишено отвір угорі і вставлено з нього пластмасову баночку (у баночці звичайна питна сода, змішана з харчовим барвником червоного кольору); ящик з піском.

Словник: суша, лава, вивергається.

Хід заняття

  • Ця швидка нова ракета –

Для польотів на планети.

Ми у космос вирушаємо,

Що у нім, всього не знаємо.

Ми місця скоріш займаймо,

Пуск! І швидше відлітаймо!

(Діти сідають на стільці. Вихователь виставляє на стіл глобус.)

  • Погляньте, що ви побачили в ілюмінатори нашої казкової ракети? (Глобус.)

  • Це маленька копія нашої планети. Такою її бачать справжні космонавти з космосу. Як називається наша планета? А ті, хто на ній проживають? (Наша планета називається Земля, а її жителі – земляни.)

  • Яку форму має Земля, на що вона схожа? (Земля має форму кулі, вона схожа на великий м’яч.)

  • Так, земля – це справді куля, схожа на великий м’яч. Але м’яч той призначений не для ігор, адже він завеликий…А яке забарвлення має Земля? (Багато блакитного кольору, жовтого, є коричневий, зелений.)

  • Жовтий колір – колір суші, пояснити слово мушу,

Суша – там де зараз ми, суша – де нема води.

  • А що означає синій, блакитний колір? (Синій колір – колір води.)

  • Так, це моря, океани, ріки, озера. (Діти розглядають глобус, називають знайомі моря, океани, річки.)

  • А чи хочете ви дізнатися, як утворилася Земля? (Так.)

  • Дуже давно не існувало ні Землі, ні інших планет. У космосі вирувала темна хмара розпеченого газу та пилу. Поступово хмара охолола, а газ та пил почали притягуватись одне до одного. Так і сформувалася Земля. Ми впевнимося в тому коли проведемо дослід.

Дослід «Як виникла Земля?»

(На столі лежать дрібні металеві предмети. Вихователь бере магніт і водить їм по столу.)

  • Що сталося з предметами? (Вони прилипли до магніту.)

  • Так поступово Земля стала великою кулею, що обертається навколо Сонця. Минуло дуже багато часу, і на поверхні Землі утворилася тверда кора, а навколо планети – атмосфера. Земля обертається навколо Сонця і одночасно навколо себе. У результаті цього на Землі змінюються пори року та частини доби.

Дослід «Зміна пір року»

(Вихователь запалює свічку і повідомляє, що це сонце. Навколо свічки обертається м’яч (макет Землі). Вихователь пропонує визначити, з якого боку буде зима, з якого літо, де осінь і весна.

Слід звернути увагу дітей на те, що якщо від «сонця» промінці падають прямо, то на «землі» тепло, отже, це літо.

Якщо промені падають під кутом, то на «землі» осінь або весна. Чим далі м’яч віддаляється від свічки, тим менше світла на нього потрапляє.

Фізкультхвилинка «День та ніч»

(Діти стають у коло, вихователь – у центрі.)

  • Я Сонце, а ви – планета Земля. (Діти рухаються навколо вихователя та обертаються навколо себе. За сигналом зупиняються.)

  • У кого зараз літо? У кого весна? У кого зараз день? А в кого ніч? (Діти визначають своє положення відносно вихователя і відповідають на запитання.)

  • А тепер продовжимо подорож у минуле нашої планети. Спробуємо зрозуміти,як на нашій планеті утворилися гори.

  • Ми вже знаємо, наша планета утворилася з невеликого шматочка, схожого на магніт, який постійно літав у космосі, притягував до себе уламки інших планет, піщинки, камінці тощо. Була наша планета великою розпеченою кулею.

  • Потім поверхня вистигала, а всередині залишалася дуже гаряча порода, яка постійно намагалася вирватися зовні. Утворювалися вулкани.

Дослід «Утворювання вулканів»

  • Вулкан – це гора, з якої вивергається вируюча, розтоплена до червоного кольору лава. Вона схожа на річку, але замість води – вогонь, каміння попіл. (Вихователь вивішує на дошку картину із зображенням вулкану.)

  • Ось ми зараз із вами поспостерігаємо, як діє вулкан. (Вихователь виставляє конус з картону, у якому залишено отвір угорі і вставлено в отвір пластмасову баночку. У баночці звичайна питна сода, змішана з харчовим барвником червоного кольору. Вихователь додає оцет. Починається виверження.)

  • Виверження вулкану – це дуже небезпечне явище, яке завдає багато лиха. Але люди навчилися використовувати вулкани на користь. Вони дають і будівельні матеріали, і джерела корисних копалин, і попіл, який є дуже гарним добривом.

  • Ще ми сьогодні маємо змогу дослідити, як утворюються гори.

Дослід «Утворювання гір»

(Діти підходять до ящика з піском з абсолютно рівною поверхнею.)

  • Ці уламки планет, камені та інші частини постійно рухалися глибоко під землею. Уявіть собі, що ваші руки – це уламки інших планет. (Діти занурюють руки глибоко в пісок і рухають ними.)

  • Якою стала поверхня? Що на ній утворилося? Чому це сталося? (Відповіді дітей.)

  • А тепер продовжимо рухати руками. Якими стали гори? (Діти рухають руками, роблять висновки.)

(Вихователь показує дітям на глобусі гори, пояснює залежність забарвлення від висоти гір.

Підсумок:

  • Ось уже час повертатися у групу. Наша подорож добігає кінця. І я хочу поставити вам декілька запитань.

  • Вам подобається наша планета? Чим саме?

  • Якби ви отримали пропозицію відлетіти з нашої планети Земля на іншу планету, чи погодилися б? Чому?

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.