Сьогодні о 18:00
Кабінет психолога:
«
Здатність до саморегуляції – основа духовного розвитку. Нові інструменти й підходи
»
Взяти участь Всі події

Конспект заняття з екологiчного виховання для дiтей середньої групи "Я маю секрет"

Дошкілля

Для кого: Дошкільнята (4-5 років)

27.03.2021

157

12

1

Опис документу:
Конспект заняття з екологiчного виховання для дiтей середньої групи "Я маю секрет" Мета: закріпити знання про правила поведінки у природі, використовуючи екологічні знаки; сприяти засвоєнню дітьми норм екологічної поведінки в природному оточенні; викликати співчуття до проблем живого довкілля; формувати поняття про те, що кожна жива істота має право на життя; уточнити знання дітей, про взаємозв’язок людини з природою; закріпити знання про явища природи; значення води для живого довкілля.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Заклад дошкiльної освiти (ясла-садок) №5 «Червона Шапочка» Скадовської мiської ради Скадовського району Херсонської областi

Конспект заняття з екологiчного виховання

для дiтей середньої групи

Тема: Я маю секрет

Вихователь:

I.Ю.Колюнець

2020 н.р.

Я МАЮ СЕКРЕТ

Мета: закріпити знання про правила поведінки у природі, використовуючи екологічні знаки; сприяти засвоєнню дітьми норм екологічної поведінки в природному оточенні; викликати співчуття до проблем живого довкілля; формувати поняття про те, що кожна жива істота має право на життя; уточнити знання дітей, про взаємозв’язок людини з природою; закріпити знання про явища природи; значення води для живого довкілля. Розвивати у дітей спостережливість, вміння висловлювати свої почуття та емоції; виховувати чуйне та дбайливе ставлення до рослин, тварин, птахів рідного краю.

Матерiали: глобус, екологічні знаки, ілюстрації зайця, лисички, ведмедя і їх слідів, ледь надута повітряна кулька з намальованим обличчям; імітація лісу з штучних дерев, покидьковий ( баночки, одноразові стаканчики, папірці, камінці тощо)., іграшкові звірята, птахи; імітація озера із тканини, очерет, іграшкові рибки, жабки, магнітна дошка, площинне зображення хмаринок – звірят, мультфільм.

Хiд заняття

Вихователь: Діти, у нас сьогодні незвичайне заняття, бо до нас завітало багато гостей, привітаймось із ними (діти вітаються). А ще привітаймося із природою.

Доброго ранку сонцю, птахам, і хмаринці,

Добрим людям, тихій річці.

Добрий ранок, світу мій: мирний, рідний, дорогий!»

А тепер погляньте всі на мене, посміхніться.

Наберіть в долоні сміху – і розсипемо на втіху!

І потремо оченята, щоб могли спостерігати.

Насторожимо ми вуха, щоб могли усе почути!

Будемо гарно працювати й щось цікаве пізнавати! ( діти сідають ).

Дiтки, погляньте на мою долоньку, на неї щось капнуло. Що це? (краплинка). Прислухайтесь, вона нам щось булькоче:.(голос хмаринки)

«Накоїв в лісі хтось біди,

Хто є природі друг – спіши туди,

Дерева плачуть там і квіти,

Вони немов маленькі діти.

Злякались звірі лісові,

Перетворившись в хмарки всі.

Озерце в лісі голубе,

На допомогу теж гука!»

Вихователь: Подивiться навкруги я на небі помітила ось такі чудні хмаринки (хмаринки у вигляді звірят ). Кого вони вам нагадують? ( зайчика, лисичку, ведмедика). Тепер все зрозуміло. Ну, що часу не гаймо, в ліс на допомогу поспішаймо. Але перш ніж вирушити в дорогу, давайте пригадаємо наш девiз.

Наш девіз:

“Заступимось за матінку-природу, За чистоту Землі, її красу та вроду.

За екологію довкілля і душі Ставай і ти й діла свої верши!” (За Н. Красоткіною)

Наші принципи: Š

- Пізнаючи, не руйнуй! Š

- Не бери у природи більше, ніж тобі потрібно! Š

- Продумуй наслідки своїх учинків!

Вихователь: На всяк випадок я взяла із собою деякі речі, які нам можуть знадобитися ( рюкзак, сміттєві кульки, гумовi рукавички ). Діти, мені краплинка пiдказала, щоб попасти до лiсу, нам треба вивчити гасло: « Ліс, лісочок, перелісся. Перед нами розступися. В гаю, лісі, у лузі, ми природі - вірні друзі».

Фiзкультхвилинка: ( ідемо промовляючи ):

В ліс по стежці ми пішли, Гарну шишку тут знайшли,

Зігнулись, дістали, корзинку поклали І далі пішли.

Ми по стежці крокували На дерева заглядали,

Подивились не ламали І далі пішли.

Ми йшли, йшли, - Грибочки знайшли,

Подивились не чіпали, І далі пішли.

Знов по стежці крокували, Гарну пташку зустрічали,

Посміхнулись, привітались І далі пішли.

Вихователь: діти, подивіться, куди привела нас краплинка?

Діти: в ліс.

Вихователь: так, діти правильно, нас краплинка привела до лісу. Але чому тут так тихо? Не чути спів пташок.

Дiти: птахи вiдлетіли в теплі краї.

Вихователь: Але ж не всі птахи відлетіли, деякі залишилися. Яких птахів ми можемо почути зараз в лісі? ( дятел, сорока, синиця, горобець ). А якi птахи вiдлетiли у теплi краї? Погляньте на це диво – дерево ( завішене чайними пакетиками, паперовими та салафановими пакетами)

Що з ним сталося? (виходять дiти в костюмах: чайного, паперового та салафанового пакетiв)

Чайний пакетик

Привіт! Я — чайний пакетик, І ось вам мій секретик:

Не паперовий я, як хтось гадає, Адже папір в окропі розкисає!

Скажу вам щиро, вийшовши на сцену: Я зроблений із поліпропілену!

Паперовий пакет

Я – паперовий пакет, I в мене є також секрет:

Я не отруйний, та – халепа – Мене переробляти треба,

Щоб не вирубувать лiси, Не знищували їх краси.

Вихователь: Тому, коли йдете до крамницi, берiть iз собою екоторбинку. Вона – мiцна, надiйна, i її можна використовувати багато разiв!

Салафановий пакет

Я – салафановий пакет. Дiзнайтесь i мiй секрет.

Можу я жить на планетi так довго … Ви не повiрите тисячу рокiв!

Викидати мене аби де не годиться – Це отруює Землю, i звiра, i птицю.

Але мене можна переробити. Або щось гарненьке iз мене створити.

Вихователь: Як ви думаєте, чи зможуть так рости т пiдростти дерева т кущi?(звичайно нi) Чому? (тому що, вони не зможуть дихати, бачити промiнцi сонця)

Подивіться під ними лежать зламані гілочки і складені до купки. Мабуть хтось хотів підпалити вогнище. Якщо б люди розвели багаття в лiсi, то щоб могло трапитися? (величезна пожежа).

Діти, погляньте на лісове озеро та навколо нього. (розкиданi паперовi стаканчики, пластиковi трубочки, пляшки…) Що трапилось тут? Чи можуть лісові мешканці напитися такої водички? (Звичайно, що ні, бо тут багато сміття). Тепер я зрозуміла, чому лісові звірята стали хмаринками. (виходять дiти в костюмах: пластикової трубочки, паперового стаканчика та пластикової пляшки)

Пластикова трубочка

Я — пластикова трубочка, і ось вам мiй секрет:

Я дуже небезпечна для нашої планети.

Мене не переробляють, зі сміттям викидають.

Тварини і рослини від мене, на жаль, страждають.

Паперовий стаканчик

Я – стаканчик паперовий, I ось вам мiй секрет службовий:

В менi є плiвка iз полiстиролу, Тому в смiтник одразу йду зi столу.

Не переробний не вiзьмуть завод, Не вийде з мене альбом чи блокнот.

Але маю я гарну iдею, Подiлюся iз вами я нею:

Придбайте собi горнятко – Пийте з нього i ввечерi, й зранку.

Пластикова пляшка

Привiт! Я – пластикова пляшка. Менi в життi ведеться тяжко.

Хоч я легка, зручна, й не бюся, Та все ж майбутнього боюся.

Таких, як я, мiльйони в свiтi, Й дорога всiм одна – у смiття.

Мене не викидайте, прошу! Змайструйте краще щось хорошее….

Вихователь: Дiти, а пластикова пляшка має рацiю, iз цих начебто непотрiбних речей, можна змайструвати, щось гарне та корисне. Давайте спробуємо.

Практична робота.(пластиковi пляшки, пластиковi трубочки та паперовi стаканчики)

Вихователь: Погляньте, якi гарнi вироби у нас отрималися.

Ну, що любі діти, нам слід попрацювати, природу з біди виручати. Отже діти, поспішайте, з дерев сміття знімайте, а галявину звеселяйте. І озерце від сміття очищайте. Для цього нам знадобляться гумовi рукавички та салафановi мiшечки. ( діти працюють з допомогою дорослих).

Психогiмнастика:

Вихователь торкається кожної дитини краплинкою і промовляє: « На діточки малі крапельки упала, ледь торкнулася землі, і земля заграла. Слухай, як пташки співають і радіють діти!»

Гра « Буває – не буває».

Подивіться діти, як затишно і красиво стало в лісі. І пташки весело співають. А де ж поділася краплина? І хмаринки зникли. І звірята всі повернулися до лісу.

Дитина: Якби ж то кожен знав,

Що до природи, Не можна в жоднім разі,

Нести шкоди! Скількох би ми уникли,

Друзі бід. Зостався б чистим та прекрасним світ!

Вихователь: Пора нам повертатися до дитячого садка! Давайте ще раз повторимо. Що не можна робити з природою? І за допомогою знаків зробимо квітку, яку залишимо тут, щоб усі знали, що не можна робити в лісі.

Ось ми і дізналися, що в лісі не можна розводити багаття, шуміти, смітити. А ще в лісі легко дихається. Вдихніть глибоко, а тепер спробуйте не дихати. Довго можна обійтися без повітря?( Ні.) А ми бачимо його?( Ні. Воно невидиме.) Повітря потрібне усім тваринам, і рослинам, і людям. Якщо ми не будемо дихати, то не зможемо жити. Для того, щоб повітря було чистим. Треба берегти ліс. Кожен з вас зможе зробити багато добрих справ у природі. І взимку, влітку, навесні та восени. Ви станете справжніми друзями природи, якщо будете багато знати про природу і робити хороші справи.

Вихователь: Очистимо Землю вiд бруду i скверни,

Посiємо скрiзь доброти й квiти зерна. Хай буде планета красива, зелена

Для щастя й добра, для тебе й для мене! В природi ми лиш часточки малi.

Не нам Земля належить – ми Землi!

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.