Конспект заняття. Тема "БЕРЕЖІМО ВОДУ!"

Опис документу:
Мета: вчити розуміти потребу в воді всього живого; пояснити скільки прісної і солоної води на Землі; виховувати ціннісне ставлення до економного витрачання води. Заняття проводиться у старшій дошкільній групі разом із учнями початкових класів, які є помічниками вчителя у проведенні практично-пізнавального заняття.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема заняття: БЕРЕЖІМО ВОДУ!

Мета: вчити розуміти потребу в воді всього живого; пояснити скільки прісної і солоної води на Землі; виховувати ціннісне ставлення до економного витрачання води.

Заняття проводиться у старшій дошкільній групі разом із учнями початкових класів, які є помічниками вчителя у проведенні практично-пізнавального заняття.

Хід заняття

І. Організаційний момент

1. Привітання

2. Рефлексія.

- Діти, з яким настроєм починаємо наше заняття? (Діти показують відкриті долоньки, якщо хороший настрій; ручки стиснуті у кулачки, якщо настрій поганий.)

ІІ. Актуалізація опорних знань

- Сьогодні у нас незвичайне заняття. Я хочу запросити вас до чарівної лабораторії. Лабораторія – це місце, де проводять досліди, відкривають щось нове і цікаве. А допоможуть у цьому мої помічники – учні початкової школи. Вони для вас підготували ряд завдань та цікавої інформації.

Що роблять у лабораторії? Правильно, проводять досліди. Але, щоб потрапити в лабораторію і дізнатися тему нашого заняття, нам треба розгадати кросворд і прочитати ключове слово, яке відкриє нам двері чарівної лабораторії. Допоможуть нам у цьому загадки.

1-й учень читає загадки, а 2-й учень записує у кросворд відгадані слова.

Він такий безстрашний і могутній,

Що не боїться гірських круч-

Звик з них все життя зриватися

І головою вниз кидатися,

А, піднімаючи хмари бриз,

Потім об каміння розбиватися! (Водоспад)

Вранці намисто заблищало,

Всю траву собою заткало.

А пішли шукати їх вдень

Шукаємо, шукаємо - не знайдем. (Роса)

Мене чекали,

Мене звали,

Коли пішов - втекли. (Дощ)

Над лісами, містами,

Над просторами полів

Пропливають каравани

Небувалих кораблів.

Тримають шлях навколо землі

Ці диво-кораблі. (Хмари)

в

о

д

о

с

п

а

д

р

о

с

а

д

о

щ

х

м

а

р

и

- Яке слово вийшло? Правильно, «Вода».

ІІІ. Оголошення теми заняття.

- Сьогодні ми поговоримо про воду, якої води більше і про те, чому потрібно її економити.

ІV. Розкриття теми заняття.

Бесіда за допомогою опорних картинок.

- Яка буває вода? (тепла, гаряча, холодна, прісна, прозора, газована тощо).

- Що вода робить? (тече, ллється, дзюрчить, розтікається, капає, замерзає, тане)

- Для чого вода потрібна людині? (пити, митися, купатися, готувати їжу, прати, поливати рослини, мити посуд тощо).

Тепер ми знаємо ключове слово, і я запрошую вас у чарівну лабораторію, де ми будемо проводити досліди і дізнаємося багато цікавого про воду.

1. Вступне слово вчителя. Прісна вода необхідна людині для життя, в той час як її на планеті Землі дуже мало у порівнянні із солоною водою. Більшість води зосереджена в айсбергах, льодовиках і сніжних вершинах. Використовувати її незручно, а доступ до неї обмежений. Вода річок та озер і підземні запаси не такі вже і великі.

Мої помічники допоможуть провести дослід і ви побачите скільки прісної води на Землі.

2. Практична робота. Дослід 1. Скільки прісної води на Землі?

Нам знадобиться: посудина об’ємом 1 л, маленькі посудини; мірний циліндр з міліграмовими поділками.

1. Наповнимо літрову банку підфарбованою рідиною. Умовно це вся вода на Землі.
1 л = 1000 мл.

Уся вода на Землі – це прісна і солона вода разом.

972 мл – солона вода (океани).

28 мл – вся прісна вода на Землі (учні тримають посудини для того, щоб діти могли візуально побачити і порівняти кількість води у посудинах).

Уся вода на Землі Солона вода Прісна вода

= +

1000 мл 972 мл 28 мл

2. Виміряємо 28 мл води і переллємо її у невелику посудину. Умовно це вся прісна вода на Землі. Вона знаходиться в айсбергах, підземних водах, поверхових водах, у ґрунті і в повітрі.

3. Розіллємо 28 мл води у кілька менших посудин:

Уся прісна вода на Землі

3. Підведення підсумків практичної роботи.

Помічники-лаборанти склали для вас пам’ятку. Отже, запам’ятайте:

1. Найбільше прісної води на Землі зосереджено в айсбергах. Але люди не можуть використовувати цю воду для пиття, поливання городів, миття, прання.

2. Під землею води більше, ніж у всіх озерах і річках.

3. Вода потрапляє на Землю з атмосфери у вигляді дощу, снігу, граду і поповнює запаси води у озерах та річках. Ця вода дуже важлива для людей, тварин рослин.

4. Найбільше води на Землі у морях і океанах. Але міста, розташовані поблизу моря (Одеса, Миколаїв, Маріуполь), не можуть використовувати морську воду для промисловості і побутових потреб.

5. Морську воду можна опріснити, але це вимагає великих затрат електроенергії. Доступна людям вода - це лише 4 краплини з літра води! Тому опріснена морська вода дуже дорога. У країнах, де запаси прісної води обмежені, люди платять за воду значно більше і використовують її економніше. Нам теж треба економити воду, бо так ми заощаджуємо електроенергію.

4. Динамічна пауза. Масаж обличчя

Водичка, водичка, вмий моє личко, Щоб очі блищали, 

Щоб щічки червоніли, 

Щоб сміявся роток, 

Щоб кусався зубок. 

Потерти долонями щічки.

Пальцями провести, не натискаючи по  очам від внутрішнього краю обличчя до зовнішнього. Подушечками пальців легенько постукувати по

щічках.

Масажувати пальцями підборіддя.

Масажувати великими пальцями скроні.

Фізкультхвилинка

Щоб ніколи не хворіти, 
Треба вправи вам робити. 
Із-за парт швиденько встали, 
Спинки гарно розрівняли, 
На носочки піднялись 
І до сонця потяглись. 
Руки разом опустили 
І швидесенько присіли. 
Потім встали, руки в боки, 
Всі красиво робим кроки 
Назад – вперед прогнулись добре. 
Не будем мати ми хвороби.. 

5. Практична робота. Дослід 2. 6. Як зробити воду чистою

- Вода з великої річки тече по спеціальних трубах і потрапляє до нас в дитячий сад і ваші будинки - ці труби називаються водопровідними. Для того щоб ми з вами могли пити чисту воду, вмиватися і мити руки, потрібно берегти воду - не витрачати її даремно. Якщо ви помили руки або обличчя, не забувайте закривати кран.

- Діти, тепер подивіться: перед вами дві ємності з водою. Як ви думаєте, вода в них однакова?

- Ні! В одній ємності вода чиста, а в іншій брудна.

- А яку воду ви хотіли б випити? Чому?

- Тому що тут вода чиста, а в цьому графині брудна. Воду потрібно пити чисту і кип'ячену.

- Давайте всі разом спробуємо очистити брудну воду. Для цього візьмемо воронку, вкладемо в неї листок спеціального паперу і почнемо пропускати брудну воду через лійку. Подивіться, що у нас виходить. Вода стала чистою.

- А що стало з нашим папером? Він став брудним.

- Якою водою ви хотіли б користуватися: чистою чи брудною? Чому? Що потрібно робити, щоб наші річки, моря, океани були чистими?

V. Підсумок уроку

Вікторина

1. Якої води більше на Землі: прісної чи солоної?

2. Де найбільше міститься прісної води?

3. Де найбільше міститься солоної води?

4. У якому вигляді потрапляє вода на Землю?

5. Чому воду потрібно економити?

- З нещільно закритого крану витікає багато краплинок води. Ось яку розмову краплинок я почула, коли кран був не закритий:

- Джерельце всохло,

Струмок заслаб,

А ми із крану -

Крап, крап, крап.

Міліють ріки і моря,

Не витрачайте воду

Зря, зря, зря.

Лише мине трохи літ,

Води не стане,

Hі, Hі, Hі.

- На завершення заняття давайте спробуємо разом прочитати вірш. Я читаю початок, а ви кінцівку.

Ти вранці личко умиваєш,

У синій хвилі риба грає.

Йде дощ і шелестить трава:

Жива, жива, жива, жива...

Запам'ятай же назавжди:

І я з води, і ти з води,

Запам'ятай на майбуття:

Земна вода — Землі життя.

- Діти, давайте разом економити і берегти наше природне багатство – воду!

2. Рефлексія.

- Діти, з яким настроєм закінчуємо наше заняття? (Діти показують відкриті долоньки, якщо хороший настрій і ручки стиснуті в кулачки, якщо настрій поганий.)

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»